Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Landro er jo Bergenser, så han kan jo få seg jobb i Glimt!? ;)

Liseth imponerer når han mottar baller feilvendt for så å snu seg 180 grader og fyre av. Kan fort putte noen mål i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Godt jobbet for Lodes kontraktsforlengelse til 2021! Dersom Reitan kan lokkes med kontrakt, begynner det å bli morsomt langsiktig i en spennende og ung stall! Med denne stallen koster det "lite" å finne de få enkeltspillerne som kan løfte laget betydelig i årene som kommer.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Minner litt om S08 og KBK dette her. En fin måte å drive en mindre fotballklubb på.
Kan Leicester vinne PL, så kan definitivt B/G vinne Eliteserien om ting klaffer.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har mange unge gode spillere fra egen stall (18-20 år ) som jeg tror kan være byggesteinene framover (keeper: Jarmund, back: Mikalsen midtbane: Evjen og Ask, angrep: Johnsen, Hauge og Hauge). Med Berg, Bjørkan og Konradsen allerede "etablert" i førstelaget, er det meste positivt. Fortsatt mangler akademiet høyreiste og duellsterke midtstoppere, og spisstypene, som man ser hos Okoh og Konaté, er man ikke i nærheten av. Godt er det at Okoh og Konaté har langtidskontrakter, men jeg hadde gjerne sett at man hadde funnet unge midtstoppere på vei opp, for å supplere, en Friday f.eks.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Har du ikke tro på Øyvann, ecke?
Synes han var OK i innhoppet mot Start. Det er dog det jeg har sett av ham.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Mitt inntrykk er at han er litt treg...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det meldes bak diverse betalingsmurer at Mohammed Mohammedi har signert for Glimt.


https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 3397b.html
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

.
Last edited by J I P on Wed May 08, 2019 7:30 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

I og med at artikkelen også lå på Aftenposten sine sider så kan jeg utdype litt
En god plan
19-åringen er stopper og kom til Tromsø IL og Norges Toppidrettsgymnas (NTG) fra Leknes sommeren 2016 før han forlot Tromsø i november i fjor.
I Bodø/Glimt har han i førsteomgang fått en kontrakt med rekruttlaget.

Ifølge Røbekk var Bodø/Glimt langt fra eneste klubb som var interessert.
– Det var flere klubber, men de tankene og planene Bodø/Glimt hadde for «Moa» virket veldig bra, sier Røbekk.
Oppholdet i spanske Algemesí, har ifølge Røbekk vært meget vellykket.

En retur til TIL var aldri særlig aktuelt for Mohammedi.

– Dialogen har vært med Bodø/Glimt hele oppholdet(i Spania). Han var fortsatt sugen på å prøve noe nytt og dette blir et eventyr for han også. Han vil få muligheten til å trene en del med A-laget og dersom han presterer, vil det kunne gå veldig bra for ham. Han var der en uke og trente og fikk være mye mer med A-laget enn andre spillere som var der, så vi er veldig spent på fortsettelsen og hvordan Bodø-oppholdet blir for «Moa», sier Røbekk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Blir ikke veldig begeistret av denne uttalelsen:
Det er agenten min som styrer det meste, men det er en god mulighet der jeg får sjansen til å vise meg fram en god del
Tror den fort kan komme tilbake å bite oss i ræva om noen år om han blir en suksess og vekker interesse fra større klubber. Men uansett bra at man får på plass en spennende stopper!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Spennende. Og gøy at han oppdaget at Glimt er en bedre utviklingsarena enn TIL.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja jeg kjenner spilleren som kommer fra Leknes. Spilte på guttelandslaget. Dro til Tromsø i 2017 for å studere og ble en del av TIL systemet. Llikte seg dårlig og har den siste tiden spilt i Spania. På sikt kan han bli bra. God teknikk og tempo men litt for lav etter min mening til å bli en god midtstopper. Tviler sterkt på at han blir god nok til Glims førstelag.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Ehm, playmaker, du vet at det er en artikkel fra 2014?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når B/G gjør det så godt, er det et "overskuddsfenomen" å se for seg hvordan spillerstallen skal utvikle seg videre. B/G har utfordringer på keeperplass med to keepere på utgående kontrakt, begge spillere som B/G vil ha med seg videre. Ellers er Isidoro, Reitan, Moberg, Oliver, Herrem uten kontrakt etter 2019. Jeg er også redd for at Evjen og Layouni forsvinner fordi B/G ikke vil, eller kan, si nei til gode tilbud. Hvor lenge Bjørkan kan "beskyttes" fra kjøpepress, er også et urovekkende spørsmålstegn. Penger kan selvfølgelig komme godt med når stallen skal utvikles videre, slik Kristiansund og Haugesund har klart så utrolig flott med fornuftige signeringer. "Brutalt" nok, ville jeg latt andrevalgene Isidoro og Oliver, samt nåværende førstevalg, men alderstegne, Moberg og Herrem, ikke få ny kontrakt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg har en helt klar mening om noe her. Evjen burde ikke selges nå. Glimt bør forlenge og forbedre kontrakten hans. Han har godt av et par år i trygge omgivelser i Eliteserien før han tar steget ut. Layouni kan vi selge, han er i rett alder og kan gi trengte penger inn i kassa. Ikke selg Evjen nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper virkelig at Layouni og Evjen blir, slik at vi kan jakte på mye denne sesongen, men jeg tror dessverre ikke det. Derfor er det bedre å se framover uten dem, beklageligvis, men med nye muligheter. Litt ekstraordinært, men unge og innenfor B/Gs økonomiske rammer: midtstopper og venstrefot, Charlie Weberg, Helsingborg (1998), anker Bonke Innocent, Malmø/LSK (1996), og kant Moussa Njie, Partizan/Stabæk (1995). En DIF-spiller som jeg har sett over år, Besard Sabovic, DIF/Dalkurd (1998), er kanskje enda mer interessant som B/G-anker. Jeg hadde ønsket å se nærmere på midtstopper Family Alamari (2000) som B/G hadde på prøvespill i vinter. Selvsagt hadde man gjerne sett Felix Horn Myhre, VIF, (1999) tilbake i B/G, og da som indreløper i «mitt lag». På høyre kant har Zymer Bytyqi, Viking (1996) vært strålende denne sesongen, men jeg ser også at venstre kant Lars Olden Larsen, KFUM (1999), er målkonge i OBOS. Blir det penger til overs i sommer, er dette mine ønskemål allerede da.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Verdien til Evjen kommer til å bli doblet om noen år. Når det gjelder han må Glimt ha is i magen. Å selge han nå er en gedigen feiltakelse. Han kommer bare til å bli bedre. Det er viktig at han også forstår at han burde bli noen sesonger i Glimt. Det er bra for utviklingen. Å reise ut så ung er risikosport.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg tror Glimt vil være mer tjent med å selge Layouni før Evjen, hvertfall hvis det er snakk om i sommer. Klubben har god dekning på kantene og jeg mener at Glimt ikke i stor grad blir svekket om Jens Petter Hauge kommer inn på fulltid på den ene siden. Og å finne gode kantspillere som passer i 4-3-3 har egentlig aldri vært et stort problem for Glimt. Toppnivået til Layouni har vi riktignok ikke helt fått sett utenom LSK-kampen, så jeg håper jo at økonomien er såpass stabil at man kan takke nei til tilbud i sommer.

Hva angår Evjen er jeg egentlig betrygget av at han har en såpass oppegående far og mor som garantert skjønner hva som er aller gunstigst for Evjen (i motsetning til... ja). Både med tanke på avreisetidspunkt, men kanskje viktigst: destinasjon. Jeg er 100% trygg på at de ser at det aller, aller beste for Evjens utvikling vil være å reise til Belgia/Nederland i første omgang - og heller takke nei til pengene en storklubb i for eksempel England kan tilby (i motsetning til... ja).

Problemet for Evjen hvis han ikke blir solgt i sommer er at det da i utgangspunktet vil være ett helt år til neste ordentlige, gode mulighet til å reise utenlands. Skader kan ødelegge utviklingsløpet. Han vil da være 20 år og kun ha ett år igjen av kontrakten. Det vil være svært ugunstig for Glimt å sitte med såpass dårlige forhandlingskort på hånda. Jeg har vel egentlig ikke troen på å selge spillere utenlands etter sesongslutt. Det er gjerne risikosport ettersom veldig mange av de signeringene blir gjort av managere/trenere som senere på vårparten får sparken ettersom signeringen i seg selv kommer i en presset situasjon. Kommer han til ordnete forhold på sommeren er forutsetningene mye bedre for å prestere.

Det optimale er selvsagt, hvis han ikke storspiller utav den ville verden i sommerens mesterskap: Legg på penger på lønna (jeg vil ikke spekulere, men den lønna han signerte for ett år siden antar jeg er ganske mye mindre enn hva storspillet nå for tiden fortjener), forleng kontrakten med ett eller to år og gi klare, tydelige lovnader at man skal klubb skal gjøre alt i verden for å selge han sommeren 2020 - da med et par år igjen av kontrakten. Vil tro Glimt-hjertet til faren banker såpass hardt at han ønsker at Glimt skal sitte igjen med så mye som mulig.

Det vil garantert være speidere på plass på Aspmyra i morgen. Gode muligheter for mange å vise seg fram. Either way it's win-win for Bodø/Glimt.

Hva angår de kontraktsløse er det en no-brainer for meg å forlenge med Friedrich. Det vil jeg tro jobbes med. Isidoro er anvendelig og OK på begge sidene, så hvis Knutsen/Bjørkan føler han bidrar i treningshverdagen og i garderoben vil jeg ikke bli forbannet om hans kontrakt forlenges med ett år. Jeg klarer ikke se et eneste argument som taler for at Sigurjonsson får forlenget kontrakten. Erstattes han med et opprykk av Ask Tjærandsen Skau? Har hørt veldig mye lovende om. Slik det jo ser ut nå blir det muligheter til å få se han på banen i løpet av høsten.
Moberg er "bare" 28 år og viser slettes ingen aldringstegn. Han blir neppe noe bedre enn hva vi har fått sett i vår og har åpenbare mangler, men også han er en anvendelig og annerledes spillertype som jeg vil anta bidrar positivt i spillergruppen. Helt OK Eliteserie-spiller.

Knutsen/Bjørkan har, pågrunn av skadene i vinter, blitt malt opp i et spisshjørne, slik jeg ser det. Kupen har et par år igjen av kontrakten og både Boniface og Konaté signerte fireårskontrakter. Da vil det vanskelig og nærmest umulig kunne forsvares å forlenge kontrakten med Herrem. Man kan ikke ha kontrakt med fire spisser når man kun spiller med én. Men det er vanskelig å vurdere all den tid man egentlig ikke har sett noen av alternativene på banen med Eliteserie-minutter. Jury's still out med Kupen, selv om jeg synes han viste lovende takter både i fjorårets sesongoppkjøring og i den omgangen han fikk mot LSK (selv om motstanderen praktisk talt hadde gitt opp da han kom inn). Om han er god nok til å starte 30 kamper i Eliteserien og banke inn 10-12-14 mål i serien er det vanskelig å vite i dag. Det samme gjelder naturlig nok Konaté og Boniface.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har tro på at de framtidige backene i B/G er Konradsen/Hauge på høyre og på venstre, Bjørkan/Mikalsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Håper Hauge blir brukt på midtbane eller i angrepsleddet. Tar det for gitt at det er Runar Hauge du tenker på...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg leser Nils Arne Eggens biografi i disse dager. Meget påfallende at mange av spillerne han brukte var omskolerte. Forutsetningene for å vurdere hvor en spillers kvaliteter passer best vil jo i 10 av 10 tilfeller være mye bedre når man er 22 kontra hva som er tilfellet på 12. Kan absolutt følge Konradsen-som-back-idéen. Spørsmålet er bare om han selv er innstilt på det.
Har også tro på Mikalsen. Synes han var bra i treningskampene jeg så i vinter. Men jeg vil se enda mer før jeg klarer å bestemme meg for om han er god nok til å være ren back-up. Men som jeg var inne på i posten over her: Gode muligheter for å få se dem i aksjon i løpet av høsten.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Her bør kanskje B/G kaste seg på!
https://www.rbnett.no/100Sport/fotball/ ... 4376b.html

Herrem får det ikke til, Kupen får det ikke til og heller ikke Zinckernagel er i nærheten.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bør ikke være tvil om at han er en de skal prøve seg på!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Odd har overraskende, kanskje, meldt seg på som en av de største utfordrerne i medaljekampen. En forklaring er et langsiktig forhold til en god Fagermo. Fagermo mener selv at prestasjonene i Odd 2 bekrefter at de også gjør talentarbeidet særdeles ordentlig. Det er spennende også å se spillerrekrutteringene. Nærmere halvparten av førstelaget Ruud, Semb Berge, Oldrup Jensen (leie), Rashani og Børven er tidligere Odd-spillere, alle med utenlandsopphold bak seg, noen delvis mislykkede, som er hentet tilbake til Odd. Da talentet John Kitolano (1999) ble solgt til Wolves i fjor (han som Evjen tok plassen til på venstre back i U20-VM), brukte Odd penger for å hente Birk Risa, Køln, og Vebjørn Hoff, Aafk, to U21 landslagspillere, som nå er solide eliteseriespillere. Nå kom en rutinert Sander Svendsen (leie), Molde/Hammarby, fortsatt 21 år, som komplementerer et veldig godt lag på høyre kant. Fagermo har bygd et solid fundament av kjente og gode spillere fra tidligere og "aggressiv" rekruttering av ung kvalitet.
Post Reply