Tilbakemelding på forum og moderering.

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by gavharr »

Er det på tide å avvikle den "pinnede" tråden for linker om Glimt-stoff? Eller kanskje vi skulle begynne å bruke den? Smått irriterende med 3-4 spillertråder som innehar link til samme artikkel.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

Enig, det blir postet litt vel mye. Men skal vi ta bort tråden om glimtstoff?
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Novi »

Jeg syns det er greit med samme artikkel flere ganger, når det angår flere spillere. Setter stor pris på den postingen selv, hvertfall.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

Notert, godt at folket er engasjert og bryr seg :)
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by J I P »

Problemet er selvfølgelig at noen aviser/Eurosport er så ustrukturerte at de mikser informasjon om flere forskjellige spillere inn i samme artikkel.
Hadde de vært flinkere til å dele opp disse, da ville man ha redusert dette problemet.

Samtidig er det jo slik at enkelte høydepunkter i en spillers Glimtkarriere kan skje i samme kamp og omtales i samme artikkel.
For eksempel når noen 4 forskjellige spillere putter sine første Europaligamål.
Hvis det er noe som hører hjemme i en spillertråd så er det slike høydepunkter.
Spillertrådene hadde blitt kjedelige å lese i ettertid hvis de kun inneholder "Velkommen til klubben" og "Takk og farvel".

Jeg prøver i det minste å la være å poste samme link i samme tråd flere ganger, men også der kan det jo hende at det glipper, spesielt når tråden bytter side.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by poteten »

Jeg synes det er helt ok. Artig å lese om glimtspillere. Det er ikke lenge siden vi irriterte over at media ikke skrev NOK om glimt.

Dette er, mine damer og herrer, konsekvensen av at det skrives om Glimt. Jeg tåler det iallefall :)
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

JIP, vi er alle takknemlige for at du og andre poster linker. Utfordringen er når de skriver om 4 spillere i en og samme artikkel, så kan vi jo vurdere om det er like aktuelt å poste i alle tråder.

Med hensyn til kilder så må du være mer selektiv når du tar siteringer, det gjelder også noen av de andre. Vi har ett ansvar og jeg har ikke lyst til å punge ut for å bøte på noen skader til media som de tror de har på grunn av at vi siterer. :)
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Kesseboy »

Synes også det er greit om omtale postes i flere tråder, når det er relevant. Av arkivhensyn.

Når det gjelder sitering, så synes jeg JIP er flink til å trekke ut akkurat nok til å gjøre det interessant å lese artikkelen, men ikke så mye at det er avslørende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

Det er flere ganger at bare det den aktuelle spillerens uttalelse eller omtale er del av det siterte. Utfordringen er ikke hva vi mener, men hva de høye herrer og damer som eventuelt suser innom forumet for å kontrollere oss mener.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by J I P »

Det er en del "sitater" i artikler som avisene og TV-kanalene henter fra åpne pressekonferanser.
Som for eksempel når Lagerbäck nå uttaler seg om Patrick Berg og den overføres via fotball.no
De må da kunne siteres også når journalistene har inkludert uttalelsene i sine artikler og tilnærmet hele sportpressen bruker de?

Det er klart at man skal jo ikke publisere hele artiklene bak betalingsmurene men som også Kesseboy er inne på - gjerne nok til at man blir fristet til å klikke seg videre og gjerne betaler for å lese hele. Eller man kan selvfølgelig gjengi innhold uten å sitere ordrett.

Med Amedia pluss så ser man jo utstrakt deling av artikler i de samarbeidende avisene. Nettavisen bruker AN sine og AN bruker Nettavisen sine så det blir jo mye likt i landets aviser nå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Sniken »

I tråden "Forsterke lagettråden" kan man altså bare diskutere nye spillere. Akkurat som om det er det eneste som kan forsterke laget. Så mye fotball forstår såkalte moderatorer her seg på. Gratulerer med å stenge en tråd av ren humørsyke.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Sulliken »

Tråden er åpnet igjen nå.

Vi hadde en diskusjon om dette internt:
Det er mange tråder som har hatt en tendens å skli voldsomt ut, og vi moderne har brukt timesvis med tid på å redigere, slette eller flytte innlegg som åpenbart er feilpostet. Dette gjelder ikke bare forsterke laget-tråden men hele forumet generelt. Det har begynt å bli alt for mange "facebook-digresjoner".

Så tråden ble midlertidig stengt for å statuere et eksempel. Det har ingenting med humørsyke å gjøre.

Når det er sagt, Sniken, så er ikke du en av brukerne dette er myntet på.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Novi »

Syns det er flott at det tas tak når det trengs! Lett at det sklir ut litt i disse dødtider hvor man er sultne etter nyheter. Men tror forumet her har overlevd i så mange år mye pga den gode og konstruktive tonen vi klarer holde.

Personlig liker jeg forumet og kategoriseringen av diskusjoner langt bedre enn hva man får på Facebook-grupper.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

Takk Novi, utfordringen er at enkelte ikke klarer å skrive bare det de skal i hver tråd. Det skal legges ut en komplett analyse av alle forhold og det har vi en generell tråd hvor vi gjør dette. Jeg har full forståelse for at enkelte mener det burde være anarki, men det blir ikke på dette forumet. Det kan de bruke andre arenaer til.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by poteten »

Jeg er veldig fornøyd med håndteringen. Det er jo helt derfor vi har tråder om forskjellige temaer i hver tråd.

Min stemme går til at man skal få beholde det å legge inn samme link flere ganger under flere spillertråder når det er noe nytt/oppdatering om spillere. Kan se masete ut, men det er stor nytte i det.
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by gavharr »

Hvorfor kan man ikke gi tomler på pub-delen av forumet?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Boombadila »

Det korte svaret er at vi ikke vet hvorfor.

Det litt lengre svaret er at tomler er aktivert, og alle innstillinger tilsier at det skal fungere. Det vises til og med ute i hovedmenyen, og jeg tror i hvert fall noen av brukerne har fått gitt tomler, basert på at noen av trådene har rating i denne delen av underforumet. Det kommer en ny utgave etter hvert nå, så mulig en oppgradering av tomlene vil løse problemet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg synes det er fint om moderatorene er litt runde med hva som diskuteres i en tråd som denne. Det bør være rom for både konkrete spillere, generell overgangsstrategi og hvorvidt vi tror vi er godt nok forspent på feks spissplass med videre diskusjon om hva status på nåværende spillere er. Men hvis vi nå skal begynne å krangle med en VIF-supporter om størrelse på klubb, så aner det meg at Sulliken blir grinete. Selv om vi er svært attraktive for mange spillere, så tror jeg vi kan glemme å hente spillere fra VIF som de vil beholde. Det ligger i VIFs natur å se på seg selv som en toppklubb, selv om de veldig sjelden faktisk er det. Å selge arvesølvet til Glimt passer ikke inn i selvbildet til verken klubb eller fans, og vil signalisere at de er fornøyd med den sjuendeplassen de "alltid" får. Det skjer ikke.

Da synes jeg det er mer interessant å følge opp forslaget om Stenevik. Godset trenger penger, og har forhåpentligvis lært fra i fjor hva det kan bety å forlange for mye penger for spillerne sine. Det er skuffende for alle som liker Godset at Glimt kan hente spillere derfra, men fansen der har nok lettere for å stikke fingeren i jorda enn på Oslo Øst.
Last edited by mortsto on Mon Jan 31, 2022 11:44 am, edited 1 time in total.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Helt enig med mortsto. Synes moderator er i overkant streng her.

Må da kunne snakke litt transferstrategi, transferøkonomi, om forholdene rundt en potensiell forsterkning, og om forsåvidt hvorfor en spiller IKKE kan være aktuell. Dette er jo alle viktige faktorer dersom laget skal forsterkes. Skal man bare kunne hive ut navn blir det fort ensformig og lite aktivitet.

Synes alt dette er i tråd med de første innleggene som ble publisert her i 2006. Man skal kunne spekulere og sondre rundt mulige nyervervelser. Er jo det som er spennende!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Helt enig med se andre her, denne tråden er jo for å diskutere eventuelle spillere inn til klubben og da må man kunne skrive litt rundt det emnet uten at modder skal komme å si at det blir feil tråd. Man må kunne diskutere litt for og i mot spillere enn svært gjerne skulle ha sett inn til klubben eller forklare hvorfor man ikke vill ha dem inn, hvilket prisnivå vi ser for oss og om det er talenter, ferdigprodukter eller avdankete spillere i utlandet vi har lyst til at klubben vår henter. Nå i preeseason er det ikke så mye annet å prate/skrive om egentlig så da går det mye i denne tråden!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Dønn enig, denne tråden er den man er mest engasjert rundt i disse tider.
La oss diskutere her, hvis ikke så bør man nesten ha en ny tråd og døpe om denne.

Altså: Diskusjon rundt forsterke lagtråden tråden og så døpe om forsterke lagtråden til kun 100% faktabaserte linker fra seriøse media rundt spillere som vi tenker å forsterke med.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by liverglimt »

Flyttet diskusjon om moderering til riktig plass.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Sulliken »

Jo, altså.
Vi forstår at det vil være diskusjoner rundt eventuelle spillere, og det er greit. Men det gjør det også ekstra lett at det blir digresjoner utav det, og digresjoner av digresjoner, så snakker man plutselig om ting som skjedde i fjor og året før der, som da er waaaaay of topic.

Alt vi ber om er litt hjelp til å holde tråden på nogelunde rett spor, altså diskutere potensielle forsterkninger.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by metamorph »

Hei.
Stiller spørsmål rundt linjen moderatorerer legger seg på her inne.
Er medlem av tidligere VGD og nå Fridiskusjon, hvor fotball diskuteres flittig.

Her inne, så føler jeg selv følgende:

Tråder overmodereres -> innlegg flyttes i mellom tråder, uten at det egentlig er noen grunn til det. Det er umulig å ha en diskusjon om f.eks spillere INN, uten at diskusjonen går inn i eksisterende tropp. Helt unødvendig at slikt skal overmodereres, og veldig ofte mister man tråden i en diskusjon, for innlegg forsvinner, og folk svarer ikke i "tråden" innleggene er flyttet til.

Innlegg skal godkjennes -> føles helt unødvendig. Hva er grunnen til det?
Kan jo ta flere timer fra man skriver noe, til innlegget kommer ut. Byr jo ikke opp til en levende debatt i mine øyne.

Forstår ikke hva som er årsaken til dette. Målet må jo være engasjement og diskusjoner?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tilbakemelding på forum og moderering.

Post by Novi »

Har ikke opplevd at innlegg skal godkjennes. Kanskje det er noe som gjelder nye brukere frem til de har et visst antall innlegg?

Det er litt annet format her inne vs. VGD/Fridiskusjon, hvor det gjerne bare diskuteres i Lagtråd og kamptråd. Selv syns jeg det er veldig rotete, og de blir for mye fokus på hva som skjer akkurat nå ettersom man mister tråden i diskusjoner med en gang noe nytt skjer. Nesten like ille som diskusjoner på facebook, hvor jeg detter av med en gang. Så det at det splittes opp er imo det som holder liv i dette forumet, ettersom man kan diskutere forskjellige spillere og emner uten at det 'surrer seg sammen'.
Una mas cerveza.
Post Reply