Overgangsprat - UT

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Garrincha »

Jeg tror ikke noen av de gjenværende fyller skoene til Herrem når det gjelder presspillet. Der har han vært outstanding i år. Men vi har jo mange spennende som banker på døren, så vi klarer oss nok. Det er bare å ønske GAH lykke til i ny klubb.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by G-s-enz »

Mao kommentaren om at det ikke har vært bud på noen en dag før Herrem blir solgt var løgn 😂 ingen krise i utgangspunktet men mister noe i pressspillet om ikke Kupen blir helt frisk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by tomath »

En hvit løgn. Var nok lurt av Bjørkan. Han ville nok ikke si så mye om den konkrete overgangen, og hvis han hadde sagt at det hadde kommet bud uten å si noe om på hvem så hadde det blitt mye støy rundt Evjen og Layouni foran denne kampen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Overgangsprat - UT

Post by ingen87 »

Som jeg skrev innledningsvis så har vi for mange spisser i laget. Det måtte ryddes opp i sommer uansett. Litt overrasket over at det var GAH som forsvant.

Men Glimt har flere spennende spisser i bakhånd og jeg tar ikke så veldig tungt på dette. Vi kan jo bare gå til før seriestart og se hva vi mente om spissituasjonen da Boniface ble skadet. Herrem har levert sinnsykt bra i forhold til våre forventninger, mye takket være presspillet som blir gjentatt.

Nå er det 14 kamper igjen av sesongen. De to siste kampene har Zinckernagel vært foretrukket førstevalg på spissplassen. Dersom det stemmer det som står på AN.no at Glimt fikk mer penger for han nå enn hva de betalte for han, er det i mine øyne en no-brainer.

Jeg tror Kupen fint kan ta den rollen i presspillet. Kupen ble ifjor hentet for å ha en annen spillertype enn Opseth. Herrem ble hentet fordi Kupen ble skadet, og man ønsket å ha en samme type spiss i laget.

Sitat fra Bergensavisen i forbindelse med Herrem-overgangen.
To ulike spisstyper
Et sannsynlig scenario er at Glimt vil bruke «boks-spilleren» Opseth når de skal sette trøkk på motstanderen, mens Herrem blir et alternativ på spissplass når motstanderen styrer, og Glimt får bakrom som nykommeren kan utnytte.

– Det var jo det som var tanken med Endre Kupen, som dessverre altså ble skadet. Da så jeg umiddelbart Geir André som en god erstatter, sier Knutsen
.

Så var det hvor mye skaden til Kupen satte han tilbake med tanke på fart og kondisjon, man ser jo de kampene han har kommet innpå at han mangler mye av den selvtilliten han viste før han ble skadet.
Førr Evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2854
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Gvandreassen »

Kesseboy wrote: Wed Aug 14, 2019 12:15 am "...I tillegg har klubben nå Zinckernagel, Kupen, Konaté og etterhvert Victor, og på sikt kanskje Mjelde".
Hvem er Mjelde?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Overgangsprat - UT

Post by ingen87 »

Har akkurat lest litt i forumet "Bodø/Glimts U-avdeling". Tydeligvis en som scorer jevnt med mål for 2. laget! Ni mål på ti kamper, og har scora jevnt og trutt for G19-laget (riktignok ikke så mange i år). Jeg har ikke hørt om han før jeg leste der inne nå.. Kommet helt i skyggen bak alle spisskjøpene det siste året?
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Larsson »

Godt jobba, Glimt! Dette frigjør vel litt kapital også. Tippe opp mot tre millioner? Eller litt over?
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by JHA »

For en spiller i den alderen med utgående kontrakt, så vil jeg tippe overgangs summen ligger mellom 1 - 1.5 millioner. Alt over det vil være en stor positiv overraskelse.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Playmaker »

Martin Mjelde, stor og fysisk spiss. +- 190 cm. Tar godt for seg i duellene og scorer altså en del mål.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Wed Aug 14, 2019 10:35 am Godt jobba, Glimt! Dette frigjør vel litt kapital også. Tippe opp mot tre millioner? Eller litt over?
3 millioner i overgangssum?? :shock:

Det er langt unna dessverre. Godt under millionen fikk Glimt.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by tomath »

Noen hevder at Glimt går med overskudd, andre "betydelig overskudd", Larsson spekulerer i 3 millioner, og nå sier Playmaker godt under millionen :?

Er det noen som hevder å faktisk sitte med inside information her, eller er alt bare spekulasjoner ut fra alder, kontraktslengde og de uttalelser klubbene har kommet med?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Larsson »

Tre millioner var litt hardt estimat, enig i det. Men basert på at AN mener å vite at man fikk mer enn hva man ga (som vel var rett opp under en million - jeg mener bestemt at den konkrete summen man ga Åsane var 750.000), vil jeg legge til grunn at man fikk opp mot to millioner.

Om man virkelig har fått under en million kroner synes jeg det er en feilvurdering å la han gå slik ståa er nå. Han representerer en styrke ingen av de andre spissalternativene har vist fram. Ja, jeg har troen på Sveen, men SÅ mye penger er ikke en million for Glimt lengre.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Playmaker »

tomath wrote: Wed Aug 14, 2019 12:52 pm Noen hevder at Glimt går med overskudd, andre "betydelig overskudd", Larsson spekulerer i 3 millioner, og nå sier Playmaker godt under millionen :?

Er det noen som hevder å faktisk sitte med inside information her, eller er alt bare spekulasjoner ut fra alder, kontraktslengde og de uttalelser klubbene har kommet med?
Glimt går nok i overskudd, men ikke betydelig etter det jeg har hørt fra Vestlandet. Noe mer enn kjøpssum (som det virker som ingen her helt vet, haha)

Når det er sagt, håper jeg jo Glimt fikk en god del mer enn de ga. Enig med Larsson, ikke verdt det med mindre det er snakk om en finfin sum.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Kesseboy »

Sett at Glimt fikk tilbake nøyaktig kjøpesum, så er jo det gevinst jf. kroner null til nyttår. Det er også frigitt en lønnspost i fire måneder. Kanskje posisjonering foran neste vindu?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Larsson »

Fra https://www.an.no/jobb/bergen/eliteseri ... 5-4-718276: BA har ikke fått bekreftet noen overgangssum, men den ligger trolig rundt 700.000 kroner.

Så et sted mellom 1 og 1.5, kanskje?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Garrincha »

Herrem får nok en god kontrakt i Kalmar. Man forlater ikke gullkamp i Eliteserien til nedrykkstrid i Allsvenskan sånn helt uten videre. Glimt får flere spisser tilbake etter skade snart og tynner litt ut i angrepsrekka. Herrem får en fin kontrakt (han er tross alt 31). I tillegg får Glimt mer enn de ga for han, slik jeg har forstått det? Det er jo egentlig vinn vinn. Bortsett fra at Glimt har en spiss mindre å velge fra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Zann »

Er vel også mulig at Herrem har fått indikasjoner om at han ikke er først i køen etterhvert som de andre spissene blir skadefrie.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Novi »

Njæ, det må vel være at de andre briljerer på 2.laget og på trening, da.

Summa summarum ser vi at fotball er uforutsigbart - for et år siden hadde vi bedt Glimt betale for å bli kvitt Herrem, mens man nå er lei seg ved salg.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Novi »

I pausen var "Jokke" på Eurosport igjen ute og solgte Evjen og Layouni ila denne uka, før overgangsvinduet stenger i flere land 31. august. Det har visstnok ikke kommet noen bud "verdt å ta stilling til", iflg Glimt. Når det kommer til disse to, og spesielt Evjen, kan det vel være slik at det enten smeller i bordet et vanvittig bud man ikke kan si nei til, eller ingenting.

Så får vi se om det blir en spennende uke eller ei! Vi ser hvertfall i dag at vi fort selger gullet om begge disse drar.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by gavharr »

Kan hende vi ikke tar gullet selv om begge 2 blir også, men jeg håper klubbledelsen har littegranne is i magen. Med gull kan vi i alle fall legge ballen om hvem som er storebror i Nord ettertykkelig død...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Larsson »

Kristoffer Zachariassen akkurat nå er et stjerneeksempel på hvorfor en bør behandle spillere som aksjer - og selge mens verdien er på det høyeste. S08 er i en fryktelig spagat hvor kontrakten hans går ut neste sesong, de er spillemessig helt avhengig av å beholde og spillerens verdi langt nær er på størrelse med hva de kunne fått for 365 dager siden. Til sammen utgjør det et helt fryktelig for en sportslig ledelse.

Kommer det et monsterbud på Layouni må man takke ja.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Kesseboy »

Frykter vel at man har en innstilling om at man skal selge Layouni for et ok bud, ikke nødvendigvis et monsterbud. Vi har vært inne på det mange ganger her inne, og det ble nevnt på StudioGlimt også, Layouni har ikke mye tid hvis han skal rake inn noen millioner i en mer pengesterk liga. Glimt er også avhengig av å opprettholde et rykte som en klubb som foredler og selger. Jeg tror Layouni går hvis det kommer et fair bud, men mangelen på chatter får meg til å tenke at det ikke er noen konkret interesse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by mortsto »

Larsson wrote: Mon Aug 26, 2019 11:34 pm Kristoffer Zachariassen akkurat nå er et stjerneeksempel på hvorfor en bør behandle spillere som aksjer - og selge mens verdien er på det høyeste. S08 er i en fryktelig spagat hvor kontrakten hans går ut neste sesong, de er spillemessig helt avhengig av å beholde og spillerens verdi langt nær er på størrelse med hva de kunne fått for 365 dager siden. Til sammen utgjør det et helt fryktelig for en sportslig ledelse.
Samtidig er S08 der de er nettopp fordi de har solgt unna sine beste spillere. Av de tre nevnt i artikkelen under spiller en i den danske middelmådigheten AGF og en annen på nivå to i Tyrkia. https://www.vg.no/sport/fotball/i/7laxe ... ed-suksess

S08 er jo sammen med Start tidligere nevnt nærmest som foregangsklubber på Glimtforum, når vi selv har hatt grå og triste overgangsvinduer. Selv om Glimt er en selgende klubb, håper jeg det er is i magen. Mangelen på konkret interesse får meg til å frykte bud fra RBK og Molde. Og jeg håper sånt noe blir avslått. Evt ekstra plasseringsmillioner håper jeg kan bli brukt til nye og forbedrede kontrakter på nøkkelspillere.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Knuta »

Hvorfor kan ikke Glimt fravike litt her og gi Layouni og Evjen nye lukrative kontrakter?. Det er gull vi snakker om. Så slipper vi maset om at Glimt er en selgende klubb. En eller annen gang må dette stoppes. Nå er tiden inne.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Novi »

Lite rykter siste døgnet! Ikkeno nytt om Evjen, og bare et rykte om Besiktas-interesse på Layouni. 2.5 time igjen..
Una mas cerveza.
Post Reply