Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Garrincha wrote: Tue Sep 29, 2020 11:44 am 100 % enig med morsto og MhepA. Selv om han går gratis så skal sannelig Zinckernagel behandles med stor respekt, selv om han går på Bosman. Han har hatt en nøkkelrolle i årets sesong og han kommer til å bli en legende, sammen med resten av laget, for all framtid i Bodø.
Godt sagt!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

NordlandsGlimt hadde et resultat på 13 millioner i 2019, skriver Bodø Nu.

Hos Proff.no finner vi følgende tall
2019
Sum driftsinntekter 21 038
Driftsresultat 13 752
Resultat før skatt 13 689
Årsresultat 13 689
Sum eiendeler 20 666
Største risikoen nå med Nordlandsglimt er vel at enkelte i bystyret nå instruerer Bodø Energi til å kreve at det tas ut utbytte fra selskapet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Garrincha wrote: Tue Sep 29, 2020 11:44 am 100 % enig med morsto og MhepA. Selv om han går gratis så skal sannelig Zinckernagel behandles med stor respekt, selv om han går på Bosman. Han har hatt en nøkkelrolle i årets sesong og han kommer til å bli en legende, sammen med resten av laget, for all framtid i Bodø.
Knutsen og Glimt forsøker å bygge klubb, kultur og spillere. Da kan ikke verdifulle minutter i de neste 11 kampene som kan gis til Ola Solbakken eller Touenkthi for å bli bare pittelitt bedre gå til en spiller som ikke ønsker å være i klubben neste sesong. Det sier seg selv. Man trenger ikke se lengre enn til han som blir annonsert for AC Milan om noen timer. Han hadde aldri vært der han er i dag hvis ikke det var for de minuttene han fikk i fjor høst etter at Layouni forsvant. Han fikk minutter, muligheten og tillit. Han visste at han hadde et halvt år på å bevise at han fortjente å være med i 2020-sesongen. Det gjorde han. At han ikke forlenger kontrakten nødvendigvis vil bety mindre spilletid når alt etter hvert blir klart skjønner Zinckernagel best av alle involverte.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Gode poenger på begge sidene. Er blitt mye business, og Zinkernagels beslutning om og drøye alle kontraktssamtaler er like mye business som at Glimt skulle benke ham/bruke ham mindre fremover. Spent på hva Glimt velger gjøre. Avhenger sikkert en del av hvor mye de faktisk er i samtaler. Kanskje det blir mer nå som Europa-kampene er ferdige.
Una mas cerveza.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by delfagro »

Knutsen ser ut til å være klar på at de antatt beste starter til enhver tid. Dette har legitimitet i gruppa, og en del av kulturen er nulltoleranse for "pissing i hjørnene" for å bruke KK sine ord. Jeg tror ikke det vil være klokt å legge til et ekstra lag kompleksistet ved blande inn posisjonering ift kontraktsforhandlinger i det sportslige. Dessuten var Zinc relasjon til både Junker og Victor (og sikkert flere). Jeg mener det er best å holde på sport som eneste uttakskriterium.
Alltid gul!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Man kan jo også løse det på at Zink får spille en omgang ++ Og så bytte han ut til fordel noen av de som skal ta over. Men er det noen som kan spille høyrekant andre enn Zink nå?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Selv om han er mest brukt på venstresiden har jeg en følelse at Tounekti kan kle flere offensive plasser ala JP. Kanskje han kan bli byttet inn tidligere på høyre kant?
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Boniface kan helt sikkert også spille høyrekant
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Noen har ønsket å se Adan Hussein på høyre kant
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Larsson wrote: Tue Sep 29, 2020 10:03 pm
Garrincha wrote: Tue Sep 29, 2020 11:44 am 100 % enig med morsto og MhepA. Selv om han går gratis så skal sannelig Zinckernagel behandles med stor respekt, selv om han går på Bosman. Han har hatt en nøkkelrolle i årets sesong og han kommer til å bli en legende, sammen med resten av laget, for all framtid i Bodø.
Knutsen og Glimt forsøker å bygge klubb, kultur og spillere. Da kan ikke verdifulle minutter i de neste 11 kampene som kan gis til Ola Solbakken eller Touenkthi for å bli bare pittelitt bedre gå til en spiller som ikke ønsker å være i klubben neste sesong. Det sier seg selv. Man trenger ikke se lengre enn til han som blir annonsert for AC Milan om noen timer. Han hadde aldri vært der han er i dag hvis ikke det var for de minuttene han fikk i fjor høst etter at Layouni forsvant. Han fikk minutter, muligheten og tillit. Han visste at han hadde et halvt år på å bevise at han fortjente å være med i 2020-sesongen. Det gjorde han. At han ikke forlenger kontrakten nødvendigvis vil bety mindre spilletid når alt etter hvert blir klart skjønner Zinckernagel best av alle involverte.
Ja og jeg er helt enig i at vi skal satse på neste års spillere men det er flere måter å gjøre det på. Redusert spilletid på Zinckernagel er helt naturlig, men det er forskjell på det og å sette han helt ut. Så lenge ting blir gjort med respekt og god kommunikasjon så kommer ikke dette til å bli noe problem. Og jeg er generelt enig i at man skal tenke fremover, men i en fotballklubb er man også nødt til å behandle fortiden/nåtiden med takknemelighet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Åpenbart en hel haug her som aldri har sittet i oppsigelsestid på jobb.

Zink har to muligheter:
1. Signer ny kontrakt og bli satset på
2. Akseptere benken når gullet er sikret slik at spillere blir testet på "hans" plass.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jeg mener det er idioti å benke ham. Vi må gå for at denne sesongen, som vi faktisk ligger an til å klare og vinne, skal bli så god at den huskes leeeeeenge. Vi trenger alle rekorder vi kan få. Vi skal ikke bare vinne serien, den skal også vinnes med stil. Zinck har vært fantastisk for Glimt. Lojal, og har sjelden eller aldri sutret. Han fortjener virkelig å være på banen hvis/når vi blir mestere.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Med JP i Milan og Junker nettopp tilbake fra skade tror jeg uansett at det er 0% sjanse for å sette poengkongen på benken. Man bytter ikke det beste angrepet i Eliteserien for å gjøre et poeng av det i forhold til en utgående kontrakt. Å gi noen andre sjansen, og spille litt lengre bytter for å se dem i aksjon er nok mer aktuelt, men jeg tror KK kommer til å kjøre samme linje som han har hatt hele tiden. Få bytter i laget, og et klart førstelag.

Jeg er enig i at f.eks. JP i fjor trengte noen kamper for å spille seg i form da han fikk sjansen, men formen til laget var jo heller ikke all verden på det tidspunktet han kom inn.

Løsningen for å få med Zinck videre kan være å gi han en kontrakt med et lavt tak for en maksimal kjøpesum, og lokke med CL-spill i 2021. Da får vi jo ikke store penger, men vi får han med i 2021? Når vi seiler inn i CL til neste år har vi råd til å sprenge lønnstaket for alle spillerne.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Respekt for klubben er selvsagt minst like viktig som respekt for enkeltspillere. Selvsagt får Zink beskjed at hvis han signerer kontrakt og blir en verdi for klubben igjen, så får han muligheten til å knuse alle rekorder resten av sesongen.

Men han må bestemme seg nå, hvis han prioriterer å gå gratis til en annen klubb så har man ingen annen mulighet enn å prioritere å "lage" en ny suksess spiller som har verdi for klubben ved bidrag neste sesong og overgangs penger.

Så selvsagt forstår Zink at den dagen gullet er sikret, må han ha signert ny kontrakt for å fortsatt bli satset på.

Velger han ikke ny kontrakt så får man håpe supportere og media lærte noe av dramaet de skapte når Olsen fikk beskjed om at han var 3 valget fordi klubben måtte fokusere på fremtiden.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

gavharr wrote: Wed Sep 30, 2020 9:09 am Jeg mener det er idioti å benke ham. Vi må gå for at denne sesongen, som vi faktisk ligger an til å klare og vinne, skal bli så god at den huskes leeeeeenge. Vi trenger alle rekorder vi kan få.
Selvfølgelig skal Philip Glimt viktigste mann i år spille alle kamper til han forlater Glimt. Alt annet er jo bare dumt. Slik Evjen gjorde og den dagen han forsvant overtok Hauge. Det er slikt en klubb skal behandle sine spillere.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

liverglimt wrote: Wed Sep 30, 2020 8:48 am Åpenbart en hel haug her som aldri har sittet i oppsigelsestid på jobb.
Kun få måneder siden for min del. Ikke veldig sammenlignbart med å være fotballspiller. Tror KK fikser også denne lille utfordringen på en fin måte. Men kanskje kunne både klubben og Zinck sagt klarere fra at han er ikke er med i planene for 2021?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det er ett arbeidsforhold som er engasjementbasert og for Philip så er det utgående, da blir han mindre involvert når det er mindre behov. Vi har forskjellige forventninger til hva KK og resten av gjengen gjør, men her tror jeg de tenker langsiktig og ikke på om de med utgående kontrakt holder seg i form eller ei.
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg skulle til å si at dette var da en veldig akademisk diskusjon, men så kom jeg på at vi har jo hatt så gode resultater i år at det har vært lite å krangle om... :lol:


Jeg mistenker vel her at KK forholder seg til to ting: Hva gjør oss best i fremtiden, og hvilke 11 spillere er de beste jeg har i dag. Så blir det jo en avveining. Det er uansett vanskelig å krangle mot resultater.

Men hvem vet, kanskje satser vi på å skremme vekk sjumålsspøkelset i neste kamp? Da kan det jo bli mange bytter!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon ru ndt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Om Zinken benkes fordi han ikke har gjort annet enn å forholde seg til kontrakten sin, så blir jeg så flau at jeg slutter å heie på laget mitt.
Kritisk
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Om spillere som forlater klubben om 3 mnd, blir prioritert forenfor å utvikle spillere som skal kjempe om medaljer og CL plass i 2021, så blir jeg både flau og irritert.
Men slutter selvsagt aldri å heie på laget mitt :glimt

Edit: Ser ut som at det kan bli like mye heftig drama nå, som når Olsen fikk beskjed at det var et par unggutter som ble prioritert foran han.
Klubben gjorde det rette da, håper de gjør det rette nå også.

Men en ting kan vi vel alle være enige om, det beste hadde vært om Zink forstår at det å spille fast i CL for Glimt neste sesong vil være det beste for hans karriere :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Er fryktelig glad for at vi har en meget dyktig trenerstab og ledelse i klubben som forholdet seg til sine ansatte på en profesjonell og beundringsverdig måte. De beste skal selvfølgelig spille til enhver tid uansett om de blir i klubben i 3,6 eller 12 måneder fremover. Så kan man selvfølgelig gradvis snakke om innfasing.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hva er forskjell på gradvis snakke om innfasing og det faktum at Zink kommer til å slite mer benk når gullet er sikret?

Alle klubber, managere, trenere og ledere tenker det samme. Så hvorfor skal Glimt sende utpå Zink når gullet er sikret? Samme gjelder Fet om de ikke skal ha han i stallen for neste år.
@liverglimt
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

Er nok ikke slik at absolutt alle trenere tenker likt her :-) Men begge de to alternativene som diskuteres her kan forsvares rent sportslig. At noen vil slutte å støtte klubben om det ene alternativet velges - blir så absurd at det nok bare må skrives på kontoen for en litt dårlig dag. Det kan alle ha :-)
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon ru ndt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

poteten wrote: Wed Sep 30, 2020 3:57 pm Om Zinken benkes fordi han ikke har gjort annet enn å forholde seg til kontrakten sin, så blir jeg så flau at jeg slutter å heie på laget mitt.
Om han signerer for en klubb fra 1.januar da, som han kan gjøre nå? Skal man først da tenke på å gi yngre spillere som kanskje blir i klubben i 2-5 år sjansen fra start? Det er ingen spillere som har noen rett på å spille fotballkamper fra start, laget går alltid først.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Om zinken ikke er god, greit. Men dette er altså en av lagets beste spillere og har heller ikke brutt noen kontrakt. Om argumentet for å benke Zinken er fordi han er så dustete og ikke vil skrive ny kontrakt med Glimt, så er det pinlig. Det hjelper heller ikke at man skal tenke langsiktig. Kjøper iallefall ikke det argumentet. Om Zinken har spilt 20 av 20 matcher og plutselig starter på benken fordi noen andre har en lengre kontrakt, så er det smålig. Systemet er slik systemet er. Det er en kalkulert risiko for begge parter å drive med kontraktsarbeid. Han er Glimt-spiller ut året, hever lønn og skal gjøre sitt beste for laget vårt. Da fortjener han å bli vurdert på lik linje som alle andre.

Man kan fortsatt drive å gi yngre spillere spilletid her og der selv om man har den holdningen.

Min mening iallefall.
Kritisk
Locked