Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Usikker på om han egentlig heter Eziekwe Chinonso? Eneste som kommer opp om man gjør ett kjapt Googlesøk. De ligner litt. Isåfall angriper. Men hei kan godt være en annen.
Å finne nigerianske spillere på nett er en vanskelig gren.

Isåfall toppscorer i den nigerianske ligaen to år på rad.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

En ny nigerianer gir mening, men en ny angrepsspiller gir ingen mening. Var ikke lett å google seg frem til fyren, nei. Regner med vi får mer info etter hvert.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvis det er en mer etablert angriper, eldre og med mer erfaring, så jo, da synes jeg det gir mening.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tja han er 22 så han er definitivt mer erfaren.

Edit: 19 år ifølge AN 🤷‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

AN skriver jo ingenting om bakgrunnen hands? Agent er Kevin Ingebrigtsen.

https://www.an.no/sport/glimt/fotball/n ... xMWXEvavhg
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

På dette tidspunktet blir jeg mer overraska over alle potensielle signeringer som ikke kommer fra Ingebrigtsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

AN melder at Nikita Khaikin nærmer seg kontrakt.

https://www.an.no/sport/glimt/bodo/niki ... 5-4-971545
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Ingebrigtsen i ovenfornevnte sak om Eziekwe: – Det kan godt hende dette er første gang han spiller på gress.

Det er jammen ikke mye kunnskap man trenger å ha om en spiller før en kan operere som agenten hans.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Flaks det er god tid til seriestart. Fulle tre uker. Nå har vi jo tre skadde spisser og en prøvespiller med begrensa erfaring med naturgress. Noen som vet hva Alexander Nissen gjør for tida?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kanskje han og Titten Stensland burde begynne med lett jogg frem mot deadlineday?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

:glimt Da er Nikita klar for klubben.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://www.an.no/sport/glimt/eliteseri ... 5-4-972089


Sukk,synes synd på Knudsen. Vi er under tre uker fra seriestart og Bjørkan har noen interessante caser på bordet men ingenting konkret.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Knutsen er nok også klar over at det er en ganske tøff bestilling han har kommet med til Bjørkan med et begrenset budsjett når det skal være spillere som klart forsterket 11'eren.

Håper fortsatt at Bjørkan kan trylle frem en Zinckernagel i form av en midtstopper på tampen av vinduet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt klart,men stopper har de visst om siden august. Eneste jeg kan unnskylde litt er anker.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

I god Glimt-ånd forventer jeg følgende sesong: Enten så går det jævlig bra, eller så går det jævlig dårlig.

Irriterer meg at man har hatt såpass skadetrøbbel i vinter. Med sesongstarten mot et vaklende RBK (H) og et nyopprykket Mjøndalen (B) kunne ting lagt veldig til rette for fire, og kanskje til og med seks poeng. Nå er jeg mer skeptisk. Fornøyd om man står igjen med ett poeng slik ståa er nå. Molde og Sarpsborg i rundene etter blir nok for tøft, og da kommer neste reelle poengmulighet borte mot Stabæk. Det positive er at mai jevnt over er overkommelig. Da burde Kupen begynne å nærme seg noe.

Få inn en sentral midtbanespiller, da. Please. Det blir nedrykk om Glimt starter med Berg 15 av 15 kamper før overgangsvinduet åpner igjen.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Burde være unødvendig å vente på neste overgangsvinduet hva gjelder nye spillere. Glimt har visst lenge at det trengs nytt blod inn og ikke bare stallfyll. Tviler på at det kommer noen nye forsterkninger inn som er så gode som en håper på. Midtstopper kommer nok. Hadde gledet meg til hvilke spillere Aasmund kunne trylle frem, selv med begrensede midler. Men det ser mørkt ut nå. Skulle så ønske det kom en gladnyhet. Ikke bare en ny spiller, men en som har litt å vise til på sin CV. Tror det er mulig å finne gull bare en virkelig leter. Patrick Berg og en syltynn stall rykker nok ned :(
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Kjipt for deg i så fall Larsson, du som boikotter kampene Berg starter.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Berg har imponert såppas mye at den sentrale plassen er nok hans nå. Vi har og en god backup i Oliver.
Det blir alt for dyrt å finne en spiller som er et bedre alternativ, sier selvsagt ikke nei takk hvis man finner det.
Men tviler sterkt og jeg mener det vil være en skikkelig feilprioritering.

Er på midtstopper plassen må det skje noe snart, helst igår.
En skade på en av stopperene våre, så skal vi slite bigtime. Og skadehistorikken taler ikke akkurat for de vi har.
Håper at alle pengene som er tilgjengelig legges på en kvalitets midstopper nå, men mest sansynlig så takker kvalitet nei så vi ender opp med en ok backup istedet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser fortsatt ikke noen gode argumenter for at Berg skal ha imponert såpass mye. Ja han har puttet noen mål men ellers er det lite som skjer der. Står enda ved at han spiller anker som en indreløper.

For å ta minusene:

- Ligger to tre meter for høyt når vi ligger i ramma,store rom bak han. Om han gjør det for å prøve å bryte ei evt pasning er det russisk rulett.

- Tar ikke ut offensiv markering på en tilfredstillende måte,mot Godset startet 4 muligheter når de andre presset høyt og hans mann gikk tre skritt til siden,den mannen fikk tatt imot og fikk distribuert videre.

- Ruser og blir vendt enkelt bort,kommer også av at han ligger feilplassert og er på etterskudd.

- Gjemmer seg bort når vi har ball. Se store deler av omgangen mot Start. Der Angel søkte ball og fant rom står Berg for ofte å gjemmer seg bak motstander.

- Duellspillet,blitt noe bedre men fortsatt dårlig timing og litt veik. Faren var en mester å kamuflere at han ikke var sterk.

- Søker alt for ofte lange diagonalpasninger i situasjoner der motstanderback ligger posisjonert slik at han enkelt kan avskjære pasningen. Må se oftere etter indreløper på løp i rom.

Plusser:

- Godt skuddbein som gjør han mindre forutsigbar enn f.eks Angel.

- Kan med rett coaching gjøre pasningsfoten meget effektiv mot etablert.

- Blitt bedre å følge løp når stopper må skyve ut å hjelpe back.
Last edited by G-s-enz on Tue Mar 12, 2019 8:49 pm, edited 1 time in total.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

G-s-enz, de som har sagt at Berg har imponert er først og fremst trenerteamet og lagkameratene. Altså de som ser han spille fotball flere timer daglig og er hans lagkamerater.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja og da sier jeg igjen noe som nesten utelukkende gjelder han. De andre på laget ser vi tar steg i form av prestasjoner,Berg leser vi det om.

Ser han gjør endel bra som indreløper altså,kan bli bra der,men som anker blir manglene i spillet hans forsterket.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Playmaker wrote: Tue Mar 12, 2019 8:47 pm G-s-enz, de som har sagt at Berg har imponert er først og fremst trenerteamet og lagkameratene. Altså de som ser han spille fotball flere timer daglig og er hans lagkamerater.
Er dette egna til å styrke eller svekke påstanden om at Berg har imponert? Jeg skjønte ikke :tenk
Spillerne selv er komfortabel med situasjonen. De har gang på gang påpekt at harmonien i gruppa er perfekt. De har også påpekt at flere yngre spillere stepper ut av skyggen de tidligere har vært i, og at de i fraværet av dem som har forlatt tar stadig større plass både på og utenfor banen.
Dette skriver AN, som siterer Knutsen. Det er kanskje lov å håpe at han har rett i det han sier, men jeg er skrekkelig redd dette høres ut som gruppetenking. Når f.eks. en størrelse som Bjørnbak har forlatt stiller jeg spørsmålet: Hvem er det som leder an med innsats og kvalitet? Er spillerne komfortable med sine prestasjoner opp mot lavere par, uvitende om at de burde holdt et høyere nivå?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

De største plussene knyttet til Berg er etternavnet og at han er bodøværing. Synd man ikke får poeng for det.

Til dere som hyller Berg sånn: Gi meg fem konkrete kamper han har vært en av Glimts tre beste spillere?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Playmaker wrote: Tue Mar 12, 2019 6:55 pm Kjipt for deg i så fall Larsson, du som boikotter kampene Berg starter.
La det ikke være noen som helst tvil: Hva du synes om mine Glimt-meninger eller følelser er jeg fullstendig likegyldig til. Så det toget der kan du bare vinke avgårde med én eneste gang.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Kesseboy wrote: Tue Mar 12, 2019 9:18 pm
Playmaker wrote: Tue Mar 12, 2019 8:47 pm G-s-enz, de som har sagt at Berg har imponert er først og fremst trenerteamet og lagkameratene. Altså de som ser han spille fotball flere timer daglig og er hans lagkamerater.
Er dette egna til å styrke eller svekke påstanden om at Berg har imponert? Jeg skjønte ikke :tenk

Styrke :). Og jeg sier ikke Berg har imponert meg ekstremt mye i treningskampene, men jeg har tillit til trenerteam og medspillere når de sier at det er en fyr som har tatt steg siden fjoråret. Og jeg synes man ser spennende tendenser i spillet hans.
Post Reply