Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Tror Patrick Berg vil oppleve CL-eventyr også med Glimt før han drar ut. Tross alt gøyere å se seg selv i speilet om man kan skryte av CL med hjem-klubben i juleselskapene fremover.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Ett veldig godt poeng Poteten. Vi skal ikke kimse av Champions League spill på Aspmyra, det trekker flere enn oss publikummere. :)
@liverglimt
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Er egentlig ikke så sikker på at det blir så mange som reiser fra Glimt nå, Hauge og mest trolig Zink drar nok, men de andre tror og håper jeg at vil bli med på prosjektet til Knutsen med kvalifisering til CL. Når vi en gang ryker ut etter det så blir det nok en del som drar tenker jeg
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Har tenkt tanken også faktisk, selv om jeg synes det høres helt fantasifullt ut.
Er vel det at man er vant til at spillerne våre forsvinner som gjør at man automatisk tenker at nå drar dem.

Men med pandemi og svakere økonomi rundt omkring er det ikke sikkert at 7-8 stykker drar, nei.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Tipper også Bjørkan blir solgt. Der er det nok mange som følger med, for han er en kraftplugg av de sjeldne. Så JPH og Zinker er bankers ut, mens Bjørkan har jeg som stor sannsynlighet ut. Men resten tror jeg er større sjans for at blir.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg tror det er stor sannsynlighet for at Patrick drar ut hvis han får et spennende tilbud, noe jeg tror kommer til å komme. Slik jeg forstår det er Hauge og Berg gode kompiser, og når Hauge drar ut da tror jeg Berg også blir veldig fristet. Sånn er psykologien blandt unggutta. Det er mye prestisje og status å reise ut, og unge spillere anno 2020 virker ekstremt bevisst på karriereutvikling. For ikke å snakke om lønningene.

Men Glimt må for all del ikke selge Berg for småpenger. Media og folk flest lar seg selvfølgelig blende av JPH's herjinger med finter, assists og mål, men jeg tror mange fotballanalytikere/speidere rundt omkring i Europa skjønner hvor viktig Berg er for Glimts suksess. Jeg tror det er mange klubber som har Patrick på blokka. Han er kun 22, og det er fremdeles ungt. Dessuten kan man vise til farfar, pappa og onkel som egentlig bare ble bedre og bedre med alderen, og alle tre hadde ei veldig lang karriere. Sånn kommer det til å bli med Patrick også mest sannsynlig. Jeg blir gledelig overrasket hvis Patrick spiller for Glimt i 2021.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Jeg skjønner ikke hvorfor alle mener at Zinck ut er bankers.. Han er 25 og har egentlig ikke hatt skikkelig suksess noen steder før han kom til Glimt.

Mot AC Milan så vi han mye mindre enn vanlig, mens JP skinte. Det så garantert alt av speidere også. Jeg sier ikke at Zinck falt igjennom, men han var langt i fra JP-nivå. Spørsmålet er hvor mye mer potensiale er det å hente ut fra Zinck for større klubber? Skal Zinck få prøve seg i CL må det bli med Glimt. Tror jeg.

Jeg tror rett og slett ikke at klubber som er aktuell for CL er interessert i Zinck. Kanskje et lag i et eller annet østblokkland, men det er det eneste.

Så ikke bli overrasket om han signerer for 1 eller 2 år når EL-gullet er sikret. (Fan. Til og meg jeg tør å si det nå). Spørsmålet er om han vil ofre CL mot en fet lønningspose..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Fordi han slår rekorden i målpoeng med klar margin? Og er teknisk svært god, selv om samhandling noen gang ikke er på topp (men igjen, med svært mange assist). Han går jo gratis, og det er flust av klubber som betaler langt bedre enn oss. Han går ikke til en toppklubb, men noen som betaler bedre tror jeg.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Husker ennå hva mora til Zincken sa på Eurosport live; "Han må godt huske på hvor han har det bra og måske ikke så bra."
Kritisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det er mye gode argumenter her både for og imot. Det er ingen tvil om at det er mange klubber som kunne tenke seg han, klubber med mye større lønnsbudsjett enn Glimt. Hvis jeg skal gjette, så drar han. Men håper jeg tar feil, det ER jo mulig Glimt gir han et solid lønnshopp og at han har lyst å spille CL-kvalik. Det blir spennede å se hva som skjer. Men for all del, serien er ikke ferdig og vi har fremdeles ikke innkassert gullet, så vi får se etter sesongen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Novi wrote: Sat Sep 26, 2020 3:22 pm Fordi han slår rekorden i målpoeng med klar margin? Og er teknisk svært god, selv om samhandling noen gang ikke er på topp (men igjen, med svært mange assist). Han går jo gratis, og det er flust av klubber som betaler langt bedre enn oss. Han går ikke til en toppklubb, men noen som betaler bedre tror jeg.
Joda. I norsk liga er han målpoengkonge, men han har også Norges beste lag rundt seg. Mot sterk internasjonal motstand fikk han ikke vist seg frem skikkelig.

Klart. Hvis penger er verdt mer enn CL-spill, så stikker han. Mitt poeng er bare at hvis han vil prøve seg på CL spill, så tror jeg det må bli med Glimt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det er jeg ikke enig i. Ferencváros - som er 90 min unna CL om de som forventet tar Molde til uka - spiller Tokki fra Drammen. Han viste høyt potensiale mens han spilte i Eliteserien, men langt unna et CL-nivå. Nå er han ikke så veldig langt unna å gjøre det. Zinckernagel er langt mer proven enn Tokki var.

Slike klubber (PAOK, Dynamo Kiev, etc) kan lønne Zinckernagel bedre OG gi han en bedre sjanse til å spille CL enn hva han kan få i Glimt.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glimt er den særstilling at de ikke trenger å selge noen. Synes de gjorde det helt riktig i fjor da de annonserte at Evjen ikke selges under 25 mill og hadde is i magen. I år er de i en særstilling og kan prise spillerne på lange kontrakter mye høyere. Tror ikke Hauge går under 50 mill, og Patrick og Bjørkan rundt 30. Jeg har enorm tro på Runar Hauge og Tounekti, samt Solbakken som kan bli en toppspiller. Han har rykket til Layouni og er bedre teknisk. Glimt blir fenomenale i 2021.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

@Larsson. Derav min presisering om et et lag fra et eller annet østblokkland :wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Zinck hadde ikke sin beste dag i går, men jeg er overbevist om at han kan gjøre det godt i en bedre liga. Han har jo hatt en og annen kamp uten målpoeng i år også, mot langt dårligere motstand enn AC Milan.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Har vi stor nok ledelse til å droppe nye signeringer? Satse på å gi talentene mere spilltid heller?
Solbakken kommer inn i stedet for Hauge, Tounketi er god reserve på både høyre og venstre og Boniface imponerte når han måtte spille på venstresiden.

Synes man og skal gi Zink beskjed, signer ny kontrakt å bli med på neste års CL eventyr, eller så begynner vi å gi neste sesongs spillere mere erfaring. Ser heller en Tounekti på høyre kant enn en Zink som eventuelt ikke er her neste sesong.

Vi har og Swaleh som kanskje burde få prøvd seg litt snart?.
Neste sesong er også har er minstemann Hauge og Melkersen tilbake i klubben.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Litt enig Zink, selv om jeg ønsker aller mest at vi avslutter sesongen like sterkt som vi har vært hittil. Og Zink har jo all grunn til og levere som faan på banen uansett. Tror vi vil se flere alternativer på høyre indreløper (Fet er jo bare på lån), samt venstresiden med Solbakken/Tounekti/kanskje til og med Boniface.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg er ikke bare litt enig angående Zinckernagel, jeg er 100% enig. Så fort gullet er sikret kan ikke han få minutter på bekostning av Tounekthi og Solbakken. Men det skjønner heldigvis Knutsen. I motsetning av hva som var tilfelle med JHH for bare noen år tilbake, dessverre.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Er for så vidt ikke uenig i at Zinckernagel kan prioriteres litt ned hvis det blir åpenbart at han ikke er her neste sesong, men å sette ham helt ut av laget blir litt for Fagermo-ish for min smak. Glimt har etter hvert opparbeidet seg et godt rykte som en klubb som selger spillere når det kommer gode bud, og som har god personalbehandling ved at ingen spillere ble unødvendige permittert under den verste koronaperioden. Hvis klubben nå begynner å fryse ut spillere som brekkstang for å presse frem kontraktsforlengelse tror jeg dette blir delvis ødelagt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Så lenge Zinck presterer så kan man ikke benke ham. Han gir 100% uansett om han ikke skriver under kontrakt, og vi har rekorder igjen å sette.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Å bare benke han er rett og slett dårlig gjort.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Helt uenig i de som mener vi burde benke Zinckernagel. Det gir så vanvittig dårlige signaler til absolutt alle fremtidige spillere vi ønsker inn. Han gjør på ingen måte noe galt i å gå ut kontraktstiden sin, og er pdd. Glimts beste spiller sammen med Hauge.

Det er heller ikke gunstig å få Zinckernagel til å snakke "stygt" om Glimt til sine venner og bekjente som potensielt lar ryktene fly videre.

Nei, la han gå med et smil om munnen og en innstilling som gjør at han virkelig anbefaler Glimt som springbrett for talentfulle dansker og hvem det måtte være han kommer over.

Det er også bra at klubbene ute i Europa ser til Glimt som en god butikk å kjøpe spillere i. Ajax har akkurat den samme funksjonen bare på et høyere nivå. Og jeg liker virkelig det de får til der, og jeg vil at Glimt skal være slik de er i dag. Det er så bra klubbdrift nå på omtrent alle plan, spesielt det sportslige.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Håper Glimt kjører på med det beste laget, samtidig som de lar unggutta prøve seg litt mer. Vi trenger ikke negativ oppmerksomhet pga benking av spillere på utgående kontrakt, og vi skal ikke på gå på noen smeller med utprega reservelag etter gullet. Det er ikke sikkert det betyr veldig mye for Glimt hvordan det går i kampene i desember, men det kan ha mye å si for andre lag i topp og bunn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Kontrakter går begge veier, y'all.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

100 % enig med morsto og MhepA. Selv om han går gratis så skal sannelig Zinckernagel behandles med stor respekt, selv om han går på Bosman. Han har hatt en nøkkelrolle i årets sesong og han kommer til å bli en legende, sammen med resten av laget, for all framtid i Bodø.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Locked