Spillertråd: Patrick Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Om det var siktet til meg så nei har ikke bestemt meg for at han ikke kommer til å lykkes. Problemet er at ingen kommer med gode argumenter for at han skal lykkes(som omhandler det vi ser på banen). Ingenting hadde vært bedre enn om det ble ei suksesshistorie. Hadde vært deilig å ta feil så kan de som hadde rett hovere over det akkurat som jeg kan hovere over å være en av få som hadde trua på Saltnes,sånn det er å diskutere fotball👌

Hører på eurosport sin podcast med Saltnes og Berg at begge har mental trener(samt 7 til på laget),meget bra. Berg sier det har hjulpet han ift inngang på kamper samt å klare å gi mer faen enn tidligere. Det vil jo hvertfall hjelpe han med problemet tidligere der han aldri traff på tenningsnivået når kampen startet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Garrincha wrote: Thu Mar 14, 2019 12:19 pm Dere som har bestemt dere for at han ikke kommer til å lykkes, vi vet det og det trengs ikke å diskuteres i annen hver post. Jeg skal snakke for min egen del, og jeg blir litt sliten av å lese diskusjoner der partene så åpenbart argumenterer for en holdning de bare har bestemt seg for på forhånd. Men for all del, vi har jo heldigvis ytringsfrihet. I fjor var det fullt kjør med Angel og nå er det på'an igjen med Berg.
Hvis du er i den tro at jeg misliker tanken på å ha en lokal gutt oppvokst mellom Aspmyra og Nordlandshallen er jeg redd du har misforstått. Snarere tvert i mot, jeg må være en av de mest ihuga supporterne av nordnorske spillere her inne. Jeg har sågar tatt til orde for et basksisk styrevedtak som går på at kun spillere med nordnorsk tilknytning bør spille i Glimt. Og ikke vær i tvil: Om Berg er en av Glimts tre beste spilere denne sesongen kommer jeg til å være kjempeglad. Det betyr at Glimt har produsert nok en Eliteserie-spiller med videresalgspotensiale som kan finansiere videre drift.

Problemet er jo bare at han ikke er god nok. Inne i sitt 22. år, har ikke vist én tellende Eliteserie-kamp at han har toppnivået inne og det var ingen interesse for ham fra andre klubber da han forlenget i fjor sommer. Beina går for tregt, han lager for mange (unødvendige) frispark, han spiller vekk ballen i helt enkle situasjoner og taper for mange dueller - både langs bakken og i lufta. Ja, det så tidvis bedre ut mot VIF (det tannløse AaFK-laget i Nordlandshallen er ikke representativt for hva Glimt kommer til å møte i 28-29 seriekamper denne sesongen), men én treningskamp? Skulle ikke det bare mangle når han er inne i sin femte sesong på seniornivå og har så mange minutter i beltet? Viljar Nordberg var god i en treningskamp mot kvalifisert motstand. Det betyr ikke at han var god nok for Eliteserien.

Hva i all verden er det som gir dere troen på ham? Annet enn at Knutsen roser jobben han har gjort i vinter? Hvilke kvaliteter er det dere ser? Hvilke faktum er det dere legger til grunn for synspunktet deres?

Det siste har jeg spurt om en rekke ganger, men har fortsatt ikke fått et eneste svar. Og det tror jeg forteller det meste.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Glimt1916 »

Han engasjerer i hvert fall folk, det er jo en positiv bivirkning av å benytte lokale spillere.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Playmaker »

Godkjent match. Må man vel kunne si :-)


Hehe.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

Glimts beste i nok en kamp. Gleder meg mer og mer over utviklingen til denne gutten :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by gavharr »

Bra kamp, absolutt, men synes kanskje Lode var enda bedre :)
Uansett godt å se at Patrick Berg ser mer og mer ut som en spiller som kan bidra for dette Glimtlaget.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

Nettavisens fotballekspert er i alle fall enig med meg ang utviklingen til unge Berg:

"Jeg synes at Patrik Berg ser fantastisk bra ut, denne vinteren her har han virkelig tatt taktpinnen i Bodø Glimt og er en spiller de kan bygge laget rundt nå."
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by jendoriluka »

@larsson

Det er vanskelig å ta kritikken din mot P. Berg seriøst når du oppstiller spørsmålet om "hvilke faktum" det legges til grunn. Jeg regner med folk baserer sin vurdering på fotballkamper. For øvrig er fotball subjektivt -- heldigvis.

P. Berg har en del gode kvaliteter. Han har en fin pasnings- og skuddfot. Han er nokså rask i forflytningene over korte distanser. Problemet har tidligere vært at han "faller utenfor" i kampene -- dette synes i alle hovedsak å være en mental greie. Klarer han å "være på" har han tekniske og fysiske ferdigheter til å gjøre det bra i tippeligaen -- noe treningskampene viser.

Så får vi håpe at P. Berg lykkes også i seriespill. Det er ikke opplagt. Det er først i seriespill og når det virkelig gjelder, at de mentale ferdighetene til en spiller viser seg.
Last edited by jendoriluka on Fri Mar 15, 2019 6:50 pm, edited 1 time in total.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Sorry ass. Å være en god fotballspiller eller ikke er en ganske objektiv vurdering. Gjør du flere dårlige involveringer enn gode er du objektivt sett en dårlig fotballspiller. Det har vært det soleklare faktum hva angår Berg.

Men det ser jo ut til å endre seg nå.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

I Glimt har det vært mange spillere som har tatt steg i vinter. Patrick Berg kunne forlatt gratis i fjor, og ville bort. Nå får vi meldinger, fra både agenter og motspillere, om at han ser ut som "a million dollars". -Stian Høgland
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Larsson wrote: Fri Mar 15, 2019 6:49 pm Sorry ass. Å være en god fotballspiller eller ikke er en ganske objektiv vurdering. Gjør du flere dårlige involveringer enn gode er du objektivt sett en dårlig fotballspiller.
Må vel også ha inn forhold som kostnad (kjøp/lønn) og alder. For en klubb som Glimt er det ganske betydelig for om vi syns en spiller er "god".

Men dette er ikke en diskusjon jeg vil dra mye lengre per nå - rimelig ferdigdiskutert frem til sesongen starter egentlig :)
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Ich auch.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Her har jeg gått og vært skeptisk til at Glimt skulle gå inn i sesongen med PB som sentral midtbane. Så spiller han en halvtime og overbeviser i hvert fall meg om at han har kvalitetene som trengs. Og så ryker han på -- kanskje -- tre-fire måneder med skulder ut av ledd og tilhørende operasjon. Makan!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by gavharr »

Utgjort! Og uendelig irriterende...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

Må prøve å se positivt på det. Jeg var i alle fall bombe sikker på at Patrik Berg kom til å bli vårt neste storsalg, her skulle Nordlandsglimt få dekket røde tall + få skikkelig påfyll på kontoen allerede i løpet av sommeren. Nå får vi i det minste beholde han ut sesongen :glimt

Den halvtimen han spillte kan bare beskrives med outstanding.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by gavharr »

Joda, men nå var gutten på vei til å slå skikkelig igjennom på toppnivå, og så blir det i stedet operasjon med 3-4 måneders rekonvalesens attåt. Hvem vet hvor lang tid han bruker på å treffe den formen igjen?
Hedenstad bør selvfølgelig gis buksevann når vi besøker Lerkendal neste gang.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Meget bra halvtime(forøvrig den eneste halvtimen han har dominert av de over 30 kampene han har spilt). Er jo så utgjort at han må ut med skade da 🤦‍♂️Bare å ønske god bedring!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

JHA wrote: Mon Apr 01, 2019 2:19 amDen halvtimen han spillte kan bare beskrives med outstanding.
Skikkelig god, for all del. Men la oss ikke innbille oss at han emulerte Vieira eller noe. Saltnes var ikke like god i rolla, men forskjellen var ikke enorm.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

Nå må du bestemme deg Kesse, først skriver du jo dette
Kesseboy wrote: Sun Mar 31, 2019 10:24 pm Her har jeg gått og vært skeptisk til at Glimt skulle gå inn i sesongen med PB som sentral midtbane. Så spiller han en halvtime og overbeviser i hvert fall meg om at han har kvalitetene som trengs.
Dvs når du er overbevist så må jo Berg ha emulert Vieira eller noe. Da kan du ikke noen timer etterpå begynne å snakke om at det var en innbilning :roll: :wink:
G-s-enz wrote: Mon Apr 01, 2019 5:45 am Meget bra halvtime(forøvrig den eneste halvtimen han har dominert av de over 30 kampene han har spilt). Er jo så utgjort at han må ut med skade da 🤦‍♂️Bare å ønske god bedring!
Men heldigvis viste han jo i treningskampene iår, at dette ikke var tilfeldig. Dominerer man som spiller såppas i treningskamper, så er sjansen stor for at man klarer det i ekte kamper også. Noe han beviste godt imot RBK.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Det er heldigvis forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet. Jeg synes halvtimen hans viste at han er god nok. Men outstanding? Nei. En åpenbaring? Nei. (Kun i forhold til fjoråret). Det er langt fra god nok på Aspmyra til Gullballen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Det er ennå usikkert hvor lenge Patrick blir borte men vårsesongen ser ihvertfall ut til å ryke.
Patrick sier til Avisa Nordland Abonnement at – Jeg skal komme sterkt tilbake, vær sikker.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Patrick har forbedret seg, eller sagt på Glimt- måten, tatt steg. Men det er foreløpig ikke sånn at han er for god for Glimt. Men han har kanskje potensialet. Utrolig synd at han ble skadet nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by JHA »

Så hvis jeg sier at det var agenter fra klubber på høyt nivå tilstede, og de var mektig imponerte av det PB viste den tiden han var på banen. Så vil det bare bli avfeid som en aprilsnarr?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Det ville ikke overasket meg om det var agenter for å se på Patrick. At han har tatt steg i vinter har det vært mye snakk om i media. Med tanke på opphavet er sikkert Patrick på blokka til mange klubber og agenter. Så de han i går er det fullt forståelig at de ble imponert, det ble jeg også.

Ønsker noen å kjøpe han skal de selvsagt få lov til det, bare de har nok penger og Patrick ønsker det. Men personlig mener jeg han bør spille minst en sesong i tippeligaen og vise at han har høyt nivå over tid. Glimt er en utmerket klubb å utvikle seg i.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Glimt1916 »

En positiv bivirkning av skaden hans er jo at vi kan fortsette å krangle om dette i flere måneder fremover 😄
Post Reply