Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Novi wrote: Wed Mar 25, 2020 9:39 pm Da kan de jo bare kommunisere det til spilleren. Nesten uansett sum selges det ikke før vi ha en erstatter på plass.
De sier det i artikkelen, og jeg vil tro de har sagt det til spilleren.
– Vi har to keepere, og vi må ha de to. Skal noen av keeperene gå dette vinduet må vi ha inn en annen. Og det har vi ikke jobbet noe med
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Da lurer jeg på hva som er så vanskelig i kommunikasjonen mellom klubb og spiller hos Odd. Frustrasjonen er kanskje at det ikke jobbes aktivt hos Odd med å få inn noen nye når de vet han vil dra og det foreligger et godt bud. Og det kan man jo forstå.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Sportssjefen sier at han har ikke tid til å se på spilleroverganger fordi hans hovedfokus er å jobbe med permitteringer. Bruke penger på advokater slik at man vet akkurat hvor mange% man kan permittere og hvor lenge man kan utnytte systemet for egen økonomisk vinning. Det er viktigere enn å svare på bud.

Sikkert smart for klubben økonomisk, men forstår godt at det oppstår gnisninger.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Matematikk!

20 spillere som tjener 40000 per måned blir akkuraT 800.000. Så holder ikke en måned en gang
@liverglimt
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Matematikk!
Hvis 20 spillere som tjener i snitt 40.000 blir permittert 45%.

Hvor lenge kunne dem sluppet permitteringer med 800.000 ekstra? Tror svaret er nærmere 2mnd enn ikke en mnd engang.

Men nå forteller dem jo at de ikke har noe økonomisk krise, permitterer bare for å spare penger og utnytte systemet. Så da hadde ikke de ekstra pengene hatt noe å si uansett
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Ser at Odd uansett ikke permitterer fordi de har dårlig råd, men for å spare penger. Kjenner at det ikke gjør meg så veldig sympatisk innstilt til dem.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tounekti 👌👌👌
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Fantastiske nyheter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Kjenner at jeg er latterlig spent på å se han i aksjon. Måtte det bli snart.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

TIL har selvsagt sin egen versjon av denne overgangen:
https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 9210b.html

Bra at storebror viser muskler uansett :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Satt egentlig bare og venta på noe stakkarslig fra den fronten. Nå får jeg ikke lest den artikkelen, så jeg vet ikke om det er hva jeg venta på, men det er noe med noen fingre som burde stikkes i jorda og litt sånn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

iTromsø kan nå fortelle at bakteppet til denne overgangen er dramatisk. TIL sitter på en skriftlig bekreftelse på at Tounekti tidligere i mars har takket ja til klubben.

Det skal etter det iTromsø får opplyst ha skjedd onsdag 12. mars, samme dag som TIL hadde årsmøte på Alfheim. Dagen etterpå slo følgene av korona-pandemien inn for fullt, og selve signeringen av avtalen mellom klubbene ble av naturlige årsaker utsatt inntil videre.

Etter at Bodø/Glimt først la inn et bud på 300.000 kroner, matchet TIL dette for å komme i havn med en overgang.

iTromsø får opplyst at en viktig del i å bli enig med spilleren var et møte mellom hovedtrener Simo Valakari, assistenttrener Lars Petter Andressen, daglig leder Kristian Høydal og spilleren selv den 11. mars.


Derfor var overraskelsen stor da TIL sist tirsdag fikk beskjed om at Tounekti hadde ombestemt seg. Han ønsket heller en overgang til Bodø/Glimt.

Samtidig som Norge var preget av koronaviruset tikket det inn et nytt bud fra Bodø/Glimt på spilleren som hadde takket ja til å bli TIL-spiller. Denne gangen var budet betydelig høyere, og med det som skal ha en ramme på minst 1,3 millioner kroner hvis alt slår inn.

TUIL valgte å takke ja til budet, og til Eurosport bekrefter også Tounekti at han hadde en rekke samtaler med sentrale Glimt-ledere som hovedtrener Kjetil Knutsen og Aasmund Bjørkan. Det beskriver han som avgjørende.

Etter det iTromsø er kjent med har dette skapt kraftige reaksjoner i TIL-leiren. Tounekti er å regne som en av byens største talenter, og kan på sikt bli verdt et betydelig beløp.

TILs daglige leder Kristian Høydal ønsker ikke å si særlig mye om iTromsøs opplysninger.

– Vi registrerer at en spiller som har sagt han skulle gå til oss ombestemte seg, selv om vi har en skriftlig bekreftelse, sier Høydal til iTromsø.

Han ønsker heller ikke å kommentere om TIL vil gå videre med saken. Men etter det iTromsø er kjent med er det en mulighet klubben har vurdert.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Altså, hvis jeg nå forstår riktig: TIL har en skriftlig bekreftelse på at spilleren skal si ja til klubben, men ingen underskrevet kontrakt?

Dette høres ut som jusmat.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Muligens,men sålenge de ikke har underskrevet kontrakt med han så skal det ikke ha noe å si?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Altså, TIL har permittert samtlige spillere. Bør man ikke da ha forbud mot å signere nye?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Skriftlig bekreftelse, kanskje som at noen sier i en mail at de skal signere kontrakt? Det er IKKE en kontrakt. Ikke veldig fair for TIL kanskje, men på ingen måter en kontrakt med spilleren.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kommer jo helt an på ordlyden i avtalen, det.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

TIL i gang med å betale for advokatutgifter med penger de ikke har? Her er det bare å hamstre inn popcorn.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Enten så foreligger det en kontrakt eller så gjør det ikke det. Skriftlig beskjed om at man skal skrive en kontrakt er jo ikke en kontrakt. Og tydeligvis det som var tilfelle her, hadde en avtale om å skrive under og så endret han mening. Blir absolutt popkorn om TIL begynner fokusere på jussen i dette.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Nå er det vel fri avtaleinngåelse her i landet, så det er ikke riktig så enkelt. Når det gjelder arbeidsavtaler finnes det spesielle krav, men det kan tenkes at det er inngått bindende avtale, uten at kontrakten er signert. Veldig kompleks materie, f.eks. takket jeg ja til min nye jobb på ett skjema, men signerete kontrakten først dagen jeg begynte. Det finnes en del saker der det har vært problematiske avtalebrudd på slike ting, men det har såvidt jeg vet ikke vært rettslig prøvd. I en vanlig verden er det ikke særlig interessant å kreve at folk som ikke vil jobbe hos deg stiller likevel, og heller ikke vesentlig å hente på erstatning. Litt samme problem ift å kreve at han spiller, men erstatning for tap kan jo være interessant iom. at han "kan på sikt bli verdt et betydelig beløp".

(Når jeg tidligere jobbet mer med kontrakter startet vi alltid med en avtale om hvordan vi diskuterte og forhandlet, og denne sa eksplisitt at det forelå ingen avtale før hele avtalen var ferdig og signert, nettop for å unngå slike diskusjoner).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Han sier selv at hjertet valgte TIL. Vi får se hvor lenge det står seg om de drar han for retten.

TIL må jo mene de har en meget god sak siden de sier at Glimt har gått bak ryggen på dem. Med mindre de hadde en bindende avtale som Glimt visste om så klarer jeg ikke å se hvorfor Glimt overhodet skulle forholde seg til TIL som en part i dette i det hele tatt.

TIL har permittert hele spillerstallen og nesten alle andre ansatte. Er det fordi de ikke har likviditet til å betale sine ansatte? I så fall burde de vel ikke ansette flere?

Eller har de permittert kun for å spare utgifter, og mener at Tounekti skal stå uten kontrakt og vente i flere måneder til det passer for dem å inngå den?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Slik jeg skjønner det er lillebror mest irritert på måten TUIL har gått frem i denne saken, Glimt har ikke gjort noe galt. At det er Tromsø som sitter med svarteper er det ingen tvil om, men jeg skjønner godt at TUIL velger å godta et bud som er betydelig høyere enn det Tromsø kunne betale. At spilleren velger å fokusere på det sportslige fremfor det trygge er også forståelig. Fikk nok en bedre økonomisk avtale her, samt han får sjansen til å spille på et høyere nivå. Simo Valakari er ikke akkurat kjent for å la ungguttene prøve seg på A-laget heller.

At Tromsø sitter med en mail fra en agent som sier at klienten godtar tilbudet de har kommet med er ikke ensbetydende med at de har en skriftlig avtale.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Hvis de er mest irritert på TUIL så kunne de holdt seg for gode til å gå ut på denne måten i media.

https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 9210b.html
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

TIL som vanlig kun offer for sin egen arroganse her. De har tatt det som en selvfølge at et talent fra byen velger dem. Men unge spillere i dag er langt mer bevisste på hva de velger enn tidligere. De velger ikke nødvendigvis en ruinhaug selv om den ligger rett over gata.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Glimt1916 wrote: Mon Mar 30, 2020 8:54 am Hvis de er mest irritert på TUIL så kunne de holdt seg for gode til å gå ut på denne måten i media.

https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 9210b.html
Vet ikke helt hvordan de får det til at Glimt har gått bak ryggen til Tromsø. Glimt trenger ikke forholde seg til dem når de handler spillere fra andre klubber.
Post Reply