Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Hvor kommer dette fram? Finner ikke noe i an eller nordlys?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://www.nettavisen.no/sport/egil-se ... 39888.html

Oppgitt Egil Selvik føler seg "lenket fast" i Odd. Virker som det er litt forvirring rundt situasjonen hans, da han selv har oppfattet at det har kommet et tredje bud som gjør at Odd ikke går i minus på ham, men Odd kjenner ikke til at det har kommet noe bud. Det er kanskje bare sånn det er i disse dager...

Hvis han har fått løgnaktig informasjon rundt situasjonen til Rossbach da han signerte så kan man jo føle en viss sympati med ham, men jeg mener likevel at han gir uttrykk for en uheldig holdning til kontrakten han har signert med klubben. Får ikke veldig gode vibber av uttalelsene hans.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Timingen på å gå ut i media er ikke kjempegod. Han fremstår ikke akkurat som en reflektert type her.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Elendig timing, ja. Og også spesielt at det er akkurat til Glimt han forsøker å presse gjennom en overgang, når han hadde valget mellom Glimt og Odd for ett år siden. Da burde han kanskje også vært litt mer ydmyk mot det at han faktisk selv tok det som nå virker som et dårlig valg den gangen. Igjen, jeg er klar over at Odd kanskje har kommet med signaler om at Rossbach var på vei ut, men det har de vel sagt i mange år nå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Forstår frustrasjonen, men føler med resten i at dette ikke akkurat er den typen holdninger jeg vil ha inn i en spillegruppen. En gruppe som fortsetter i Glimt uten klaging på tross av avslag til utenlandske klubber, når Glimt mener det er feil timing eller for dårlig tilbud.

Vi har en spillergruppe som virker trofast til Knutsen og Glimt uten å ha de mest lukrative avtalene i norsk eliteserie. Får håpe at Selvik kun er sulten på utviklingen man ser i Glimt om dagen, og at han liker Kolstad som trener.

Og forresten, hva skjer egentlig med Tounekti?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Jeg får litt dårlig følelse av stillheten rundt Tounekti. Kanskje han hadde bestemt seg for TIL, men at de har lagt den litt på is nå på grunn av den usikre situasjonen med korona og mulige permitteringer? Hadde det vært sånn at han hadde bestemt seg for Glimt så hadde det vel ikke vært noen grunn til at det ikke var bekreftet allerede med tanke på at det er mer trygg øknomi her.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Nytt bud fra Glimt på Selvik, på 800-900 000 kroner. Sportssjefen i Odd, Tore Andersen, sier at de ikke har fokus på spilleroverganger nå, o gkommer med et aldri så lite stikk mot Glimt:
Jeg registrerer at kanskje andre klubber har et annet syn på det. Det fortstår jeg ikke.
Kan jo diskuteres om timingen til Glimt er ideell her, både med tanke på verdensbildet, og det at dette kommer i kjølvannet av litt uheldige uttalelser fra Selvik selv. Jeg tenker vel at hvis Glimt har opplevd at forhandlingene gikk positivt før alt stoppet opp pga korona så er det for så vidt innafor å følge opp med et nytt bud. Hvis derimot Odd har vært avvisende hele veien, så synes jeg det lukter litt mer av at Glimt nå slenger inn et nytt bud.

Uansett, hvis man først skal hisse på seg en klubb under omstendighetene, så er vel ikke Odd den verste man kunne valgt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vel, jeg vet ikke med alle andre, men for min del så jobber jeg fortsatt 100%. Ja, jeg jobber hjemmefra (gjør jeg forsåvidt uansett), og ungene er hjemme, men legger ikke igjen færre timer på jobb av den grunn. Så er det selvsagt slik at familiens og samfunnets helse er viktigere enn jobb (slik er det jo alltid), men man stopper ikke opp verden for det.

Fotballspillerne må drive med egentrening, og de på kontoret må drive med ekstra planlegging, spillerlogistikk, og andre fornuftige ting for og få tiden til og gå. Ellers foreslår jeg at hele Odd permitterer seg frem til sesongen starte, dersom de ikke tenker utføre jobben sin likevel.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Er jo fantastisk hvis Odd får til et salg og unngår permitteringer av den grunn. Ikke mange klubber som er villig til å hjelpe slik i en sådan stund.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://www.tv2.no/sport/11326306/

Sagaen om Selvik fortsetter... :roll:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hvis vi plukker han gratis da frykter jeg at vi får en rett i fleisen når vi må i gang med permitteringer og dermed mister en eller flere av de unge spillerne våre til utlandet.

Vi blir også den store stygge ulven i norsk fotball.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Det er kanskje nå man får se hva slags (etiske) verdier Glimt har.

Det beste hadde jo vært om man ble enig med Odd på vanlig måte.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

For meg er ikke løsninga så vanskelig her. Glimt må kommunisere tydelig at de ikke kommer til å fiske etter spillere, at dersom Selvik sjøl sier opp er det hans eget valg, og at han ikke bør si opp for å få komme til Glimt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Enig. Jeg heller vel også mot at Glimt allerede når bør gå videre til andre alternativer. Hvis Selvik kommer til Glimt og blir en suksess, så har han jo allerede vist hvilken oppførsel man kan forvente hvis det kommer større klubber på banen. Får veldig Matthias Normann-vibber av opptredenen hans.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Snodig situasjon. Hadde Odd solgt Selvik så hadde dem sluppet å permitere spillere.
DVS hadde dem solgt han så hadde det vært en vinn vinn vinn situvasjon. De kan ikke klage på dårlig bud heller, da budet faktisk var mer en akseptabelt. Her har dem altså kunne solgt en spiller, sikret inntekten til sine ansatte, sikret seg slik at de ansatte ikke kan bytte klubb gratis og sluppet å bruke opp permisjons penger som kunne kommet godt med til andre i disse dager.

Jeg gråter ikke en tåre om hele stallen til Odd finner seg en ny klubb.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Dekker 800 000 lønna til alle spillerne i flere måneder?
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser at agenten til Selvik liker Twittermeldinger som mener Odd behandler Selvik dårlig nå. Og han agenten virker også som en veldig fin fyr.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Har full forståelse for Skjelvik's kommentarer til media. Han langer ikke ut mot Odd, men reflekterer over hvilke muligheter spillerne har til og ta ansvar over egen karriere i en slik situasjon. Før permiteringer var det ogå tydeligvis uklar kommunikasjon mellom ham og Odd ang. bud fra Glimt, så Odd har jo bare seg selv og takke her.

Glimt kan gjerne gå ut og si at de vil ikke ha ham kansellere med Odd og komme gratis hit, men kanskje heller si at budet står til en viss frist, og that's it. Så får Odd ta en pause fra korona-nyheter og jobbe litt. Sikkert sunt.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Det er nok ikke så enkelt siden Odd kun har to keepere i stallen. Er nok ikke lett å tak i en ny for øyeblikket.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Da kan de jo bare kommunisere det til spilleren. Nesten uansett sum selges det ikke før vi ha en erstatter på plass.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Glimt1916 wrote: Wed Mar 25, 2020 7:27 pm Dekker 800 000 lønna til alle spillerne i flere måneder?
Spillerene deres er nå permittert 45%, uten at jeg gidder å se gjennom budsjettet deres så antar jeg at dem kunne vært foruten permittering noen mnd med 800000 ekstra ja.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Tja, hvis de har tjue spillere under kontrakt, og hver skal ha 20k utbetalt, så holder det nøyaktig i to måneder. Og da har vi ikke regnet med AGA og slike gøyale ting.

Jeg tror nok 800k ikke holder så lenge.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Bedre enn ingenting :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ville i hvert fall fjæra av den kortsiktige likviditeten på en hyggelig måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply