Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Vix »

Ok, når selv Sulliken har tatt av etter én serierunde får det bli min jobb å dra oss ned på jorda. Jeg fikk bare sett siste 20 (riktignok svært bra, men det var jo mest bare cruising) så jeg er ikke så beruset som dere. Det skal bare en kjipt lavtliggende (Haugesund?) eller høytpressende (RÆVBK?) motstander til før relasjonene sitter like dårlig som vi fryktet. Sånn, nå vet dere det.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Crazy horse »

:glimt Pessimist... Jeg har tatt av. Skulle tippa oss øverst på tabelltipset. :glimt
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sulliken »

Jeg ble kanskje *litt* ivrig ute i de små timer.

Men du så jo at viking skulle legge seg bakover på 1-0 for å hindre rom. Hjalp ikke. Boksåpnerpasningen til Junker var brilliant.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Larsson »

tomath wrote: Wed Jun 17, 2020 11:10 amAkkurat her må man kanskje ta høyde for at disse spillerne (kanskje unntatt Berg) spiller i posisjoner hvor spillerne gjerne kjøpes og selges for litt lavere beløp enn hva som er tilfelle for Layouni, Evjen, Hauge, så jeg tror kanskje anslaget er litt optimistisk. Skulle derimot Boniface slå til sånn som vi håper, så kommer vi derimot lett opp til 30-40 og kanskje enda mer.
Kan være enig i det. Men at det er mulig å få opp mot ti millioner for Bjørkan og Berg tror jeg ikke er umulig. Lode er nok et par-tre år for gammel for å nå slike summer, men også han vil koste litt. Jokeren i overgangsmarkedet er hvordan covid19 har og påvirker klubbøkonomiene rundt omkring. Derfor synes jeg det er litt overraskende at noen casher ut for JPH akkurat nå.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by ingen87 »

Det som er så deilig er at vi får penger for spillerne våre. Synes ikke det er mange år siden disse ville gått gratis på utgående kontrakt. Synes klubben er flink til å få verdifulle spillere på lengre kontrakter, slik at man faktisk får mye penger for å selge.
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Larsson »

I Zinckernagels tilfelle kommer Glimt nok dessverre ikke til å sitte igjen med gevinst. Tilbudene i neste vindu kommer til å være så lave at jeg da håper klubben beholder han ut sesongen. Hvis ikke Tounekthi/Solbakken har tatt vanvittige steg fram til det. Fordelen er at Zinck kommer til å gjøre alt i sin makt for å være best mulig for å vise seg fram.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Kesseboy »

Larsson wrote: Wed Jun 17, 2020 9:27 am Mine tanker:

# Haikin har virkelig tatt steg med føttene.
:klapp :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Sulliken »

Sett kampen på nytt.

1-0 målet var ikke rævva boksspill fra oss. Det er Bergs mann som scorer, men Berg får ikke fulgt han pga at viking kjører sperretrekk på han. Bra variant, egentlig.

2-1 målet irriterer meg enda. Man skal ikke få stå uforstyrret i flere sekund for å prikke et innlegg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Kesseboy »

Mine cents der.

1-0: Berg er på hæla, litt uoppmerksom og blir sperra lett. Har en betydelig del av ansvaret. Samtidig kommer ballen inn i en sone der noen burde kunne klarere. I tillegg går ballen gjennom ei klynge som godt kunne stoppa den.

2-1: Hovedansvaret hviler på Bjørkan, som gjør ei dårlig vurdering med ball. Så følger det to småtvilsomme beslutninger av Sampsted og Berg. Sampsted rykker ut for å støte, tror jeg, men er jo alt for langt unna. Han forlater sin mann uten å avlevere ham, og havner på halvdistanse. Berg klarer ikke å bestemme seg, og ender opp med å stå noen meter unna målskåreren når avslutninga kommer. Berg er kanskje den som har minst skyld, men også den som har størst mulighet til å utgjøre en forskjell når situasjonen allerede har oppstått. Og hvor var Fet?

Og her synes jeg vi ser PBs største utviklingspotensiale, enten du vil kalle det pondus eller presence eller hva enn, i det defensive. Når den sentrale midtbanespilleren i en 4-3-3 blir løpende litt unna og mellom ser det fort veldig stygt ut. Offensivt så vi jo f.eks. kvaliteten hans på 2-2, og han var ellers god på å plukke andreballer og være spillbar.

Han må finne seg en måte å tenne på, og ikke sånn som han fikk et helt unødvendig gult kort.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by ecke »

@Kesseboy: For meg er Moe den som burde sideforskjøvet tidligere for å kontrollere Østensen forut for 2-1.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by Kesseboy »

Moe har også en jobb å gjøre, ja. Nå får jeg ikke sett høydepunktene, men jeg varsla jo forskyvingsfeil/tellefeil på forhånd, gjorde jeg ikke?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by J I P »

Første målet: Har flere lagt merke til hvordan Nikita «skyter» pasningene når Glimt skal spille seg ut? Den var hard den Bjørkan ikke klarte å få kontroll på som så førte til corneren.

Og sperretrekket utført av nr.3 var nydelig men hvor ble det av vår mann som hadde ansvaret for han? Burde ikke han ha bidratt med noe? Nr.3 fokuserte kun på Berg under corneren klar til å blokkere når han nærmet seg.

Og veteranen Grindheim gikk i nesten samme fella når Brann avgjorde mot Haugesund. Har denne cornervarianten et eget navn?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by G-s-enz »

https://streamable.com/wmoom0


Om noen vil nerde litt ekstra så har treneren til Nesodden analysert Glimts oppbyggende spill her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt tirsdag 16.juni kl 18:00

Post by J I P »

Enda et tilbakeblikk på den kampen finner du i denne linken:
https://footballbh.net/2020/07/07/elite ... s-tactics/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply