Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Bra at dere er positive. Men dette er en panikksignering! Bare understreker det jeg har trodd hele vinteren. Ikke kontroll på spillerlogistikken.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Hva er din definisjon av panikksignering Alexkid?

Ja det er panikk i den forstand at vi nettopp mistet han som skulle være vår førstelags spiss ut sesongen.
Man fikk kort tid å forhandle på men det ser ut til å gå bra.

Ellers er jo dette en av de spillerene som Åssa hadde kontroll på, en som ble vurdert helt frem til Boniface ble signert.
For meg virker dette som en spennende signering, får stadig god tilbakemelding på han og de økonomiske rammene er innefor vår rekkevidde.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Det jeg får høre er at Victor var én av fem-seks alternativer de hadde for spissigneringer, og at Konate nok er en av de andre. I så fall er jeg beroliga mtp. det jeg spurte om tidligere, og dette er ikke en panikksignering av et navn i en agentkatalog.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

For en måned siden etterlyste jeg en spiss og en midtstopper. Vi fikk spissen Boniface som dessverre er ute med langtidskade. Vi har fått en meget ung og lovende midtstopper på 1.95 som kan ta for seg i luftdueller. Glimt har klart på kort tid å få en erstatter for Boniface, en spiller som ser ut som har gode kvaliteter og riktig alder. Synes Glimt har klart å gjøre det de skulle gjøre. I tillegg har man sikret seg en meget god keeper. Vi har ikke sprengt lønnsbudsjettet, Glimt har i år et grunnspill som jeg liker og som forbauser mange i fotball Norge. Vi har ikke klart å få tak i 'store' navn som VIF har klart, men vi har ikke rike kapitalister som kaster bort penger til klubber i ubalanse og kanskje vi skal være litt glade for det. Kanskje Glimt i 2019 blir det nye 'Ranheim'.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Han kommer uansett neppe til å gå rett inn på laget og ta Eliteserien med storm når han kommer inn såpass sent, så det rekker nok å bli god krise- og lynsjestemning før vi får avklart om dette er en god signering eller ikke.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ser ut som han skyter knallhardt i alle fall. Så som så med treffsikkerheten, men har en fysikk som gjør at han kan få noen ekstra muligheter til å score målene. Tror denne fyren kan herje i Eliteserien.
At han i tillegg er bare 22 år er jo glimrende, siden vi da kan få igjen pengene med renter. :guns :guns :guns
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tipper han kommer inn mot RBK i det 60 min for Herrem, når Herrem har løpt seg tom og han scorer det avgjørende målet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

tomath wrote: Thu Mar 28, 2019 1:01 pm god krise- og lynsjestemning
Ekte Glimtforum-stemning har et navn!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Synes han så spennende ut. Stor og sterk og bare 22 år. I den videoen på Twitter etter ca 45 sek - den dempingen av ballen er en variant i allefall jeg aldri har sett før. Han prøver seg sikkert på et brassespark og så skjønner han at det ikke går og demper den i stedet. Ganske imponerende.

Dette blir interessant.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Det ble 4-årskontrakt på Konate. Ikke noen korttidsløsning det, så her må man ha trua.
Kilde: nrk.no/nordland
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Det må jeg si, da må de ha stor tro på han. Han så jo ut som en spennende type på den videoen på Twitter, så får håpe han slår til.
Tror ikke at Herrem ikke får ny kontrakt når hans går ut :tenk
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Man sitter med dårlige kort når det er timer til overgangsvinduet og seriestart, men to spisser er i vinter signert på fireårskontrakter. I tillegg til Kupen som har et par år til(?). Det kan bli kritisk på sikt. Kanskje spesielt om ingen av dem slår til.

Hadde jeg vært Tobias Lillevold Johnsen ville jeg hyret en agent i kveld og forsøkt å få til et lån til en 2. div-klubb allerede før søndag.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Synes han er best som ving så trur han sover relativt godt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Thu Mar 28, 2019 10:08 pm Man sitter med dårlige kort når det er timer til overgangsvinduet og seriestart, men to spisser er i vinter signert på fireårskontrakter. I tillegg til Kupen som har et par år til(?). Det kan bli kritisk på sikt. Kanskje spesielt om ingen av dem slår til.

Hadde jeg vært Tobias Lillevold Johnsen ville jeg hyret en agent i kveld og forsøkt å få til et lån til en 2. div-klubb allerede før søndag.
Jeg også, men Glimt kan i år heldigvis tilby 3.div mot lag som Hønefoss, Harstad, og LSK2/TIL 2, istedenfor Fauske/Sprint, Åga og Innstranda. Noe av det absolutt viktigste som skjedde i klubben i fjor, var opprykk for 2.laget.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Blir en spennende dag i morgen. Får vi en sentral midtbane på lån eller er stallen god nok til å klare seg til Berg er tilbake fra skade?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Gyllen mulighet for Oliver dette.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nesten umulig å få ihop en avtale på en dag. Men sier litt når Oliver ikke blir byttet inn.

De kan gamble på en gratisspillene fra utlandet men spørs om de får han opp i tide. De kan låne en norsk spiller men da spørs det om kvalitetene er tilstede,kingig situasjon.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Cue aprilsnarr om at Glimt låner Gamsten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Kesseboy wrote: Sat Mar 23, 2019 5:02 pm Hvis de tenkte at stallen for øvrig var god nok for ES (det er den ikke, men det er en anna sak),
Skal kun dra opp denne uttalelsen en gang til i år, og det er etter cupfinalen! :LFC :glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt har ikke flaks med skader rett før og etter seriestart. I fjor Kupen, i år Boniface og en PB som egentlig var i full gang med å utvikle seg som topp anker. De 30 min han spilte var enestående. Men Saltnes fungerte greit i den rollen. Jeg poengterte i fjor men en kraftig negativ respons da jeg foreslo Zinckernagel som spiss i en periode Opseth var totalt fraværende. Jeg ser at Zinckernagel kan være et spiss alternativ.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

G-s-enz wrote: Mon Apr 01, 2019 5:47 am Men sier litt når Oliver ikke blir byttet inn.
Trur hovedgrunnen til at Oliver ikke ble byttet inn var den steinalder spillestilen til RBK.
Saltnes var nok ansett som bedre til å ta seg av Bentner.

Stusset litt over det der og da, men kan absolutt ikke klage på valget til trenerene :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

mortsto wrote: Mon Apr 01, 2019 8:52 am
Kesseboy wrote: Sat Mar 23, 2019 5:02 pm Hvis de tenkte at stallen for øvrig var god nok for ES (det er den ikke, men det er en anna sak),
Skal kun dra opp denne uttalelsen en gang til i år, og det er etter cupfinalen! :LFC :glimt
Dra den opp 30. mai, så får vi se ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kjelsrud Johansen på vei til lån til Kongsvinger, så det hadde vært mulig å få til. Men nå er klubben godt dekket.

Remi Johansen er tilgjengelig. OK CV. Usikker på formen, men verdt ei uke på prøvespill for å bli kjent med typen. Bjørkans kompis Helstrup vil nok kunne være en referanse. Nordnorsk sentral midtbanespiller bør telle for noe. Jeg tror ikke klubben har tro på islendingen, dessverre.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tror det bare er å legge Remi Johansen død ganske kjapt. Ikke vært i nærheten de siste årene. For 4 dager siden:

"Etter en lengre tid på jakt etter ny klubb, erkjenner 28-åringen at tiden er i ferd med å renne ut med tanke på å finne seg en klubb på de to øverste nivåene i Norge i dette vinduet.

– Hvis jeg skal anslå prosent for at noe skjer nå, så vil jeg kanskje si fem prosent sjanse. Det er ikke fryktelig nært noe, men jeg holder en liten åpning for de fem prosentene, sier Remi Johansen til iTromsø.

For tiden trener han med 2.-divisjonsklubben Sola, der han har holdt seg i form den siste tiden.

– Jeg er i Sandnes fortsatt og holder meg i form i fall noe skulle dukke opp. Dersom det ikke gjør det, må jeg finne meg noe annet å gjøre.

– Hva er noe annet?

– Det må eventuelt bli noe 2.-divisjon eller noe, men så skal man få til en eventuell overgang dit også. Jeg vet faktisk ikke helt hvordan reglene der er med klubbløse spillere og sånn, sier Johansen.

Da vil Sola eller andre klubber i nærområdet Sandnes/Stavanger være det mest aktuelle.

– Ja, det må det neste bli med tanke på familie og sånn, hvis det blir en løsning nå."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Johansen fikk vel nei fra TUIL nylig? Det må vel bety at han evt må spilles i form? Er det noen vi kan få inn som er en bedre løsning enn Saltnes ned på midten og Konradsen som indreløper? Jeg tenker vi er heldige som har flere spillere som kan bekle ulike roller på midtbanen. SM: Saltnes, Oliver, Moberg. Indreløpere: Saltnes, Moberg, Konradsen, Evjen, Zinckernagel. Kanskje holder det til Berg er tilbake?
Post Reply