Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Sulliken »

Jeg tror ikke han skremmer noen spillere til å komme til Glimt med uttalelser som
Det er fantastiske trenere i Glimt. Jeg har dem å takke for at jeg er den spilleren jeg er i dag: Kjetil Knutsen og Aasmund Bjørkan. Kjetil er den beste treneren jeg har hatt.
Synes de to siste skribentene over her tar voldsomt hardt i.
Mindre og større personkonflikter dukker opp fra tid til annen i absolutt alle bedrifter med mer enn 10 ansatte. Layouni sier bare at det er grunnen til at Glimt er uaktuell. Det er en ærlig sak.

Og at fotballspillere som ikke er i verdensklasse prøver å sikre seg og sin familie økonomisk resten av livet.. Jeg klarer ikke å bli provosert av det. Jeg hadde nok gjort akkurat det samme.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by gavharr »

Enig med siste taler. Vi vet at Layouni har noe uoppgjort med noen i klubben, men kritikken hans retter seg ikke mot klubben i seg selv. Han må få lov til å sutre litt, og han må få lov til å gå for den avtalen som frister mest, uansett om det er pga. penger eller andre ting. Er mest spent på hvor fort han kommer inn i VIF, og om han blir en suksess. Slår meg litt som en sånn spiller som fort kan floppe i returen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Han sier noe positivt og noe negativt. At Layouni sutrer er jeg isolert sett likegyldig til. Det som plager meg er agentens uttalelse i 2019: "Sägs att en super intressant berättelse kommer att komma ut i Norsk media relativt snart. Berättelsen omhur Amor Layouni köpte ut sig själv från Glimt, och hur Frode Thomasens agerande borde göra honom arbetsbefriad".

Dette ble på en måte siste ord fra Layouni og hans agent. Det kom aldri noen "bärettelse" i norske medier. Frode Thomassen la saken død. Likevel er det første han (Layouni/agent) gjør når han er tilbake på norsk jord er å fortsette i samme tralten. Skikkelig sladderkjerring-retorikk (unnskyld uttrykket). Ja vel så er det sutring han driver med, men det er likevel irriterende etter de "truslene" de kom med tidligere. Personkonflikt, absolutt, men det er sjeldent at man går ut i media og sier at man har informasjon som bør gjøre sjefen arbeidsledig. Synes det er utrolig ufint, og setter i gang et tog av spekulasjoner.
Førr Evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Gvandreassen »

Husker Layouni som en veldig god bidragsyter for Bodø/Glimt i 2019 spesielt. Likte han godt som spiller, men dagens Glimt hadde han nok ikke vært like effektiv for. Opplever Amor som en spiller med enorm spisskompetanse hva fart angår (selvsagt), men at han fort blir litt begrenset hvis man ser bort fra dette. Lønningene og sluttpakken han fikk i Pyramids er jo utenfor all forstand, han rettferdiggjør ikke slike summer. Det er trist å høre han uttale seg slikt om Glimt, selv om han snakker varmt og Knutsen og Bjørkan. Tror dessverre for Amor sin del at eventyret i Vålerenga nok blir en nedtur. Enga har ikke akkurat truffet på rekruttering over de siste årene, selv om dette nok har blitt bedre under Fagermo. Amor var, i hvert fall sist jeg så han, en god spiller på eliteserienivå hvis han ble brukt rett og nøye. Vi skal samtidig være takknemlig for at Layouni hadde såpass "makk i raua" at forlot Glimt på det tidspunktet han gjorde. Vingen som erstattet han var det betydelig mer klasse over.
Last edited by Gvandreassen on Tue Jan 26, 2021 12:20 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

1. Hvis en føler seg dårlig behandlet, sånn på ordentlig; si hva greia er. Ikke la det henge i lufta at noen i klubben har vært kjipe. Det aner meg at Glimt var såpass harde i forhandlingene med Pyramids at Layouni fikk marginalt mindre i sign-on eller lønn. Samtidig kan han jo ikke si det, når både han og agenten skryter av hvor mye penger han har fått, for da fremstår han jo som ekstra grådig og sutrete.
2. "Tilbudet Glimt ga meg, var bare en hån etter alle pengene jeg har tjent inn for dem." For en stakkarslig uttalelse. Om ikke Glimt hadde sett uforløst potensiale der andre så en 25-åring uten erfaring fra høyere nivå enn Superettan og Obos, samt makset ut nevnte potensial, hadde Layouni spilt for småpenger i Trelleborg i dag.
Amor blir ingen suksess i VIF. Dere hørte det først her.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Sleivete uttalelser til side; en million i året og en million i sign on fee, pluss tre millioner overgangssum, for en 27-årig spiller som knapt har spilt førstelagsfotball sia 2019? Det er ikke Glimts marked.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Har i hvertfall fått meg et skikkelig "hatobjekt" etter dette, mannen skal ikke få det lett når han kommet på besøk til Aspmyra, buing/piping hver gang han er i nærheten av ballen av god gammel supporter klasse burde være en grei sak!
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Blir ikke noe stående jubel fra andre enn Nordlandsglimt som det ser ut nå ja. Jeg hadde blitt ganske sur om han skulle kommet til Glimt uansett. Evjen er et unntak på feks lån, for det kunne ha hjulpet på karrieren hans videre, og evt økonomiske framtid for Glimt. Layouni har vist sitt nivå, og blir ikke å havne i en stor eller mellomstor liga. Norrköping 2023 antagelig.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Fotballspillere er ofte ganske enkle, og derfor klin avhengige av en god agent/rådgiver. Så også Amor, som har klart og tilknytte seg en like toskete type som agent. Mer seriøse aktører vil nok se at sakene har to sider, og at den eneste som kommer frem i media er den fra Knoll og Tott. Glimt har ingenting og vinne med og ta den kampen i mediene. Dersom det var så surt som Amor vil ha det til, så ville vi selvsagt ikke forsøkt signere ham nå. Men bortskjemt-ungen bærer nag.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Ser Sneve skriver i AN i dag at Kallback kanskje er bitter fordi Pyramids forhandla direkte med Glimt, og ikke via ham.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by J I P »

Idrettslaget litt lenger nord har ikke benyttet seg av kjøpsopsjonen de hadde med Stabæk for Azemi (som nå er 28 år).
Han møter derfor opp når Stabæk starter sin sesongoppkjøring 1. februar.
I år kan Azemi starte oppkjøringen skadefri for første gang på mange år.

Dette skriver Aftenposten.no: Azemi ga TIL frist – mangelen på svar snakket for seg selv
Fitim Azemi (28) trodde på en framtid i Tromsø. TIL valgte annerledes.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by J I P »

J I P wrote: Tue Jul 07, 2020 12:27 pm Andreas Rædergård Schjelderup har signert en 3-års kontrakt med danske FC Nordsjælland.
https://www.an.no/stortalentet-glipper- ... -4-1229694
Ting kan tyde på at Andreas var for beskjeden med tanke på egen fremgang når han vraket Glimt i sommer.

Nå er han aktuell for startoppstillingen til FCN når superligaen starter opp i februar, skrives det på twitter.

Edit: Han får også positiv omtale i denne artikkelen
“Det har været rigtig fedt at se en spiller som Andreas Schjelderup, der har været enormt dygtig for U19 i mange kampe, gå op og på mange måder gøre det samme ting i vores kampe. Og vi ser det også på træningsbanen. Så det har været rigtig fedt at følge. Han fik også en bestemt fortjent startplads sidste gang”
Last edited by J I P on Thu Jan 28, 2021 4:17 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Evig trist at vi mistet han,men korona har jo også en stor årsak til det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by MhepA »

Milan slår Bologna 2-1 (ser det ut til). JPH kommer seg ikke innpå. Lite spilletid i det siste. Ikke i form, eller er han tredjevalg?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Glenn P wrote: Fri Nov 27, 2020 6:34 pm Stakkar Friedrich som ligger på bunnen i Tyrkia... 0-2-6 i serien etter de åtte første..
Og nå er han benkesliter til fordel for en 33 år gammel Tyrker. Leit å se.
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Vix »

MhepA wrote: Sat Jan 30, 2021 4:52 pm Milan slår Bologna 2-1 (ser det ut til). JPH kommer seg ikke innpå. Lite spilletid i det siste. Ikke i form, eller er han tredjevalg?
Litt vanskelig å si. Milan har mange alternativer i akkurat den posisjonen når alle er friske, og det er ikke så rart om JP er litt sliten etter det som for ham begynner å bli en lang sesong uten pause.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Glenn P wrote: Sun Jan 31, 2021 12:50 pm
Glenn P wrote: Fri Nov 27, 2020 6:34 pm Stakkar Friedrich som ligger på bunnen i Tyrkia... 0-2-6 i serien etter de åtte første..
Og nå er han benkesliter til fordel for en 33 år gammel Tyrker. Leit å se.
Hadde gode muligheter til å bli, ville tjente bedre under ny kontrakt, og hatt bedre muligheter etter årets sesong. Syns ikke synd på ham - tjener vel greit på benken også.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Pondus »

Forsto godt og respekterte Riccardo sitt valg her. Fortjener ikke noe kritikk for det. Når han er omtrent eneforsørger for hele sin storfamilie slik jeg forsto det så er det ikke rart at dette valget kom. I en helt annen situasjon enn de fleste fotballspillere fra Norge. Som det poengterer her så tjener han vel ok uansett. Spørsmålet er hva som skjer når kontrakten går ut. Tror det er i Juni i år. Kan han bli glimt spiller på nytt? Har vært drømmen det. Fantastisk fin fyr.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by MhepA »

Skal ikke se bort i fra a en retur der, om dette varer lenge nok.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Nei takk, kjempe herlig fyr og en publikumsfavoritt, men ikke akkurat en kjempe god keeper, alt for mange tabber og skyld i mange mål.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Pondus »

Ja, helt enig at han hadde noen merkelige utrustningen, men syntes han var god på strek. Fin fyr å ha i troppen. Nå skal det sies og trodde aldri jeg skulle innrømme det, men Haikin kan ha stort potensiale under kyndig veiledning av vår keepertrener. Har vokst enormt på denne sesongen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

jonsnow wrote: Mon Feb 01, 2021 11:32 am Nei takk, kjempe herlig fyr og en publikumsfavoritt, men ikke akkurat en kjempe god keeper, alt for mange tabber og skyld i mange mål.
Enig er det noen vi ikke trenger er det Ricardo, og jeg ønsker han alt godt i fremtiden og håper han finner seg en ny klubb i Tyrkia eller i Asia. Badou ville jeg hatt tilbake.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by J I P »

Avisa Nordland melder at Jens Petter Hauge er utelatt fra Europa League-troppen.

Med tanke på at det er i Europa han har prestert best for Milan så er nok dette en stor skuffelse for han.
Last edited by J I P on Wed Feb 03, 2021 9:41 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Pondus »

Det avhenger av hva Milan har kommunisert til han. JPH har hatt en lang sesong. På diverse forum så hersker det en oppfattelse av at både supportere og lag er fornøyd med hva han har levert. Virker ikke som det er snakk om utlån heller. Fyren er ung og han skal satses på. Vi snakker AC Milan. Utrolig stolt over hva han har fått til til nå.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Dette henger nok mest sammen med at Milan er avhengige av å ha en viss andel "homegrown" players, godt kjent om en er en erfaren CM/FM-spiller. "UEFA defines locally-trained or 'homegrown' players as those who, regardless of their nationality, have been trained by their club or by another club in the same national association for at least three years between the ages of 15 and 21."
Da Milan sendte Conti på lån, og hentet inn Meite og Mandzukic, måtte de derfor redusere troppen, og JP ble ofra. Litt kjedelig, men håper han får innhopp i Serie A utover våren.
Post Reply