Treningskamper 2019

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Jeg likte å se at vi spilte oss til en kjempesjanse etter å ha takka nei til ei kontring og roa ned. Cross-trekket med en ball til bred kant som spiller indreløper gjennom på førstetouch er sykt effektivt (se Spanias første skåring mot Norge) f.eks. Gjerne mer av det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Treningskamper 2019

Post by tomath »

Bare treningskamp, men likevel ganske kult å oppleve atmosfæren på Alfheim på stillingen 0-4 etter ca en halvtime! Tydelig at Glimt byttet seg ned i pausen.

Bergan virket helt ok, men litt keitete med ballen i beina.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Jeg vet ikke hvor mye en skal tørre å legge i gårsdagens match. Til det var motstanden for svekket og baneforholdene for latterlige (jada, jeg ser trenden selv med å snakke ned alle Glimt-seirene denne vinteren. Meget mulig det kun er en form for forsvarsmekanisme:))

# Målene kommer på måter vi egentlig har sett hele vinteren. Flott kombinasjonsspill på siden før et legg når en stormende midtbanespiller på tur inn i feltet (nydelig pasning fra Isidoro til Layonui på 4-0-målet!!). All den tid Herrem ser ut til å starte mot RBK er det desto viktigere at Moberg, Saltnes og motsatt ving fyller på i boksen for at det skal bli ordentlig farlig. Det ser ut til at de gutta der har den kapasiteten som trengs for å få til det.
# Berg var svakere mot TIL enn da jeg så han i Marbella mot Brann, men tendensen er likevel gledelig.
# Lode slurvet unormalt mye. Men er det én mann jeg ikke er bekymret for denne sesongen må det bli Lode
# Forsvarsrekken+keeper til Glimt er solid. Isidoro er en nyttig og anvendelig backup. Blir selvsagt hemmet av å spille på feil side, men han har klokskap og en fot som kompenserer for mye av dette. Glimt slapp inn tredje færrest forrige sesong. Bjørnbak er selvsagt borte, men jeg tror ikke man kommer til å være så veldig langt unna på denne listen også kommende sesong. Da er forhåpentligvis mye gjort for å berge plassen.
# De offensive egenskapene til Bergan tror jeg man kan få mye glede av. Han har dessverre ikke hurtigheten til de to andre reelle stopperalternativene, men han har et blikk for spillet og en bra fot. Vil tro både Moe og Lode får starte ettersom det gir Glimt mulighet til å stenge av veldig høyt i banen, men der man i fjor etterlyste offensive grep (og man til slutt fant ut at Herrem inn som spiss/ving ikke funket) har man nå et OK alternativ å sette inn Bergan i kamper man trenger mål. Selvsagt vil ikke dette være nok i de fleste tilfeller, men det kan være med på å åpne et låst kampbilde.
# Jeg hadde vært ordentlig bekymret hvis jeg var TIL-supporter. Måten laget klappet sammen på i perioden 15-25 minutter i går må være meget, meget bekymringsverdig. At laget tar seg opp i andre omgang (og Glimt slipper seg Men a) dette tenkte jeg også forut før seriepremieren i fjor og b) det er fortsatt tid for Mohn å handle én eller to klassespillere

Seks dager igjen. Jeg gleder meg ordentlig. Og jeg ber om at panikken ikke tar klubben og supporterne om man står med 1-3 poeng etter de fire første kampene. Starten er knalltøff.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Lode har tydeligvis fått oppdrag å forsere ledd. Det løser han stort sett bra i dag. Litt redd for at touchene hans blir litt lange av og til, men den farta ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Knuta »

Larsson wrote: Mon Mar 25, 2019 12:40 pm Jeg vet ikke hvor mye en skal tørre å legge i gårsdagens match. Til det var motstanden for svekket og baneforholdene for latterlige
Det samme sa vi vel etter 5-0 mot Godset. Da spilte Glimt med masse juniorer på banen. Så var det 3-0 over et toppet AAFK og 1-0 over et Start som absolutt stilte med sterkeste lag, samt 2-0 over Brann. Jeg ser et Glimt med mye høyere tempo og forflytningsevne enn i fjor, selv med mange bytter så fungerer det. Det er det jeg liker, så får vi se om det blir resultater ut av det etter 5-6 kamper. Vi møter de 2 høyest rangerte lagene i løpet av de første 3 kampene. I fjor var Glimt 'bundet' opp av en spiss som stod stille, samt et anker som stoppet overganger.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2019

Post by gavharr »

Helt enig med Knut. Glimt virker å ha et bedre grunnspill, og er mindre avhengige av enkeltspillere. Kanskje holder det ikke alltid mot topplagene, men at det kan hjelpe oss å ta flere poeng enn i 2018, det er jeg ganske sikker på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

Vi må jo nesten ha med Treningskamptabellen også i denne tråden

Vintertabellen 2019
1 Bodø/Glimt 2.66
2 Brann 2.28
3 Mjøndalen 2.00
4 Odd 1.80
5 Molde 1.80
6 Kristiansund 1.77
7 Vålerenga 1.75
8 Stabæk 1.75
9 Viking 1.70
10 Ranheim 1.70
11 Sarpsborg 08 1.69
12 Strømsgodset 1.50
13 Lillestrøm 1.44
14 Tromsø 1.30
15 Haugesund 1.28
16 Rosenborg 0.85
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by youron »

Og der var sesongjinxen satt 😁
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

JHA wrote: Fri Mar 15, 2019 7:47 pm
Larsson wrote: Fri Mar 15, 2019 6:52 pm Oppsamling av hva de med innsikt og kunnskap kommer med. De fremste ekspertene på Glimt er Høgland og Toresen. De er de eneste uten bånd til Glimt som ser alt av kamper og treninger. Hva de måtte mene og tro er ekstremt mye viktigere enn det vissvasset Giæver lirer av seg.
Lurer litt på hva din unskyldning for å klage på Berg ville vært hvis disse to fex laget en spillebørs basert på årets treningskamper.
Følger meg ganske sikker på at Berg og Lode ville fått de to første plassene på spillebørsen deres.
Morro å lese Glimtbilaget fra AN, der kom de jaggu med spillebørs basert på årets treningskamper :glimt
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by ingen87 »

Treningskamp mot Tromsø 9. eller 10. juni. Kampen skal spilles i Bodø.

https://www.an.no/glimt/eliteserien/fot ... -4-1016516
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Knuta »

Håper at laget har tatt helt fri fra 23.mai og vil dermed få en lengre pause og starter oppkjøring litt før sine konkurrenter. Håper det gir utslag med ny giv og energi og skadefri tropp. Passer glimrende med en treningskamp 9/10 juni.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2019

Post by gavharr »

Håper vi får oss en lærepenge der, slik at vi ikke tar lett på Godset.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

Ikke det at jeg har planer om å dra opp til Bodø og se treningskampen mot Tromsø, men er dato og klokkeslett for denne treningskampen nå spikret?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

Avisa Nordland viser treningskampen mellom Glimt og Tromsø på nett søndag 9. juni klokken 19:00
https://www.an.no/glimt/fotball/sport/s ... -4-1020898
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2019

Post by jendoriluka »

Hauge ser ut til å ta med seg selvtilliten tilbake til Bodø. Er på gang nå! Saltnes viser også hvorfor han burde spille indreløper (selv om det er gull verdt å ha spiller som kan bekle så mange roller som han).
Last edited by jendoriluka on Sun Jun 09, 2019 6:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2019

Post by gavharr »

3-1 til pause. Greit det :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

TIL best frem til Glimt utligner,etter det enveiskjøring. Bra Berg gjør opp for å gi bort 0-1 med pasninga til 3-1.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Garrincha »

Jens Petter har vokst i det siste. Vi dominerer, men Tromsø har vært på noen farlige visitter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2019

Post by gavharr »

Men etter spill, så ville 3-0 vært mer representativt enn 2-1. Det er fint :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2019

Post by gavharr »

Mest kritikkverdige ved å møte TIL, er vel at konkurransen ikke er god nok :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Så første omgang i opptak i kveld (droppet andre pga for mange bytter) . Noen ting:

Glimt virker å ha trent på å spille mot lavtliggende lag. Som jeg mente før ferien: JPH er den ideelle spiller i slike situasjoner. Vandrer mye. Håper han får en kanonbra høst.

Innleggskvaliteten fra Dahl Reitan må opp. Dette er noe som har vært elendig hele våren, både fra EDR og Bjørkan. Dette MÅ de trene på.

Berg veldig god i å lese spillet. Oppløftende, da jeg egentlig var litt skuffet over ham da han kom tilbake. Bør være mye bedre nå.

Usikker på hvor mye en skal legge i denne matchen. TIL er en motstander som passer Glimt svært, svært godt.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Glimt1916 »

G-s-enz wrote: Sun Jun 09, 2019 6:49 pm Bra Berg gjør opp for å gi bort 0-1 med pasninga til 3-1.
Fryktelig pasning av han som førte til bruddet, men det var flere som hadde dårlige involveringer etter den og frem til ballen lå i mål.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

Glimt tar med seg Atli Barkarson til Bleik og morgendagens treningskamp mot Tromsø.

Atli ble signert av Gregg Broughton til Reading og det er engelskmannen som nå har sørget for å få Atli til Bodø. Dette ifølge Avisa Nordland papir.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2019

Post by ecke »

Det blir Saltnes og Bergan som spiller midtstoppere mot TIL. Verken Lode eller Moe viste seg på feltet nå på morgenen, og Ricardo hvilte seg på gresset. Jeg tror nok at startlaget på Bleik blir Haikin - Reitan, Bergan, Saltnes, Bjørkan - Konradsen, Berg, Evjen - Hauge, Zinckernagel, Layouni. Så blir det bytte for mange etterhvert, og Atli, Herrem og Moberg er nærmest. Alt avhenger av hvem som blir sendt til B-kamp på søndag.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Crazy horse »

Fatter ikke at TIL gidder å møte Glimt enda en gang, og risikere tap nr. 4 for året. Det kan da umulig øke noen selvtillit?
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply