Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Vet det er tidlig, men kan ikke Tounekti bekle høyre kant. Han har jo vist at han har stort potensiale. Evjen hadde vel ikke vist stort før sin gjennombruddsesong. Å få en erstatning for Zinck er jo en utopi uansett.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Spent på hva som skjer de neste dagene. Tydelig at ting begynner å røre seg skikkelig nå etter en lang måned med lite aktivitet. Bjørkan er bankers ut, 1 år igjen av kontrakten og nå begynner det også å komme bud som nærmer seg verdien. Junker tror jeg får lov til å stikke, for ikke å ødelegge stemningen i troppen. Husker han nevnte at han ikke kom til å bli lenge i Glimt og at klubben hadde lovet å være et springbrett i et av de første intervjuene, på dansk, etter overgangen til Glimt. Dermed blir det spennende hva man tenker skal inn. Personlig er jeg veldig fan av både Hove og Mawa i Godset. Skal vel mye til å få tak i Hove samt at vi er godt besatt der, men hvis Patrick plutselig drar så ser jeg for meg at Saltnes også kan bli brukt i den dype og da er det fint å ha Vetlesen og Hove på indreløperne. Mawa har så enormt mye potensiale som ikke har kommet ut enda. Sterk i kroppen og enorm fart. Har blitt mye brukt på vingen i Godset. Drar Junker trenger vi en etablert spiss samt en up and coming. Kan ikke gå for to etablerte når man har en så spennende type som Boniface ute skadet.

Det blir spennende dager i vente.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Når vi ser på hvordan JP og Zinck gjør det i sine nye klubber er det klart at laget er kraftig svekket offensivt nesten uansett hvem som kommer inn på kantene. For noen spillere de har blitt! I tillegg er det jo i høyeste grad usikkert om Junker blir å finne på laget i 2021. Jeg er overasket over hvor rolig det virker på spillermarkedet. Det er jo ofte bra å være rolig, og unngå panikkkjøp, men tidligere har vi sett at nye spillere trenger tid til å akklimatisere seg til treningsintensiteten i Glimt. Etter min mening mangler vi en spiss og en kantspiller selv om Junker blir i klubben - nå som Boniface er skadet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by OTH »

Svekket har Glimt blitt, men jeg tror at andre kan ta steget opp der hvor Zinck herjet i fjor. Tounekti er en jeg har tro på vil gjøre store steg denne sesongen.
Trener teamet har vist at de greier å finne rette spillere så jeg regner med at de finner nye spillere for de som nå har og vil dra ut.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Jeg er helt enig i at vi har spillere som kan ta over. Vi har nå Solbakken, Hauge, Junker og Tounekti som kjemper om tre plasser. Hvis ikke det er noen andre unge spillere som vaker i vannskorpa da. Tenker at det er disse fire som nå er nærmest. Vi burde nok hatt dobbel dekning på disse offensive plassene, og hvis Junker blir solgt er vi plutselig uten spiss!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Galnasen wrote: Tue Jan 19, 2021 9:41 pm Personlig er jeg veldig fan av både Hove og Mawa i Godset. Mawa har så enormt mye potensiale som ikke har kommet ut enda. Sterk i kroppen og enorm fart. Har blitt mye brukt på vingen i Godset.
Tipset Glimt i sin tid om Mawa da han spilte i KFUM. Hadde vært et scoop. Utrolig sterk og rask. Mangler fortsatt litt avslutnings egenskaper, men det hadde også Junker før han kom til Glimt. Men tviler på om Godset vil selge, her må nok Glimt bla dypt i pengesekken. Men får vi 40 mill tilsammen for Bjørkan og Junker har vi litt penger å kjøpe for. Ryktene går om at det jobbes beinhardt i Glimt for tiden når det gjelder kjøps kandidater. Kommer nok noe i slutten av neste uke.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Har tatt det opp før her inne. Det snakkes mye om kjøp og salg av spillere. De unge spillerne har selvfølgelig ambisjoner om utlandet etc. Er det noen på dagens lag som kan bli kontinuitetsbærere fremover. Da mener jeg spillere som kan være bærebjelker i laget slik at man iallefall har en stamme av spillere som driver laget og kulturen videre. Saltnes signerte på nytt og kan virke som at han er fornøyd både med tilværelse sportslig og privat. Laidback og seriøs type. Berg ville jo være en våt drøm å få med videre lenge. Hva mener dere må til for at dette skal være mulig? Høyere lønninger til loyale spillere? Lojalitet premieres.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Tviler på at Glimt reelt sett kan konkurrere med klubber i større ligaer. Det Glimt kan tilby i lønnsbetingelser kan vel samtlige klubber på de to øverste nivåene i England få til å se ut som månedslønner, selv for stallfyll. Og så er det noe med sjansen til å bo i et anna land, osv.

Må gjerne premiere lojalitet, men uten å sprenge banken fullstendig er det nok ikke på det økonomiske eller det eksotiske Glimt kan konkurrere. Kanskje ved å prestere over tid, og dyrke "familiefølelsen"?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Merkelig stille... Vi vet jo at det normalt er et godt tegn, men likevel er jeg så irrasjonell at jeg ønsker meg masse rykter om spillere inn (ikke bare ut).

I alle fall noen rykter hadde vært gøy nå, kjenner jeg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Jeg regner med at Avisa Nordland stiller med livesending fra første treningsdag på Aspmyra?

Under slike sendinger så får man vel både se hvem som er tilbake og får høre nytt om potensielle forsterkninger.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tobias Heintz er ledig, vet ikke hvor realistisk det er men antar vi prøver oss.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Stian Andre de Wahl:
Gustav Wikheim er i Norge pdd🇳🇴Snakker litt om Al Fateh-spilleren i «Mercato» på @fotballteve! Bodø/Glimt og Vålerenga har forhørt seg konkret om 28-åringens status🔛Sonderinger mtp mulig overgang. Flere andre klubber følger naturlig nok med på situasjonen⚽️💸
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Da er bud på Junker kommet. Agent sier at det er en fair pris i markedet. Mellom 10-20 mill. Synes det er lite med 3 - 4 ganger det vi betalte til Horsens.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Med Fred Friday på vei til Godset(muligens) så øker vel sjangsene for Salvesen til oss. Hvertfall om Junker drar til Crotone.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-167493

I følge alltid objektive MortenP, nå i Nettavisen, så har Glimt vært interessert i å hente Layouni tilbake, men at han presenteres for VIF i løpet av de neste dagene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Rufo ferdig i Sandefjord. Har vel vært en CAM/10'er der. Virker å ha noen av de samme kvalitetene til Zinck, og de fleste virker å mene at han har mer inne enn han har fått ut i Vestfold. Odd og Godset visstnok interessert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Layouni, som lyktes så godt i Glimt, etter å ha blitt jobbet hardt med av lagets trenere, over tid, mislykkes i Egypt og skal nå få fart på karrieren i Vålerenga? Jeg er vel litt tvilende..... Tror det er klokt av Glimt å ikke hente han tilbake.
Han kunne løpe, og etter hvert skåre mål, men hadde han lyktes i fjorårets høytpressende Glimt? Tviler sterkt. Det er stor forskjell på Glimt 2019 og Glimt 2020. Å ta Layouni tilbake ville vært å ta ett skritt tilbake for klubben.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

"I kamp med Brann og gamleklubben Bodø/Glimt kom Vålerenga ut på topp." Byttiqi, Ibrahimaj og Adegbenro gikk til utlandet, Vecchia gikk til RBK, Kabran til Viking, Layouni til Vålerenga. Joel Nilsson klarte B/G heller ikke å lokke hit. Nå håper jeg at man setter "musklene" til for å få spillere som Delaveris, Samuelsen,, Wikheim, Evjen, Tripic til å ville til B/G. Eller Nicolai Laursen som også er lansert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det jobbes med saken.
Ser ut som Glimt må over 5 mill for å få Salvesen.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/LnPaX ... d-avslaatt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil jo regne med at et salg av Junker vil trigge et kjøp til 5 mill plus. Vi trenger noen som vi vet leverer hvertfall på Eliteserien-nivå, så noen uslepen diamant fra lavere divisjoner blir for usikkert som erstatter. Det er ikke typisk Glimt og kjøpe dyrt internt i Norge, men akkurat en spiss type Salvesen tror jeg kan være relativt lav risiko på.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Kjøper man Salvesen for over 5, da er jeg enig i at Junker-salger bør være på rundt 20-25.

Jeg er veldig spent på hva de ser i Salvesen også. Ikke en spiller som på meg virker veldig overbevisende, men han er fortsatt relativt ung. Kanskje en utfordrer, men er det verdt å betale så mye da? Begynner å bli tydelig på at de jobber med å la Junker gå.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Salvesen ville passet perfekt inn i vår spillestil, god erstatter for Junker.

Kan vi håpe på Salvesen og Wikheim?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Salvesen har enormt mye uforløst med seg,tror fort han blir klasse her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Var ganske aktiv i EliteserieFantasy i fjor, så brukte en del tid på spissene. Kan jo finne fram et par tall og sammenligne Junker og Salvesen.

Salvesen hadde 102 avslutninger, 34 på mål, det er 33,3%. 10 scorede mål, 0,29 mål per avslutning på mål (83plass). 0,10 mål per avslutning (70plass)
Junker hadde 76 avslutninger, 44 på mål, det er 57,9%. 27 scorede mål, 0,50 mål per avslutning på mål (10plass)v. 0,29 mål per avslutning (3plass)


Her er det absolutt interessante tall. I Glimt kan det være en spiss får bedre servering enn i Strømsgodset, hvor han vel fikk en del av Maigaards 8 assister. Har ikke sett tall på kombinasjonen der. Spørsmålet er uansett om Salvesen faktisk har egenskapene til å bli en bedre avslutter. Han kommer seg iallfall til avslutninger, det er en viktig egenskap. Så det kan være det Glimt tenker, at får man skikk på selvtilliten og evnene i boksen, ja da sitter man på samme potensial som Junker. Salvesen blir 25år om en måneds tid, så jeg tenker at dette kan være en perfekt signering. Junker blir 27år i mars, så å få en Salvesen i gang hos Glimt i sesongen som kommer og 2022, ja da sitter vi her igjen og snakker om overgang til Serie-A og det som verre er.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

5 mil for en spiller som egentlig ikke har så veldig mye å vise til? Skeptisk og ikke en stor fan av Salvesen overhode, må da være noen andre man kan få tak i som har større målteft til en billigere penge.
Post Reply