Spillertråd: Victor Boniface

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Spillertråd: Victor Boniface

Post by mortsto »

Velkommen til klubben. Måtte du trvies i klubben og byen og selges for lassevis med penger når den tid kommer! Kanskje er det plass for å få med seg en landsmann i Family også?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Kesseboy »

Noen må ta rede på hvordan han uttaler navnet sitt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tomath »

Bjørkan uttalte det vel Bonifase. Han har vel hatt en del samtaler med spilleren så da får vi anta at det i hvert fall er i nærheten av fasit :-)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Larsson »

FIRE ÅR?!??
Image
Å gå fra en to uker lang prøvespillprosess til en fireårskontrakt er ganske heftig. Da må Bjørkan og Knutsen sett noe på trening som ikke har kommet ut i kamp.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tomath »

Bjørkan har jo angivelig lagt merke til ham allerede da han var i Nigeria. At prøvespillet varte i to uker kan jo like gjerne ha vært at Glimt skulle selge seg inn til spilleren, eventuelt at forhandlinger har pågått en stund. KK har jo i hvert fall signalisert at han er positiv en stund nå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Kesseboy »

tomath wrote: Mon Mar 04, 2019 1:38 pm Bjørkan uttalte det vel Bonifase. Han har vel hatt en del samtaler med spilleren så da får vi anta at det i hvert fall er i nærheten av fasit :-)
Tjaa ... Bonifa-se, Bonif-asse, Bonifatsje, Bonifeis ... frihetsgradene er mange! Og er det Boni med o som i Bodø, eller o som i borgerlig?

La oss håpe at fotballferdighetene hans er minst like interessante som navnet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by liverglimt »

Velkommen, måtte du bli en storscorer som får alle til å glemme tid og sted. :D
@liverglimt
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Flere bruker også bare Victor Okoh. Så kan sikkert legge det til i spillettråden, så får noen høre med han hva han foretrekker.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tomath »

Kesseboy

Så lenge vi ikke kjøper keeper fra Juventus synes jeg ikke vi skal klage på navn som er vanskelige å uttale 😉

Bjørkan sin uttale lignet mest på det første du skrev.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Sulliken »

Jeg har trua!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glimt1916 »

Victor holder vel? Spennende dette, og lengden på kontrakten er overraskende. Betyr i hvert fall at de har trua. Så får man håpe at en 18-åring fra Nigeria takler å flytte til Bodø. Bra det går mot vår😊
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by JHA »

Dette er en knallsignering som det er smått utrulig at vi klarer.
Gutten har det meste for å lykkes, litt jobb med det taktiske og samspill så kommer andre klubber til å vifte med pengebunken snart.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glimt1916 »

Utrolig? Hadde han tilbud fra andre klubber?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Larsson »

Gitt dine Patrick Berg-analyser i andre tråder er jeg ikke betrygget, JHA, men for all del. Om folk er positive, må de som gjerne ha kvalifisert begrunnelse for det. Skulle gjerne lest en litt mer utfyllende betraktning om hvorfor dette er en så bra signering. 27 dager igjen! Nå mangler det bare en reservekeeper og en sentral midtbanespiller som kan gå rett inn på laget.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tomath »

Ønsk velkommen til Victoria Boniface
Tydeligvis mange som har problem med navnet. Glimt skriver det navnet som burde være minst problematisk feil på Facebook :D
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by JHA »

Larsson wrote: Mon Mar 04, 2019 2:36 pm Gitt dine Patrick Berg-analyser i andre tråder er jeg ikke betrygget, JHA, men for all del.
Nå må man jo nesten være blind for å ikke se at Berg har tatt vanvittige steg siste året, heldigvis er dette noe både de i Glimt systemet og de som har fulgt med på kampene fått med seg. Akkurat det samme med tilbakemeldingene ang Victor.
Så at mine analyser stemmer med det de mener, finner jeg iallefall meget betryggende for megselv.
Hadde nok vært my værre om jeg hadde vært dønn negativ til noe som tydeligvis mange gode fotballfagelige personer mener er positivt :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Vix »

Welcome Victor! Nigeria er jo engelskspråklig og jeg føler meg ganske sikker på at han uttaler det bånnifeis, sånn cirka, ikke sånn som Bjørkan uttalte det.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Jeg synes ikke Victor var så bra sist kamp, men Glimt har selvfølgelig mye bedre vurderingsgrunnlag. Han er bare 18 år, så jeg er veldig positiv med tanke på fremtiden. Spørsmålet er om han har eliteserienivået inne allerede nå, det får vi se etter hvert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Vix wrote: Mon Mar 04, 2019 3:05 pm Welcome Victor! Nigeria er jo engelskspråklig og jeg føler meg ganske sikker på at han uttaler det bånnifeis, sånn cirka, ikke sånn som Bjørkan uttalte det.
Vel i Nigeria har man 4 hovedspråk utfra hvilken region man kommer fra. Det er Hausa, Igala, Igbo og Joruba. I tillegg har man engelsk. Navn blir uttalt utfra hvilken område og nasjonalt språk det snakkes i regionen. Skulle jeg tippe uttales det Bon i fase men trykk på første stavelse altså Bon. Ikke Boni.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Kesseboy »

JHA wrote: Mon Mar 04, 2019 3:04 pm Hadde nok vært my værre om jeg hadde vært dønn negativ til noe som tydeligvis mange gode fotballfagelige personer mener er positivt :)
Grøss, der var den igjen.

Vær så snill, ikke knytt vurderingene av Boniface opp mot Bergs sjumilssteg, la meg beholde litt av trua. Ble ikke overbevist av VIF-kampen, men AaFK-kampen var bedre altså?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Jeg har ingen forventninger, men vi trenger er god og fysisk og rask og teknisk spiss. Synes Boniface har mye av det. Virket litt stresset mot VIF men skulle kanskje bevise for VIF at de var 'dumme' som ikke signerte han. Jeg mener det er en forsterkning og ikke stallfyll.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by JHA »

Kesseboy wrote: Mon Mar 04, 2019 3:39 pm Vær så snill, ikke knytt vurderingene av Boniface opp mot Bergs sjumilssteg, la meg beholde litt av trua. Ble ikke overbevist av VIF-kampen, men AaFK-kampen var bedre altså?
Var da vitterlig ikke jeg som begynnte å blande utviklingen til Berg med vurderingen til Boniface.

VIF kampen var skuffende av Boni men mot AaFK viste han at han er et gedigent talent. De fleste som så den kampen mente at kontrakten skulle gjøres klar iløpet av pausen. Han har endel å gå på ang valg, og han var nok litt vel hissig på grøten et par ganger. Men det plukker de fort av han, gutten er 18 og ikke 30 :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Velkommen til oss ViBo (hvis alle lager sine egne varianter så blir dette bra forvirrende 8) )

Veldig ung ennå - og veldig enorm fysikk men de er kanskje tidligere ute der nede?
Får håpe at det ikke er noe juks med alderen hans da.
På en annen side - når guttungen møtte et afrikansk lag i Norway Cup da var alle motspillerne minst 30 cm høyere enn de norske - i 11-12 års klassen.

Heller ikke jeg ble overbevist av Vålerenga-kampen men det var jo noen glimt av potensiale der.

Hvis ViBo slår til da tror heller ikke jeg at han blir så lenge hos oss. Slår han til så jubler vi nok over kontraktslengden. Blir han en fiasko så......

:glimt ViBo ViBo ViBo :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Og vi må ikke glemme at han er i den alderen det ofte svinger endel.

Forøvrig, Bjørkan sier "bånifase" på presentasjonen, og regner med han har klart å funnet dette ut etter én tur til Nigeria samt at Victor har vært i Bodø i to uker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Vix »

Knuta wrote: Mon Mar 04, 2019 3:31 pm
Vel i Nigeria har man 4 hovedspråk utfra hvilken region man kommer fra. Det er Hausa, Igala, Igbo og Joruba. I tillegg har man engelsk. Navn blir uttalt utfra hvilken område og nasjonalt språk det snakkes i regionen. Skulle jeg tippe uttales det Bon i fase men trykk på første stavelse altså Bon. Ikke Boni.
OK vi får spørre ham. Men det kan jo også bli som med Carew, der ble man vel aldri helt enig.
Last edited by Sulliken on Mon Mar 04, 2019 4:38 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitat av sitat blir det rot av.
Post Reply