Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by gavharr »

Så jo litt sånn ut mot slutten av kampen på Alfheim også.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by gavharr »

Nå trenger vi en Evjen spesial :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Zann »

Et dårlig tegn at de har begynt å lempe inn i feltet.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Glenn P »

Tenkte det samme, Acosta og Wormgoor er vel det verste stopperparet å være angriper i lufta mot.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Crazy horse »

Sliten gjeng utpå der. Ukonsetrerte offensivt. God vårsesong åkke som.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Crazy horse »

Over 3700 tilskuere hadde fortjent et utligningsmål.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Zann »

Fortjent tap. Vi klarte aldri å bryte ned forsvarsmuren til Brann.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by gavharr »

Crazy horse wrote: Sun May 19, 2019 8:49 pm Over 3700 tilskuere hadde fortjent et utligningsmål.
Det er jo ca.1700 for mange personer til å ta 3 poeng på hjemmebane.... Dessverre..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by MhepA »

Herregud så mye pisspasninger det er der ute. Ex TIL-spillere legger seg ned for å drøye tid. Det er jo ingen overraskelse.

Brann har vært best, men vi skal ikke tape hjemme. Kunne levd med uavfjirt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Knuta »

Taktisk triumf til Brann. Glimt til tider avkledd. Men ser ikke hva Glimt kunne gjort annerledes enn. Feil midtstopper som startet og 1 omgang ødela mye.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by G-s-enz »

Helt håpløs kamp av oss,upresist,lite bevegelse & smådaft. Vi henger ikke sammen i det hele tatt i første og i andre blir det for få samtidige bevegelser til å true steinalderlaget til Lars Arne Nilsen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Zann »

Kanskje greit å komme litt ned på jorda. Poengfangsten i de to siste bortekampene har vel egentlig vært litt i overkant sett i forhold til spill og prestasjoner.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Kesseboy »

Positivt: Man ser konturene av noe solid. Man har en idé, og man utfører den. I dag er det bare ikke godt nok, og det virker som det er milevis unna. Man vender spillet fint flere ganger, og man faller ikke for fristelsen å begynne å lempe.

Negativt: Det virker som det er milevis unna. Antallet stygge feilpasninger er enormt. Fire stygge balltap på egen halvdel bare i første omgang. Zinckernagel har en elendig kamp. Layouni vinker etter ballen i hele andre omgang, men han står jo stort sett slik at du må ha fjernstyring på ballen for å nå ham. Med ett unntak i Tromsø har vi vel ikke truffet egen spiller med ett eneste innlegg på de siste fire kampene, eller noe sånt? Og hvorfor MÅ Lode ha en hjerneblødning i hver kamp? Jada, han fikk en dytt, men han skal jo ikke opp for å heade den uansett? Og HVORFOR må vi legge alt til rette sånn at Brann kan få skåre et mål som kommer til å være TV2s vignettmål i femten år framover?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Mr Bean »

Nei dette var skuffende greier . :?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Knuta »

Hører at panelet i Glimtstudio mener at Bergan PR dato ikke holder eliteserie nivå. Ellers så mener jeg at kun Bjørkan får godkjent denne gang. Herren fikk ingenting til.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by G-s-enz »

Synes det er verdt å merke at vi har byttet anker de tre siste tiltross for at ting fungerte strålende i kampen før der. Spørs om man heller skulle latt Patrick komme mer i form før man kastet han inn. Eller var RBK-halvtimen ett blaff mot ett av eliteseriens dårligste lag? Nok engang blir man ikke klok på han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Kesseboy »

Ser Kildal skryter av ham i StudioGlimt. Vet ikke om jeg helt skjønner hvorfor -- synes han var langt bedre i dag enn mot TIL, men synes fortsatt Berg og Saltnes ser ut til å fungere dårlig sammen, og skulle ønske vi hadde en mer dominerende spiller enn Berg i den posisjonen. Verdt å nevne at jeg syntes Evjen hadde en dårlig dag i dag, og om han var mer påskrudd hadde det gitt Berg bedre arbeidsbetingelser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by G-s-enz »

Helt enig,Saltnes og Berg blir litt like i lag. Synes konstellasjonen Moberg-Saltnes-Evjen funker bra fordi det er komplimentere ferdigheter der.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Novi »

I den grad det finns OK tap, så var dette det. Vi kunne vært heldige og fått til et poeng, men møtte et bedre lag som var godt forberedet. Som Kesse sier, vi hadde en plan og gjennomførte.

Men Zinkernagel da - han må skoleres på hvordan man spiller som lagspiller. Han har teknikk, men rart hvordan det ofte blir destruktivt når han får ballen.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by mortsto »

Bergan hadde et par fine crossere og bidro greit offensivt, men ser til tider ut som bambi på isen under press. Ikke helt ulikt en viss annen spiller vi hentet fra Odd. Lurer forresten på hvorfor KK valgte å bytte side på Evjen?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Knuta »

Vi burde startet med samme lag som avsluttet mot TIL. Det sa jeg før kampen og det mener jeg enda mer etter kampen. Ferdig snakka. En annen sak, hva er vitsen å hente spillere som ikke får spille i f.eks Odd og andre middelmådige klubber.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by mortsto »

I utgangspunktet tenker jeg det høres bedre ut å hente en 24-åring som spilte 30 tippeligakamper i fjor, enn en 27-åring uten erfaring over Obos. Bengt Sæternes ble jo heller ikke satset på i Odd.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Knuta »

Det viktigste når man henter spillere er at de har grunnteknikk samt hutighet og spilleforståelse og forflytningsevne, om de blir hentet fra eliteserien, Obos eller 2,div er lite interessant. Bergan er god på hodet, det er alt, ellers så er han direkte dårlig men ballen i beina og jeg merker at Lode blir veldig usikker på sin plassering når Bergan spiller. I går var det til tider forferdelig å se på avstanden mellom de 4 i bakre ledd. Nå er neste seriekamp for Glimt 16.juni, så nå har de god tid til å drille inn en perfekt start oppstilling når også Moe og alle de andre blir friskmeldt.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by ingen87 »

Ser at Bergan får en del pepper, både idag og under kampen igår.
Fair enough, han holder ikke et godt nok nivå, men synes det er for enkelt å peke på han etter denne kampen.

Zinckernagel bidrag var 20 balltap. Han fikk ikke til noe. Gikk seg fast eller slo feilpasning, gang på gang. Det toppet seg når Glimt fikk ei kjempekontring i 2. omgang, 5 mot 3, og han slår ballen håpløst ut over sidelinja.

Herrem blir for lett mot slike stoppere. Særlig når det slås mer langt enn i tidligere kamper. Blir helt borte, men jeg tror ikke Kupen ville fått til noe mer. Det ble alt for mye måk og mæl mot det høye presset til Brann.

Brann gjør det samme som Sarpsborg gjorde i 1. omgang på Aspmyra. Låse av indreløperne til Glimt. Det resulterer i at forsvarsspillerne må slå mye langt eller spille på små marginer med påfølgende brudd imot, eller prøve på "det umulige". Det lyktes vi fint lite med igår. Og det var ikke bare Bergan som slet. Bjørkan hadde minst like mange feilpasninger, i tillegg til håpløse innlegg når han kom på overlapp. Reitan og høyresiden var generelt lite med i spillet. Lode hadde mange balltap. Patrick Berg er vel den eneste som får godkjent i den fasen av spillet. Men han har enklere pasningsalternativer enn det forsvarerne har.

Hva gjør vi når lag står så høyt, og vi ikke klarer å spille oss ut? Vi har ingen plan på det. Vi mister ballen, gang på gang, og det hele ser planløst og håpløst ut. Det er nesten så jeg blir glad når feilpasninga går ut over linja, for da vet jeg at det ikke blir brudd imot. Vi savner en spiss vi kan slå langt på, som kan holde i ballen til laget kommer etter. En type Ibba som er god med mann i rygg. Nå har vi spisser som helst vil løpe i bakrom, men så lenge forsvarerne er flinke til å falle av når pasninga kommer blir det hodeduell i 99/100 ganger, og mot Herrem og Kupen vil motstanderen vinne disse. Eventuelt må vi ha mer bevegelige indreløpere, som klarer å skape egne rom. Evjen har vært god til dette tidligere, men lyktes bare delvis igår. Saltnes evner det ikke. Moberg er heller ikke så god på dette, men fordelen med Moberg er at han er såpsass duellsterk at man kan slå på han selv om han har folk rundt seg. Jeg savnet Moberg igår. Jeg tror han er viktigere for dette laget, og måten vi vil spille på, enn det mange egentlig tror. Det å ha et fysisk "beist" som faktisk kan få to mann i rygg, gjør at det kan skapes rom rundt han.

En annen ting jeg lurer litt på i slike kamper. Hvorfor ikke bytte plass på Zinckernagel og Evjen litt oftere. Jeg tror Zinckernagel har godt av å bli involvert i spillet, for å klare å yte som vi vet han kan. Når han blir helt borte på høyrekanten blir han "kald" og får til lite. Evjen kan man dessuten slå mer i bakrom på. Synes kanskje det har fungert best med Zinckernagel på kant og Evjen på indreløper, men jeg tror begge ville hatt godt av å bytte litt underveis i kampene. Jeg tror også laget rundt ville hatt godt av å få andre indreløper-typer å spille på. Når de ikke finner ut av hvordan de skal spille seg ut.

Jeg er heller ikke imponert over Bergan, men å sitte å klage på han i en kamp vi taper 1-2, der vi nesten ikke skaper noen ting, synes jeg blir for tynt. For min del så var Zinckernagels bidrag mye mye mye værre. Herrem også, men han kan man unnskylde med at han fikk en umulig oppgave igår.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: R9-2019 Bodø/Glimt - Brann Søndag 19/5 Kl 20:00

Post by Knuta »

Fin oppsummering fra Børre Arntzen.
https://www.an.no/bodo-glimt/eliteserie ... ss=granted
Post Reply