Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7351
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 469 times
Been thanked: 904 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Los-Loco »

Det er ikke Start sin jobb å underholde i denne kampen, de gjør det de må.

Er mye mer bekymret for mangel på initiativ og kreativitet i eget lag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Novi »

Litt typisk et lag med kniven på strupen mot et som har lite å spille for. Da jevnes kvalitetsforskjellen ut fort.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2856
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 458 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Forsåvidt enig i det, synes dog vi får Start til å se mye bedre ut enn de egentlig er. Skremmende lite kreativitet og bevegelse fra gutta i dag, men sesongen vi har hatt tatt i betraktning er vi kanskje blitt godt vant. At Markovic ikke har fått gult enda er forøvrig et under.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7351
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 469 times
Been thanked: 904 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Los-Loco »

Vil tro det er en del som har sikker B som taper seriøst med penger hvis resultatet står seg.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by jonsnow »

Håpa start rykka ned!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2856
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 458 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Samme her, men det er pga den økonomiske bloddopinga de har holdt på med. Har kjempet bra i dag, selv om de er fullstendig tannløse foran mål. Det har vel forsåvidt vi også vært i dag.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Sulliken »

Sorry folkens. Jeg glemte å sette penger på denne kampen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by mortsto »

Glimtbrillene er ikke tjukke nok til at jeg gidder irritere meg over Start i dag. Perfekt resultat og kamp for Start. Årsverste av oss.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Knuta »

MÅK helt håpløs i dag. I tillegg null bevegelse av Junker.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by jonsnow »

Dårlig innsats av guttan i dag, men Start var gode i sitt destruktive spill og fikk lov til å være småstygge, sykt mye holding, mens BG kunne så vidt være borti Start spillerne før det blei frispark. Og den offsiden etter 45 sek var særdeles tvilsom!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by MhepA »

Piss... Zinckernagel skygge av seg selv, Berg og Lode trakk ned nivået betraktelig og skulle aldri startet. Amundsen var også svak. Men i dag er det det offensive som er for dårlig. Jeg er sikker på at Halvdan kunne holdt følge på tempoet i denne kampen.

Start skal ha at de kom med perfekt kampplan, med å dra ned tempoet til skilpaddefart og ligge så lavt at man omtrent kunne se muren fra verdensrommet. Vanligvis i år ville Glimt sydd kryssting gjennom forsvaret, men i dag ble de geniale pasningene fiaskoen som fører til at vi får 1-1.

Nå skal det sies, Start var best på det som gjelder i dag, og det er å skape sjanser og ha høy intensitet. Knutsen nevnte at de måtte ta dem på tempo og intensitet, det svarte ingen av spillerne på i dag. Ergo, Start fortjente et poeng, om ikke tre.

Vi spiller uavgjort, kjipt, men mest kjipt er det at vi kun fikk et usselt mål mot Start.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by jonsnow »

Los-Loco wrote: Wed Dec 02, 2020 7:38 pm Det er ikke Start sin jobb å underholde i denne kampen, de gjør det de må.
Da er man i feil bransje om man ikke skal underholde på egen hjemebane, fotball er idrett og underholdning. Men så er ikke jeg fan av å parkere bussen, dra ut tiden og generelt bedrive antifotball! Og mener at vi har alt for mange lag i Norge så holder på slik og derfor er Norsk fotball på generelt grunnlag rimelig dårlig. Blir ikke utvikling med en holdning at slikt er greit å holde på. Skjemtes selv når BG holdt på slik før i tiden.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Knuta »

Start har ikke råd til å tape med stil. På slutten av sesongen er det kun poeng som teller. Litt overrasket over at KK ‘changed a winning team’ som de gjorde til de grader mot RBK. Særlig når to av dem kun har trent fotball to ganger i løpet av tre uker. Men virket som kampen ikke betydde så mye i dag.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Sven-Rune »

Vi får glede oss over at vi snappet denne karen foran de der oppe i Murmansk: Skjervøys stortalent Mats Pedersen har bestemt seg for at hans framtid ligger hos Bodø/Glimt.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Denne kampen føltes litt som passiv dødshjelp. Mistenker at gullfeiringa skinner gjennom nå, at spillerne kanskje var litt nonchalante, og at det var ganske u-Knutsensk å starte med en såpass ny midtbanetreer når alternativene fantes. Mange spillere godt under sitt vante nivå.

Men, så seint som i fjor hadde jeg vært fornøyd med ett poeng på bortebane, så ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by mortsto »

Det er selvfølgelig mye å ta tak i, men jeg hang meg opp i samspillet Amundsen-Lode. Dynamikken virket å være omtrent sånn at Amundsen (nesten) alltid valgte de enkleste løsningene med pasning tilbake til Lode, eller Sampsted. Dette førte til at Lode alltid var den som måtte prøve på de vanskelige tingene, og som igjen førte til brudd i mot og farlige situasjoner.
Jeg vet jo dette ikke stemmer, men tenk om Glimt koden nå er knekket, og at vi får 30 sånne kamper i 2021? :( :? :shock: :cry:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by liverglimt »

Urytmisk fordi Berg og Lode ikke har spilt på en evighet. To treninger holder ikke til å henge med på glimtkjøret. Sorry KK, dette var en feilvurdering.
@liverglimt
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by helsvhe »

Helt enig med deg liverglimt. Det så ut til hele laget var litt usikker og Lode hadde jo mye feilvurderinger i første omgang, andre fikk jeg bare sett med et halvt øye siden jeg satt i et møte.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by liverglimt »

Når Lode var over midten for nte gang i går og vi fikk angrep mot så var det så tydelig at her faller ikke noen andre bak for å trekke ut Startspillere. Bare pøse alt i angrep også håper vi på at mål blir resultatet.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Knuta »

Det var også det jeg skrev i noen innlegg. Ser ut som hele forsvarsfireren blir usikkert i går.. Samspillet mellom Lode og Amundsen fungerer dårlig, backene blir usikre og gjør mye rart. Patric ganske ok men finner ikke de geniale pasningen han er god til. For dårlig forflytningsevne og samtidige bevegelser og Start tar ut vår indreløpere og Vetlesen finner ikke plassen sin og blir løpende mellom uten å få tak i ballen. Mye rusk over hele linja. KK burde startet med suksess laget fra møtet med RBK. Så kan Lode og Patrick få noen hardøkter og så er de klare 100% snart og eventuelt kommet inn etter 70 min mot Start.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Mot RBK starta man med Amundsen og Høybråten i midtforsvaret, og Fet-Hagen-Saltnes på midten.

Mot Start starta man med Amundsen og Lode i midtforsvaret, og Vetlesen-Berg-Saltnes på midten.

Jeg er definitivt for å rullere litt på laget, både for å holde spillere "i gang", vedlikeholde relasjoner, og la flere spillere oppleve at de er nærmere en startplass. Men akkurat her synes jeg det ble for mange endringer. I den seksjonen som består av midtforsvaret og midtbana er det ti koblinger (litt overfladisk å tenke sånn, men la gå), og kun én av dem var med videre fra RBK-kampen.

Etterpåklokskap er verdens enkleste øvelse, men ved å la enten Høybråten, Hagen eller Fet starte foran Lode, Berg eller Vetlesen, tror jeg man kunne fått en bedre prestasjon. Spesielt når man tar høyde for at både Berg og Lode var nødt til å være kamprustne. Mot et lag som Start, som spilte ca. akkurat som forventa, var det nok ikke optimalt å ha inn kamprustne spillere i uvante kombinasjoner.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by Novi »

Tror alle er enige sånn etterpå, inkludert også KK. Er vel noe å lære av når man går videre.

Det positive er at bunnnivået vårt er skyhøyt. Hinsides det vi er vant med fra Glimt. Bortepoeng ville vært bonus bare 1.5-2 år siden, og her er vi kommet til at vi forventer seier. Laget har også godt av og se at ingen kamper er walk-over på noe nivå.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd ES-R27-2020 Start-Bodø/Glimt Onsdag 2. Desember kl. 18:00

Post by gavharr »

Det kan hende denne kampen er grunnen til at Stabæk kommer til å tape med store sifre mot oss til helga. Jeg har troen på at det virkelig er noe som skal revansjeres nå. Ser ikke bort i fra at vi etter den kampen bare mangler 3-4 mål for å nå 100.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply