Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det fortelles at Daniel Berntsen ønsker seg til Bodø og Bodø/Glimt. Samboeren flytter til Bodø i løpet av 2020!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Verdens mest naturlige overgang i min bok. Billig kan han også bli.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Playmaker wrote: Tue Oct 01, 2019 1:11 pm
Larsson wrote: Mon Sep 30, 2019 6:25 pm Bør være midler til å hente en marquee signing i midtbaneleddet i vinter? Synes ikke den midtbanen ser avskrekkende ut på papiret, dessverre. Og Zinckernagel bør drilles som ving.

Skadetrøblet til Moe denne sesongen og tidligere år rettferdiggjør et hjertelig forsøk på å hente Ranger, spør du meg. At han er anvendelig er en bonus. En av nøklene til at årets Glimt-stall har lyktes såpass bra er at spillerne re anvendelige og gjerne kan spille i mange posisjoner. Saltnes, Moberg, Zinckernagel, Evjen og Sveen kan alle spille i 4-5-6 roller. Luksus.

Moberg, Oliver, Konaté forsvinner nok - i tillegg til Evjen, selvsagt. Forleng med Friedrich og hent én i hvert ledd. Tre spillere inn. Glimt har et kanonutgangspunkt for å fortsette byggingen av klubben akkurat nå.
Enig i det meste, men jeg mener det er flere spørsmålstegn i laget. Kupen? Dahl Reitan - hente permanent eller ikke? Også har jeg ikke veldig stor tro på at Bjørkan er å finne i Bodø i 2020...

Har også noen (etter mitt syn) spennende forslag for typer som bør vurderes. Spillere som enda ikke har peaket, er nokså unge, trenbare, og har stort potensial. Et par-tre av dem kommer her.

Fra Ranheim er det to stykker som peker seg ut for min del. Og det er ikke Reginiussen!

Ola Solbakken og Daniel Kvande.

Førstnevnte en venstrefotet kantspiller med ekstremfart og meget spennende ferdigheter. Var en del av det voldsomt imponerende 98-kullet til Rosenborg som vant det meste av NM-finaler og gjorde ålreite prestasjoner i UEFA Youth League. Lazio var svært interesserte for noen år tilbake. En spiller jeg får litt Layouni-vibes av, også rent spillemessig. Nærmere 190 cm høy. Har mye å gå på, mye å forbedre... men råmateriale er der, ingen tvil.

Kvande er midtstopper og forholdsvis ung (1995). Er den midstopperen i serien med best pasningsfot. Kan vinkle baller over alt, korte som lange. Lar seg ikke stresse. Helt eminent i den oppbyggende fasen av spillet. Tar også cornere i Ranheim... for en grunn. En del å gå på defensivt, men slik vi spiller om dagen hadde han vært perfekt ved eksempelvis Lode.

Lars Ranger fra Ull/Kisa (LSK) har jeg sansen for... men Kisas Espen Garnås er også verdt å holde øye med. Midtstopper på 190 cm, født i 94 og har en råskap som få andre. Kan fort minne litt om Sigurd Rosted, også fordi begge spilte for Kjelsås i sin tid. Med Garnås er det nok litt mindre spillferdigheter, men voldsom kraft og innsats. Herlig duellspiller og en god forsvarer.

Flott du er inne og titter Aasmund! :lol: Ola Solbakken er og blir bra!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Dersom det er Stabæks kjøpsopsjon på Junker som er 4,5 mill, så er det vel god anledning for at Glimt får ham en del billigere. Det prises vel inn en kanonprestasjon i en sånn opsjon — gjenspeiler risikoen eierklubben tar for å låne ut en spiller som potensielt øker i salgsverdi. Om han presterer svakt blir jo ikke kjøpsopsjonen løst inn uansett, så ingen grunn til å ikke prise høyt der. Skal vi, realistisk sett, tippe ca. Zinckernagel-pris?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

ecke wrote: Sat Dec 14, 2019 11:20 am Er det Bodø/Glimt? https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 4289b.html
Det er Stabæk. De har allerede sikret seg en unggutt i den spennende midtbanespilleren Jesper Isaksen (1999) fra Kristiansund. Inge Andre Olsen søker altså ungt... men det blir kanskje noe av det siste han gjør om ryktene fra Danmark stemmer. Linkes sterkt til jobben som sportssjef for Aalborg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Vi håper på spennende spillere inn bare 3 uker før treningene starter igjen, spillere klar for førstelaget. Merkelig nok blir det sjelden hentet stabile førstelagsspillere utenfra. Ingen spillere hentet i 2018 eller 2019 har slått seg stabilt inn i førsteoppstillingen. (Reitan var her allerede i 2017 og Layouni ble hentet sommeren 2017).
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Espejord nærmer seg Herenveen til en pris av ca. 5 millioner. Klubbene er ennå ikke enige.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Tja. Det kan fort være en del under det også. Må vel kunne kalles småpenger. Tydelig at TIL er desperate.

"TIL ønsker rundt 5 millioner kroner for Espejord, men at det fortsatt er litt avstand til Heerenveen."
"I starten av september like før overgangsvinduet stengte, kom det et bud fra Heerenveen, som skal ha vært etter det iTromsø er kjent med er i størrelsesorden på 2,5 millioner kroner. Et bud TIL da avslo."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

ecke wrote: Mon Dec 16, 2019 12:25 pm Ingen spillere hentet i 2018 eller 2019 har slått seg stabilt inn i førsteoppstillingen.
Zinckernagel.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Blir alltid overrasket om vi henter folk før nyttår. De få gangene det har skjedd er vel Thomas Braathen og Stig Arild Råket.

Mulig jeg begynner å bli dement tho.

Ingen tvil om at det er enormt smart å ha ting klart når sesongoppkjøringa starter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Mortsto: Zinckernagel, stemmer, den eneste.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Opsjonsfristen til Stabæk har gått ut, og ut fra det som kom frem om medisinsk sjekk burde det vel bare være formaliteter som gjenstår sånn at Junker blir presentert før jul? Sammy Skytte har det derimot blitt veldig stille rundt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vet ikke hvordan det funker med slike sjekker, men regner vel nesten med at man er enig med klubb før det gjøres medisinsk sjekk? Slik at man var klar dersom Stabæk takket nei, noe man regnet med de vil gjøre.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Når en opsjon er utløpt, da oppstår det et forhandlingsrom.
Kanskje forsøker kjøperklubbene å få prisen ned?
Kanskje forsøker selgerklubben å få prisen opp?

Antar at selgeren her har litt is i magen siden de ser at interessen er tilstede fra flere klubber.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Klubbene er enige om Ola Solbakken. Personlige betingelser og medisinsk sjekk gjenstår i følge Aftenposten
Klubbene enige
Etter det Adresseavisen forstår, var det ingen kontakt mellom klubbene gjennom helga. Mandag kom et nytt initiativ fra Bodø/Glimt, og nå skal klubbene altså være enige.

Det sender Solbakken reiser nordover for medisinsk sjekk og forhandling av personlige betingelser.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Junker skal være klar for B/G, sier ryktet.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det nærmer seg signering av Kasper skriver Avisa Nordland
Etter det Avisa Nordland forstår kommer den danske angrepsspilleren til å signere en treårskontrakt med Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Helt rått. Vi har tatt et gigantisk sprang.
Vi har gått fra å hente og utvikle andres lags stallfyll til å nå å hente deres beste spillere <3
Vi har vist at vi kan lage gull av andres gråstein, nå er spørsmålet: Kan vi lage diamanter av andres gull?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klinger godt i mine ører at vi kan ha to klare før treningene har startet opp igjen!

Det er jo delt de signeringene,Junker går nok rett inn på laget,Ola Solbakken må nok kjempe litt mer for plassen.

Forøvrig melder dansk presse at vi har betalt 4-5 mill for Junker (!).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ble akkurat nå litt imponert av Aasmund Bjørkan mfl :LFC . Junker og Solbakken! Nå er det midtbanespilleren, høyre back og keeper som er "annonserte" spillere inn, og forhåpentligvis en ekstra midtstopper etterhvert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

G-s-enz wrote: Tue Dec 17, 2019 11:53 amForøvrig melder dansk presse at vi har betalt 4-5 mill for Junker (!).
Dette er veldig u-glimtsk. Skal man gå for gullet neste år, er det såpass til satsing?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

G-s-enz wrote: Tue Dec 17, 2019 11:53 am Forøvrig melder dansk presse at vi har betalt 4-5 mill for Junker (!).
Og det er DKK. 5 mill DKK er 6.74 mill NOK. Overraskende mye, men så lenge dette ikke fører til eskalerende lønn og påførende elendighet kan det vel gå. Anders Konradsen inn på midtbanen, og forlengelse på Ricardo neste?
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kan vi håpe på at Reitan er bestemt og sier klart ifra at han vil spille for Glimt neste sesong?
Selg meg eller la meg gå gratis etter sesongen scenario?

Jeg hadde et lite håp på Valentin, men han har fått ny klubb nå.
Da anser (håper) jeg stillheten rundt back rollen at man avventer Reitan litt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply