Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Kjetil sier nå at vi tar seriegull! F***, tipper han jinxer heile skiten nå!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg skvatt litt til når jeg hørte det. Når han sier det så er det klart. 😁
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Når Glimt tok ledelsen 2-0 i går og alle resultater gikk Glimts vei i går, så var jeg skikkelig på gråten. Jeg er redd det blir flaue scener i stua når Glimt møter Godset neste gang. Det er ganske rart å tenke på alle de Glimt-supporterne som aldri fikk oppleve et seriegull. Det er sikkert mange som har gått bort de siste 10 årene, som ikke i sin villeste fantasi hadde trodd at dette var mulig. Men vi som fortsatt er her, og som ble født på riktig tidspunkt, og hvis levetid overlapper sesongen 2020 får en opplevelse som uansett om vi ikke får vært på stadion, bler å henge ved oss og prates om til den dagen vi selv går i penalet. Det er egentlig ganske vannvittig å tenke på. Vi er heldige folkens, veldig heldige :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Jeg håper vi blir og prate om en periode, ikke bare en sesong, og om et lag som satte en standard som løftet lagets prestasjoner over lengre tid. At man vil se et lag som nå presterer flere sesonger med gode prestasjoner i Europa, og at vi selv om 10-15 år ser at grunnlaget som ble lagt nå gir frukter også da. Vi vinner ikke serien hele tiåret, men lov og håpe at vi har klart løfte hele bunnlinja noen hakk, og at jojo-tidene er over for en liten stund.

Ja, vi er vanvittig heldige!
Una mas cerveza.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Her blir vi beskrevet som bedre enn RBK var på 90tallet, da forlanger jeg minst 13 seriemesterskap på rad og CL deltagelse hvert år.
(ironi varsel)
I 27 år har jeg fulgt Glimt med en stor drøm om å få oppleve at de vinner serien, Selv om jeg ikke helt har trodd jeg skulle få oppleve det.
Jeg har stor tiltro at dagens ledelse i klubben vil greie å gi oss nye gode opplevelser i tiden som kommer, og kanskje vi med tiden kan være et lag som stabilt kjemper i toppen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

gavharr wrote: Mon Nov 09, 2020 12:44 pm Når Glimt tok ledelsen 2-0 i går og alle resultater gikk Glimts vei i går, så var jeg skikkelig på gråten. Jeg er redd det blir flaue scener i stua når Glimt møter Godset neste gang. Det er ganske rart å tenke på alle de Glimt-supporterne som aldri fikk oppleve et seriegull. Det er sikkert mange som har gått bort de siste 10 årene, som ikke i sin villeste fantasi hadde trodd at dette var mulig.
Jeg hadde ett lignende øyeblikk i går. Jeg tenker ofte på min farfar som var Glimtsupporter hele livet sitt. Vi var på noen kamper sammen og lidenskapen var stor, om enn han ikke sa så mye. Alltid sjekket tippebongen.

Tårer feller jeg hver uke når vi vinner, men hvordan det blir når det forløsende skjer, ja send meg bøtte og en rull med papir! :D
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Blir spennende å se om Berg og Lode må stå over Godset-kampen pga karantene. Bra vi slapp å sende Zinckernagel til Danmark i det minste.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Forstår ikke helt dette. Betyr det at Molde får 10 dagers karantene når de skal spille E-cup borte?.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

De har vel vært i kontakt med en som er smittet. Om dette skjedde på torsdag vil siste dagen av karantenen være kampdag 22. November. Jeg har ikke sett dette bekreftet enda, så håper på det beste.
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vix »

Noen som har forstått hvordan eller rettere sagt hvor Marius og Patricks karantene skal foregå? De kan jo ikke akkurat sette seg på et fly hjem.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Virker som det er vanskelig å få noen i tale. Vil tro NFF helst vil ha minst mulig potensielt negative oppslag i den situasjonen de står i.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ser ut som Norge er det eneste land i Europa som tolker UEFA sine korona-protokoller på sin helt spesielle måte. Det får de holde på med. Finland som har et mye strengere innreise regime enn Norge og er det landet som har klart seg best, og har ingen innvending mot UEFA og deres protokoller. Hvis Norge ikke stiller i NL betyr det at vi havner i pulje 2 og kan bare glemme god seeding til VM. Her er det kun snakk om 2 landskamper hvor lagene isoleres og uten publikum. Jeg sier ikke mer. Lode og Patrick må vel eskorteres i privat bil uten sjåfør til Bodø for å tilfredstille Guldvåg, de kan i hvert fall ikke reise med fly. På samme tid går Kiel ferga og daglige ferger til og fra Danmark med en haug med mennesker fra sterkt smittete land i Europa, samt at det er en dårlig kontroll ved innreise til Norge generellt sett. Her er de prestisje og makt det handler om.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Om dette fører til at vi ikke kvalifiserer oss til et VM vi burde boikotte er det en bonus.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Stygt redd du har misforstått noe ganske fundamentalt, Knuta. Dette handler ikke om UEFA-protokollen, men norske regler. Det er den norske forskriften som hindrer utreise. Dette har ingenting med UEFA å gjøre.

Og jeg er stygt redd NFF kan takke seg selv for at de norske myndighetene er rigide ovenfor fotballforbundet. Makan til kjepphøyhet og hvor viktig det var at den privatlandskampen (!!!!!!!!) mot Israel (!!!!!!!!!) skulle bli spilt. Det var en helt fullstendig meningsløs kamp og at man mente den skulle gjennomføres var 2020s dårligste vurdering av et særforbund. Hadde NFF hatt litt magamål hadde de avlyst den kampen for lenge siden, og heller insistert på at man kun skulle spille meningsfulle kamper hvor det står noe på spill. Da hadde kanskje hatt noen forhandlingskort ovenfor myndighetene nå.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja vi får nå se. Norske myndigheter har hittil godkjent UEFA protokollen som alle andre land i Europa. Nå gjelder den ikke lengre på grunn av prinsipp hysteri. Det betyr at Molde får 10 dagers karantene etter kampen 10 desember i Østerrike. Siden de 2 siste omgangene i eliteserien skal spilles samtidig betyr det at de 2 siste kampene spilles i Januar 2021. Greit nok for meg hvis nå man ikke plutselig bestemmer for å annulere årets sesong. Hvem vet hva man finner på. Tror nok at Welhaven i VG jubler litt nå.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Prinsipp-hysteri? Følgende står i UEFA-protokollen på side 6 (under overskriften "Objectives"): "The UEFA Protocol is subject to legal provisions and other orders issued by the competent local authorities in the various countries."
Det er med andre ord helt dundrende klart at lokale myndigheter kan gjøre som de vil.

At du er UENIG i forskriften er noe ganske annet enn at man her følger lover og forskrifter.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg har lest forskriften og Norge er det eneste land i Europa som har særregler. Det er greit og jeg har sagt hva jeg synes om det. Vi kan takke Lise Klaveness som sloss mot vindmøller i Helsedirektoratet får å få startet opp eliteserien. Hun tar kampen igjen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Ja, og det gikk sånn passe på Dagsrevyen med Klaveness som ikke vil avskrive at hun vil bryte norsk lov for å få unnagjort en fotballkamp...

Norge er defintivt rigide, men det hører med til historien at Norge også er et av de landene som har lyktes soleklart best i covid 19-kampen. Ja, det har definitivt vært glipper (sydenreisende nordmenn uten karantene i sommer + utenlandske håndverkere som kan reise som de vil inntil ganske nylig), men overordnet er den jobben som er gjort av norske myndigheter en eneste lang suksesshistorie fra 13. mars. Og vi kan takke disse "særreglene" for å ha spart ganske mange tusen menneskeliv. Du trenger ikke reise lengre enn over grensen for å se hvor ille det kunne gått (og pågår).
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Er det NOEN som har tabbet seg ut i denne saken vil jeg si det er NFF som ikke har 18 mann (som har alt det formelle på plass) som backup, klare til å sette seg i bilen og kjøre til Romania.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote: Sat Nov 14, 2020 7:16 pm Vi kan takke Lise Klaveness som sloss mot vindmøller i Helsedirektoratet får å få startet opp eliteserien.
En meningsløs kamp mot en innbilt motstander altså.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Spillerne får altså ikke reise UT av Norge i et eget lukket fly. Men får reise ut av Norge hver for seg i vanlig rutefly med masse passasjerer. Litt rart at alle andre land i Europa er dumme mens vi har forstått alt. NB: hentet litt fra Thorstvedt sin Twitter.
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by rpetter »

Er ikke så veldig opptatt av landslaget,men mere opptatt av Glimt,og hva som skjer med Berg og Lode,til kampen mot Godset(10 dagers karantene).Vil de rekke kamp 22.11,hvis ikke kan kamp bli utsatt en eller 2 dager,disse 2 er jo svært viktige for laget,og er jo litt uskyldige i det hele.?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Enig, det er klubbfotballen og Glimt jeg virkelig bryr meg om. Jeg tror ikke Lode og Berg blir klar til kampen, men jeg tror heller ikke den blir utsatt. Det ble den ikke når samme situasjon oppstod med Sampsted. Samtidig er jeg litt bekymret for at NFF's oppførsel får konsekvenser for å få gjennomført ES før nyttår.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Har mange ganger kritisert NFF. Men det er norske helsemyndigheter som har endret karantene reglene for fotballspill utenfor Norge. Nå er det kun Molde sin kamp borte i Østerrike som kan velte avslutningen på årets sesong. Det kan ikke NFF stå som ansvar for. For håpe at myndighetene gir unntak for karantene reglene til den kampen. Men tviler på det dessverre.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Landets beste aviskommentator innenfor sport er imponert over jobben til Knutas hvite ridder: https://www.aftenposten.no/sport/mening ... aarlig-lys
Locked