Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Da jeg så en frustrert Espejord i intervjuet etter kampen i går; Han må vi kunne gjøre noe med i gult! (til tross for at han kommer fra byen der oppe).????
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

En skadefri og fit Runar Espejord ville vært en nydelig signering. Men la oss nå begynne å dyrke Victor i spissrollen. Kommer til å bli svært bra.
Last edited by Sniken on Mon Sep 30, 2019 12:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Sven-Rune wrote: Mon Sep 30, 2019 11:42 am Da jeg så en frustrert Espejord i intervjuet etter kampen i går; Han må vi kunne gjøre noe med i gult! (til tross for at han kommer fra byen der oppe).????
Han hadde ikke bosatt seg i Bodø om han så fikk 10 mill. i året....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det hadde han nok, men det er nok et skille mellom hva vi betaler og hva han tror han er verdt :)
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Egentlig fortsettelse på kamptråd, men passer bedre her:

Vi bør kanskje snuse på Daniel Berntsen? Spesielt ved nedrykk bør ikke den være vanskelig. Jeg har også stor sans for Gjermund Åsen, om han har lyst til å spille ordentlig 4-3-3-fotball igjen. En av dem inn for Evjen ville sett bra ut!
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg tror mest på denne midtbanen i 2020: Zinckernagel (Sveen), Berg (Ask), Saltnes (Konradsen)
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Bør være midler til å hente en marquee signing i midtbaneleddet i vinter? Synes ikke den midtbanen ser avskrekkende ut på papiret, dessverre. Og Zinckernagel bør drilles som ving.

Skadetrøblet til Moe denne sesongen og tidligere år rettferdiggjør et hjertelig forsøk på å hente Ranger, spør du meg. At han er anvendelig er en bonus. En av nøklene til at årets Glimt-stall har lyktes såpass bra er at spillerne re anvendelige og gjerne kan spille i mange posisjoner. Saltnes, Moberg, Zinckernagel, Evjen og Sveen kan alle spille i 4-5-6 roller. Luksus.

Moberg, Oliver, Konaté forsvinner nok - i tillegg til Evjen, selvsagt. Forleng med Friedrich og hent én i hvert ledd. Tre spillere inn. Glimt har et kanonutgangspunkt for å fortsette byggingen av klubben akkurat nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

AN skreiv vel noe som tyda på at Glimt ønsker Moberg videre, så ikke sikkert han forsvinner.

Skreiv et innlegg tidligere i dag, men sletta det i frykt for å bli skikkelig upopulær. Så ikke hat meg nå da ... Men hvis vi skal klare å forbli et topplag over flere sesonger tror jeg midtbana må styrkes. Vanskelig å ha en sånn "hvem skal ut"-runde ettersom det er mange som har gjort en virkelig god jobb denne sesongen, og en nysignering á la Larsson der vil måtte være virkelig god for å utkonkurrere de som allerede er der. Både Saltnes og Berg har vært gode, men klarer de gjenta det neste sesong, men er de gode nok i store nok deler av mange nok kamper?

*Kanskje* er det en sånn i klubben allerede, dersom Konradsen fortsetter å legge på seg kvalitet og erfaring?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg tror ikke Konradsen er svaret,tror vi trenger en temposterk ballvinner. Han er forsåvidt temposterk men om man sammenligner han og Evjen så er det milevis forskjell i ballvinneregenskaper. Dette tiltross for at Evjen ofte ligger litt feilposisjonert.

Vi klarer neppe å erstatte Evjen fullstendig,så spørsmålet blir om de ser etter en ballvinner med litt kreativitet eller en kreativ målfarlig type som har forbedringspotensiale defensivt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det er én spiller i TIL som faktisk viste gode takter i Bodø, og det var Valakari jr.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Hva vi trenger er også litt avhengig av rollen til Zink fremover, blir han indreløper eller kant?
Vi trenger uansett en kantspiller, nå er det flere på benken til RBK som er på tur ut. Kunne vi hentet Levi, Lanley eller Helland?

På midten er og RBK's Denic på tur ut, kanskje noe å lukte på?

Ellers så tenker jeg at Berntsen burde være høy aktuell hvis han har lyst å gjøre noe positivt med sin fotballkarriære igjen ( Vet at Glimt var intereserte før han dro til TIL, men han fikk mere penger for å ødelegge karriæren i TIL ) Vil tru at han angrer nå. Så har vi også Reginussen i Ranheim og Åsen hos RBK som gode valg. Men der igjen, ingenting hadde gjort noe om Konradsen blomstret. Nå har han fått nesten en skadefri sesong å utvikle seg på, burde ta noen steg til neste sesong så lenge han holder seg skadefri.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er MK god nok?. For meg er han sånn passe i alle spillets faser, men mangler total x-faktor, litt som Moberg. Skal vi ha inn noen nye må de være betydelig bedre enn mange av de ungutta som banker på. Så spørs det om vi kan begynne å plukke de beste fra nedrykkslag i januar vinduet. Tipper Ranheim og Mjøndalen går ned. Så spørs det med Sarpsborg, der får de det rett og slett ikke til.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Mon Sep 30, 2019 6:25 pm Bør være midler til å hente en marquee signing i midtbaneleddet i vinter? Synes ikke den midtbanen ser avskrekkende ut på papiret, dessverre. Og Zinckernagel bør drilles som ving.

Skadetrøblet til Moe denne sesongen og tidligere år rettferdiggjør et hjertelig forsøk på å hente Ranger, spør du meg. At han er anvendelig er en bonus. En av nøklene til at årets Glimt-stall har lyktes såpass bra er at spillerne re anvendelige og gjerne kan spille i mange posisjoner. Saltnes, Moberg, Zinckernagel, Evjen og Sveen kan alle spille i 4-5-6 roller. Luksus.

Moberg, Oliver, Konaté forsvinner nok - i tillegg til Evjen, selvsagt. Forleng med Friedrich og hent én i hvert ledd. Tre spillere inn. Glimt har et kanonutgangspunkt for å fortsette byggingen av klubben akkurat nå.
Enig i det meste, men jeg mener det er flere spørsmålstegn i laget. Kupen? Dahl Reitan - hente permanent eller ikke? Også har jeg ikke veldig stor tro på at Bjørkan er å finne i Bodø i 2020...

Har også noen (etter mitt syn) spennende forslag for typer som bør vurderes. Spillere som enda ikke har peaket, er nokså unge, trenbare, og har stort potensial. Et par-tre av dem kommer her.

Fra Ranheim er det to stykker som peker seg ut for min del. Og det er ikke Reginiussen!

Ola Solbakken og Daniel Kvande.

Førstnevnte en venstrefotet kantspiller med ekstremfart og meget spennende ferdigheter. Var en del av det voldsomt imponerende 98-kullet til Rosenborg som vant det meste av NM-finaler og gjorde ålreite prestasjoner i UEFA Youth League. Lazio var svært interesserte for noen år tilbake. En spiller jeg får litt Layouni-vibes av, også rent spillemessig. Nærmere 190 cm høy. Har mye å gå på, mye å forbedre... men råmateriale er der, ingen tvil.

Kvande er midtstopper og forholdsvis ung (1995). Er den midstopperen i serien med best pasningsfot. Kan vinkle baller over alt, korte som lange. Lar seg ikke stresse. Helt eminent i den oppbyggende fasen av spillet. Tar også cornere i Ranheim... for en grunn. En del å gå på defensivt, men slik vi spiller om dagen hadde han vært perfekt ved eksempelvis Lode.

Lars Ranger fra Ull/Kisa (LSK) har jeg sansen for... men Kisas Espen Garnås er også verdt å holde øye med. Midtstopper på 190 cm, født i 94 og har en råskap som få andre. Kan fort minne litt om Sigurd Rosted, også fordi begge spilte for Kjelsås i sin tid. Med Garnås er det nok litt mindre spillferdigheter, men voldsom kraft og innsats. Herlig duellspiller og en god forsvarer.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Knuta wrote: Tue Oct 01, 2019 11:23 am Er MK god nok?
Er jo en spiller som må utvikle seg, som alle andre. Ikke umulig han tar en Saltnes, og blir svært solid. Han kan også bekle flere roller, noe som er svært positivt. Mot TIL hadde han jo noen svært gode pasninger også. Har troa på ham, uten at det skal hindre at vi ser etter noen bedre/unge med x-faktor.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ikke til den prisen.

On a side note — utrolig pussig holdning fra Fagermo. Spilleren har kontrakt til sommeren 2020, og det gjelder da vitterlig begge veger?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Sånn mentalitet er det bare å holde seg unna, langt i fra Glimtmateriale
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

En "Ingen kommentar" hadde vel vært best fra fagermo der.
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Vil ikke ta alt Fagermo sier for god fisk, men en spiller som er for dyr for Odd bør nok være for dyr for Glimt også.

"Ingen kommentar" er vel ikke helt Fagermo sin stil. Husker for et par år siden da han kritiserte holdningene til Rafik Zekhnini i media og samtidig ham munnkurv sånn at han ikke fikk forsvart seg.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hadde vi blitt skuffet over BMJ i Glimt?
Han fikk 1 poeng hos Adressa etter kampen mot PSV
Inponerte på ingen måte de gangene han ble spilt feilvendt med mann i rygg. Den svakeste av flere negative involveringer endte med at PSV en pasning senere løp igjennom og satte 3-0. Demonstrerte i enkelte situasjoner et forbausende gap mellom ambisjons- og ferdighetsnivå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Selv om jeg kanskje tror, som dere påpeker, at Ceide, RBK, blir umulig å få tak i, tror jeg inntil videre. Solbakken, Ranheim, er en åpenbar mulighet, og Holmberg Pedersen, TIL, bør være ett mål. Ranger er dessverre for dårlig som stopper, slik jeg har sett han utover sommer/høst, og han er dårligere enn våre alternativer som back (Reitan/Konradsen). Jeg leter «fortvilt» etter min spillende midtstopper m venstrefot!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

De vokser ikke på trær Ecke,men en fremtidig shout bør være Runar Johansen på TIL 2. Nær å få a-kontrakt,men avventer nok hva som skjer ut sesongen. Forsterker oss neppe nå men den venstrefoten er skapt til å spille gjennom ledd og med rett trening blir han veldig bra.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi trenger vår egen Tom Høgli, hent guten...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Kan ikke skjønne at JPH var i offside.

Så på nytt, kan fremdeles ikke skjønne det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Post Reply