Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Tja.

Kasper Junker-overgangen ryktes i dansk media å være på seks-syv millioner. Skytte går neppe noe særlig for under fire millioner. En islandsk a-landslagsspiller under kontrakt i Sverige koster fort minst et par millioner. Solbakken og Foosnæs var neppe dyre, men førstnevnte kostet nok litt i overgangssum. En million, kanskje? Et sted mellom 10 og 15 millioner er min magefølelse. Iallefullefall ikke noe mindre enn 10.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Drømmen er at NordlandsGlimt står for investeringene ja, de reinvesterer vel litt av pengene de fikk for Evjen og Layouni (60% av overgangssum)
De hadde 10 mill i minus etter å ha berget Glimt i fjor, fikk 60% av ca 40 mill. Dem var altså 14 i pluss før denne sesongs innkjøp.
La oss si at dem har i alle fall 4-5 igjen?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Men NordlandsGlimt, ble ikke den type investering veldig begrenset for noen år siden?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Lurte jeg også på. Er det ikke visse restriksjoner på eksterne investorer når det kommer til spillerkjøp?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

En keeper nå så er vi klar for både serie, cup og Europa. Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg ikke under noen omstendigheter trodd at så mye penger fluksens skulle bli reinvestert. Glimt satser nå og nå må publikum se sin besøkelsestid. Vi går et veldig spennende år i møte.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bjørkan: "Vi jobber for å få inn en keeper. Om det skjer noe mer utover det, er vanskelig å si akkurat nå" Det er allerede det mest positive overgangsvinduet noensinne, men det kan altså skje "noe mer utover det". :LFC
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Husk at KK sa i sin tid at Glimt skulle være på topp i 2021 altså neste år. 2019 og 2020 skulle være oppbyggingsår med ny trenings kultur. Må si at det lover bra. Jeg mener Glimt har en bedre og mer komplett stall i år enn i 2019.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det stemmer, men ikke glem at vi bygger en stall som skal hamle med Europa League, Cup og Eliteserie. Det er trangt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja det lover jævlig bra. Nå er det bare å banke i bordet så vi ikke får noen kjipe skader.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Skader vil komme. Name of the game, det. Kupen hele 2017, Boniface nesten hele 2019 og Berg hele våren 2019. Og Zinckernagel kom vel egentlig ikke i gang før på høsten etter sin skade.

Vi får bare håpe sentralrekka blir skånet for skader. Lode, Berg og Saltnes er ekstremt viktige - både som spillere, men også for tilstedeværelsen og måten man ønsker å spille på. Tenker man utvikling og videresalgspotensiale bør ikke JP Hauge eller Bjørkan pådra seg noe skader.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når det nå nærmer seg helg, og internkamp, er det vel grunn til å tro at det kommer prøvekeeper på besøk. Spennende!

Skytte er kanskje ikke klar for det. "Jeg er en fysisk sterk spiller, med to gode føtter. Jeg er også teknisk sterk.", sier Skytte, som ser seg som indreløper, men Knutsen mener han trenger å utvikle løpskraften som indreløper i Bodø/Glimt Jeg husker to spillere som ønsket å spille andre steder, spissen Bent-Inge Johnsen og midtbaneankeret Tom-Kåre Staurvik, men begge var best som midtstoppere, og veldig god, viste det seg, men uten mye løpskraft. Jeg kunne gjerne tenkt meg å se Skytte, ved siden av Lode, en Bodø/Glimts Van Dijk
Last edited by ecke on Wed Feb 26, 2020 11:41 pm, edited 1 time in total.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Veldig spennende tanke med Skytte og Lode som midtstoppere :) Hadde vært skikkelig gøy å fått testet dette ut! Håper Glimt har såpass oversikt på keepersiden at det ikke blir et prøvespill, men at nivået på den som event kommer er litt kjent fra før? Even Barli?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Får da være måte på hvor mye vi skal raide stakkars Ranheim ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

"Hver gang jeg spiller midtstopper, dør en liten del av meg" er Tom Kåre Staurvik sitert på i RBK-garderoben etter en kamp. En ting er å se potensiale i hvilken posisjon en spiller kan passe inn i, men en annen ting er å få spilleren selv til ville det. Tom Kåre var negativ og ble ikke potensielt en av Europas beste stoppere. Men trenger ikke Glimt Skytte på midtbanen? Han virker jo veldig innstilt på å spille indreløper.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Bare det ikke blir en keeper som har stått uten klubb lenge :)
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Blant mine største øyeblikk var med Tom Kåre som midtstopper bak Ørjan som anker i 1999!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Alexkid wrote: Wed Feb 26, 2020 10:35 pm Bare det ikke blir en keeper som har stått uten klubb lenge :)
Høres ut som det er tilfelle med han de har på prøvespill nå.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ikke vært uten klubb sååå lenge da,men litt skeptisk 🤔 må se litt video av han senere.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

??
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Vet ikke om jeg synes han var så overbevisende på den videoen, men det er jo vanskelig å bedømme. Så i hvert fall ut til å være ganske sikker med føttene. Jeg stoler uansett mer på dømmekraften til Bjørkan, Knutsen og Kolstad enn min egen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Verdsatt til 1.20mill Euro. Men det har lite å si tror jeg. Men dette er nok en bra målvakt. Ser på noen utenlandske sider at han bare skal bli enig med Glimt om di økonomiske betingelsene så er han Glimtspiller. Velger å ta dette med en klype salt. Sto også på en side for 6 døgn siden at han skulle til Bodø. Uten at jeg legger ved noen link, siden dette sikkert er bare sprøyt.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Var visst smårusten på dagens trening. Blir spennende å se han i kamp imorgen :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Forholdsvis god med beina,god skuddstopper. Raskt ute og god en mot en. Litt wildcard i feltarbeidet,spesielt om motstander pakker rundt han.

Ser tydelig at han er i utvikling,i de første videoene av han så gir han mange returer rett ut mens i de siste så slår han de fleste ut mot sidene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply