Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Gratulerer med medalje og Europacup-kvalik, alle sammen!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg er målløs!
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det svinger fort. Det er ikke mange måneder siden man plutselig avdekket at man gikk noen flere millioner i minus enn hva som opprinnelig var planen og man dermed måtte selge sin beste spiller til klubben som etter 30 serierunder har tatt flere poeng. Det er heller ikke mange månedene siden det ble klart at man ikke fikk én krone av en sponsoravtale som man annonserte med brask og bram. Det er ingen deodorant som er bedre enn at laget gjør en kanonsesong.

Men nå har Glimt en kanonmulighet til å etablere seg som et Eliteserielag. 40 millioner inn i rene spillersalg. 20 millioner i premiepenger. Muligheten til å sikre seg ytterligere millioner i Europa. Man skal signere noen sponsoravtaler (med Hayes eller andre) for å få tak i slike gevinster.
Jeg er trygg på at mye av de pengene vil gå til ungdomsavdelingen og at man nå virkelig har sett at penger dit betaler seg. Men det vil ta tid. Glimt er heldigvis ikke i en posisjon der det er forventet at de må ta medalje hver sesong. Så tid har man massevis av.

Spørsmålet er dog hva man gjør med det andre. Glimt er nødt til å treffe med signeringene de gjør i vinter. Evjen må definitivt erstattes på midten. En like god spiller innenfor Glimts budsjett lar seg naturligvis ikke gjøre, så da må man finne en med det samme potensialet. Glimt bør være attraktive for nye spillere og det finnes nok gull i OBOS om man leiter litt. Her regner jeg med Bjørkan har gjort en jobb gjennom sesongen. Spent på om Bergan overlever vinteren. Man er avhengig av en god tredjestopper så skadeplaget som Lode og Moe har vært denne sesongen. En ny ving som kan true JP Hauge og Zinckernagel kunne også vært aktuelt.

Men viktigere enn å hente inn nye spillere blir det å holde på de man har. Friedrich bør forlenges, men hvis ikke det lykkes bør man bruke penger på å hente inn en ny kvalitetskeeper som er like god med beina. Hans evne til å spille fri Reitan og Bjørkan denne sesongen har vært helt elementært i Glimts spillestil. Det finnes mange gode keepere i verden, men det er ikke så mange som er like god med beina. Aulas, Lyon-presidenten som bygde opp storlag etter storlag i forrige tiår sa alltid det når han ble spurt; "det er ingen investering som betaler seg så mye som å bruke penger på en god keeper". Jeg håper Glimt er villige til å strekke seg langt for å beholde Friedrich, men at han ikke har signert enda er jo nødvendigvis et dårlig tegn.
Glimt har forhåpentligvis sett at det er mulig å tjene penger på spillere bare man er tålmodige. Jeg ser ingen grunner til å selge Zinckernagel om det skulle dukke opp et OK bud i vinter. Potensialet er der, så da handler det bare om å knekke koder. Jeg blir mer overrasket hvis Zinckernagel selges på 'billigsalg' til Danmark neste sommer enn hvis han blir Glimts toppscorer i 2020. Så god er han. Fredrik André Bjørkan har en kontrakt som går ut etter neste sesong. Det er kritisk og kan koste Glimt titalls millioner. Men her er jeg trygg på at Glimt gjør det som er mulig å få til. Går det ikke, så går det ikke. Jeg hadde vært mer bekymret hvis han ikke var fra byen, som er tilfellet med Friedrich. Hvis han ikke vil signere ny kontrakt er det ikke utenkelig at det beste er å selge han allerede i vinter. Jens Petter Hauge har også kontrakt ut neste sesong. Han har virkelig fått muligheten denne våren og ser ut til å ha tatt steg. Også han bør man forlenge med. Lode har (heldigvis) kontrakt ut 2022. Boniface det samme. Patrick Berg sin kontrakt går ut 2021 og også den bør man etterhvert se på. Klarer man å ta vare på stammen i laget også neste sesong tror jeg ikke Glimt rykker ned neste sesong. Til det har både Knutsen og stallen lært for mye denne sesongen. Prestasjon først, resultat deretter.
Men som vi ser med klartekst denne sesongen: Det er ørsmå marginer der nede og en seier vs uavgjort kan bety mye. Det er ikke mange svake prestasjoner på rad som skal til før det begynner å brenne under føttene.

Ellers vil jeg ikke tenke at det er udelt negativt om man ser litt inn og ut av 'stallfyllet'. Kupen, Bergan, Konradsen, Isidioro, Haikin, Moberg & co har nok vært viktigere enn man skulle tro denne sesongen ved å holde trøkket oppe på trening. Noe nytt frisk blod inn i Nordlandshallen i januar tror jeg egentlig kan være gunstig for alle.

Vinterens prioriterte liste:
1. Forleng med Bjørkan et par sesonger
2. Forleng med Ricardo Friedrich
3. Forleng med JP Hauge et par sesonger
4. Erstatter for Håkon Evjen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Artig at du nevner Berg, som du ikke var stor fan av før sesongen ;-)

Men godt oppsummert, svinger svært fort! Blir spennende med positivt fortegn å følge overgangsvinduet i vinter. Vi må styrke oss, og noen vil forsvinne, så rimelig trygg på at det vil komme gode spillere inn. Og nå MÅ de ikke være gratis heller.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg tar litt juling når jeg sier det, men jeg tror den best egna erstatteren for Evjen er ... Zinckernagel. Må jobbes litt med disiplinen defensivt, men tror han vil ha godt av å starte bevegelsene sine lenger fra mål. Og, ikke minst, så tror jeg det er lettere å fylle inn noen på vingplass framfor å hente noen som minner om Evjen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Jeg håper Glimt kan få inn en venstre ving, så kan JPH gå inn som indreløper for Evjen. En med høyre fot fast på venstre ving er ikke helt ideelt. Kanskje MÅK kan omskoleres til back?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Novi wrote: Tue Nov 26, 2019 7:05 pm Artig at du nevner Berg, som du ikke var stor fan av før sesongen ;-)
Nei, jeg var ekstremt skeptisk og kritisk. Jeg hadde rett da og jeg har rett nå. Ingen kan komme og fortelle meg annet enn at de er overrasket over Patrick Bergs sesong. Og det sa jeg vel gjerne også i vinter: Ingenting ville gledet meg mer enn at mine ord ble gjort til skamme. Og det har de jo. Ære, være Patrick Berg for det. Han modnet, som sin far, ganske seint.

OTH: For det første tror jeg ikke JP Hauge er i nærheten av å ha nok defensive kvaliteter til å spille indreløper. Ikke har han forståelsen og ikke har han disiplinen. Det var jo dette som holdt han ute av laget i lange perioder i fjor: Han var ikke en god nok toveisspiller, jf. uttalelser fra Bjørkan og Knutsen.
Angående det du sier om høyre fot på venstre ving: Tallene som de store fotballklubbene bruker indikerer at det er statistisk gunstigst å spille med innoverkanter. Man har rett og slett funnet ut at innlegg ikke lønner seg. I lengden vil det lønne seg mer å spille seg inn i sekstenmeteren. De samme tallene viser forøvrig at langskudd ikke betaler seg. Den gjennomsnittlige avstanden spillere avslutter fra blir mindre og mindre for hver eneste sesong i de store europeiske ligaene. Dette er tall som lag som PSG og Ajax legger til grunn og noe som påvirker deres utvikling. Akkurat nå spiller for eksempel Di Maria på høyre og Mbappe på venstre borte mot Real Madrid. Sjekk gjerne ut denne: https://www.youtube.com/watch?v=I82lcPHP5zo eller https://www.sports.ru/tribuna/blogs/zam ... 02306.html

MÅK blir nok ikke omskolert til back. Kåre Ingebrigtsen prøvde å få til det i RBK, men lyktes ikke. Klarer ikke å skjønne hva som skal tilsi at det skal lykkes nå.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Larsson wrote: Tue Nov 26, 2019 9:56 pm Ingen kan komme og fortelle meg annet enn at de er overrasket over Patrick Bergs sesong.
Hvorfor får kun Ingen lov å fortelle deg det? De fleste jeg kjenner hadde forventet dette.
Jeg er faktisk litt skuffet, trodde han skulle dominere mere og ta litt mere for seg i egen 16 meter.
Men jeg skylder på skade avbrekket og satser på at neste sesong så er årets spiller tittelen hans.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Blant annet fordi Kjetil Knutsen og Bjørkan hadde tenkt å hente inn en erstatter for José Angel så seint som i tidlig i februar forrige sesong, men at de etter hvert innså hva det var i ferd som å skje. Men at det skulle gå så langt at han skulle bli nominert til Årets unge spiller så de neppe for seg da. Så selv de må være positivt overrasket over Patrick Bergs sesong.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

De ville vel strengt tatt ha inn en erstatter for Angel allerede da han var i klubben, ikke rart at de ville hente en ny når han dro. Vi er fortsatt tynt forspent i den posisjonen.

Nå venter jeg på saken om Amor som ble varslet av agenten hans. Om han har noe å utsette på overgangen så setter jeg pris på at han ventet til sesongen var over, selv om agenten ikke var like omtenksom.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Oppi all gledesrusen ser jeg at vi slapp inn ni(!) mål mer enn i fjor.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Loffen »

Føler at 6-0 bidrar med sitt i den statistikken.
Her i huse et vi torsketunge!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vi kan ikke bare se bort fra at vi i år sliter i forsvaret. Vi kan ikke regne med at Glimt scorer 2-3 mål i hver kamp i 2020. Selv om vi nå scorer 2 mål på bortebane mot Molde er vi langt fra å få med oss noe fra kampen. Har nevnt andre eksempler tidligere. Det er forsvarspillet som har vært den store forskjellen mellom Glimt og Molde i år. Vi har 2 skadeutsatte midtstoppere uten at vi har fullgod backup i mine øyne. Vi har en keeper som noen ganger er outstanding og andre ganger gjør utrolige feil. Vi er nødt til å styrke plassene bak i 2020.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Er enig i at Bergan ikke har vært noen fullgod erstatter for Lode/Moe, men samtidig synes jeg han har gjort en langt bedre figur i høstsesongen i forhold til vårsesongen. Ser ikke bort fra at han kan fortsette utviklingen. Er tross alt ikke så lenge siden Moe også stod ganske lavt i kurs hos mange.

Når det gjelder Friedrich så har han selvfølgelig gjort noen tabber, særlig situasjoner hvor han spiller ballen rett i beina på motstander. Samtidig kan jeg faktisk ikke komme på noen baklengsmål som har kommet på grunn av dette i år. Og om det så hadde blitt et baklengs eller to så ville det nok uansett ha vært verdt det med å ha en spiss til offensiv keeper.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Knuta wrote: Mon Dec 02, 2019 2:20 pm Det er forsvarspillet som har vært den store forskjellen mellom Glimt og Molde i år.
Her må jeg ta dissens. Det er vel ikke ofte man ser en så fortjent serievinner som Molde, for de har vært best på alt, kanskje bortsett fra stilpoeng i angrepsspillet, der Glimt har hevd. Objektiv som jeg er.

Men ja, bedre forsvarsspill ville gitt færre baklengsmål, det er riktig. Samtidig er risikovilligheta en av nøklene til 2019-Glimts suksess. Fordi det tvinger motstanden til å reagere, blant anna. Bedre struktur, forbedret kollektiv risikoforståelse, etc., ville vært med på å bedre forsvarsspillet, men til hvilken kostnad?

Så skal det påpekes at det er en hel del baklengsmål Glimt kunne ha avverga i år, med bedre kvalitet i den individuelle forsvarsjobbinga. For eksempel Bjørkan mot FKH, Bergan mot Odd, Lode mot Brann. Men jeg sitter ikke igjen med følelsen av at målene ryr inn som følge av personlige feil. At dueller tapes, det er en del av gamet. (Da ser jeg mildt på Bergs og Reitans assists til 3-1 og 4-1 henholdsvis, i går)

At Glimt har stoppere som ikke glimrer med duellstyrke har nok å gjøre med ønsket om hvordan de skal fungere med ball i laget. Skal du ha BÅDE ballsikre OG duellsterke spillere, finner du dem fort på ei hylle over hva som er kostnadssvarende for en klubb som Glimt. Vi får se hvordan Bergan utvikler seg, det er ikke lenge sia mange her vurderte både Lode og Moe som for dårlige.

Moldes forsvarsspill har vært (mye) bedre enn Glimts, men det skyldes nok ikke først og fremst forsvarsspillerne i seg sjøl, selv om de fleste av dem kunne gått rett inn på Glimt ferdighetsmessig. Det skyldes vel så mye ferdighetsnivået i samtlige posisjoner på bana, og blant anna ei midtbane med spillere som gjør livet enklere for forsvaret. Glimt er nødt til å gjøre en tradeoff her, og jeg er sjøl glad de valgte å bikke laget framover i stedet for bakover.

Vi trenger backup inn, for all del, men det spørs hvor mye og hvor god backup Glimt kan forsvare å bruke penger på. I utgangspunktet er de tre vi har en ok besetning, gitt at Bergan har en positiv utvikling, men jeg skulle gjerne hatt inn en back som også kan spille sentralt.

Sånn for øvrig ville jeg ikke protestert på om vi fikk inn noen som var vesentlig bedre enn de vi har, men han vil være god ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Vi er Fair Play mestre i 2019!

https://www.fotball.no/fotballens-verdi ... play-pris/
Bodø/Glimt, Stabæk og Tromsdalen topper Fair play-tabellen i Eliteserien, Toppserien og OBOS-ligaen.
Fair play-konkurransen bygger på UEFAs retningslinjer. I forbindelse med hver runde i Eliteserien, Toppserien og OBOS-ligaen blir lagene vurdert etter faste kriterier som:

- Antall røde og gule kort
- Respekt/oppførsel overfor motstander
- Respekt/oppførsel overfor dommer
- Ledere/treneres oppførsel
- Publikums opptreden

Fair play-tabeller 2019
Eliteserien

1. Bodø/Glimt (7,675)
2. Rosenborg (7,669)
3. Ranheim (7,642)
4. Viking (7,605)
5. Molde (7,593)
6. Haugesund (7,561)
7. Brann (7,533)
8. Sarpsborg 08 (7,462)
9. Tromsø (7,460)
10. Strømsgodset (7,452)
11. Stabæk (7,445)
12. Odd (7,438)
13. Vålerenga (7,407)
14. Kristiansund (7,397)
15. Mjøndalen (7,395)
16. Lillestrøm (7,307)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Vi burde vunnet denne når man fikk europaplass for det xD
Var det intertoto man fikk delta i for Fair Play-prisen?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det var Europacup-plass, ikke Inter-toto, i konkurranse med andre Fair-play-vinnere. Europacup mot Vaduz og Werder Bremen i 1999 var en slik.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Forstår jeg det slik at premien er en slump penger? Googla og fant at det i dag er en «monetary prize to winning associations».
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Heder og Ære er det som er forbundet med denne prisen.
Tidligere var det også slik at de tre beste nasjonene på herresiden har fått en plass i UEFA Europa League. Denne ordningen er ikke lenger gjeldende.

Istedet vil UEFA gi en pengepremie til de nasjonene som scorer høyest på hver av disse kategoriene:

- Nasjonen med den høyest poengsum på Fair play.
- Nasjonen med størst fremgang fra en sesong til den neste.
- Tilskuernes oppførsel: Nasjonen med høyest poengsum på dette kriteriet.
Vi kan legge til at vi har hatt rykket opp en plass på Fair Play tabellen siden 12/9 når denne tabellen ble publisert.

Den gang lå Glimt på 2. plass og Molde på 1. plass. Så Molde må ha gjort det særdeles dårlig de siste rundene i år siden de har falt ned på 5. plass. For rampete tilskuere kanskje 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Glimt1916 wrote: Tue Nov 12, 2019 12:09 am
Michael Kallbäck er ikke ukjent med å gå høyt ut i media

https://www.fotbollskanalen.se/danmark- ... nd-om-mig/

https://www.bt.dk/fodbold/nadia-nadims- ... live-fyret
Nå er det en måned siden agenten til Layouni annonserte at en avsløring i norsk media angående overgangen burde føre til oppsigelse for Frode Thomassen. Dette var rett rundt hjørnet i følge han, men man venter fortsatt i spenning.

Han har derimot kommet med anklager mot andre i mellomtiden:

https://www.fotbollskanalen.se/damallsv ... ehandling/

Dette sier treneren han angriper:
Vi har ju ingen kontakt längre. Jag försökte söka honom efter Anna Oscarsson-uttalandena också, men han svarar inte längre när jag ringer. Jag vill ju veta vad det här kommer ifrån och vad han har för avsikt med det. Jag upplever ju att vi har haft en fungerade relation i flera års tid och genom hela det här året också. Men tyvärr tillhör han ju det här skrået av agenter som tror att de skyddar sina spelare genom att agera på det här sättet. Det finns ju agenter som går extremt hårt på förbundskaptener och annat för att på något sätt skydda sina spelare, vilket bara blir så snett. I mina ögon har jag jättesvårt att se vad han skulle vinna genom det här.
Kallbäck beskyldes også, i anledning en annen sak, for å ha sendt en mail som oppfattes som truende:

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... blandades/
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Fin fyr, altså. Glimt gjorde smart i å ikke kommentere noe mer, og bare la det dø ut.

Også et godt eksempel på at man som journalist ikke trenger blåse opp en hver tweet.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det kan jo fortsatt være at noe dukker opp, men han fremstår som en person som skyter fra hofta. Man trenger bare sjekke Twitter-kontoen hans for å få bekreftet det.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Da er det klart at Bodø/Glimt starter jentelag!

"Klubben vil og skal bidra til et sportslig godt fotball-tilbud til jenter og kvinner i vår region. Styret vedtar derfor at klubben starter et jentelag for 5-åringer høsten 2020. Når det gjelder videre satsing på jente- og damefotball skal det nedsettes et prosjekt/arbeidsgruppe for å lage en konsekvens- og mulighetsanalyse og for å foreslå alternative tilnærminger til den videre satsingen på jente-/damefotball i regionen."

https://www.glimt.no/nyheter/na-skal-og ... le-i-glimt
Førr Evig!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Breddefotball finansierer damefotball, redusert bredde gir redusert innsats for damefotball - penger og dugnadsinnsats. Hvordan skal Grand løse dette?
Locked