Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Fikk ikke kontrakt der nei, men trener Hill sa han hadde fått det om han hadde bestemt seg tidligere.
Men ettersom jeg er bosatt i Nordens Murmansk har jeg hatt anledning til å observere både TIL og TUIL på nært hold i pre-season. En som for alvor begynner å finne formen er Thomas Kind Bendiksen. Stor stor forskjell fra da de gjestet Nordlandshallen i januar/februar til nå... Og du verden for noen kvaliteter han besitter.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

mortsto wrote: Mon Apr 01, 2019 3:09 pm Kanskje holder det til Berg er tilbake?

Det høres ganske tynt ut, når signalene er at Berg er ute såpass lenge. Men alt avhenger selvfølgelig av hvem det er mulig å få tak i på så utrolig kort varsel.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Playmaker wrote: Mon Apr 01, 2019 3:14 pm Thomas Kind Bendiksen. Stor stor forskjell fra da de gjestet Nordlandshallen i januar/februar til nå... Og du verden for noen kvaliteter han besitter.
Tror han var veldig nær en Glimt overgang i 2012 :) Spørsmålet nå er jo, fungerer han som dyp sentral eller ville han blitt en av mange offansive midtbanespillere i Glimt. Hva har han spillt de siste kampene?

Jo mere jeg tenker på han, jo bedre virker forslaget. Hvem tipser Bjørkan? :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Klar over status på Johansen (jeg leste artikkelen før helgen), men han oppfyller mange kriterier:
- Har OK OBOS-nivå inne
- Nordnorsk
- Hadde et høyt nivå for 6-7 år siden - er nå eldre og bedre
- Ikke minst: Tilgjengelig

Klarer ikke se for meg at TUIL slipper Kind Bendiksen så tett opp mot seriestart (deres match ble utsatt i går). Men jeg har registrert samme stigning fra han. Og jeg klarer heller ikke se for meg at Glimt klarer å finne andre alternativer i dag.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Rosenborg er på desperat jakt nå, kanskje de får napp og kan slippe Konradsen hjem?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Skal vi ha noe utbytte av Konradsen, så må han komme tilbake i løpet av 1 til 2 år. Vi trenger ikke en Konradsen på 34, som ikke er god nok for andre klubber i ES.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ikke er han ett spesielt bra anker heller. God indreløper dog.

Søk opp Kai Bardal på Twitter for analyse av Kontadsens manglende evne til å fungere opptimalt som anker.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Ikke Konradsens feil at han blir brukt feil. Støpt i indreløperformen. En av seriens desidert beste hodespillere. Fantastisk timing i duellspillet. Enorm løpskapasitet. Og ikke minst: Type som etter hvert har vært med på mye og vil ha sårt tiltrengt erfaring i Glimt-garderoben.

Meeeeen Konradsen er bare å glemme. Kommer til å spille fast hos Horneland og tjener minst én million mer enn han kan få i Glimt.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Nå synes jeg AN kan lage en liten sak om lysene er slukket eller ikke :P Fikk et lite rykte om en spiller fra svensk serie, men ingen aning om seriøsiteten på det ryktet
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi klarer nok dekke opp for Berg med de vi har, DERSOM vi unngår skader. Vi ser at vi ikke klarer unngå skader, så en backup i den rollen håper jeg vi får inn. Oliver bør åkke som være førstevalg, med mindre en merittert kar kommer inn de neste timene. Han er tross alt drillet i den rollen på dette laget, og har alle muligheters mor nå til å vise seg frem.
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Kommer ikke erstatter for PB ifølge Niklas Aune Johnsen på twitter? Aprilspøk eller??
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Når vi ikke har hørt noenting så langt, så er det kanskje nærliggende å tro at det ikke skjer noe. Vet ikke hvordan formalia er med godkjenning av papirer osv., men dersom det er noen på veg inn nå har de enten klart å holde ekstremt tett om det, eller så har de ekstremt dårlig tid på seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Papirene skal vel være godkjent innen midnatt i kveld, dvs at man nå har ca 1 time på seg...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Så lenge AN ikke har sagt at det er over, så lever jeg i håpet :lol:

Men jauda, trur vi har grei nok oppdekning i laget til å unngå krisestemning uansett.
Salte løste rollen greit mot RBK og Oliver har ikke gjort seg bort i treningskampene.
I tillegg har vi Moberg som jeg var sikker på at skulle ta den rollen når han ble signert.

Var bare mine medaljeplaner som fikk en liten ripe i lakken nå :glimt
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Rart at så mange forventer at det skal komme inn en ny spiller. Bjørkan lette etter et anker i månedsvis uten å lykkes. Hvorfor skulle han plutselig finne et på litt over et døgn?

Jeg synes det vil være litt urovekkende om det kommer inn en nå. Blir fort en Joshua Silva.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Er det Oliver Berg så ja takk :)
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tomath: Bjørkan sluttet å lete da han innså hvor god Patrik Berg kom til å bli. Han innså at å hente en bedre spiller ville være total feil prioritering for Glimt, den spilleren ville blitt svindyr. Forventningene kom fordi han faktisk hadde sentral midt som prioritet når Angel ville bort fra klubben og hadde derfor litt oversikt over sentrale midtbanespillere.

Ryktes at de har snust litt på Oliver Berg ja, han spilte en omgang i dag.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ingenting nytt ifølge Bjørkan, på telefon til Eurosport.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Skuffelsen er stor!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Njææ. De mente stallen var god nok, og da får de stå for det da. Bedre med ingen signering enn ei dyr bomsignering. For å omtrent sitere Bjørkan, de fikk ikke til noe i dag innafor sine rammer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Jeg synes det er en helt fair konklusjon av Bjørkan. Vi har Sigurjonsson, og dessuten flere indreløpere som kan gjøre en jobb i den posisjonen. Kan ikke laste alle økonomiske hemninger på båten på grunn av én skade!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Så må vi heller ikke glemme at det er enkelte grupper spillere som fortsatt kan signeres. For eksempel spillere uten proffkontrakt, eller U-landslagsspillere, om jeg ikke husker feil.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Synes Sigurjonsson har sett spennende ut de få minuttene han har fått, og nå finnes det vel knapt noen unnskyldning for ikke å bruke ham.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kesseboy wrote: Mon Apr 01, 2019 11:04 pm Så må vi heller ikke glemme at det er enkelte grupper spillere som fortsatt kan signeres. For eksempel spillere uten proffkontrakt, eller U-landslagsspillere, om jeg ikke husker feil.
Ja alle spillere under 23 kan lånes ut i perioder fortsatt(for å hindre at lovende spillere blir benkeslitere). Vet om klubber som vil benytte seg av dette allerede i dag. Kanskje Glimt benytter seg av dette dersom det viser seg at PB sin skade blir langvarende.
Post Reply