Eliteserien 2020

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Hvorfor?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2020

Post by gavharr »

Flaut for Norsk fotball om norske lag skal tape mot slik motstand. Koeffisientpoeng er jo også greit å ta med seg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Eliteserien 2020

Post by Sulliken »

Enig med siste taler.

Jeg blir også kvalm av at Molde får med seg flere Europa League penger, men for Norge som fotballnasjon er det bra at norske lag gjør det bra internationalt. Jo bedre fifarating, jo "lettere* kvalikgrupper til sluttspill, og kanskje flere lag med i internationale turneringer.

Det må gå an å tenke litt på flere ting samtidig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

Jeg gråt mine arme tårer da Glimt trakk Milan og Molde fikk en utrolig vei til EL. Mange syntes det var kult med Milan, men jeg ønsket heller at Glimt skulle nå sluttspillet i EL og at vi fikk en fantastisk høst i tillegg til at Glimt vinner serien. Når Klaksvik fra Færøyene nådde en runde mer enn Glimt så ser en jo hvor urettferdig en slik trekning kan bli. Men gjort er gjort og spist er spist, så nå håper jeg Molde gjør det best mulig slik at det tjener Norge på sikt i ranking systemet. Min hovedkamp i høst blir RBK på Aspmyra, måtte Glimt knuse bartelaget.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Sven-Rune »

Penger er ikke alt! Vi ser jo det i dag. Treningsiver og mentalitet trumfer pengene, og det er gratis å trene. Husker an-interjuer med Patrick og Ulrik da de trente hjemme pga Korona; Dette skal vi komme best ut av! Tydelig at dette var kommunisert, og da blir dette bra tenkte jeg. Hvis Molde kan gjøre kvalik neste år bedre for Glimt heier jeg på det.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Novi »

Vi gjorde en svært god figur i Milan, og medieomtalen rundt den kampen var langt større enn det Molde får nå. Dekningen av Hauge's innhopp overgår også dekningen av Molde's kamp. Og det reflekterer nok det norske folks preferense, tror jeg.

Men selvsagt ville jeg byttet plass med Molde.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Jeg må innrømme at jeg synes det er helt rettferdig at Glimt møtte Milan og Molde fikk lett vei.
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Jeg prøver å forstå hvordan man får poeng og hva det faktisk vil gi slags innflytelse.

Arrestert meg om jeg tar feil, men slik tolker jeg det:

Det er norske lags prestasjoner fra de siste fem år som spiller en rolle. Alt før er forkastet. Dvs. at skandaleåret 2016/17 der de norske lagene karret til seg mindre poeng enn de fra Gibraltar, blir mindre viktig om et års tid, og det er jo utelukkende positivt? Det var vel ingen som nådde gruppespillet i EL engang?

Men hvordan kommer man fram til at vi har fire koeffisientpoeng når Molde har vunnet én kamp og kvalifisert seg til gruppespillet. Glimt og RBK vant også noen kvalikkamper. Også er det snakk om noe gjennomsnitt.

Hvis noen bare gidder å gi meg formelen og en framgang for hvordan man kom fram til fjorårets koeffisient så skjønner jeg det sikkert.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Sven-Rune wrote: Fri Oct 23, 2020 1:49 pm Penger er ikke alt! Vi ser jo det i dag. Treningsiver og mentalitet trumfer pengene, og det er gratis å trene.
Er det én ting jeg vil til livs etter å ha fulgt godt med klubben de seneste år er denne floskelen om at det er «gratis å trene». Det er det ikke og alle som sier dette lyver. Det krever kunnskap og kompetanse i støtteapparatet. Men først og fremst kreves det spillertyper som er villig til å gjøre ALT i sin makt for å prestere på fotballbanen. Spillere som legger seg klokken 22. Spillere som står opp før trening. Spillere som spiser riktig og på riktige tidspunkt. Alt dette er et samspill med den kunnskapen og kompetansen klubben har på området. Ingen av de momentene får man gratis. Selve gjennomføringen er iogforseg billig, men ikke alt rundt. Dette krever 3-4-5 årsverk i en klubb som Glimt og kontinuerlig oppfølging. Så jo, penger har litt å si...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Novi »

Godt sagt, er vel på det området Glimt faktisk har investert en del siste årene. Er en kunnskap og spise rett, leve rett, og trene rett. Og individuell oppfølging er også en del av det, som f.eks. det var med Amor.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Det Bodø/Glimt har gjort, noe som jeg er veldig stor fan av, er å ha fokus på effektiv forvaltning av knappe ressurser (forøvrig noe mange kommuner kunne hatt godt av å legge mer vekt på).

Glimt har over tid vært edru nok til å ha fokus på å lage det beste opplegget for de spillerne vi kan få inn. Og vi ser tydelig at de som har best forutsetninger for å lykkes er relativt unge spillere med tydelige ambisjoner. De greier vi å få utrolig mye utav. Fokus på akademi og treningskultur er blant de viktigste bidragsyterne til nettopp suksessen vi har.

I år er et vanvittig år. Glimt har truffet maksimalt på alle parametre. I tillegg har vi fått opp en vanvittig god generasjon unge spillere fra områdene rundt. Når i tillegg spillestilen er så tydelig, og treneren har fått til å bygge en tillitskultur, så blir det bra.

På grunn av dette har jeg også ikke troen på eller ønsket om å få Stefan Johansen eller Anders Konradsen inn i Glimt. Vi er ikke en klubb for stjerner, men for kommende stjerner. Vi er helt avhengig av de mest sultne spillerne på markedet, og spesielt de som har ambisjoner om å komme seg oppover og ut.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Larsson »

Jeg er ikke så fryktelig avmålt til å få inn Johansen eller Konradsen. Begge har spilt i store klubber og ligaer i utlandet, og vil være et benchmark på trening hver eneste dag for de yngre guttene. På alle måter.

For å ta Konradsen først er han en av de mest sentrale spillerne i et RBK-lag som har tatt The Double to ganger. Serievinner fire ganger totalt. Han har en skalle, en vinnermentalitet og vet bedre enn de fleste spillerne i Eliteserien hva som skal til for å ta tre poeng i Bergen, Stavanger og i Ålesund. Slike typer vil naturligvis være en voldsom ressurs i garderoben, og kunne bidra til den kulturbyggingen kontuinitetsbærere som Saltnes og Moe drar lasset på.

Si hva faen man vil om Johansen, men en spiller som har nesten 60 landskamper - mange av dem som kaptein - før fylte 30 er naturligvis en vanvittig god fotballspiller. Det er han fortsatt og det vil han være i mange år. Ligavinner i Skottland to ganger og én gang med Godset.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Han er god. Men vanvittig?
Kritisk
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Eliteserien 2020

Post by JHA »

Hvis man bruker norsk målestokk så er vanvittig god en grei beskrivelse.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Nei, det er jeg ikke enig i, nei. :lol:
Kritisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2020

Post by mortsto »

Er jo nok av spillere som har kommet hjem fra utlandet uten å markere seg voldsomt i Eliteserien. Høgli ble en regelrett flopp, og duoen Skjelbred/Henriksen har foreløpig ikke imponert veldig. Konradsen har vært en viktig spiller lenge, men er veldig skadeplaget, og en av spillerne som RBK-spillerne oftere og oftere omtaler som ikke god nok lenger.
Ikke veldig positive for spillere som kommer hjem kun for å forlenge karrieren. Tettey har jo vært befriende ærlig på at det ikke er veldig motiverende å komme hjem for noen avsluttende sesonger på tampen. Men Stefan ble jo sendt gratis til Godset av Kåre fordi han ikke ble ansett som god nok. Sånn sett har han jo noe ugjort i Glimt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2020

Post by MhepA »

Kastrati roper "jævla soper" til Fagermo under kampen mellom VIF og KBK. Hva tenker man?

Tenker folk man bør straffe slike nedlatende kommentarer, og er det grunn for karantene? I tillegg så blir det plutselig ikke lov å ordne opp bak kamera. Eurosport drar jo rasismekortet med en gang, og det blir et medias krenkorama-fokus? Ikke at jeg støtter kommentaren, men skal man blande seg opp i alt?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/vAAQK ... evla-soper
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Kesseboy »

Ja, dette skal man ta. Hvis ikke kan man krølle sammen alt anti-diskriminerings-opplegget sitt og tørke seg bak med.

Dette er ikke krenkorama. Dette er oppgjør med skikkelig shitty holdninger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Å rope noe som er relatert til legning, hudfarge eller kjønnsorgan i en bruk som er ment som en negativ ladet setning, som "jævla homo, soper, neger, fitte" sier alltid noe om holdningene til den som sier det. Når de er rasende bruker de altså det som skjellsord, for å ta igjen. For å være slem.

Slå ned på det.
Kritisk
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2020

Post by helsvhe »

Helt enig, dette må slås ned på. Er vel en grunn til ingen som er homofil har kommet ut offentlig i norsk fotball.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Er nok en kjempegrunn til det ja. Flamur flammer jo ut hva han egentlig mener om homofile der, gitt.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Knuta »

MhepA wrote: Sun Oct 25, 2020 7:19 pm Kastrati roper "jævla soper" til Fagermo under kampen mellom VIF og KBK. Hva tenker man?
Nå hørte jeg også Fagermo stadig slengte dritt til Kastrati. I det hele tatt han hyler og skriker både mot dommere og motstandere i 90 min. Nå forsvarer jeg ikje Kastrati dumt gjort av han.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2020

Post by poteten »

Må gjerne slenge dritt til hverandre. Poenget bør vel være at man kanskje finner andre ting å kalle hverandre om man først skal det.

"Din jævel" holder nå lenge.
Kritisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Eliteserien 2020

Post by Boombadila »

KBK har lagt ut pressemelding om saken. VI får se hvor dette ender.
http://www.kristiansundbk.no/nyheter/pr ... ng-fra-kbk
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2020

Post by liverglimt »

Oppsigelse? Godt mulig.

Dette vil vi ikke ha på fotballbaner eller andre arenaer så jeg håper de gir han sparken.
@liverglimt
Post Reply