Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Norge er 1. april, og når det internasjonale vinduet er stengt, er det kanskje mest "truende" for norske klubber at vinduet i Sverige er til 4. april.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Siste fra https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... a30e144d15

"Sportschef Svend Graversen har flere gange over for Folkebladet påpeget, at der sagtens kan blive udlejet flere spillere, da transfervinduet i Norge og Sverige er åbent frem til 31. marts.

Det kunne tænkes at gælde for midtbanespillerne Kaan Kairinen og Sammy Skytte, der ikke er rejst med på træningslejren til Dubai."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Spennende!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Noen som vet noe ang nye spillere inn? Kjenner jeg blir litt utålmodig :) Hadde vært godt med en god nyhet snart.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

ecke wrote: Sun Feb 02, 2020 7:20 pm Siste fra https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... a30e144d15

"Sportschef Svend Graversen har flere gange over for Folkebladet påpeget, at der sagtens kan blive udlejet flere spillere, da transfervinduet i Norge og Sverige er åbent frem til 31. marts.

Det kunne tænkes at gælde for midtbanespillerne Kaan Kairinen og Sammy Skytte, der ikke er rejst med på træningslejren til Dubai."
Kairinen blir etter alt å dømme LSK-spiller. Satser på at Skytte også havner i gul drakt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det virker ikke som om mange har noen særlig tro på Isak Helstad Amundsen?

Han har vel ikke proffkontrakt med Glimt ennå.

Jeg vet jo ikke så mye om han akkurat men han fikk positiv respons tilbakemelding fra Kjetil via Avisa Nordland etter kampen mot Sparta Praha
– Isak er en meget målbevisst gutt som har bestemt seg for å bli eliteseriespiller. Steget fra B-laget til A-laget er stort,
men han legger ned all den innsatsen som skal til. Det liker vi, sier Glimt-bossen.
og fra Ulrik
– Isaks innsats var noe av det meste positive med denne kampen. Han kom inn og var tøff i trynet.
Det jeg liker ekstra godt med Isak er at han aldri sier, ja men, sier Saltnes og fortsetter:
– Han forsøkte å bryte foran. Han turte å ta med seg ballen fordi ledd. Og ekstra artig er det jo selvsagt at han kommer fra Brønnøysund.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Mange som skrøt av ham etter kampen sist, så det det er i alle fall noen som har troen på ham.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har sett Isak Amundsen mye gjennom fjoråret, og han har utmerket seg på B-laget. Van der Spa og Øivann var foran han i "køen" ved inngangen til sesongen, og først når de var borte på utleie, fikk han sjansen på treningene med A-laget. Han burde nok fått flere sjanser. Jeg håper vi får se mer av Amundsen for å se hvor langt det rekker. Mine midtstoppere ville vært Lode, Moe, Amundsen og ny venstre midtstopper.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Alle de foran Vegard Bergan?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Synes Bergan var god i sist treningskamp. Synes han viste fin spilleforståelse, og leste flere situasjoner godt. Så har han selvfølgelig litt å gå på med tanke på ballbehandling og offensivt spill.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Synes Bergan har startet bedre i klubben enn hva både Moe og Lode gjorde. Hvis det blir en stopper inn, så er det pga skadene til Moe.

Jeg ville fokusert på keeper og indreløper eller høyre kant før man vurderte midtstopper og eventuelt høyre back.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ut fra det Knutsen har sagt om nye signeringer, da kommer det inn en ny midtstopper. I tillegg ville jeg gjerne sett at Amundsen fikk litt lengre tid, før hans skjebne ble bestemt.

"Det var Brann som tok kontakt med oss for å høre om vi var interessert, siden de hadde hørt rykter om at kanskje kunne tenke oss Christian. Det er en viss kontakt mellom klubbene, men ut over det er det ikke vits å si så mye." https://www.an.no/glimt-bossen-jakter-s ... -4-1155129
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Moe er dessverre ofte skadet, så vi burde ha en erstatter som kan gå inn å ikke svekke laget. Jeg vet ikke om jeg synes Bergan er god nok. Han har hatt noen gode kamper inni mellom, men jeg synes han virker litt utrygg med ball pluss at han gjør litt rare ting av og til, men på den andre siden har både Moe og Lode utviklet seg i klubben til å bli mye bedre enn da de kom.

Vi har et veldig ungt lag, så det er sikkert ikke en dårlig ide å hente en godt voksen og erfaren stopper. Jeg har ikke studert Eggen Rismark, men han har erfaring og burde være en ledertype med tanke på opphavet.

Apropos ledertype, jeg blir veldig overrasket om ikke Ulrik Saltnes blir årets kaptein. Ikke bare fortjener han det, han er rett mann for kapteinsbindet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

100% enig angående Saltnes!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Playmaker wrote: Tue Feb 04, 2020 9:47 pm Kairinen blir etter alt å dømme LSK-spiller. Satser på at Skytte også havner i gul drakt.
Én rett, i hvert fall. LSK skryter veldig av Kairinen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ble plutselig veldig stille,men vi har vel blitt bortskjemt med rykter alle veier sålangt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Enig! Veldig stille nå ang nye spillere. Eggen Rismark håper jeg vi unngår. Skikkelig dårlig i Brann sin kamp som di tapte 0-1 mot Åsane. Var god i Ranheim Rismark, men litt skeptisk til han. Sammy Skytte hadde vært noe på midtbanen :) Vil ha gode nyheter snart kjenner jeg.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

G-s-enz wrote: Thu Feb 06, 2020 8:23 pm Ble plutselig veldig stille,men vi har vel blitt bortskjemt med rykter alle veier sålangt.
Ja, det er nesten så gæli at jeg savner den tida der Bjørkan hadde ny spiller på prøvespill annenhverdag, etter anbefalinger fra agenter!
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Bergan leverte godkjent i dag, men jeg føler fortsatt det hadde vært betryggende med en solid stopper ved Lode. Damien Lowe hos Start er på utgående kontrakt og kan vel hentes billig. Men han er vel ikke akkurat bunnsolid, mer av typen Sané.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han er veldig bra men tjener mer enn vi kan tilby i lønn i Start.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Stille før stormen?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Garrincha wrote: Wed Feb 05, 2020 4:50 pmApropos ledertype, jeg blir veldig overrasket om ikke Ulrik Saltnes blir årets kaptein. Ikke bare fortjener han det, han er rett mann for kapteinsbindet.
Saltnes eller Berg tipper jeg blir kaptein i år.

#7 Berg med kapteinsbindet rundt armen..
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Berg ikke kapteinstype i mine øyne. Tenker han har nok med å styre sitt eget tenningsnivå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Saltnes virker som det åpenbare valget, sett utenfra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Berg var vel reservekaptein i fjor? Vil tro at han er høyaktuell som kaptein i år.
Post Reply