Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Men man må jo ha en viss evne til å kunne spotte kvalitet,noe vi ikke har hatt siden Trond Sollied(90-talls versjonen hvertfall).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når "mismotet" henger over meg, må jeg ikke glemme at tre spillere også er "ny" - Kupen, Oliver og Konradsen. Om Berg skulle gå seg bort, er også Oliver et kapabelt anker. Han flytter føttene raskere og slår ballen hurtigere enn Angel, og mest av alt ønsket jeg akkurat det for ett år siden. Opseth var også for sen defensivt etter min smak. Dersom en kjappfotet Kupen holder det han så ut som i treningskampene for ett år siden, ja, da er også han en spennende "nykomling", om et par uker. Konradsen skulle erstatte Badou i 2015, og det tenkte vi var helt naturlig for tre år siden. Nå er han endelig på gang slik vi så det for oss.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Her er jo også en måte å ordne litt mere lønn e.l. til nye spillere i Glimt...
https://www.spleis.no/project/60975
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tror spilletypen Hvilsom hadde passet perfekt inn i Glimt. Han er hurtig, arbeidsom og et godt oppspillspunkt som ikke har fått det helt til å stemme med klubbvalgene. Stort talent som dessverre ikke har slått til som forventet, men fortsatt "ung" og kan blomstre med rett klub.

Men det lille som Boniface har vist synes jeg virker mye mere lovende enn hva jeg har sett av Hvilsom igjen, siden han rapporteres til å ikke være alvorlig skadet så har vi nok spisser i troppen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja er nok primært stopper vi leter etter, og kommer de over(not in the sexual way) ett anker så kan det jo hende de prøver seg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kjetil Wæhler holder seg fortsatt godt: https://twitter.com/kwhler/status/11083 ... 41280?s=21

Bør, helt seriøst, være et alternativ om man om ei uke fortsatt står uten backup. Han vil nok være med på en fleksibel ordning også. Ordne han en klubb å trene med i Oslo-området man-ons, også er han i Bodø tors-søn kveld. Type og karakter. Kan være viktig stemme i en ung spillergarderobe.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Glimt skal ikke unnskyldes pga manglende nye spillere. Kjenner jeg blir frustrert nå. Tenk at det ikke har kommet forsterkninger enda og snart er det oppstart og kamp mot Rosenborg. Det skal spares til fant. Jobbing, jobbing, jobbing? Ser ut som det ikke er gjort stort. Mulig det jobbes bra, men savner en ærlig og redelig forklaring på disse problemene.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Wæhler var ikke veldig bra på slutten av tiden i Sogndal altså..

Det var heller ikke Marius Amundsen i LSK i fjor, men han leter nå etter klubb og kan være et alternativ. God stopper når motivasjonen er tilstede, men litt lik de vi allerede har.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja han er det dessverre,samtidig litt bedre duellspiller enn Lode og Moe. Føler det er det vi egentlig trenger,ett skikkelig beist i lufta.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ifølge en kar som følger Odd tett er Bergan på vei til oss.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Det har ligget i kortene lenge. Dessverre ikke god nok :( Dette er altså resultatet av jobbing, jobbing, jobbing.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klart dette er nok mer en de har hatt lignende som reserveløsning hele veien dersom ingenting annet dukket opp.

Syns han er bedre enn Moe generelt sett men akkurat slik vi skal spille i år er jeg ikke så sikker. Bjørnbak er hvertfall ikke erstatter på en bra måte,men vi har en klar ener i Lode og to jevngode i Moe og Bergan.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Han er ung, hurtig, pasningssterk, duellsterk og han har og erfaring fra høyt nivå. Han vil og tilføre laget defansiv og offansiv dødball styrke.
Signeres han så blir han kanskje den spilleren i Glimt med mest tippeliga erfaring, og det fra et godt lag.

Ja vi alle hadde nok drømt om et mye større navn, men Bergan er på den hyllen hvor Glimt kan hente spillere.

Jeg tipper han og Moe vil rotere litt, avhengig av om vi trenger mere duellkraft eller ikke.
Så er det opp til en av dem og ta steget frem for å sikre seg fast plass.

Man kan si at Bjørnbak ble aldri erstattet, men man kan og si at nå har vi 3 raske stoppere som gjør at vi kan stå høyere enn hva vi kunne med Bjørnbak på banen.

( Med forbehold om at kontrakten blir signert :P )
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt klart en oppside med alderen og erfaringen,bra råmateriale. Som nevnt langt bak i tråden her så ligger han høyt på wyscouts statistikker,langt bedre suksessrate i det han foretar seg kontra Moe og Lode.

Så skal vi ikke undervurdere miljøskifte,han har vært i Odd siden han var 16.

Han har dog(som Moe) en irriterende egenskap i å gjøre feil som blir mål,satser på det kan lukes bort.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Spurte en fra Oddrane om gutten for en mnds tid siden ( Når ryktene startet ) og han synes vi eventuelt ( Hvis han kommer ) gjør et godt kjøp. Det er 50/50 ang meningene rundt Bergan der nede, noen synes han har brukt opp tabbekvoten, andre mener at de groveste feilene kommer pga treige og feilplasserte medspillere. ( Var spesiellt backen som fikk for lite skyld ifølge han ). Han har vist levert stabilt bra for Odd, men det er noen enkeltfeil/tabber som ødelegger inntrykket. Han mener at Bergan har blitt urettferdig behandlet og et miljøskifte kan være gull verd for både han og den nye klubben han drar til.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Gutten på Aspmyrabesøk i dag..
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tipper han blir presentert på kickoff i kveld.
Litt blandet følelse, på en side så er han et skritt opp med tanke på tidligere signeringer. Men hadde bare håpt på noe litt mere :D
Når har vi tidligere signert en spiller som hadde 30 eliteseriekamper forrige sesong?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bergan er en ung spiller (24) med gode fysiske forutsetninger, aldersbestemte landslag og eliteserieerfaring i massevis. Da bør vi være vel fornøyd. Han er hurtig, sies det, men da Layouni parkerte han på Aspmyra i dag, ble mange usikker. Heldigvis skjedde det også da Layouni prøvde seg på andre, utrolig for ei fart.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Layouni er det vel bare Lode som følger så akkurat det er ikke en lur målestokk. Ryktes det flere inn ecke?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Mange har nok registrert Ketil Ks uttalelse på torsdag om 1-2 spillere. Aspmyra er nok også engstelig for hva situasjonen vil bli for Victor.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Ifølge Porsgrunn Dagblad har han også bestått den medisinske testen
https://www.pd.no/lokal-sport/fotball/o ... -40-321635
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Jip:
Abonnerer du på alskens lokalaviser, siden du linker til plussartikler fra hele landet? :wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja tenkte nøyaktig det samme :lol: eller kanskje J I P er en superhacker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det fins heldigvis diverse søkemotorer hvor man kan søke på for eksempel Bodø/Glimt og så få opp de nyeste medieartiklene.
Sammendraget i disse og web-adressen forteller ofte mye om hva en artikkel handler om. Førstesidene av disse avisene gir som oftest også et aldri så lite hint om hva artikkelen dreier seg om.

Samtidig så gir jo AN-abonnementet tilgang til Avisa Nordland og Aftenposten til de regionavisene som samarbeider om fotballstoffet, så noe har man jo tilgang til da 8) om en ikke alt av småaviser.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply