Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Kontinuerlige forbedringsprosesser er fint det, men for meg noe å snakke om når man er på ett visst nivå.

Ikke når det brenner på dass.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Viser til JIP sin link i "forsterke lagettråden" fra første trening. Jeg er ikke så dedikert at jeg bruker hele lunsjen min på dette, men var inne å så noen minutter bare for å få et overblikk over hvem som var på trening.

Virka som det var usedvanlig godt humør, med masse klemming og kos. Er det Klopp-stil som er case på trenerkursene til Knutsen? Ikke at det gjør meg noe, var egentlig morsomt å se at det var såpass god stemning på treninga.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Noen som vet hvordan NFF tenker rundt oppsett for nivå 4? Ser Glimt2 og Junkeren begge er i gruppa Nord-Norge og Østlandet. Om en heller hadde en gruppe med Nord-Norge og Trøndelag, kunne jeg jo sett plenty av Glimt2- og Junkerenkamper i nærområdet. Er det med frykt for at en slik gruppe skal bli svakere enn de andre?
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Leste en plass at det var betydelig billigere for nordnorske lag å reise til Gardermoen. Finner det ikke igjen, men står litt her om det å koble lag fra Nord-Norge til Østlandet: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/av ... d=17857533

Siden det er Norsk Tipping som sponser 3. divisjon. Kan den da kalles Tippeligaen? :skål
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ett år med to klovner i styret og vipps har vi likviditetsproblemer igjen. Det skal faen ikke være mulig!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Dette tar vel livet av diskusjonen om graden av satsing. Vi er altså redusert til å satse akkurat nok til at vi fortsatt kan betale regninger og lønn. Altså: Ikke i det hele tatt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tja han nye assistenten så flink og engasjert ut men noen som vet om han har flosshatt og tryllestav,samt davido til etternavn? 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Skjer mye om dagen.
Salg av kaptein.
Reitan på lån
Daglig- og styreleder på tur ut?
Likviditetsproblemer

Er det mulig..
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Samme avis som skriver kritisk om Glimts økonomistyring i dag, skrev dette i 2015:
Det er fullt mulig å spare seg til fant. De helgule har framstått som snilleste gutt i klassen i lang tid.

Dessverre er det ikke bestandig snilleste gutten i klassen oppnår de beste resultatene, når det kommer til sport. Toppidrett er en kynisk bransje. Av og til må man ta sjanser. Man må gamble litt. Man må satse.
Det er garantert artigere å være Tippeliga-lag i rød sone enn spille i OBOS-ligaen i grønn.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Men AN tok ikke feil i 2015. Og de tar heller ikke feil i 2019. Det er balansegangen som bør etterstrebes. Der det gamle regimet kan kritiseres for å være for konservative, kan dagens regime kritiseres for å være for slepphendte. Det er en gyldne middelvei som bør være målet. Og den er man like langt unna i dag som man var i 2019. Dessverre.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

I min verden er ikke gambling det samme som å etterstrebe balanse. Når man gambler kan man tape. Og per nå er jo ikke Glimt engang i rød sone.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Ja enten er de mer gnien enn Onkel Skrue eller så flyr pengene ut av Aspmyra over en lav sko. Har ikke AN+. Er ledelsen på vei ut pga dårlig økonomistyring? De har vel bare blitt slappe fordi de trodde de skulle få penger hos Danny H.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg føler dette klippet oppsummerer fint vår opplevelse av Glimt: https://youtu.be/2hu9gH0iIcE

Zapp er en ny sesong, og etch-a-sketch-en inneholder forventningene våre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Hvis de lurer på hvor pengene har blitt av, så er det bare for Glimt å stille opp med kontoutskriftene, så skal vel både kunne tegne, forklare og lage en liten powerpoint med fine grafer.

Jeg blir litt matt av at det ser ut til at økonomien er i boks, også "oij, dæsken, korr vart de pengan av?".

Glimt er vel en såpass moderne bedrift at det meste av transaksjoner foregår per konto, eller sitter styrelederen på en stor kontantkasse som alle bare tar en tusenlapp eller to i fra? Man kan jo saktens lure.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det er litt som å være på byen med litt for mye i promille, og så kommer man hjem og sjekker kontoen neste dag. "Oj..."
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Sånn jeg har det etter jul. Aner egentlig ikke hvor pengene ble av, vet bare at de ikke er der lenger.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

https://www.facebook.com/30539321948244 ... 55?sfns=mo



Glimt,kun for de velstående. Ikke rart vi ikke får opp like sultne talenter som andre klubber.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Loffen »

4000,- for satsingslaget, vel og merke. Er det billigere andre steder mon tro?

Jeg er forøvrig ikke helt begeistret for at de "kvasseste" må betale seg oppover i systemet, men kanskje noen kan "forsvare" denne prisen?
Husker at jeg betalte lisens på ca 250,- i året da jeg sjøl spilte, ute på ei forblåst øy, for 10 år sia.
Her i huse et vi torsketunge!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Spiller ingen rolle om det er satsingslaget,de med mer penger skal ikke ha noen fordeler. Hva det koster andre plasser spiller egentlig heller ikke noen rolle. Bare å la være å gjøre ett bomkjøp i året og walla har alle mulighet til å bli god.

I Glimt virker det dog enn så lenge at man må være i slekt med noen legender for å komme videre med mindre man er ett meget stort talent(Hauge). Teller ikke med Evjen her all den tid han er fostra opp i Mjølner.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det er jo ikke en nyhet at fotballen i større og større grad blir tilhørende øvre middelklasse.

Den store gåten er jo hvordan Glimt tenker at dette er et godt system på lang sikt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Har ikke abonnement hos Bodø Nu, så får ikke lest saken, men dette fremstår som ren ragebait. Ikke gratis å gå på NTG i andre byer heller: https://ntg.no/artikkel/kostnader?source=2

I følge nettsiden til NTG så tar de inn 10-12 guttespillere per år. Det er disse som betaler for å gå på privatskole, og kostnadene rundt det.

Likevel velger Bodø Nu å kjøre overskriften
Skal 16-åringen din spille på Bodø/Glimt, koster det nesten 50.000 kroner i året.

Helt greit, mener klubben - hva synes du?
Last edited by Glimt1916 on Thu Jan 31, 2019 10:38 am, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Har Bodin (og Evt Bodø) fortsatt idrettsklasser?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Loffen wrote: Wed Jan 30, 2019 8:09 pm 4000,- for satsingslaget, vel og merke. Er det billigere andre steder mon tro?
Nei det er stortsett dyrere i andre klubber, f.eks Stabæk kr. 9000.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Riktignok to år siden denne artikkelen med Stabæk skriver her https://www.tv2.no/a/8999056/:
"– For de spillerne som tilhører akademiet (13-16 år) ligger prisene rundt 15.000 kroner per år. Dette inkluderer treningsutstyr (ikke fotballsko) og reise i forbindelse med serie og cupdeltagelse innenlands. I tillegg kommer én til to cuper utenlands hvor spillerne betaler en egenandel på fire-fem tusen kroner per tur."

Det er PER ÅR. Hvis artikkelen stemmer, at det koster 4000,- i måneden, så snakker vi 48 000,- i året!
Eller tre ganger mer enn hva det koster for å delta på satsningslaget i Blærum, eller Norges rikeste kommune som andre vil kalle det.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Akademiet i Glimt er ikke det samme som satsningslaget. Akademiet koster 1750 per måned.
Locked