Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Jaggu! Skal si de kontraktsforhandlingene og det lønnssystemet har blitt hakket mer avansert i FM siden jeg spilte. Av nysgjerrighet, hva mener FM at de best betalte spillerne i Glimt ligger på? Snittlønn?
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Glenn P »

Image

Ble kanskje kornete, sifra om du ikke får lest. 1700-550 pund per uke er spennet fra Junker til Haikin. Er BETA-versjonen før det fulle spillet kommer ut senere, så kan sende inn "klage" ;)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

+ for Glimt: CL kvalifisering

- for Glimt: Økonomi samt at å spille i en større liga kan gi bedre muligheter til landslagsspill.

Så blir jo spørsmålet om hva som er best for Zinckernagel med tanke på det kommende Europamesterskapet.
Hvis han finner seg en ny klubb i en større liga hvor han har troen på at han vil spille fast - han drar.

Hvis han ser at mye spilletid i Glimt med suksess i Glimt kan være det som sikrer landslagsplassen, så blir han (kanskje).

Zinckernagel er intervjuet i Eurosport
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Philip kom på Dagbladet/NTB sitt rundens lag
Image


I Podcasten Rasmus & Saga så bekrefter Dorsin at Rosenborg er interessert i Zinckernagel. Vil du ikke høre på podcasten så kan du lese om det hos Nettavisen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Knuta »

Klar alle norske lag er interessert i Philip. Det skulle bare mangle. Men en ting er sikkert Philip går ikke til noen norsk klubb. På en annen side RBK blar nok opp 4-5 mill i årslønn og det kan selvfølgelig friste.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Har utrolig lav puls når jeg hører om RBK-koblinger for Glimtspillere nå for tiden, merker jeg. Jeg tror ikke jeg kan tenke meg noe tidspunkt hvor RBK har vært mindre attraktiv for spillere og trenere enn de er pr dd.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sulliken »

Herregud for en arroganse fra RBK representert ved Dorsin her:
– Hvis Zinckernagel hadde prestert en sånn sesong som han har i år, og han hadde vært i Rosenborg så hadde det vært helt andre klubber som hadde vært ute etter han, enn det kanskje er nå. Det tror jeg og er nesten sikker på. Her vet speidere at det er noe helt annet å prestere i Rosenborg enn det er i Bodø/Glimt , og det vet de om ute i den store verden, sier han.
Seriøst Dorsin?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Glimt1916 »

Sånn uten å mene det sier han vel at det er vanskeligere å prestere i RBK enn i Glimt. Jeg tror jo han har rett. Mer ligger til rette for å lykkes i Glimt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Knuta »

Etter denne uttalelsen kan man vel trygt si at Dorsin ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Ikke rart at RBK sliter dersom han er representativ for klubben. Vi solgte JPH for 50 mill. RBK solgte Bjørven for 2 mill. Ordet attraktiv har tydeligvis en annen betydning i RBK enn resten av landet.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Vi kan jo være høye og mørke i disse dager, men sånn sett over tid har RBK både vært et meget godt utstillingsvindu for spillere, og det har også vært høyere krav til å bli fort god. Det har jo gitt dem total dominans i perioder, men er også deres egen største fiende pr dd.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

Lettere å prestere på et godt lag. Så han hadde neppe prestert like godt på det siruplaget RBK har vært i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by jonsnow »

Phillip dra aldri til RBK! Kjenner meg helt rolig når slikt tøv kommer opp!

At han drar fra klubben er jeg 99.99% sikker på, men det blir til en klubb i en større serie hvor han kan vinne noe og få en god lønn.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Artig uttalelse fra Dorsin. En slik prestasjon i rbk ville vel gitt bedre resultat i Europa for dem, og sånn sett kunne verdien økt. Men igjen, JPH gikk for en fin sum. Milan ville ikke betalt mer om det var fra RBK.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Vegard »

Utrolig arrogant av Dorsin. Håper de tar 5. plassen i år.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Knuta »

Blir nok ikke noe i veien med Glimts tenningsnivå på søndag.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Buster »

Jeg kjenner at det jeg ønsker meg i julegave er en ny og skinnende ferdig underskrevet kontrakt mellom Zinckernagel og Bodø/Glimt!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Uansett hvor godt Philip har prestert for Glimt i år så er jeg ikke 100% komfortabel med at han nekter å forlenge og dermed går gratis.
Og så er jo spørsmålet om man skal forlenge for enhver pris, ref. at det tidligere i tråden er antydet at han med det kontraktstilbudet han har blitt forelagt vil sprenge alle grenser i Glimt.

Adressa har fulgt opp antydningene om at RBK kan være interessert i Zinckernagel i denne artikkelen (Aftenposten) og skriver at Hareide anser han som aktuell i flere posisjoner på banen. Hareide sier at de ikke har planlagt å snakke med han i forbindelse med søndagens kamp.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sven-Rune »

Enig med deg JIP. Det er uheldig at spillere kan gå uten at de er under kontrakt. Men, jeg ville også vært ukomfortabel som kontraktløs spiller også! Det er en stor risiko å bli hentet gratis. Det er mange klubber som har råd til å betale flere millioner i lønn og ha deg sittende på benken eller til og med på tribunen!
En annen danske; Christian Eriksen antydes av Transfermarkt å ha en verdi på samme nivå som Hauge (!) og han spiller knapt. Zincker selv har sagt at han stiller høye krav til en evt. ny klubb, så hvem vet; Kanskje får vi julegaven Buster skriver om. Siste ord er ikke sagt ennå!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Code: Select all

https://www.transfermarkt.com/market-values-italy-new-career-high-for-calhanoglu-milan-squad-grows-by-euro-36-million/view/news/373677
Jeg får opp 4 mill euro på JP og 50 mill euro på Eriksen, bare så det er sagt.

Synes det er rart hvis frieriet fra feks Herenveen blir avslått. Femdobling av lønn og en betydelig større liga han kan spille i. Han blir jo 26 om et park uker, men om han tar nivået i Nederland fra første stund, er det jo mulig å bli henta av større klubber der. Han går naturligvis glipp av mulig CL-kvalifisering. Mulig gutta blir litt for optimistiske når de ser hvor godt JP har lykkes.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by tomath »

Veldig arrogant av Dorsin, ja. Samtidig har han kanskje et poeng ved at storklubbserfaring nok er noe som vektlegges på overgangsmarkedet. For eksempel er det nok fremdeles et helt annet forventningspress rundt det å spille for Manchester United sammenlignet med å spille for Leicester, selv om Leicester har vunnet både ligaen og generelt gjort det bedre enn United de siste årene. Tilsvarende er det nok også litt mer press knyttet til å spille for klubber som Rosenborg, Vålerenga eller Brann i Norge.

Jeg føler likevel at argumentasjonen hans faller litt i fisk med tanke på at det strengt tatt ikke finnes noen storklubber i Norge etter internasjonal målestokk, og sånn sett så tviler jeg sterkt på at prestasjoner i Rosenborg har noen tilleggsverdi for klubber på det nivået Zinckernagel ønsker seg til.

Som et springbrett tror jeg Glimt per dags dato, og særlig i neste sesong, er helt overlegne Rosenborg. Det eneste Rosenborg sånn sett kan friste med er høyere lønn mens han venter på drømmeovergangen til utlandet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sven-Rune »

re morsto

Utilgivelig feil av meg! :oops:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Kontraktsforlengelse må jo være 2+ år, så man får spilt CL og høste verdien dersom det skulle bli suksess for klubb og Zinker selv. Men jeg tror alle er innstilt på at han drar, og det er nok greit. Vi har 5 måneder på å spille inn en høyreside som funker, samt hente kvalifisert erstatter om nødvendig.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by ecke »

Jeg ser at Stefano Vecchia skal være i forhandlinger med RBK. Om det blir slik, vil det kanskje fortelle at det er et stykke å gå for at spillere synes at B/G er like attraktiv som RBK. Kanskje har Dorsin litt rett?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

HVIS Glimt har gjort fremstøt på spilleren, så kan det være noe i det.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Frode har ikke gitt opp Philip ennå, ref. denne artikkelen hos Eurosport.
– Når det gjelder Philip, er det vel enkelt å forstå at han står på mange klubbers lister, inkludert RBK. Han står også på vår liste, sier Thomassen og indikerer dermed at Glimt ikke har gitt opp å få dansken til å skrive under på en ny avtale.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply