Cupen 2019

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

Sjetteplass hadde jeg tatt før sesongen. Jeg frykter niende eller tiendeplass...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupen 2019

Post by mortsto »

Hadde tatt både sjette, niende og tiende gladelig etterhvert som nøkkelspillerne våre forsvant før sesongstart. Poenget er likevel at jeg tror toppnivået vårt, hvis tatt ut i cupen, kunne ført oss langt. Mens laget over en hel sesong neppe er sterkt til at vi holder oss der vi er. Så det kan fort bli en sensommer og høst hvor vi ramler litt ned i ingenmannsland, og hvor cupsuksess kunne holdt litt på momentum og den begeistringen som vi har sett blomstre opp litt i år.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cupen 2019

Post by Garrincha »

På den andre siden får vi fullt fokus på serien, vi slipper slitasje på en litt tynn stall og reduserer mulighet for uønskede skader. Vi ligger på tredje og har et par hengekamper på Molde. Vi burde bare kjøre på å se oppover på tabellen. Hvis Odd skal tøffe seg, hvorfor kan ikke vi? Vi må bare kjøre på, vi har bare serien å fokusere på.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

Synes faktisk vårt lag er mer spennende enn Odds sitt. Så stemmer i på Garrinchas forslag om å kjøre på. Er det étt år vi kan ta medalje, så er det vel i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Cupen 2019

Post by Wendigo »

Tiltredes
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Cupen 2019

Post by ecke »

Jeg synes nok at Odd har mer å tøffe seg med. De har en rekke spillere som i perioder har vært attraktiv for mer enn Eliteserien, mens B/G har en rekke som knapt har kommet seg til benken i andre klubber.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cupen 2019

Post by liverglimt »

Lagmoral og jobbe for hverandre har bragt mange lag høyt opp på resultatlister og tabeller.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

ecke wrote: Thu May 30, 2019 12:16 am Jeg synes nok at Odd har mer å tøffe seg med. De har en rekke spillere som i perioder har vært attraktiv for mer enn Eliteserien, mens B/G har en rekke som knapt har kommet seg til benken i andre klubber.
Joda, jeg sa mer spennende, ikke bedre ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Cupen 2019

Post by tomath »

Molde er tydeligvis livredde for Glimt i år og vil ikke gi oss fordelen av et lettere kampprogram utover høsten :)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Cupen 2019

Post by Zann »

Og Strømmen tar likegodt sin andre eliteserieskalp. I tillegg til at TUIL slår 08 etter å ha spilt med 10 mann i nesten en time! Synes cupen har blitt enda rarere de siste årene.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Cupen 2019

Post by Novi »

Mange ES-lag ut i dag, og flere som slet. Dårligere ES-lag, bedre i lavere divisjoner, eller mangel på profesjonalitet til å mobilisere seg mot dårligere motstand?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

Overrasker ikke at Strømmen slår LSK. De har spilt godt i hele år men fått lite igjen . Litt rart at Glimt bare trodde de kunne møte opp med 6-7 utskiftinger og spasere seg til seier. Ser at KK også har innrømmet feil inngang til kampen. Men denne rundens skrell er at VIF slipper inn 5 mål mot 2.div laget Bærum etter å ha ledet 2-0. I tillegg TUIL seier 1-0 mot Sarp 08 med 10 mann i 60 min.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

Deilige resultater. Det er nå man må ta litt igjen. Jeg ble blant annet ertet litt av en kompis da vi røk i forrige runde. Han heier på VIF, så i dag var en bra dag :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Cupen 2019

Post by Glimt1916 »

Morsomt når så mange ES-klubber ryker ut. Gjør cupen mer interessant synes jeg, men regner med det er vann på mølla for de som vil redusere antall lag i Eliteserien.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Cupen 2019

Post by Boombadila »

Hvordan er dette i andre land?

Blir det ropt om full krise hvis er lag fra en lavere divisjon slår ut et lag fra et høyere?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Cupen 2019

Post by Kesseboy »

Jeg hadde lyst til å raljere litt om dette med antall lag i Eliteserien. Hvordan kan dette være et argument FOR? Når RBK må ha ekstraomganger mot Ull-Kisa, serielederen blir fullstendig maltraktert av et OBOS-lag, hardtsatsende Vålerenga ryker for et amatørlag (som attpåtil snur kampen!) og et lag som spilte Europaliga sist sesong taper TUIL som står med 11 seriekamper uten seier, da kan man ikke akkurat argumentere for at "de beste trenger å møte de beste", da trenger rett og slett "de beste" å bli fryktelig mye bedre på alt først, for avstanden fra lag 1 til lag 32 ser ikke skremmende stor ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Cupen 2019

Post by Glimt1916 »

Argumentet er vel at med færre lag i divisjonen vil gode lag møte færre dårlige lag, og dermed vil kvaliteten over tid øke. Man spisser kvaliteten ved å konkurrere på høyere nivå. Teorien synes jeg forsåvidt er grei nok.

Et av mine argumenter mot å redusere antall klubber er den lokale forankringen. Personlig har jeg for eksempel null interesse for Eliteserien om Glimt ikke er med. I de sesongene Glimt har spilt på nivå to tror jeg ikke at jeg så en eneste ES-kamp, og jeg fulgte heller ikke med på resultater. Jeg følger min klubb hvor enn den spiller, og utover det har betyr det ingenting for meg om klubben jeg ser på TV kommer fra Bergen eller Barcelona. Så da går jeg for kvalitet, og der er ikke ES i nærheten. Så tar man bort fks fire klubber, så vil man ødelegge for denne lokale forankringen og interessen utenfor de største byene (og økonomisk dopede Molde). Det var i hvert fall min teori, men det viser seg jo at ikke bare er det sportslige nivået dårlig nå, men tilskuertallene og interessen generelt er laber, så kanskje har jeg tatt helt feil.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

Nå var jo Sarpsborg inn i sluttspillet i europacupen i fjor. Molde helt til kvarfinalen for noen år siden. Østersund(sverige) kvartfinalen for 2 år siden. Både Norge og Sverige har 16 lag i toppserien og i Sverige er det ikke noe diskusjonstema. I Tyskland kommer ofte lag fra 2 og 3 nivå langt i cupen og noen helt til cupfinalen. Det samme i Spania og Italia. Å si at nivået er dårlig fordi p.g.a cup resultater er jo meningsløst. Ser jo at hr. Morten Pedersen i Dagbladet ihuga VIF supporter stadig preker om at vi må redusere helt ned til 10 lag. Han vil gjerne se VIF LSK møtes 6 ganger i et seriesystem. Problemet som han ikke ser er at det ikke er sikkert at disse befinner seg blant de 10 beste. Det kan fortsatt Ranheim(som han harselerte over i fjor) samt KBK befinne seg. Det at Glimt røyk ut i år var rett og slett feil inngang og lag uttak til kampen på Strømmen noe som medførte 3 våkenetter for KK i etterhånd.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by Vegard »

Gode poenger, Knuta. Nå har også VG kastet seg på, men tror et forslag om 10 eller 12 lag vil bli nedstemt av klubbene selv.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Opa81 ... 6-d3c162f9
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Cupen 2019

Post by Kesseboy »

Glimt1916 wrote: Thu Jun 20, 2019 11:42 am
Et av mine argumenter mot å redusere antall klubber er den lokale forankringen.
Jeg er blant de som vil hevde at norsk fotball ikke har råd til å ikke være landsomfattende. Landslagsspillerne kommer jo i hovedsak ikke opprinnelig fra storklubbene.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cupen 2019

Post by Garrincha »

Knuta wrote: Thu Jun 20, 2019 12:15 pm Nå var jo Sarpsborg inn i sluttspillet i europacupen i fjor. Molde helt til kvarfinalen for noen år siden. Østersund(sverige) kvartfinalen for 2 år siden. Både Norge og Sverige har 16 lag i toppserien og i Sverige er det ikke noe diskusjonstema. I Tyskland kommer ofte lag fra 2 og 3 nivå langt i cupen og noen helt til cupfinalen. Det samme i Spania og Italia. Å si at nivået er dårlig fordi p.g.a cup resultater er jo meningsløst. Ser jo at hr. Morten Pedersen i Dagbladet ihuga VIF supporter stadig preker om at vi må redusere helt ned til 10 lag. Han vil gjerne se VIF LSK møtes 6 ganger i et seriesystem. Problemet som han ikke ser er at det ikke er sikkert at disse befinner seg blant de 10 beste. Det kan fortsatt Ranheim(som han harselerte over i fjor) samt KBK befinne seg. Det at Glimt røyk ut i år var rett og slett feil inngang og lag uttak til kampen på Strømmen noe som medførte 3 våkenetter for KK i etterhånd.
Der treffer du midt i blinken!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Cupen 2019

Post by Zann »

Ser med et halvt øye på KIL-TIL. Ligner veldig på Strømmen-kampen vår. TIL har ballen hele tiden, men det går for sakte og KIL får enorme sjanser på kontringer.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Cupen 2019

Post by Novi »

Made my day at de er ute! Med så mange ES-lag ute ble det litt mer "balanse i regnskapet", selv om det ikke hjelper Glimt noe.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Cupen 2019

Post by Kesseboy »

Zann wrote: Thu Jun 20, 2019 6:40 pm KIL-TIL
Hehe ... hehehehe ... heheh ... hehehehe :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cupen 2019

Post by Garrincha »

Kesseboy wrote: Thu Jun 20, 2019 7:09 pm
Zann wrote: Thu Jun 20, 2019 6:40 pm KIL-TIL
Hehe ... hehehehe ... heheh ... hehehehe :lol:
Hohoho :lol: :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply