Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Kjedelig situasjon uansett, så får vi bare håpe at det er en falsk postetive test eller at dette går bra uten noen varige meen for Boniface.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Ikke det verste tidspunktet når det gørst skjer. Verre med to uker før seriestart.
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Nå må G-s-enz oppdatere signaturen sin.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Haha til vurdering 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Spennende med en ny Hauge i Glimt ;)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Noen som kjenner til lønnsbudsjettet til Glimt? Hva ligger spillelønningene generelt på. Zinck var vel ifølge skattelistene en av de best betalte spillerne i Glimt hvis ikke han hadde andre inntekter fra annen virksomhet.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.tv2.no/a/11823338/ Lister fra 2019.
Hvis det er Layounis uttalelser du tenker på så er det vel, i tillegg til gamle stridigheter, sannsynligvis den millionen VIF betaler ham i sign-on-fee som Glimt steiler på. Og det tenker jeg er helt greit.
EDIT: Rettet.
Last edited by mortsto on Tue Jan 26, 2021 9:38 am, edited 1 time in total.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det er ikke nettolønn. Det er skattelignet inntekt.
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

2020 ser nok annerledes ut for en del av de spillerne, både i Glimt og RBK.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

At Glimt avviser bud på spillere:

Jeg for min del digger det at Glimt sier føkk off til alle som tror at det bare er å komme å støvsuge laget for spillerne.

For en gangs skyld har vi mulighet til å slippe å bygge et helt nytt lag før neste sesong, og det er jo flott!

Svensken sa jo at Kasper ikke kom til å lande i Bodø igjen før sesongstart. Der tok han feil. Kasper blir nok solgt i 2021, enten i løpet av de første par dagene eller i sommer.
Seb er enda veldig ung, og han trenger å utvikle seg mer her, kjempe til seg mer spilletid, og evt bli solgt for 20 mill om et år.

Hva var det Knutsen sa om folk som "pissa i hjørnene?"
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Spot on. Er så drittlei dette næringskjedepisset. At KK gikk ut å sa at vi ikke selger til norske klubber blir i andre forum betegnet som stormannsgalskap. Det er jo helt naturlig å ikke selge til konkurrenter. Har vel ikke vært mange salg internt i ES i dette vinduet etter det jeg har sett. Vet ikke hvor alle RBK sine hasbeens har havna. Det som er viktig er at kommunikasjonen angående planer for spillerne etc er god. Det sa jo KK at dette var en av hans primære mål i neste sesong.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Joda,men vi må vokte oss for at alle blir nekta,Tounekti er greit,enkel å forklare for både han og den fornuftige agenten hans. Junker derimot er shippingklar. Det er kanskje ting som tyder på at Kjetil er høyst savnet i en slik pause for det er jo i praksis Frode T alle «hakker» på. Der er det nok mye å gå på kommunikasjonsmessig 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Synes det er greie signaler fra klubben, betal det vi vil ha eller fin noen andre å kjøpe fra.først 2-3 mil så 5 mil for Tounekti som er tiltenkt en plass en fast plass i nær framtid er en fornærmelse når man veit hva Gronningen selger sine spillere for selv og håper flere norske klubber følger opp og krever mye mere når de skal selge ut av landet slik at en starter en ny æra for hva Norske spillere er værdt.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Jeg er enig i at Junker er bare å selge. Det er ikke noe vits å ha en slik spiller med videre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Overrasker meg at rotter forlater et skip som ikke engang er synkende.

Men for all del, ønsker Seb lykke til på benken i nederlandsk andredivisjon, hvis det nå skulle gå dit.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

En spiller som vi vet passer inn som spiss og leverer mål? Jo, en slik spiller vil jeg gjerne ha med videre. En enkelt artikkel hvor noen er uenig endrer ikke på det. Såpass voksne må vi være.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Ser det prates litt på vgd om dette og det er en liten brannfakkel egentlig. Vi har sett flere utspill fra spillere i denne perioden. De kaller glimt for grådige, useriøse etc. Det starter vel forsåvidt også med vår egen kaptein Berg i denne sammenhengen. Skal sies at han er noe mer diplomatisk. Uansett, jeg er betenkt og litt skuffet at en kaptein går ut offentlig på denne måten. Det er så ufattelig useriøst og uprofesjonelt i mine øyne. Samtidig har det en enorm signaleffekt siden han er den han er. Kunne bare tatt det internt så har det ikke vært noe sak. Er det en kaptein oppgave å gå ut i media på denne måten og samtidig tvinge Frode til en uttalelse i media på noe så useriøst. Er det ikke noe internjustis i denne klubben som kan poengtere at slik oppførsel ikke tolereres. Åge hareide har ved to tilfeller brukt ordet ilojalitet ved mindre overtramp i media enn dette. Skal glimt bli være profesjonell så får det utøves litt disiplin i egne rekker. Hva mener dere andre om dette?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Enig med deg Pondus. Men jeg må si at på de årene jeg har vært i utlandet og jobbet 2006-2019, så har klimaet åpenbart endret seg i arbeidslivet. Nå er det mye mer egoisme og ingen skal liksom la seg styre. Alle skal bestemme over seg og sitt. Det gir slike solospill som vi har sett i det siste.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vil samtidig ikke legge for mye i det. Har sagt hva jeg mener om de yngre spillerne som lever mer på instagram enn i det virkelige liv, selv om det nok er en generasjon jeg bare ikke skjønner på flere nivå. Tounekti og Sawehs utspill blir bare mer negativt på dem selv enn noen andre. Junker blir også bare mer tåpen når han setter igang slik sutring pga bud fra klubber i nedrykksposisjon. Han kunne godt tålt og satse på en god vårsesong og salg i et langt mer aktivt sommermarked.

Totalt sett tror jeg Glimt takler det greit. Det de nok kunne gjort, og vil gjøre, er og legge noen føringer for hvordan dette tas internt med spiller og agent før de drar det hele ut i media.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Berg sine uttalelser i VG var nå såpass diplomatiske at disse kan man lese omtrent som man vil - eller som fanden leser bibelen - alt etter som.

Det jeg personlig stusser over, er jo hvor mye forskjell det er fra spiller til spiller for hvordan de håndterer dette med overganger. Vi kan si mye om Zink, men sett i ettertid er det nok mye som tyder på at Watford (eller i hvert fall england) var noe man klargjorde seg for tidlig. Drev Zink med mediaspill? Nei, ikke annet enn at han spilte "kul", i den forstand at han avventet ting. Så forlot han jo da tross alt skipet med flagget til topps.

Så, er det virkelig så ille at disse agentene velger helt forskjellig strategi for spillerne? I så tilfelle burde jo NISO(fagforeningen for spillerne) snarest sørge for at alle fotballspillere får et kurs om agenter, og ikke minst, hvem de skal holde seg unna.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

AN.no Debatt (+): Markus Rask Jensen - Velkommen til jungelen, Glimt - se opp for grådige rovdyr!
- men taperne kan fort bli de unge talentene som kaster bort muligheten til å virkelig bli gode, i et av Nordens mest spennende utviklingsmiljøer.


Bodø Nu - Rolf Olsen: Har Glimt for alvor stukket fra TIL i slaget om å være best i nord?.
Vi i nord har to håp i Eliteserien 2021 og begge rapporterer om godt forhåndssalg av billetter, men er der blitt en forskjell.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Dette virker veldig lurt. Håper på at ting kommer litt mer tilbake i normalen så de får utnyttet samarbeidet maks.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hele troppen er nå i karantene, flere er korona-positive melder AN.
EDIT: Nå er artikkelen endret til mistanke om positive spillere.
Last edited by mortsto on Tue Feb 09, 2021 8:50 am, edited 1 time in total.
Locked