Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by ecke »

Kamparket:
https://www.glimt.no/nyheter/kampark-bo ... -22.4.2019

og forhåndsomtalen på glimt.no
https://www.glimt.no/nyheter/medaljefav ... r-pa-besok

Det kan bli endringer på laget til denne kampen. Konradsen deltok ikke på spilløkta i dag, og dermed er det grunn til å tro at han heller ikke er klar for kamp til mandag. B/G trenger friske folk til kjøret mot/i mai, og både Konradsen og B/G er nok engstelig for at "kjenningen" i låret skal utvikle seg. Hvem blir erstatteren på midten? Zinckernagel, eller Evjen, eller blir det igjen Horn Myhre som sist kamp?
Last edited by ecke on Sun Apr 21, 2019 7:06 am, edited 1 time in total.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Glenn P »

Myhre anker og Saltnes indreløper er vel det logiske her. Dersom de ikke tør slippe Myhre til blir det vel Zinck som kommer inn?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by J I P »

Ole Jørgen Halvorsen vil ha oss ned på jorda igjen
https://www.sarpsborg08.no/nyheter/halv ... -smartness

Tom Freddy Aune: vi må opp mot vårt maks
https://www.sarpsborg08.no/nyheter/aune ... t-var-maks
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Mr Bean »

En vanskelig nøtt og knekke, men håper på full pott i denne kampen også :hedre
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by G-s-enz »

Venter man til kampdagen, og har planer om å kjøpe billett i døra, er det ikke sikkert at man får sitteplass.

– Sist gang solgte vi 1300 billetter i døra. Med bare litt over 600 sitteplasser igjen, blir det fullt på sittetribunen dersom like mange vil kjøpe i døra denne gangen, sier han.

Mot Molde var tribunen bak mål stengt, men i timene før kampen ble det vurdert om man skulle åpne for salg også der.

– Den siste uken har vi hatt masse folk innom supporterbutikken som kjøpte billetter, skjerf, flagg og hva det måtte være. Vi ser allerede nå at salget mot mandagskampen er større enn hva det var på samme tid mot Molde. Så det er veldig gøy. Det virker som at det er mange som vil avslutte påska på kamp, og vi ruster oss for storinnrykk på Aspmyra, sier Heldal.


Gøy!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Kjøpte fire billetter på F-feltet, var de siste der det var fire seter sammenhengende. Ikke mange andre ledige. E-feltet virka å være utsolgt? Stengt?
Last edited by Kesseboy on Mon Apr 22, 2019 10:09 am, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by ecke »

Behovet for Horn Myhre viser seg mer og mer. Nå er Berg, Konradsen og periodevis Oliver ute av spill. Evjen og Zinckernagel kan ta plass på midten uten forkleinelse for noen, men da ser man hvordan sårbart det kan være.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Larsson »

Det er jo også veldig spennende å se om Bergan fortsetter som stopper etter storspillet sist. Det vil jeg jo nesten tro. Kjipt for Moe, men slik bør det være.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by ecke »

Da blir det trolig Zinckernagel som blir Konradsens erstatter. Kanskje den beste spilleren? Hans første fra start denne sesongen. Mer spørsmålstegn blir det hvordan midtstopperne brukes. Lode er ikke noe spørsmålstegn, men Moe ble byttet pga sykdom, og kanskje er det han som starter denne kampen. Jeg ville nok valgt Bergan som har ferdigheter i boks ingen andre har, også for å ta for seg S08s talentfulle Jørgen Larsen.

Laget: Ricardo - Reitan, Moe, Lode, Bjørkan - Moberg, Saltnes, Zinckernagel - Evjen, Herrem, Layouni Benken: Khaikin, Isidoro, Bergan, Horn Myhre, Kupen, Konaté, Hauge,
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Larsson »

Kupens første Eliteserie-tropp noensinne? Gøy. Håper han får noen minutter!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Sulliken »

Vi kommer så til å tape denne. Det ligger i kortene.

Stor hype. Bra start på sesongen, masse publikum. Det er da Glimt skuffer.

Dessverre.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Crazy horse »

Frykter nok tap, jeg også, men nå har Glimt (2019-utgaven) vært litt annerledes, så langt, enn de siste sesongene. Gøy med litt hype og råartig om man denne gang lever opp til forventningene.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by ecke »

B/G har vært et bedre lag enn S08 så langt denne våren, og nå bytter vi inn den beste spilleren i fjor, Zinckernagel, fra start! Det er mye erfaring bak i S08, men med farten til Layouni og Evjen, skal S08 ha mer å hanskes med enn våre, der Skålevik og Larsen er arbeidsom, men fortsatt ikke mer. Klarer vår 3'er på midten, som også blir en 5'er, å matche duellspillet mot deres 4'er, da tror jeg på seier, nok en gang.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Larsson »

Jeg tror frispillingen og stopperne skal få litt å hanskes med i morgen. Glimt har tilgode å møte to så gode defensive spisser som de kommer til å møte i morgen. 4-4-2-pressing av en annen verden enn det RBK tidvis drev med. Enda et argument for å spille med Bergan, spør du meg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by J I P »

Blir det bare Toyota Glimt åpner hvis plassene på langsidene blir solgt ut? Hva med E-feltet?

Noen få ledige nå på G, rundt 20 på I og et uspesifisert antall ståplasser på J er vel ellers status på Diadora
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Novi »

Sulliken wrote: Sun Apr 21, 2019 11:58 am Vi kommer så til å tape denne. Det ligger i kortene.

Stor hype. Bra start på sesongen, masse publikum. Det er da Glimt skuffer.

Dessverre.
Bare laksekamp kunne gitt oss værre odds.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Knuta »

Vi bryter barrierer hittil i år og kanskje bryter vi enda en denne gang. Det er en fandenivoldsk holding og selvtillit i gruppen i år. Det virker nesten som det spiller ingen rolle hvem vi spiller med.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Sulliken »

Jeg tillater meg til å legge til en pessimistisk "vi får nå se".

Tidligere har det vært total mental kollaps med masse publikum, mens motstander hav vært supergira. Alt avhenger av mentaliteten. Er den helt friskmeldt?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Garrincha »

Litt av nøkkelen blir å springe mer enn 08. Og Sarpsborg har sikkert ganske god kondis de også. Nå har ikke jeg særlig peiling på hvordan de andre klubbene spiller, men jeg har inntrykk at de er litt sånn som Glimt har fremstått i det siste, med høyt press og aggressive i gjenvinningsspillet?

At det endelig kommer litt folk på kamp er positivt. At det skal være negativt for spillerne, det tror jeg bare er tilfeldigheter. At spillerne lider av en slags kollektiv sosial angst har jeg ikke noe tro på.

Fortsetter Glimt det flotte defensive spillet de har gjort over lengre tid, da er det også nok kvalitet i laget til å score noen mål. Jeg gleder meg som bare juling og har en god følelse, men for all del, Sarpsborg er et godt lag så det blir nok en meget tøff kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Glenn P »

Hvis Glimt spiller med hjertet i dag er jeg fornøyd. Så lenge de prøver, og gir alt er jeg fornøyd. Skal Glimt svikte i dag, med noe som må være rekordpublikum på Aspmyra mot et "vanlig" lag, ja da får de det tungt resten av året. Resultatet er såklart viktig, men jeg tar heller 0-5 hvor Glimt faktisk prøver, enn 0-1 og likegyldighet. Jeg har ingen tro på at Glimt plutselig skal spille som RBK eller Man Utd om dagen, så jeg antar at klokken 2000 sitter jeg med en god følelse uavhengig resultat, det er for mye bra som skjer om dagen.

Har litt dårlig koll på S08. Virker som de stiller 442 eller 352, med Halvorsen (som vi fikk ha på lån for litt siden) og Lindseth på kantene. Vet ikke hvordan Lindseth opererer, men Halvorsen vet vi kan servere spissene, og utrette ting på egenhånd. Antar de går for fire bak for å dekke kantene, ettersom de satt opp som ving i 352 nok ikke er i stand til å forsvare godt nok.

Lenge siden jeg har kjent på en Glimtkamp på denne måten, å gå inn i en kamp mot et godt lag som favoritter. Må kjenne på dette, hvem vet hvor mange av disse vi får.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by mortsto »

Sulliken wrote: Sun Apr 21, 2019 11:58 am Stor hype. Bra start på sesongen, masse publikum. Det er da Glimt skuffer.
Syltynt med sammenligningsgrunnlag. Når var de tre faktorene du nevner gjeldende sist? Nitten-hundre-og-brødmangel?
Kun en håndfull spillere igjen fra disse mye omtalte rekord-kampene fra 2016, så jeg frykter vel ikke akkurat at det sitter i bakhodet på de som starter i dag.

EDIT: Ser begge langsidene nå er utsolgt. Kun kortside igjen. Ser TIL-kampen fra i fjor var 4731 tilskuere. Er det det som er kapasiteten pr nå? Håper det selges noen sesongkort i stimen som er nå.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Garrincha »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/na9vE ... tent=row-2

Sak i VG før kampen.

Ser ut som Vegard, helt fortjent, er i ferd med å bli en aldri så liten mediefavoritt. Det blir akkurat som jeg har sagt at vi selger Vegard til Kina etter sesongen. Ingen kinesiske klubber med respekt for seg selv sier nei takk til en spiller med bedre fysikk enn Ronaldo. Dessuten kan han stå i mål :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Larsson »

mortsto wrote: Mon Apr 22, 2019 1:08 pmEDIT: Ser begge langsidene nå er utsolgt. Kun kortside igjen. Ser TIL-kampen fra i fjor var 4731 tilskuere. Er det det som er kapasiteten pr nå? Håper det selges noen sesongkort i stimen som er nå.
...så får vi for guds skyld håpe klubben er beredt til å takle pågangen de neste timene og at ting glir raskt unna. Vil unødig ha en 2008-kopi med Ernst Pedersens budskap.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Novi »

mortsto wrote: Mon Apr 22, 2019 1:08 pm
Sulliken wrote: Sun Apr 21, 2019 11:58 am Stor hype. Bra start på sesongen, masse publikum. Det er da Glimt skuffer.
Syltynt med sammenligningsgrunnlag. Når var de tre faktorene du nevner gjeldende sist? Nitten-hundre-og-brødmangel?
Kun en håndfull spillere igjen fra disse mye omtalte rekord-kampene fra 2016, så jeg frykter vel ikke akkurat at det sitter i bakhodet på de som starter i dag.
Nåh, som mangeårig Glimt-supportere vet vi å ikke ta av etter 3 gode kamper. Vi suger på karamellen, men det sitter i veggene hos Glimt å skuffe oss når det legges opp til "smash-dunk". En gang i tiåret klarer de mot alle odds å faktisk prestere, så det kan jo forsåvidt være i dag.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: R4 Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 Mandag 22.04 kl. 18.00

Post by Crazy horse »

Det er svært viktig å kose seg når det går bra og når det er masse publikum. Og det er også svært viktig å ikke la en dårlig kamp, for den kommer nok før eller siden, definere forholdet til Glimt for resten avsesongen, og videre framover.
Hadde selvsagt vært jævlig artig med en tredje strake toppskalp i dag.
Artig å se at Bodø-publimkummet reagerer så positivt på Glimts gode prestasjoner. Det er nok først og fremst det som skal til, og ikke bare laks.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply