Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by ecke »

B/G sier at de er ekstremt opptatt av "kontekstuelle" forutsetninger for kamp, ikke minst gjelder det forhold som preger spillere i forberedelsene til kamp, og unge spillere spesielt til bortekamper. Dersom det ikke betyr noe om man spiller med eller uten gul drakt, da er jeg veldig bekymret.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Man spiller da med flere forskjellige draktfarger i løpet av en sesong. Må man nå en viss alder før man takler det...?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Kesseboy »

Mulig jeg er litt overdrevet urolig om det, men jeg lurer også på om en helgrønn drakt kan bli litt ekkel å spille med. Får inntrykk av at de fleste som spiller med grønne drakter har kontrastfarger, enten i striper på trøya eller shortsen, eventuelt har de ikke den djupgrønne "gress"-fargen.

Får tro man har trent med denne fargen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by ecke »

Vi får tro at B/G slår til med et "klimabrøl" i Skien! Vi får håpe og tro at grønt på grønt i flomlys, ikke blir noe visuelt problem, Forøvrig; farger, identitet og følelser er ikke uinteressante sammenhenger.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sniken »

Enig i at farger, følelser og identitet er viktig. Men det betyr ikke det samme som å stå i ro uten å endre seg. Dagens tema krever at vi alle tenker nytt. Sånn sett synes jeg Glimt treffer bra her. Og om noen skulle være i tvil - Glimt skal fortsatt spille de aller fleste av sine kamper i helgule drakter.

PS: Årets vinner av afrikamesterskapet klarte seg helt utmerket i sine helgrønne drakter i flere flomlyskamper :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Garrincha »

Til ecke: Det er vel kun snakk om bortekamper? Glimt har hatt blå, grå og hvis jeg ikke husker feil, hvite borte draktsett opp igjennom årene. Bortedraktene er egentlig ett fett, alle lag forandrer på disse fra sesong til sesong. Glimt sin hjemmefarge er gul og den skal det ikke rokkes ved selvsagt.

Jeg er litt imponert over at klubben tør ha litt store tanker, og hvis vi ser på de store klubbene i Europa bruker de mye ressurser på å profilere klubbene som samfunnsansvarlige. Det går på sykehusbesøk, samle penger til vanskeligstilte osv. Glimt velger nå å slå et slag for miljøet og det passer også godt inn i Bodø by's ambisjoner om en grønn bydel og bærekraftighet.

Det gjenstår å se om spillerne klarer å se hverandre eller om draktsettet i praksis blir kamo. Lurer på om det er noen som har tenkt på akkurat den problemstillingen, jeg gjorde ikke det før jeg så det her på forumet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sven-Rune »

Usynlige for Fagermo og gutta hans :D
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

Får håpe vi slipper at drakfarge blir et tema etter kamp. Og så er jo vi så samspilte at vi slår pasninger i blinde. P.Berg spiller da mot Amor på overganger fordi han vet hvor han løper - trenger ikke se ham først ;)
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by mortsto »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Kesseboy »

Sku man sett ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Vegard »

I underkant av en million sponsorkroner til B/G. Pengene er allerede "på bok", skriver NRK:

https://www.nrk.no/nordland/den-utskjel ... 1.14729715
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Garrincha »

Jajajaja, se der ja.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by helsvhe »

Så da var ikke kontakten med Danny Hayes så dumt like vel, tok litt tid og kom inn litt mindre. Men ikke dårlig å få internasjonale sponsorer :)
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Knuta »

Grønt skifte er jo i vinden. Fint om Glimt er i front der, og har ingenting imot at vi også får nn noen kroner til klubben. Bærekraftig fremtid.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

Jeg sliter med å se hvorfor Glimt skal være en foregangsklubb på det området. Aldri skjønt koblingen. Og fighte fram "bærekraftig fremtid" gjennom en liten fotballklubb i et land hvor all energi allerede er laget så bærekraftig som man kan få det? Som finansiell investor er det jo kun interessant fordi subsidiene til tider er helt vanvittige.

Jeg skjønner MOT og slike saker som styrker lokalt samhold og det å gi tilbake til samfunnet. Sliter med å se at "Bærekraftig fremtid" er den beste 'tag-line' for en klubb som Glimt. Men hva vet vel jeg.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Knuta »

Bærekraftig fremtid er en glimrende ‘tagline’ for enhver klubb i verden.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

Åja, men da så :-D Tross overbevisende argument, så sliter jeg med å se relevansen. Det eneste må vel være å tiltrekke seg annonsører som virkelig satser på det samme. Mulig det funker bra, vet ikke jeg. Når det går sportslig bra blir de med en gang relevant for flere aktører uansett. Jeg skulle heller sett fokus på noe mer lokalt, og mer relatert til fotball/samhandling/attitude/etellerannet. Noe jeg som supporter/lokalsamfunnet kan relatere seg til.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by liverglimt »

Kult! Kan det bli enda mer?
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Kesseboy »

Novi: Annerledeshet?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

Joda, ser den. Men likevel, med noe mer nord-norskt trøkk ville det kanskje vært enda mer å hente i lokale aktører fra landsdelen? Er nok lettere å selge inn et budskap der, enn til internasjonale aktører (om det er målet).

Er fullstendig åpen for at jeg tar feil, og at "Action Now" bidrar til både sporstlig og økonomisk fremgang :-) For meg blir det veldig "meh". Hadde det gått sporslig dårlig ville det vært et irriterende fokus.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glenn P »

Novi wrote: Fri Oct 04, 2019 7:00 pm Joda, ser den. Men likevel, med noe mer nord-norskt trøkk ville det kanskje vært enda mer å hente i lokale aktører fra landsdelen?
Har kjørt laks, Sparebank1 og Mack i flere år, bare for å nevne noen. Gud forby å involvere internasjonale bidrag!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

De har blitt sponset av disse ja, men ikke kjørt en egensatt kampanje på det slik som de gjør med dette. Få for all del internasjonale bidrag, men enn så lenge får de vel ikke mer fra disse "billion dollar companies" enn hva de får fra en byggevareforretning i Bodø. Og noe yndet sponsorobjekt tror vi vel ikke Glimt vil være for andre enn selskap i regionen, og noen spesielle nasjonale, vel?
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by ecke »

Hva kan B/G bidra med utover å spille fotball? "Orkla ble lokale reisepartnere da bryggeriet skulle legges ned", skrev jeg i en kronikk i AN 20.11.2012. "Til Orklas gjestebolig på Løkken hadde gjestene med seg 180 millioner kroner som skulle investeres i Nord- og Midt-Norge. .... Alle hadde penger, mye penger. Bodø/Glimt hadde ingenting, var kanskje ikke videre prominent, men gjestfriheten og en storstilt forpleining på Løkken omfattet denne gangen også en fotballklubb". Bodø/Glimt var tydelig noe annet enn bare en fotballklubb for Orkla og de aktuelle investorene. Bodø/Glimt hadde vært en katalysator for en tanke om utvikling etter bryggerinedleggelsen og en tilgang til et lokalt bedriftsnettverk som investeringsmiljøet i Orkla ikke hadde.Det ble 180 millioner til Nord-Norge og "honorar" på 2 millioner til B/G for denne jobben.

Jeg synes at Bodø/Glimts bærekrafttenkning er spennende, veldig spennende, midt i tiden, og som den gangen, en mulighet til å være en katalysator for et konsept og et arbeidsfellesskap, nå med utgangspunkt i FNs 17 bærekraftsmål, og tilgang til et lokalt bedriftsnettverk for bedrifter og investorer utenfra, som både de og Bodø trenger. Foreløpig vet vi ikke hvor mye penger som er mulig å hente ut av konseptet, det kan uansett gjøre oss og "verden" godt i en kamp for en framtid.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by J I P »

Glimt har ødelagt en fantastisk mulighet til å la oss skeptikere få inngå veddemål om pengene i det store og det hele kommer inn på konto eller ikke.

Vips er mulighetene til politikeres skospising forduftet og vi må innse at Glimt faktisk har inngått en avtale som medførte penger inn på bok.

Fremdeles litt skeptisk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply