Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nå er det bare å forberede seg på millioner og mannefall, og nye spillere inn:
Lode -> Yttergård Jensen, Nordsjælland
Bjørkan -> Michelson, Strømsgodset
Berg -> Mannsverk, Sogndal
Hauge -> Vecchia, Sirius
Zinckernagel -> Brynhildsen, Molde
Junker -> Lauritzen, Odd
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hva med han nordmannen i FCK? Litt usikker på Lauritzen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Mannsverk på Sogndal e vel bortimot umulig🤔 og Lauritzen er jeg skeptisk til .
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Nå er Espejord TIL-spiller igjen :lol:
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Bekreftelse på at det ikke er typen for oss :)
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

ecke med fin liste synes jeg, men Lauritsen har vært god i 2-3 kamper ila de siste årene og må vel vise litt mer. Brynhildsen er nok 100% urealistisk, både fra et økonomisk og sportslig perspektiv.

Mickelson og Mannsverk hadde vært kupp og fantastiske signeringer.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Cifuentes-fremtiden kan også avgjøre skjebnen til playmakeren Rufo, som også er på utgående kontrakt.

– Martí er selvsagt viktig. Han hentet meg hit, og det er en viktig faktor for meg at han blir, sier Rufo, som påpeker at det er flere ting som spiller inn på fremtiden hans.

– Det er ikke sånn at det er hundre prosent sikkert at jeg drar hvis Martí drar, sier han.

Vet vi har fisket etter Rufo før,kanskje mulig å få til nå 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Problemet med Rufo er, hvor i Glimt skal han få spille?
Steike god spiller, men jeg tror ikke han passer inn i måten vi spiller på.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Min liste;

Keeper; Foreløpig ingen. Savner at vi ser på et par av de talentene vi har i klubben allerede.
Back; Michelson
Stopper; Yttergård Jensen
Midtbane; Eric Kitolano, TIL
Spiss; Henrik Udahl, Åsane
Ving; Diego Campos, Jerv
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Mats Lillebo i Stjørdals/Blink er også en som sikkert bør ettergås nærmere. God spiss (12 kamper og 11 mål)
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vil heller ha Udahl, selv om Lillebo også har vært god i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

JHA wrote: Sat Sep 26, 2020 12:18 pm Problemet med Rufo er, hvor i Glimt skal han få spille?
Steike god spiller, men jeg tror ikke han passer inn i måten vi spiller på.

Litt samme som med Zinkernagel når han kom,men jeg tror Rufo hadde vært glimrende som indreløper.

Forøvrig helt enig siste taler,synes Udahl innehar ett høyere potensial.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Rufo eller Vega på Sandefjord? Kunne de tatt nye steg i Glimt, tro?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Da tar jeg heller Pogba.
Kritisk
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Den relativt høye alderen og elendig videresalgspotensiale trekker definitivt ned (og blir kanskje avgjørende i vurderingen), men med Henriksen inn i Rosenborg blir det fort en og to mann overflødig i midtbanerekka i vinter. Da kan det kanskje endelig klaffe med Gjermund Åsen til Glimt. Jeg tror han hadde vært helt perfekt i Glimt-garderoben. Det er knapt en mann i norsk fotball som er mer seriøs i treningsarbeidet.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

100% enig!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er overrasket over at B/G ikke allerede har hentet spiller der man ser det vil være mest kritisk, som skader på Zinckernagel eller Hauge. Skytte forsvant, det er penger i klubben og Nordlandsglimt, og det er aksept for å hente det som er ønskelig :(
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Larsson wrote: Sat Sep 26, 2020 7:15 pm Den relativt høye alderen og elendig videresalgspotensiale trekker definitivt ned (og blir kanskje avgjørende i vurderingen), men med Henriksen inn i Rosenborg blir det fort en og to mann overflødig i midtbanerekka i vinter. Da kan det kanskje endelig klaffe med Gjermund Åsen til Glimt. Jeg tror han hadde vært helt perfekt i Glimt-garderoben. Det er knapt en mann i norsk fotball som er mer seriøs i treningsarbeidet.
Har alltid hatt sansen for Åsen siden tiden i Ranheim. RBK får nok ikke det beste ut av ham, som tilfelle er med de fleste av spillerne deres for tiden. Men har du noe mer info om Åsen's treningsarbeid? Det er ikke noe jeg har hørt om ham tidligere.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Ifølge mine kilder så er han en trivelig fyr. Men noe treningsjern har han visstnok ikke vært kjent for å være. Men hvem vet. Snakk er snakk.
Kritisk
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg tror og håper, som flere har påpekt, at B/G holder på sin strategi med unge spillere når de skal kjøpe nytt. Med JP ut og Skytte borte, er det vel klart for noe nytt allerede 5. oktober? Joel Nilsson, Mjällby, har vært nevnt, 26 år, tekniker med fart, men bare benk og innbytter i sitt første år i Allsvenskan, og det etterlyses arbeidsvilje. Han er åpenbart ikke klar for Knutsens krav og regime. Skal man over grensen, bør man sikte høyere og til spillere med større potensiale, spillere som AIKs Paulos Abraham (2002) eller Amin Sarr (2001), Malmø. Stefano Vecchia, Sirius, spiller fast med suksess i Allsvenskan, kontraktsfri i november, men kanskje er han også allerede for "gammel" for B/G med sine 25 år. Vi er bortskjemt med JP og B/G trenger noe som er verdig neste års Champions League. Zymer Bytyqi (1996), Viking, er en som leverer i år, og er også på vei ut av kontrakt denne høsten.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bytyqi hadde vært klasse,meeen skal man tippe at også han går utenlandsk?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Novi wrote: Sun Sep 27, 2020 2:57 pmMen har du noe mer info om Åsen's treningsarbeid? Det er ikke noe jeg har hørt om ham tidligere.
I mange år er det to mann som har møttes på treningsstudio i Trondheim på julaften. Petter Northug og Gjermund Åsen. Åsen er blodseriøs.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vil et lån av Evjen være mulig i 2021? Hjem til trygge omgivelser hvor han lykkes? AZ har vel en langsiktig plan med ham, men eliteseriespill er vel bedre enn b-laget.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg overlater nå forsterkning diskusjonen til Glimt sin ledelsen. Som svensken JJ sier ‘ jeg har sluttet å gi råd til Glimt, de vet utmerket selv hva som er best for klubben’. Det har de til de grader bevist i 2019 og 2020. Mine forsterkninger nå er Solbakken, Runar Hauge, Tounekti og masse flere i en utmerket stall. Regner med at Solbakken overtar Hauge sin rolle. En spiller med x-faktor.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

ecke wrote: Fri Sep 25, 2020 2:02 pm Nå er det bare å forberede seg på millioner og mannefall, og nye spillere inn:
Lode -> Yttergård Jensen, Nordsjælland
Bjørkan -> Michelson, Strømsgodset
Berg -> Mannsverk, Sogndal
Hauge -> Vecchia, Sirius
Zinckernagel -> Brynhildsen, Molde
Junker -> Lauritzen, Odd
Ja, Glimt er en selgende klubb, men vi kan jo ikke selge alle samme sesong, det vil jo være helt nytteløst.

Jeg tror som jeg har sagt lenge nå, Zinckernagel og Hauge forsvinner, og der tror jeg fokuset har ligget mtp. forsterkninger. Jeg tror Solbakken er moden for å ta nivået, med Tounekti som utfordrer.

Hvis det er en plass vi bør bruke penger så er det høyrekanten. Viktig å fylle tomrommet etter Zinckernagel på best mulig rolle, han besitter kvaliteter få andre på laget har. Vanvittig evne til å skaffe seg målpoeng og viktig for alle rundt seg vel så mye som Hauge.

Jeg har lenge tenkt på Pellegrino, lenge før han slo til i KBK, men det er for langt unna realistisk til at det skjer. Både mtp. hvor han er i karrieren og mtp. familie etc.

Bakover tror jeg færre enn dere tror drar. Nå er Bodø/Glimt en veldig god klubb å være i. Det er kun hvis spillerne tenker med pengeboka (typ Layouni) at de drar nå.

Mtp. de salgene som Glimt gjør nå er det modent for å heve lønnsnivået pittelittegrann for de aller beste. Jeg vet det er skummelt, men kan det være med på å beholde Lode og Berg i flere sesonger så er dette superviktig. Berg bør ikke dra med mindre det kommer en større utenlandsk klubb som spiller i europeisk turneringer hvert år, først og fremst CL. Dvs. type Lyon, Galatasaray, Olympiakos, Leverkusen, Napoli, Inter eller til og med Salzburg.

Mest sannsynlige der er vel Genk eller noe i den duren, noe som ville vært kjedelig. PL er vel også et stort trekkplaster. Jeg føler bare Berg spiller nå der han passer best og har nesten litt vanskelig for å se han i noen som helst annen rolle enn den offensive ankerrollen han har i dag. Men ja, jeg tror han kan bli bedre enn hans forgjenger Mathias Normann og faktisk ta over hans plass i startelleveren på landslaget.

Junker har vært for mye skadet til at jeg tror han drar nå, da tror jeg nesten Boniface er nærmere. Budene på Junker kommer ikke til å være god nok.

Bjørkan har heller ikke vært utpreget god nok til at det kommer store nok klubber og byr det vi anser at han er verdt. Han er jo fryktelig viktig for oppbyggingen av angrepene på venstresiden, og Aasmund er nok klok nok til å anbefale Bjørkan å bli en sesong til. Neste sesong kan være hans store, noe som resulterer i mye større interesse enn det som er nå.

Ellers er jeg rimelig sikker på at Saltnes, Sampsted, Moe og Haikin blir, i tillegg til at vi signerer Fet på lengre kontrakt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply