Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Emil Balayev blir ikke Ricardo-erstatter:
– Vi ble ikke enige om de personlige betingelsene, så han har dratt hjem, og vi jakter videre, sier Glimts keepertrener til AN.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ender vel fort opp med Perales da.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Eventuelt at det brukes penger på en man vet ikke trenger komme på prøvespill, ala Barli. Eller ser vi kanskje etter en utfordrer til Nikita?
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Ingen poeng er billigere enn å bruke penger på en god keeper.

Men at de ser etter kontraktløse spillere tyder på at krigskassen etter hvert begynner å bli tom. Egentlig en stor fordel at overgangsvinduet i resten av Europa er stengt.

Legger man shoppingen tidligere til grunn vil det sannsynligvis bli en god løsning.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Brann har nå hentet en tysk keeper som denne sesongen har vært på utlån hos Norwich. Kunne Erik Holmen Johansen vært noe for Glimt? Han er sikkert høyere lønn enn hva Glimt kan tilby, og overgangssummen var vel også betydelig, men i og med at han potensielt kan bli tredjekeeper denne sesongen, så må vel situasjonen var uholdbar både for ham og for Brann?

Vet egentlig ikke så mye om ham som spillertype, men har fått det for meg at han er ok med ballen i beina. I tillegg er han høy og vil vel da ha god rekkevidde i feltet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Han er ingen spesielt god keeper. Lever vel ennå på navnet etter at han tidlig var i City-akademiet. Har mer troen på Marcus Andersen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

MARBELLA: – Jeg har lyst til å spille eliteserie, og når en toppklubb som Bodø/Glimt vil tilby kontrakt, er det et bevis på at jeg har kvalitetene som skal til, sier Selvik til Aftenbladet.

– Bodø/Glimt har lagt inn to bud for å få kjøpe Egil fra Odd, bekrefter hans agent, Imad El Hammichi.

22-årige Selvik, opprinnelig fra Ganddal, skrev i utgangspunktet treårig kontrakt med Sandnes Ulf før sesongen 2018. Så ble han lånt ut til Nest-Sotra, der han fikk ry på seg for å være landets beste i Obos-ligaen.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Meget spennende, ble skuffet når han gikk til Odd. Trodde da han skulle bli vår nye superkeeper (Men han hadde nok måtte finne seg i å være reserve 1 sesong her også)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Selvik er bedre og tryggere enn Haikin spør du meg. Holder godt ES-nivå. Vanskelig å komme forbi far og sønn Rossbach i Odd.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Fra Ganddal ja? Bodde der selv i seks år, men han er nok noen år yngre enn meg. Noen som har sett han spille?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Håkon Oppdal i Brann kan være en aktuell keeper.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er han rette offensive typen? Kanskje mer på lån, kanskje?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Knuta wrote: Fri Mar 06, 2020 4:32 pm Håkon Oppdal i Brann kan være en aktuell keeper.
Nei nei nei. Vi trenger en keeper som er bra med ballen i beina. Ja Ricardo var nær noen brølere i fjor meb Gud bedre så ofte han spilte av presset med det også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvis Opdal er det eneste aktuelle, så håper jeg heller vi holder oss til Nikita/Andersen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Har visst lagt inn 2 bud på Odds andrekeeper, Egil Selvik. Det kan være spennende. 22 år, og masse utviklingspotensiale.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Joda, men er dette en forsterkning? Jeg er redd vi sitter igjen med to halvgode keepere, der en av de kan bli god om noen år.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Forstår det sånn at de som er ansett til å være soleklare forsterkninger også er alt for dyre i drift.
Da er det bedre å prøve seg på et talent som kan bli en soleklar forsterkning etterhvert.

Jeg ville heller hatt et stort talent på kontrakt enn en soleklar ener på 3 mnds lån.
(Men akkurat slik situvasjonen er nå, så hadde jeg gledelig tatt imot begge deler)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Vi er aldri bedre enn vårt svakeste ledd, og keeper er særdeles viktig for Glimt når det kommer til igangsettingen. Har dere sett noe så dårlig som igangsettingene mot RBK? Vi ble jo presset bak hver gang. Det er naturligvis ikke bare Haikin sin feil, men det er der det starter.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kildene mine sier Tounekti var imponert over opplegget i Glimt og at han tror 4-3-3 kan passe ham bra. Vil tro virkelig setter inn støtet de neste dagene. Et enormt nederlag for TIL om han velger Glimt foran TIL. Og det rett før årsmøtet hvor gryta har småputret i månedsvis...
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Det høres lovende ut! I TIL har de vel gitt uttrykk for at de ser for seg ham i en 10'er-rolle, så hvis han tror 4-3-3 er en bra formasjon for ham, så burde valget være enkelt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Blir spennende å så hva Tounekti velger nå.
Bo hjemme eller flytte ut. Velger han å bo hjemme, så ville vel det å fortsette i Tromsdalen være det beste valget med tanke på utvikling. Flytter han ut så er det vel ingen tvil om at Glimt er beste laget.

Håper for hans egen skyld at han ikke velger TIL og nedprioriterer egen utvikling.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

TIL har lagt inn bud så tror han velger dem 🙄
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Ut fra det lille jeg har lest på sosiale medier så har jeg opplevd TIL-supportere som nesten litt resignerte i jakten på Tounekti. Om dette har skyldtes noen inside information, eller om det bare er en konsekvens av at de nå heier på et Obos-lag vet jeg ikke, men håper fortsatt at denne resignasjonen har rot i virkeligheten.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg tenker situasjonen har utviklet seg til å bli en vinn-vinn for Glimt.

Utfall A: TIL er så presset av omgivelsene at de er nødt til å legge mye mer penger enn Glimt i potten for å overtale Tounekti. 17-åringen er ikke kald nok til å se bort fra den første lønnsposten og velger TIL.

Utfall B: Velger det (lavere) tilbudet fra Glimt og viser med det at han først og fremst er interessert i god utvikling kontra god økonomi.

Ja, han kan få i både pose og sekk i TIL, men jeg er tilbøyelig til å tenke at iveren etter å bli SÅ god ikke er tilstede om han velger å cashe inn i TIL.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er vel rimelig korttenkt også, for så vannvittig mye penger kan ikke TIL legge på bordet. Skjønner det når spillere kan få 2 mill i RBK vs 750k hos oss, men er nok ikke slike forhold vi snakker her.
Una mas cerveza.
Post Reply