Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Larsson wrote: Tue Jul 02, 2019 10:27 am Jeg er ikke så forbanna sikker på at Reitan hentes tilbake til RBK. Noe av det første Horneland gjorde var å shippe Reitan til Bodø til tross for at de har, og hadde, store mangler på sidebackene. Og om han trives så godt i Bodø og dette Glimt-laget er det jo slettes ikke utenkelig at han ønsker å bli med videre. Men da vil jeg tro han må gå litt ned i lønn og det er det sikkert alle som ville vært interessert i.
Bør være sannsynlig å signere ham, ja. Reitan er vel ikke interessert i være lånespiller så lenge, men klart - god lønn fra RBK og spilletid i Glimt er ikke en dårlig deal. Skulle gjerne også sett at han tok større steg - syns ikke det er mye fremgang, og spesielt offensivt er det fortsatt noen hakk bak det vi ser Bjørkan driver med på andre siden. Attityd og innstilling har han, da!
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Crazy horse wrote: Tue Jul 02, 2019 1:36 pm Har tenkt litt: Vi har nå 26 poeng på 12 kamper, og har et snitt på bortimot 2,2 poeng per kamp. Det er enormt bra. Med et sånt snitt resten av sesongen vil vi få rundt 65 poeng som er ett mer enn det RBK vant med i fjor. Det virker som ren utopi fremdeles. Men om snittet går ned til 1,5 for de resterende kampene, vil vi ende på 53 poeng. Det ville holdt til fjerdeplass i fjor.
Jeg er glad Glimt tar en kamp av gangen, men det klarer ikke jeg.....
For å helle litt kaldt vann i årene dine: Glimt har møtt Molde, Brann, Rosenborg, Sarpsborg og Odd hjemme. Bortekamper mot de gjenstår og det er en helt annen idrett enn hva vi har fått se på Aspmyra. Jeg har ingen tro på at poengsnittet på 2.2 holder utover høsten. Molde, Rosenborg og Sarpsborg kommer dessuten til å være mer i støtet i høst enn hva de var i vår da de møtte Glimt.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/LAagv ... tent=row-6

VG har snust litt på hvorfor Glimt gjør det så godt, og laget sak om "Vårres måte".
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Tue Jul 02, 2019 4:08 pm
For å helle litt kaldt vann i årene dine: Glimt har møtt Molde, Brann, Rosenborg, Sarpsborg og Odd hjemme. Bortekamper mot de gjenstår og det er en helt annen idrett enn hva vi har fått se på Aspmyra. Jeg har ingen tro på at poengsnittet på 2.2 holder utover høsten. Molde, Rosenborg og Sarpsborg kommer dessuten til å være mer i støtet i høst enn hva de var i vår da de møtte Glimt.
På en annen side så betyr det at vi har relativt kurante hjemmekamper igjen. Vinner vi disse åtte, og taper resten vil vi få 24 poeng til og ender på 50 poeng totalt. Dette har holdt til minst fjerdeplass i åtte av de ti årene det har vært 16 lag i Eliteserien :) Litt heldig med cupresultater (Odd må vinne) så kan det bli E-cup på oss neste år! ;)

Så deilig å se i glasskula! :D
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Jeg har heller ikke stor tro på at vi holder snittet på 2,2, det var heller ikke poenget mitt. Om vi klarer et snitt på 1,5 poeng på resten av kampene, så vil vi ende på over 50 poeng, noe som er imponerende i seg selv, og som kan gi en overraskende høy plassering.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Vi er så gode til å kontre, så jeg bekymrer meg ikke så mye for bortekampene. Vi har hatt flyt, det er sant, men vi har sannelig også vist kvalitet, spesielt i presspillet. Hvor det ender får vi se til slutt, men jeg tror og håper vi ender opp på topp tre. Så lenge laget fortsetter å fokusere riktig slik de tilsynelatende har gjort til nå, både i treningskampene og i serien.

Det virker som de ikke har tenkt å selge noen i sommer, og det gjør jo ikke akkurat noe. Det blir spennende kamp fredag, jeg gleder meg som en unge.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Indre Bane på Eurosport.no anbefales denne uka.

Første tjue handler nesten utelukkende om Glimt. Bluss, NFF, Evjen, Layouni, Bjørkan osv...
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg må si jeg er fornøyd med Eliteserien på Eurosport. Jeg synes er mye bedre enn TV2 var. Jeg synes de er flinkere til å dekke også de mindre klubbene og ikke bare Rosenborg og Brann. Ikke er det dyrt heller. Jeg husker TV2 i en periode for noen år siden tvang Tippeliga-interesserte å kjøpe en kombinert pakke med Premier League inkludert. Det var så dyrt at jeg heller av prinsipp hørte kampene på Radio 3 den perioden.

Masse stoff på nettsiden til Eurosport, podcast, og helt kurante sendinger ellers.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Enig. Blir mange selvfølgeligheter fra Beng Eriksen, og Hulsker har en litt vel hengslete stil noen ganger, men generelt på nivå med, eller bedre, enn TV2. Ble litt VEL mye "talk show" i TV2 en periode. Men jeg ser ikke annet enn selve kampen og Fotballrunden selv, så vet ikke så mye om det andre.
Una mas cerveza.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by delfagro »

Har Glimt-legenden Trond Olsen fått en skikkelig hyllest/avtakking på Aspmyra? Hvis ikke er det bare å hive seg i planlegginga.
Alltid gul!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Har han offisielt lagt opp ennå?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Det verste med fotball på tv2 er jo at de gjerne vil ta betaling for det samme produktet flere ganger. Jeg betaler i dag dyrt for premier league på tv, men må nærmest doble prisen for å få det på nett også (sumo).
Jeg har fiber gjennom telenor (canal digital) og kan se tv overalt, men ikke premier league-kanalene.
Og som om ikke dette var nok så oppretter tv2 kanalen sport 1 og raner meg for flere viktige kamper i champions league. Dritt!
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Fryktelige tilstander. En kommersiell bedrift ønsker å tjene penger på et produkt. Uffameg!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det føles godt å piratstreame PL og vite at man ikke bidrar økonomisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Spillerbørser!

Det er litt forskjell på spillerbørsene til VG og NTB.

Hos VG finner vi Layouni på tredjeplass og Evjen på fjerde før det gjøres et langt hopp ned til Bjørkan på 32. plass

Hos NTB vinner vi Evjen på tredje, Layouni på femte, Brede Moe på 11.plass, Morten Konradsen på 13.plass og Bjørkan på 16. plass sammen med Ulrik Saltnes.
vg-r13.JPG
ntb-r13.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

https://www.an.no/glimt/bodo/fotball/fo ... -4-1038415

Glimt får pyro-forbud i tre runder. Altså, ikke noe fyrverkeri før kamp, blant anna.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Og de aktuelle supporterne ville fortsatt gjort dette igjen? Nei, vettu hva. Supporterne fortjener generelt mye skryt, spesielt for banneret, men her dummet de aktuelle seg ut.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Boten er i og for seg grei, men forbudet mot fyrverkeriet før kamp. Hvor tar de det fra i NFF?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Forferdelig synd at noen idioter prøvde å ødelegge den fine stemningen og minnene om Arild Berg. Men den gjengen der er vel ikke de skarpeste knivene i skuffen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

"Vi supportere står 100 prosent bak klubben, men de gjør ikke det samme for oss."

:rock
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

"Jeg ville gjort det igjen" <-- Jeg mener at utestengelse er på sin plass.
Hadde dette blitt gjort borte mot VIF eller TIL derimot, da ville jeg vurdert å oppheve utestengelsen :D

Står man 100% bak klubben men uansett bare MÅ sabotere noe, gjør det på bortebane!!!
Fortsatt like idiotisk, men bedre at det skjer en annen plass enn hos klubben man elsker.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Sven-Rune wrote: Fri Jul 05, 2019 9:41 am Boten er i og for seg grei, men forbudet mot fyrverkeriet før kamp. Hvor tar de det fra i NFF?
De tar det fra uttalelser som "vi spleiser på bota" og "ville gjort det igjen". Bøter har med andre ord null preventiv effekt. Da må den komme opp i en størrelsesorden som svir, og da er det kanskje bedre med tre kamper uten pyro/fyrverkeri før kamp?
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Faen for noen tomsinger... Jeg blir matt :O
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Larsson wrote: Thu Jul 04, 2019 10:43 pm Fryktelige tilstander. En kommersiell bedrift ønsker å tjene penger på et produkt. Uffameg!
Helt greit at de vil tjene penger, men når de vil tjene flere ganger på samme produktet, så blir detfor dyrt å henge med, kanskje også for tv2 selv.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Og TV 2 tapte vel en del penger på akkurat det. Greit å betale mye for PL, men for meg som ikke er interessert ble det mye bare for norsk fotball den perioden. Nå betaler vi 130,-, og det har jeg ingen problemer med. Håper Eurosport tjener penger på det.
Una mas cerveza.
Locked