Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by MhepA »

Helt ærlig, dette føler jeg på omtrent hver gang de kjører i gang et nytt konsept. Dette holder ei lita stund, også blir det for mye å følge opp.
Hvordan er det mulig å ikke ha noe stoff etter kampen mot Mjøndalen? Det er jo en historisk kamp som går rett i bøkene, men her henger klubbens egne hjemmesider helt etter. Ingenting om kampen, ingenting om Friedrich, ingenting om Evjen, ingen "dagen derpå", null niks nada. Er man såppass sårbare på bemanning at om èn ikke kan legge ut artikkel, så er det ingen andre som kan gjøre det?

Helt ærlig føler jeg det er en selvfølge at Glimt sender ned redaksjonell bemanning til bortekampene, det er ikke der underskuddet vil ligge. Dette kan heller føre til en mye større kontinuitet i arbeidet med å vise seg utad. Nytter ikke å komme fire/fem dager etter kamp med nyheter som er èn uke gammel, da er det jo ikke ferskt lengre. I bedriftssammenheng er dette en aktør som når sitt høydepunkt rundt aktivitet, nettopp når det er kamp, det er jo da man skal være på. Dette sier jeg fordi jeg frykter at "dagen derpå"-konseptet skal bli nok en skippertaksordning som forsvinner ut, akkurat som "hjemme hos".
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Novi »

Jau, du kan så si. Nå er det bare tirsdag ennå, men bør ikke drøye så lenge før det blir uinteressant og man begynner se fremover.

Og enig om pressedekning på bortekamp. Det kan ikke være store kostnadene, men vil jo selvsagt spise tilgjengelig normal arbeidstid på de involverte.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by ingen87 »

Ikke kommunikasjon mellom Glimt og supporterne, men det samme opplever jeg med AN når de trykker mandagsutgaven før Glimts kamper på søndag.
Da kommer nyhetssakene om Glimt i avisa på tirsdag og blir nesten helt uinteressante.
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by MhepA »

Novi wrote: Tue Apr 09, 2019 1:53 pm Jau, du kan så si. Nå er det bare tirsdag ennå, men bør ikke drøye så lenge før det blir uinteressant og man begynner se fremover.

Og enig om pressedekning på bortekamp. Det kan ikke være store kostnadene, men vil jo selvsagt spise tilgjengelig normal arbeidstid på de involverte.
Det handler jo først og fremst om fleksibilitet. Vil tippe det har kommet fram ved en ansettelse at stillingen kan kreve jobb på kveld/ettermiddag og til og med i helgene. Det er jo rimelig forutsigbart også mtp. at kampoppsettet kommer i desember året før. Glimt.no bør i aller høyeste grad være mer personlig enn avisene, og jeg ser de prøver, men hvorfor greier de ikke å holde det oppe over lengre tid?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Glimtsupporter »

Dagen derpå kommer, men de har hatt litt ekstra fri etter helgen så det tar litt ekstra tid, sier Regine Boym.
Den som venter på noe godt.....
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by tomath »

Et lite innspill:

Når klubben skriver nyheter om yngre spillere, sånn som f.eks når vi i dag får høre om Andreas Schjelderup som er tatt ut på g15-landslaget så synes jeg det hadde vært interessant om man samtidig også fikk opplyst hvilken posisjon de spiller i.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by MhepA »

Glimtsupporter wrote: Wed Apr 10, 2019 4:01 pm Dagen derpå kommer, men de har hatt litt ekstra fri etter helgen så det tar litt ekstra tid, sier Regine Boym.
Den som venter på noe godt.....
Sa de noe om hvorfor glimt.no ikke kom med en eneste artikkel etter den villeste kampen på sikkert 20 år?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Har i alle fall kommet en fin utgave av "Dagen Derpå" nå :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Kesseboy »

Hvis det er noen fra klubben som leser innom her innimellom, så håper jeg de skjønner at vi er engasjerte og strenge i omsorg, og ikke bare sure og negative ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by J I P »

Jeg fulgte Molde sin billettlink for å se hvilke priser Glimt tar for barnebilletter. Glimt tilbyr ikke egne barnebilletter på bortesupporterfeltet.

Dette syns æ e for dårlig av Glimt selv om Glimt kanskje ikke er like strenge som andre med å forby tilskuere med borteeffekter å sitte på andre deler av stadion.

Når klubber som Vålerenga, Stabæk og Mjøndalen (har ikke sjekket flere) tilbyr barnepriser til bortesupportere da bør også Glimt gjøre det.

Det selges sikker ikke mange billetter i den kategorien uansett men tilbudet bør likevel være der.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by MhepA »

Jeg har ikke sjekket Glimts hjemmesider etter kampen mot TIL før i dag. Har jeg gått glipp av noe? Ingenting.

Det at jeg denne gangen lot være velger jeg å si er en konsekvens av en inkonsekvent nyhetsstrøm. Hadde jeg visst at det kom masse godt stoff etter kamp hadde nok vanene mine vært noget annerledes. Jeg vil dit journalistene ikke kommer, bak teppene, tett på spillerne. Det at det ikke er noe stoff som intervjuer, analyser eller video etter 16. mai er ganske billedlig. Jeg kan kun snakke på mine egne vegne, men jeg er rimelig utsultet. Det er derfor jeg velger bort Glimt.no og det ikke lenger kommer opp som favoritter på min nettleser. Synd, ikke minst for Glimt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by liverglimt »

An og glimtforum dekker det største suget!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by J I P »

Glimt har opprettet et eget "forum" under klubbens egen facebookside hvor de "lover" svar fra klubben på spørsmål som stilles.
Foreløpig så er det ikke så stor aktivitet der.

Av en eller annen grunn er det forumet usynlig for meg fra PC men synlig fra mobil. Hvis flere har "samme problemet" da kan det kanskje forklare den lave aktiviteten der.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by liverglimt »

Klubben prøvde seg med ett forum for mange år siden og ga opp hele greia fordi det ikke fungerte. Det bygget seg aldri opp noe som helst miljø, så får vi se hva FB kan bidra med.

Personlig så kjenner jeg ett behov for snart å slette meg fra alle sosiale media. De er rett og slett for kjedelige.
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Sven-Rune »

Ikke Glimtforum vel? :wink:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by J I P »

B51F5512-9D68-4DBB-92FB-42537D905A54.png
DC0698DA-3BF9-48C0-BFE3-5FA82697F5F6.png
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Knuta »

liverglimt wrote: Wed May 22, 2019 8:18 am Personlig så kjenner jeg ett behov for snart å slette meg fra alle sosiale media. De er rett og slett for kjedelige.
Enig. Kan vi ikke bare ha en internett side Glimt.no, samt et forum Glimtforum.net. Det kryr av Facebook sider, Twitter osv osv. Det orker jeg simpelhen ikke å forholde meg til. På Glimt.no bør all informasjon om klubben ligge, intervjuer., status osv. I tillegg supplere med lokalavis stoff. Så kan vi drodle og diskutere på vårt forum.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Glimt1916 »

Forskjellige folk vil ha forskjellige ting. Tipper det er ganske mange unge mennesker som ikke engang vet hva et internettforum er :) ikke at jeg tror unge folk henger så mye på fb heller da....
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Novi »

Absolutt ingen behov for egen FB gruppe fra Glimt. Forsøkte delta på fb-gruppen for forumet, og det blir bare rot. Lite diskusjon, og heller masse påstander og 'følelsesuttrykk'. Gir meg ikkeno kontra gode diskusjoner og innlegg her inne. Henger nok på FB allerede, og begynner å bli lovlig mye dritt der.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Jeg har ingen problemer med å se at Glimt fra sin side ønsker å få bedre kontroll over spørsmålet knyttet til klubben. Bare i går var det ramaskrik en liten stund om den tidlige kampstarten i dag før Glimt selv fikk forklart årsaken til det.

Men om dette blir _nok_ en gruppe med et gjeng som ikke ønsker å gjøre et seriøst forsøk å løfte og nyansere debatten fra "SATAN DI MÅ TREN MER AVSLUTNINGA!!!!" eller "DI SPRENG JO FAEN IKKE" kommer jeg til å melde meg ut. Jeg er uansett i nippet til å melde meg ut av forumet til Engmark. Ikke har jeg bidratt særlig der heller. Å komme med noe ettertenkt og fornuftig meningsinnhold der er i alle tilfeller å fyre for kråken. Her inne finnes det innslag av eksemplene oppstilt ovenfor, men det er heldigvis ikke gjennomgangsmelodien.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Er jo ikke fritatt for sensur den Glimtforum på facebook-gruppen heller nei.
Greit for klubben, men ville heller brukt tråden her inne på Glimtforum.net
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by liverglimt »

"Glimtforum" på Facebook.

Så oppfinnsom de har vært på navn. Det er ett glimtforum og det startet Larsen, videreført av alle brukerne gjennom tiden. :)
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Dette er en gøy greie som skaper interaktivitet mellom fans og klubb (og mellom fans) som i løpet av ti minutter kan kopieres av en klubb som Glimt med en rik historie proppfull av store spillere: https://twitter.com/ESPNFC/status/1139609621558104064

Kjapt fra hodet uten å ha tenkt altfor mye gjennom det (her mangler det helt sikkert noen åpenbare):
$5: Runar Berg, Tom Kåre Staurvik, Ørjan Berg, Arild Berg, Badou
$4: Stig Johansen, Trond Olsen, Bengt Sæternes, Vieux Sané, Thiago Martins
$3: Rohnny Westad, Jan Derek Sørensen, Cato Hansen, Philip Zinckernagel, Trond Fredrik Ludvigsen
$2: Fredrik Bjørkan, Fredrik Kjølner, Harald Martin Brattbakk, André Hanssen, Aasmund Bjørkan
$1: Tor-Egil Horn, Ulrik Saltnes, Marius Lode, Bent Inge Johnsen, Stefan Johansen

Litt ymse fra tidlig 90-tall slik at det ikke blir for ekskluderende for den yngre målgruppe. Og en del av dagens spillere for å snike inn litt profilbygging. Easy.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by tomath »

Lenge siden siste "Dagen derpå" nå. Har det blitt kommunisert noe fra klubben om hvorfor man har sluttet med dette? Skjønner jo at det kan bli mye for Bjørkan hvis ansvaret for dette konseptet skal legges på ham alene. Det var vel en gang i løpet av overgangsvinduet at det ble slutt?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by ingen87 »

tomath wrote: Sun Sep 15, 2019 10:45 am mye for Bjørkan hvis ansvaret for dette konseptet skal legges på ham alene.
Det ble sagt i en av de første episodene at det ikke bare var Bjørkan som skulle lage "dagen derpå", men at det kunne være hvem som helst fra Bodø/Glimt. Jeg skulle likt å sett hvordan feks Jannike Ramsvik jobbet dagen etter en hjemmekamp. Er det en dag man henter seg inn etter helga? Hvilke arbeidsoppgaver griper man fatt i? Jeg skulle ønske man fikk et reflektert blikk på hvordan de jobber frem mot kamp, slik Bjørkan har beskrevet det sportslige i noen episoder.
Førr Evig!
Post Reply