Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Mathias Rasmussen (1997), FCN, ville normalt være en naturlig spiller å tenke seg som kantspiller i B/G. FCN slipper han, men han sier gjentatte ganger at han ikke vil tilbake til Norge.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... k=frontbox
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Det er vel ingen grunn til å få panikk når JP blir solgt for andre gang i år. Vi har allerede flere spillere på gang her. Da er det viktigere å ha en plan for hva som skal skje dersom unge Berg får et gullkantet tilbud fra utlandet. Jeg misliker sterkt å tenke på Ulrik som defensiv midtbane. Ikke fordi han ville vært dårlig i denne posisjonen, men fordi han er den som gjennom flere år har utviklet indreløperen til en kvalitet helt der oppe sammen med Runar Berg.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

På venstre kant har vi mye spennede i Solbakken, Tounetki og Runar Hauge, men det er ingen av dem som for øyeblikket er i nærheten av nivået til JP. Solbakken er den som umiddelbart er fremst i køen. Synes vi skal bruke de vi har på vingen. Forøvrig enig i at vi derimot må ut å finne nytt anker, Berg kommer til å bli solgt etter sesongen mest sannsynlig. I sentrallinja bør Glimt hente eksternt om vi ikke har egenproduserte som åpenbart er god nok.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Lurer litt på status rundt Stefan Johansen. Han har jo sterke bånd til Bodø både gjennom egen familie og kona, og mener han tidligere har sagt han skal flytte dit etter endt karriere. Nå virker han å være helt ute i kulden i England. Kan det være aktuelt med retur til Norge i nær fremtid?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Tror vi han passer inn i treningskultur og spillestil? Det gjør ikke jeg, for å være ærlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Mulig at det er med Stefan som med Anders Konradsen, og som var et poeng svensken i indre bane hadde: de er nok dessverre ikke trenbare nok med tanke på KK sin måte å gjøre det på.

Jeg tror nok heller at vi ser noen unge talenter inn.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Denne Mathias Rasmussen ble faktisk nevnt som en spiller som hadde vært perfekt i Glimt av JJ i siste Indre Bane. Jeg har aldri sett ham spille, men han er jo yngre og ergo mer trenbar enn SJ og AÅK, samt at man kan tjene penger på salg, så det er kanskje verdt å sjekke ham ut...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vi har virkelig fått endret mindsettet siden vi nå ikke har tro på at eldre tidligere Glimtspillerne lenger kan heve laget.

Gi oss de unge sultne, ikke de gamle mette.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Selvfølgelig ikke. Fordi de eldre spillerne som spilte på Glimt før var på et Glimt-lag som var betydelig svakere..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

ecke wrote: Tue Sep 29, 2020 10:58 am Mathias Rasmussen (1997), FCN, ville normalt være en naturlig spiller å tenke seg som kantspiller i B/G. FCN slipper han, men han sier gjentatte ganger at han ikke vil tilbake til Norge.
Mathias Rasmussen er på vei til Brann:
https://www.nettavisen.no/sport/overgan ... 56848-5742
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Så da har Jens Petter Hauge og Ole Amund Sveen forsvunnet på kort tid. Føles som at det må være noe på gang av offensive forsterkninger nå? Rett nok er gullet i praksis sikret, men tviler på at Sveen hadde fått gå i tillegg til Hauge om det ikke var noen nye på vei inn. Og da tenker jeg det må mer til enn lillebror Hauge.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Mulig, men Konradsen spilte en okay kamp sist og hadde en god vinter. Han er en nesten å regne som en forsterkning. Tror Glimt har god kontroll. Gleder meg til å se Solbakken. Tipper han og Saltnes finner tonen bra.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå regner jeg med Solbakken i startoppstillingen etter at JPH er borte
Følgende spillere er da i utgangspunktet ikke i startoppstillingen(dersom alle er tilgjengelig)

Høibråten
Foosnæs
Isak Amundsen
Elias Hagen
Hussein
Ask Skaug
Tounekti
Boniface
Runar Hauge
Smits
Morten Konradsen

Det er jo en del å ta av. Så spørs det når man henter inn nye nå. Tenker Glimt venter til Januar vinduet.
MÅK, Boniface og Høibråten de 3 som er nærmest pr.dato til startoppstillingen.
Med reservekeeper har Glimt 22 vel kvalifiserte spillere i stallen.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Stokker litt om på dem, grei dekning på benken dette.

Smits(Khaikin)
Konradsen(Alfons) Amundsen(Moe) Høibråten(Lode) Foosnæs(Bjørkan)
Hagen(Fet) Ask(Berg) Hussain(Saltnes)
Hauge(Zink) Boniface(Junker) Tounekti(Solbakken)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi er jo der at gullet i realiteten allerede er sikret, så slik sett har vi jo grei dekning ut året. Er også en gylden mulighet for og se hvor vi trenger kjøpe utfordrere før neste sesong, og hvor vi må kjøpe folk som går rett inn i starteleveren. Kan se for meg at vi hvertfall gjør en "signalsignering" ila vinteren, men kjøperklubb blir vi absolutt ikke.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ikke bare for å pirke, men vi har altså i realiteten ikke sikret gull ennå. Vi må vel vinne 5 eller 6 av de siste kampene for å sikre gullet. Hadde vært digg å sikre gullet med en seier hjemme mot RBK
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

"Realiteten" som i realistisk sett. Matematisk har vi ikke sikret det nei, men hvilken sannsynlighet er vi på nå da? 98%? Er vant til mange nedturer som Glimt-supporter, og jeg spretter ikke champis'en før det er 100% sikret, men vi må kunne tenke at dette går veien :)
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg har samme feeling som tomath. Noe er på vei. Så opptatt som klubben er av å ha nok spillere i treningshverdagen for å få intensitet på trening er det nødt til å være noen rett rundt hjørnet. Sveen har vært en lojal trenerfavoritt som gir jernet hver gang han får muligheten. Noen må fylle de skoene.

Dessuten gode muligheter for å få et "gratis" seriemesterskap om man signerer for Glimt denne høsten. I tillegg til de spillersalgene man kan vise til + CL-kvalifisering neste høst bør man sitte med svært gode kort på hånda. Problemet er vel også at selgende klubber mest sannsynlig har internettdekning på kontoret og har fått med seg at Glimt og AC Milan har utvekslet kontonummer de siste dagene.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by OTH »

Skulle ikke være noe problem det at de ser Glimt selger spillere, regner med de vil ha prosenter av videre salg, da kan det fort komme en sjekk i posten etter hvert
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knutsen har sagt at det jobbes med aktuelle caser for dette vinduet. B/G gikk eventuelt glipp av Rasmussen til Brann, men nå ser jeg at det beveger seg på kantspillere. Hammarbys kantspiller Robic skrives til Odd, men da må evt noen ut, sier Odd-ledelsen (https://www.ta.no/svensk-avis-odd-inter ... 50-1022983). B/G kunne vel godt tenkt seg Rashani eller lånespilleren Kasper Lunding. Nå ser jeg at Sander Svendsen ryktes vekk fra Odense (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... dt-af-trup). Det hadde heller ikke vært av veien.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ifølge Jonas Giæver har Glimt lagt inn bud på Hugo Vetlesen.,.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klyp meg i armen,om vi får til det er det ENORMT!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Begynte å høre rykter om dette fredag. Likte tanken innledningsvis, men jeg synes det er litt underlig etter litt mer betenkningstid. Virker ikke som a) spillertypen eller b) typen til å ta den jobben Brunstad Fet er villig til å gjøre. Har litt luksusspiller-inntrykk. Men potensialet og ferdighetene skal man selvsagt ikke si noe på. Egentlig meget snodig at han ikke har blomstret under Jönsson.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ønska meg en spiller inn, men wow. Litt redd for prisen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Sun Oct 04, 2020 2:18 pm Begynte å høre rykter om dette fredag. Likte tanken innledningsvis, men jeg synes det er litt underlig etter litt mer betenkningstid. Virker ikke som a) spillertypen eller b) typen til å ta den jobben Brunstad Fet er villig til å gjøre. Har litt luksusspiller-inntrykk. Men potensialet og ferdighetene skal man selvsagt ikke si noe på. Egentlig meget snodig at han ikke har blomstret under Jönsson.
Er blitt en meget bra presspiller godeste Vetlesen. Det du beskriver er nok det han var for et par år siden. Nå har han bra intensitet og forflytning i spillet sitt. Passer ikke inn i dagens Stabæk-lag. Vet at flere i Stabæk-miljøet anser han som den mest talentfulle av alle ungguttene som er kommet opp de siste årene, men ikke alltid like lett å få det ut. Kanskje et par-tre år i Bodø gjør underverker.
Post Reply