Treningskamper 2019

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Konge! Patrik gjør en fantastisk jobb og vinner ballen. Finner Salte i mellomrom. Setter fart og både Boniface og Moberg kommer i gode rom. Moberg avslutter et kongeangrep
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Nesten konge :) Patrik finner Salte i mellomrom igjen. God mulighet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Bodø/glimt ypper seg stadig i solskinnet
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Dro på butikken, da skåra Glimt. Kom hjem for å se Berg miste ballen sentralt to ganger på kort tid.

Han gjør mye bra, men potensielt kostbare feil. Det er ikke for å slakte Berg jeg sier det, men i frustrasjon over at han blir gitt ankerrolla. Har fortsatt mange steg å ta for å være god nok.

Herrem ser ... ikke overbevisende ut så langt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Og jeg tror vi kan avlyse sentral midt søken. Patrik Berg er kampens beste i mine øyne, og Oliver er en mer enn god nok backup.
Skal noen inn i den posisjonen så må vi hente fra en alt for dyr hylle.

Oppsummering av kampen. Førsteomgangen er relativt jevn, vi starter best og enga avslutter best.
Litt skuffet over Boniface og Reitan, men Boni får ikke mye å jobbe med og dette er Reitans første minutter iår.

Andreomgangen er Glimt klart best, Enga kommer litt de siste 10 minuttene men det er nivåforskjell på banen.
Banens beste er Patrik Berg, ja det er et par ganger at motstanderen vinner duellen. Men han vinner mesteparten og han dominerer midtbanen med sin forflytningsevne. Han har et flott overblikk og unik pasningsfot. Gleder meg som faen til å se han og Zinck ilag på midten utøve høyt press.

Lode kommer som en god nummer 2. Han rydder mye opp, men har en tabbe som Azemi heldigvis ikke utnytter.

Eller gledelig at Moe er stabil, han har rotet vekk tullefeil og spiller solid. Tror han nyter godt av å bli flyttet til høyresiden.

Også godt å se Zinck igjen, litt smårusk defansivt men gud for en kvalitetsspiller offansivt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Glimt1916 »

Berg gjør en del bra, men har dessverre en del stygge balltap. Han må løfte seg før sesongstart.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Anbefaler de som hyller Berg såpass mye se kampen samtidig som de setter pluss og minus når han er involvert. Også når det gjelder posisjonering i presspillet og posisjonering generelt.

Så ikke kampen i dag men basert på de forrige så spiller han anker som en indreløper. Håper jo at han skal få gjennombruddet sitt i år men det er nesten urettferdig mot han å putte han i en rolle der han åpenbart ikke er 100% kapabel til å skinne. Håper og tror vi henter ett anker så får han heller gjøre indreløperposisjonen til sin egen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Novi »

Du så ikke kampen, men anbefaler folk å se den om igjen? Kan jeg anbefale deg å...se den?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Jeg fikk ikke sett på med nok konsentrasjon til å si noe om best og verst og sånn, men om Berg var best kan det ikke ha vært så mange gode. Manglene hans blir så utrolig tydelige i den rolla. Og når du feiler i den rolla, i de posisjonene, så blir det nesten alltid farlig.

Minner om f.eks. Christian Berg og Dominic Chatto, to skikkelig kjedelige spillere på mange måter, men de gjorde svært få feil.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Novi wrote: Fri Mar 01, 2019 6:13 pm Du så ikke kampen, men anbefaler folk å se den om igjen? Kan jeg anbefale deg å...se den?
Litt kronglete skrevet men mente kampene generelt,skal selvsagt se denne i opptak. Jeg prøvde å gjøre denne øvelsen mot Godset f.eks. Berg langt ifra den som kommer best ut av noe sånt. Var forøvrig sånn det ble satt børs den gang dengulehorde.no drev med slikt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Har for øvrig lyst til å peke på at vi slipper inn tre, samt at VIF har to i treverket. Så vi var åpenbart ikke fryktelig solide i dag. Tenker med skrekk på serieåpninga med en skade på Moe eller Lode, bank i bordet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Novi »

G-s-enz wrote: Fri Mar 01, 2019 6:36 pm
Novi wrote: Fri Mar 01, 2019 6:13 pm Du så ikke kampen, men anbefaler folk å se den om igjen? Kan jeg anbefale deg å...se den?
Litt kronglete skrevet men mente kampene generelt,skal selvsagt se denne i opptak. Jeg prøvde å gjøre denne øvelsen mot Godset f.eks. Berg langt ifra den som kommer best ut av noe sånt. Var forøvrig sånn det ble satt børs den gang dengulehorde.no drev med slikt.
Fair enough det, men da må man jo strengt tatt gjøre det på alle spillerne. Selvsagt er det viktigere for en DM å være feilfri enn de fremover i banen, men det blir ikke helt rett å ta Berg slik. Videre - vi har ikke kjøpt noen erstatter for det soleklare førstevalget Angel, vi har bare gitt Berg ansvaret. Berg som allerede er i klubben, og som har vist fremgang på trening. Lista kan ikke legges der at han vurderes opp mot en solid og erfaren DM (og det var ikke Angel heller til å begynne med for Glimt), men ut fra de forutsetningene som er der. Vi kan spille inn enten Berg eller Oliver i den rollen per d.d., og Berg har tydeligvis vist seg best frem på trening. Og ser ut til å ta den rollen ganske bra.

Men totalt sett er jeg enig med Kesse - dette er ikke veldig solid. Her KAN det henge greit sammen uten skader, men skader og vi er ute å kjøre. Er også svært lite rutine som kan holde laget sammen i motgangsperioder. Det bekymrer meg nok mest.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2019

Post by ecke »

Jeg synes kampen i dag er en grei realitetsorientering for de urealistiske optimistene, og for de som tror at B/G klarer seg uten skikkelige forsterkninger. Det så veldig uryddig ut det som skjedde bakover, med svært mangelfullt duellspill i midtforsvaret og midtbanen. Jeg unnskylder en Reitan uten spilletrening og en uheldig Mikalsen, men det er for få som tar for seg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Er jo ikke tvil om at vi trenger forsterkninger. Dette er jo alle klar over.
Minst en stopper og en spiss, gjerne to spisser da jeg herved har gitt opp Herrem.
Jeg ble litt mere usikker på Boniface i dag, men så tenker jeg på alderen hans og utviklings potensialet.
Den oppnåelige drømmen nå, det er å signere både Mads Hvilsom og Boniface til angrepet + en god stopper og Family.
Mulig Bergan er en passende backup, jeg er usikker. Men vet heller ikke om noen som er økonomisk tilgjengelige og holder et godt nivå.

Ja P.Berg tapte et par dueller i dag, men han vant mange og han skapte veldig mye offansivt.
Det er og klart at han er viktig i å få til den presshøyden som man ønsker, her var det største minuset til Angel.
Han flyttet seg somregel for sagte og lå for lavt til at de andre turte å støte like høyt. Her har P.Berg tatt vanvittige steg angående forflytningsevne og aggresitivtet i dueller.

Jeg synes allerede han er mere solid og gjør mindre feil enn hva Angel gjorde i starten i Glimt.
Og jeg tror rettåslett ikke man får tak i et bedre alternativ der ute som passer vår pengebok.
Fortsetter han utviklingen så kommer han til å bli helt fantastisk, det er påtide å gi han tilitten til å vokse i rollen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Knuta »

Vi møtte et VIF som har forsterket med masse solide spillere og så spiller vi jevnt med dem og faktisk litt bedre med 3 juniorspillere. Det er min opplevelse av kampen. Vi har Evjen, Bjørkan og Layouni ute og en Zinckernagel i oppkjøring. Mye mer fart i Glimt laget og et anker med fart og gode skudd og fotball forståelse.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Novi wrote: Fri Mar 01, 2019 6:47 pmSelvsagt er det viktigere for en DM å være feilfri enn de fremover i banen, men det blir ikke helt rett å ta Berg slik. Videre - vi har ikke kjøpt noen erstatter for det soleklare førstevalget Angel, vi har bare gitt Berg ansvaret.
Det er jo det som er mitt anliggende. Er ikke ute etter å ta Berg fordi han er han, at det er noe personlig eller noe. Jeg synes bare ikke han er god nok til å bekle ankerrolla. Den er spesielt krevende, og det går ut over laget når denne posisjonen bekles av noen som ikke løser oppgavene på en god måte.

Synes det om at Berg spiller anker som en indreløper var en grei måte å beskrive det på. Han kan jo så klart bli bedre, men jeg ville gjerne sett Berg bli brukt som indreløper, og bare være backup på den sentrale plassen.

Knuta: Jeg fikk ikke sett kontinuerlig nok til å mene så mye om kampbildet, men jevnt og jevnt — vi slipper inn tre og VIF har to i treverket. Det kan bli stygt etterhvert. Deila mente vel VIF hadde produsert mer framover i dag enn i noen kamp på lenge. Det kan være fordi det klaffa for dem, det kan også være fordi vi ga dem rom og mulighet.
Last edited by Kesseboy on Fri Mar 01, 2019 8:06 pm, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Playmaker »

JHA wrote: Fri Mar 01, 2019 7:30 pm Er jo ikke tvil om at vi trenger forsterkninger. Dette er jo alle klar over.
Minst en stopper og en spiss, gjerne to spisser da jeg herved har gitt opp Herrem.
Jeg ble litt mere usikker på Boniface i dag, men så tenker jeg på alderen hans og utviklings potensialet.
Den oppnåelige drømmen nå, det er å signere både Mads Hvilsom og Boniface til angrepet + en god stopper og Family.
Mulig Bergan er en passende backup, jeg er usikker. Men vet heller ikke om noen som er økonomisk tilgjengelige og holder et godt nivå.

Ja P.Berg tapte et par dueller i dag, men han vant mange og han skapte veldig mye offansivt.
Det er og klart at han er viktig i å få til den presshøyden som man ønsker, her var det største minuset til Angel.
Han flyttet seg somregel for sagte og lå for lavt til at de andre turte å støte like høyt. Her har P.Berg tatt vanvittige steg angående forflytningsevne og aggresitivtet i dueller.

Jeg synes allerede han er mere solid og gjør mindre feil enn hva Angel gjorde i starten i Glimt.
Og jeg tror rettåslett ikke man får tak i et bedre alternativ der ute som passer vår pengebok.
Fortsetter han utviklingen så kommer han til å bli helt fantastisk, det er påtide å gi han tilitten til å vokse i rollen.
Mads Hvilsom - mannen som leverte sist i 2015? Er det drømmen? :)
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Hvis man legger realisme inn i det ja. Jeg gidder ikke å drømme om førstelags spillere som krever millioner i lønn.
Da må man lete enten etter unge talenter ( Boniface ) eller eldre talenter som har hatt litt motgang og trenger å dra til en klubb som Glimt for å reboote karriæren. Glimt er en klubb som passer han perfekt spillemessig og som kan gi han spilletid.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Mine tanker etter et par timer i skyggen på Intility:

# Boniface: Njæææ. Mye å forvente at en spiller man kan hente gratis kan gå inn mot et av seriens beste stopperpar å dominere, men han ble avkledd av JLB og Tollås Nation i den timen han spilte. Glimt er avhengig av å ha en spiss som har muligheten til å holde litt i ballen. Det har ikke Boniface teknikken til. Det så ut til at han hadde fått både navn og nummer, og da kan man jo tolke det som at han har/skal få kontrakt. Det er jeg litt skeptisk til. Men samtidig vet man jo ikke hvilke alternativer som kan presentere seg den neste måneden. De tør vel ikke å la sjansen gå fra seg. Jeg ville tatt sjansen.

# Den beste kampen jeg har sett av Patrick Berg siden 2016-sesongen. Det sier dessverre en hel del. Han har fortsatt mye å gå på. Mister ballen for enkelt, lager for mange unødvendige frispark, en god porsjon rare valg og taper viktige dueller. Men man ser at han er lettere i kroppen. Beina går kjappere. Målet er veldig bra og et resultat av dette. Jeg er likevel skeptisk til å gå inn i sesongen med ham som anker. Hvis Boniface signeres håper jeg alle kluter legges mot å hente en sentral midtbanespiller, for Berg er ikke god nok til å bære laget gjennom 30 kamper. Og han er hvertfall ikke god nok til å være kaptein.

# Mye slurv og slærv ellers. En del av det kan nok krediteres at Glimt har spilt inne i en tørr hall de siste par månedene, men likevel litt bekymringsfullt. Også Lode og Moe har litt å gå på. Lode selvsagt banens beste til tross for dette. Flaks for Glimt at Molde ønsket å kjøpe Glimts nest beste stopper! Beina til Saltnes går litt sakte i forflytningen. Moberg med en OK kamp, men viser fram sine mangler som fotballspiller.

# Ungguttene Lillevold Johnsen og Mikalsen synes jeg var spennende. Det er nok enda litt for tidlig for dem, men de er to veldig like typer i form av at de har de samme kvalitetene. Mikalsen sliter tidvis med sin ving, men det er vel ikke annet å forvente mtp alder og erfaring. Tok et par dumme valg. Sinnssyk teknikk på begge to. Runar Hauge gjorde ikke rare greiene. Hadde vel én positiv involvering.

# Kult at såpass mange fra GLIS møtte. De hørtes godt fra der jeg satt.

# Deilig å se Zinckernagel tilbake. Touchen sitter ikke helt, men så fort han får seg 3-4 gjennomkjøringer til kommer det til å se bra ut (det samme gjelder Reitan). Han så også ut til å ha lagt på seg litt muskler i vinter. Bet meg merke i at han kom inn som indreløper, men det var kanskje for å få han mest mulig involvert det gode kvarteret han fikk spille(?).

# På samme måte som man "bekymret" seg over 5-0-resultatet mot Godset for et par uker siden og hva det kunne gjøre med mentaliteten i gruppen synes man det var deilig med et tap i dag. Slipper inn tre mål, lager to unødvendige straffespark og blir hardere straffet enn hva man hittil er blitt i sesongoppkjøringen. Dette var nyttig lærdom for gruppa, tror jeg.

Slik jeg ser det nå, én måned før seriestart, mener jeg følgende 11 bør starte: Friedrich - Reitan, Moe, Lode, Bjørkan jr - Konradsen, Berg (håper virkelig vi har en bedre spiller til seriestart), Zinckernagel - Layouni, Boniface (håper virkelig vi har en bedre spiller til seriestart), JP Hauge.
To tanker om dette laget: 1) Litt for mange førstevalg har vært plaget med skadet i vinter og vil ikke ha samme fysiske kapasitet som de som har vært friske til å legge ned de meterne vi så dem gjorde mot Godset. 2) Det er mulig at dette laget er godt nok til å sikre kontrakt med Eliteserien 2020, men det vil isåfall være med knapp margin. Jeg er skeptisk, men det er ikke umulig.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Hadde man kunne hente Boniface gratis, så hadde han allerede vært signert.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Novi wrote: Fri Mar 01, 2019 6:47 pm
G-s-enz wrote: Fri Mar 01, 2019 6:36 pm

Litt kronglete skrevet men mente kampene generelt,skal selvsagt se denne i opptak. Jeg prøvde å gjøre denne øvelsen mot Godset f.eks. Berg langt ifra den som kommer best ut av noe sånt. Var forøvrig sånn det ble satt børs den gang dengulehorde.no drev med slikt.
Fair enough det, men da må man jo strengt tatt gjøre det på alle spillerne. Selvsagt er det viktigere for en DM å være feilfri enn de fremover i banen, men det blir ikke helt rett å ta Berg slik. Videre - vi har ikke kjøpt noen erstatter for det soleklare førstevalget Angel, vi har bare gitt Berg ansvaret. Berg som allerede er i klubben, og som har vist fremgang på trening. Lista kan ikke legges der at han vurderes opp mot en solid og erfaren DM (og det var ikke Angel heller til å begynne med for Glimt), men ut fra de forutsetningene som er der. Vi kan spille inn enten Berg eller Oliver i den rollen per d.d., og Berg har tydeligvis vist seg best frem på trening. Og ser ut til å ta den rollen ganske bra.

Men totalt sett er jeg enig med Kesse - dette er ikke veldig solid. Her KAN det henge greit sammen uten skader, men skader og vi er ute å kjøre. Er også svært lite rutine som kan holde laget sammen i motgangsperioder. Det bekymrer meg nok mest.
Ja man må helt klart det,noe jeg forøvrig gjorde. Derfor jeg konkluderte med at Berg langt fra var den beste på laget i så henseende. Konradsen var forøvrig den som var involvert med flest plusser(og færrest minus) i den kampen.

Forøvrig 100% enig med siste avsnitt. Veldig mange spørsmålstegn i troppen,kan gå helt OK,kan også bli helt miserabelt falle fra lembru med ræva oppå oppned gjærdestaur dårlig også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

11. Mars Start-Glimt
15. Mars Brann-Glimt

Enda noen dager å vente på neste kamp
Last edited by J I P on Fri Mar 08, 2019 2:07 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by ingen87 »

Begge disse på Marbella?
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

yepp!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Knuta »

Hvem er med til Marbella, eller rettere sagt hvem er ikke med?.
Post Reply