Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Nu tenker jeg langt utenfor boksen her. Har saumfart transfermarkt og funnet denne karen, Isaac buckley-ricketts. 22 og ansett som et stortalent fra City og på landslaget u20. Sist innom peterborough der kontrakt ble terminert. Kontraktsløs virker det som. Tanken var utvikling og videresalg. Må bare si at dette er et laaangskudd forslag.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Bra langskudd. Interessant
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Noe som er interessant å høre om her inne. Er det.noen her på forumet som har mailet glimt med tips om spillere som kan være aktuelle for laget?
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Buckley-Ricketts har signert for amatørklubben Stretford Paddock FC. En måned til det som sannsynligvis blir seriestart. Spent på hva som kommer. Kongsro inn for Foosnæs og Sigurd Kvile inn er vel ikke akkurat å hoppe i taket av.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by oj »

Pondus wrote: Mon Mar 08, 2021 7:54 pm Nu tenker jeg langt utenfor boksen her. Har saumfart transfermarkt og funnet denne karen, Isaac buckley-ricketts. 22 og ansett som et stortalent fra City og på landslaget u20. Sist innom peterborough der kontrakt ble terminert. Kontraktsløs virker det som. Tanken var utvikling og videresalg. Må bare si at dette er et laaangskudd forslag.
Meget god research. Høres ut som noe Glimt kan jobbe med.
Glimt e lage
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Ja, så han var innom paddock fc, men et tilbud om å komme til glimt med kvalifisering til cl som lokkemiddel kunne det vært mulig.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Dere driver altså å scouter etter spillere i LANCASHIRE & CHESHIRE AFL DIVISION 1? :lol:
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Har ikke så høye krav vettu. Jeg ser på talentet og skille. Hvor han har havna er ikke så viktig i utgangspunktet. Problemet mitt med fyren er hvorfor han har havna der han er nå. Holdninger etc. Om råmaterialet er bra kan mye gjøres. Har det klaffa med en spiller fra Storbritannia har man et stort videresalgsmarked. Alle vet at engelske spillere/talenter er prisa helt hinsides ofte. Derfor må man sjekke lenger ned på rangstigen. Men jeg håper glimt har gode scoutingøyne til Sverige og Danmark. Henger meg på Åge hareide sin argumentasjon på dette punktet. Videresalg har også med tradisjon å gjøre og oppfatninger i markedet. Derfor tror jeg generelt at svenske/danske spillere vil oppnå en høyere pris ved videresalg. Men mulig jeg tar feil her....
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Da glimt er i Spania er det meget stille på transfersiden. Hva tror dere om April? Vil vi se Daland, mannsverk eller andre spillere som kan løfte glimt til nye høyder? Klubben har jo uttalt at det jobbes med spillere både på kort og lang sikt. Noen rykter som svirrer i glasshuset i Bodø?
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Wilfried Bony har blitt tilbydd flere svenske klubber. Hvis Junker drar så hadde det vært morro med en slik spiller på kort kontrakt :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Hadde vært morro med en slik spiller, men håper heller på noe framtidsrettet som kan genrere mere.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Vi jobber med utlån av flere spillere. (An.no) Amundsen og Hauge på utlån betyr vel Kvile inn og at vi er nære en ny høyrekant?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Håper vi har en høyrekant på blokka ja likte det jeg så av Marebellas høyrekant, men husker ikke navnet. Kanskje man skulle sjekke litt rundt i spania når man først er der nede og kan se spillere på treningsfeltet? Burde i hvertfall være en del talentfulle spillere som egentlig aldri fikk sjangsen i de større klubbene som har potensiale til å bli enormt gode. Gjelder ikke bare spania, men nå wr nå verden som den er for tiden og da må man bare utnytte sjangsene man har.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg vet at B/G lenge har hatt en kant utenfor Norge på blokka, men jeg vet ikke status. Når Eliteserien nå er flyttet, er det kort tid før Tripic er ute av kontrakt, og Zekhnini er vel også på vei ut av kontrakten i Sveits. Jeg synes B/G har vært beskjeden mens andre har tatt Layouni, Vecchia, Kabran, Samuelsen. Kongsro er erstatteren for Foosnæs, men jeg undres om B/G mener det er nok med Sigurd Kvile når Amundsen lånes ut. Lode har bare kontrakt ut året, og de har tidligere sett på Daland. Kongsro, Kvile, Daland, Zekhnini? Da går vi for ett nytt mesterskap! :LFC
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Sleng inn Ceide og Sahraoui så snakker vi satsing. Har en drøm.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Oliver valaker Edvardsen i stabæk virker utrolig spennende. Blir vel for dyr, men 14 målpoeng i fjor i stabæk er ikke så værst.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

JHA wrote: Sat Mar 13, 2021 11:10 am Vi jobber med utlån av flere spillere. (An.no) Amundsen og Hauge på utlån betyr vel Kvile inn og at vi er nære en ny høyrekant?
Med skadehistorikken til Lode og Moe høres det merkelig ut å låne ut Amundsen. Da må det være enkelt å hente han fort tilbake igjen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kommer Kvile inn så har vi god dekning mot skader også. (Moe,Lode,Høibråten,Kvile,Saltnes,Moberg) Skal jeg tippe, så blir Lode solgt i sommer og en matchfit Amundsen kommer tilbake. Det viktigste nå er å gi han spilletid.

Oliver Edvardsen er en spiller som Patrick Berg har snakket om (husker ikke hvilket intervju) Da trodde jeg det var noe på gang der. Men skal nok mye til for at den klubben selger flere talenter, tror de har fått litt kontopåfyll i det siste.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

NFF jobber med å få utvidet overgangsvinduet.
De er i dialog med FIFA om dette, skriver
BA.NO(+): NFF vurderer å utsette det norske overgangsvinduet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Jeg ser ikke helt hensikten med å pause overganger i kanskje bare litt over 3 uker? Kanskje de skal sikre fotballederne påskeferie?
Dette innebærer at nåværende overgangsvindu vil stenge/fryses 24. mars (14 dager før opprinnelig dato 7. april).

Vinduet gjenåpnes i 14 dager i forkant av ny seriestart (17. april - 30. april).
Fotball.no: Justerer overgangsvinduet
Den utsatte seriestarten gjør at også overgangsvinduet endres.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det nærmer seg overgang for Sigurd Kvile (21) og Vegard Kongsro (22)

AN.NO(+): Her har Sigurd (21) ankommet Marbella - fikk en spesiell start på Glimt-karrieren.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Sondre Sørli, hvem så den komme?
Med Kvile og Kongsro så er vi vel ferdighandlet da?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ser Glimt på Sondre Sørli? I så fall en helt nydelig signering. Rask og teknisk kantspiller med potensiale etter hva jeg husker. Kan vel umulig bli billig da, KBK vet nok å ta seg betalt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Post Reply