Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Inge Henning inntar ny maktposisjon i Fotball-Norge: – Han har relevant erfaring, og Glimt er gode

Skjønner at han vil ha utsatt ett standpunkt når dette skulle skje i dag. :shock:
@liverglimt
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

For Bodø/Glimt er dette et viktig verv. Vanligvis er det de store klubbene som tar disse, og i fordeling av ressurser, har B/G alltid vært lillebror. Gratulerer til IHA :LFC
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Alle 364 andre dager i året så hadde jeg gratulert. 16 timer etter ett latterlig årsmøte så anser jeg IHA som en pamp som bare spiller med de andre pampene.
@liverglimt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Herlig at en Glimt man får en slik stilling!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Blir topp 3 i år, blir å kjempe mot MFK og ViF tipper jeg, mens RBK kommer på 4 plass da de har svekket seg betraktelig.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Ja, VIF tror jeg blir meget skummel. Var meget god i fjor, men har kvittet seg med Finne, shala og lekven blant annet. Har også kjøpt inn spillere, men den som er vert og trekke frem er vel kun layoni og udahl. Skulle gjerne sett at glimt kjøpte Sahraoui. Han har kjempepotensiale. Har en drøm om å se Ceide i Glimt, men vi tør vel ikke å legge inn bud engang. Disse 2 hadde passa knall i glimt.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

liverglimt wrote: Fri Mar 12, 2021 8:26 pm Alle 364 andre dager i året så hadde jeg gratulert. 16 timer etter ett latterlig årsmøte så anser jeg IHA som en pamp som bare spiller med de andre pampene.
Jeg ser mindre og mindre argumentasjon, men mer og mer sjikane mot alt og alle som har et annet ståsted både her og andre steder :(
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Så ser jeg at Børre i AN får kritikk. Uansett hva man mener om Glimts tilnærming til Qatarproblematikken så mener jeg kritikken er spot on. Denne journalisten har en meget svart/vitt tilnærming til både spaniaturen og Qatar. At vedkommende i tillegg påstår at hele ryktet til Glimt er rasert synes jeg er direkte patetisk. Nå kjenner jeg ikke vedkommendes politiske ståsted, men om jeg får gjette så er den meget langt mot venstre.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Pondus wrote: Fri Mar 12, 2021 10:37 pm Ja, VIF tror jeg blir meget skummel. Var meget god i fjor, men har kvittet seg med Finne, shala og lekven blant annet. Har også kjøpt inn spillere, men den som er vert og trekke frem er vel kun layoni og udahl. Skulle gjerne sett at glimt kjøpte Sahraoui. Han har kjempepotensiale. Har en drøm om å se Ceide i Glimt, men vi tør vel ikke å legge inn bud engang. Disse 2 hadde passa knall i glimt.
Helt enig i de 2 spillerne, men prisen ville nokk blitt hinsides all fornuft før at de 2 klubbene selger til en av de største favorittene til å vinne i år også. Udahl irritere meg fortsatt at vi ikke en gang var med på å by på da han har en del spennede kvaliteter og er blitt en målsnik av rang.
Sniken
Posts: 800
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

Pondus wrote: Fri Mar 12, 2021 10:45 pm At vedkommende i tillegg påstår at hele ryktet til Glimt er rasert synes jeg er direkte patetisk.
Hvor er det vedkommende sier at "hele ryktet til Glimt er rasert"? Vær konkret nå.

Eller vent nå litt...kan det være at disse tre dinosaurene, der to av dem i fellesskap var svært nær ved å kjøre hele klubben i dass grunnet økonomistyring fra helvete, rett og slett lyver så det renner av dem i dette innlegget?
Sniken
Posts: 800
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

ecke wrote: Fri Mar 12, 2021 10:38 pm Jeg ser mindre og mindre argumentasjon, men mer og mer sjikane mot alt og alle som har et annet ståsted både her og andre steder :(
Mens du selv føler du imponerer med saklige argumenter her?

Må si det er en del tidligere styreledere og direktører som er i ferd med å skape store problemer for klubben nå. Det er virkelig et trist skue.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

ecke wrote: Fri Mar 12, 2021 10:38 pm
liverglimt wrote: Fri Mar 12, 2021 8:26 pm Alle 364 andre dager i året så hadde jeg gratulert. 16 timer etter ett latterlig årsmøte så anser jeg IHA som en pamp som bare spiller med de andre pampene.
Jeg ser mindre og mindre argumentasjon, men mer og mer sjikane mot alt og alle som har et annet ståsted både her og andre steder :(
Ehe, ja jeg vet ikke om du helt var tilstede på møtet. IHA og de 3 andre rundt samme bord oppførte seg som de eide hele verden. Forslaget fra IHA om utsettelse ville vært helt legitimt om ikke det var at han skulle inn i NFF styre og stell.

Jeg har lite sjikane og i motsetning til deg så talte jeg for min mening på årsmøtet. Det kommer jeg også å gjøre i framtiden, så lenge de tør å ha ett digitalt møte. Tilgjengeligheten og kaffeslaberaset tidligere har vært på grensen til patetisk. Ved det siste årsmøtet så fikk det etablerte årsmøtet smake på hvordan framtiden blir. Dessverre så skjønte ingen hva som traff dem. Så nå er supporteropprøret i gang. De melder seg inn. Tipper det blir 70++ stemmeberettigede på neste møte. Da kan virkelig Eidissen spørre hvilket årsmøte er det jeg er på? Snakk om tåpelig hersketeknikk. Vi andre holdt oss for gode til å be om at Ernst Pedersen ble loset ut av møtet når NFF og deres holdninger ble debattert. Hva om pampene hadde skjønt hva integritet var og er.

Jeg gleder meg til de framtidige møtene i Glimt Bodø, Bodø/Glimt eller hva enn det blir. En ting er jeg sikker på, det blir ikke som de foregående årene.
@liverglimt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Sniken...så du beskylder disse for å lyve så det renner av dem...Du ber meg om å være konkret. Er du det selv? Begge artiklene av Børre henholdsvis 11/3 og 5/3 er meget kraftig kost. Uttrykk som at glimt er klubben flere og flere elsker å hate for en forbanna spaniatur, ser ikke på klubbens argumenter, men tar kun utgangspunkt i hva han tror andre tror eller sin egen misunnelse for at han må sitte igjen hjemme. Mistror glimts troverdighet med tanke på Qatar problematikken. Blander inn Action Now i denne suppa også. La det være sagt at ved å blande inn action now i dette som et argument i forhold til klubbens troverdighet er komplett latterlig. Da vet man ikke hva action now er. Hør hvordan Frode Thomassen forklarer det på podcasten 4-3-3. De følger absolutt Action Now. De gjør noe i denne saken så absolutt, men med andre virkemidler enn boikott. Ingenting som tilsier i Action now at man må bruke boikott som virkemiddel. Personlig har jeg aldri trodd at boikott er et bra virkemiddel fra Norges side i denne saken. Da kreves det massiv oppslutning fra iallefall Norden og helst store deler av Europa. Da må målet være å rydde opp i den syke korrupte organisasjonen FIFA og gjerne UEFA slik at stater som dette ikke får arrangere en dritt. Dette blir istedenfor som når et politisk parti krevde at Norge skulle slutte å kjøpe appelsiner fra Israel på grunn av hva som skjedde i Palestina. Jeg mener ikke at styret er feige i denne saken,. Det enkleste er jo å rope på boikott. Det klinger jo bra, alltid populært å stå på barrikadene og rope høyt. Men ingen som tenker på hva man vil oppnå, hva skal man kreve eller hva skal man "rope etter". Boikott her er jo totalt uten innhold. Skal landslaget bare drite i å spille kvalikkampene uansett for det har jo ikke noe poeng for vi skal jo ikke møte opp? Hva er det egentlig vi skal boikotte? At Børre synser og tror at NFF har omtrent samme status og troverdighet som FIFA og UEFA i det norske folk. Hva er det som får han til å koke isammen en slik konklusjon? Statistikk, avstemming, konkret fakta, spørreundersøkelse blant folk i gata? Nei, da må det være hans egen konspiratoriske tankegang.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Så kan vi være sykt stolte over at glimt har 2 spillere representert på landslaget. Det eneste ES laget som har dette etter det jeg klarer å se. #stolt
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

liverglimt wrote: Sat Mar 13, 2021 1:59 am
ecke wrote: Fri Mar 12, 2021 10:38 pm Jeg ser mindre og mindre argumentasjon, men mer og mer sjikane mot alt og alle som har et annet ståsted både her og andre steder :(
Ehe, ja jeg vet ikke om du helt var tilstede på møtet. IHA og de 3 andre rundt samme bord oppførte seg som de eide hele verden. Forslaget fra IHA om utsettelse ville vært helt legitimt om ikke det var at han skulle inn i NFF styre og stell.
Ehe, til din orientering, siden du, som jeg, var på årsmøtet, IHA og de 3 andre satt ikke rundt samme bord. IHA satt naturlig nok sammen med ordstyrer og administrasjon i 1. etasje på Aspmyra, og disse andre satt tydelig ett helt annet sted.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Herregud, at en generell diskusjon om klubben jeg elsker skal bli rene Trump satiren er sjokkerende. Vet ikke om jeg skal le eller gråte! Tar helt av på Twitter og, nesten som at man kan forvente storming av myra snart. Trist og latterlig.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Pondus wrote: Fri Mar 12, 2021 10:45 pm Nå kjenner jeg ikke vedkommendes politiske ståsted, men om jeg får gjette så er den meget langt mot venstre.
Og vi kjenner heller ikke ditt politiske ståsted, men om vi får gjette så er det meget langt mot høyre. Noe som er fullstendig uinteressant og irrelevant siden vi befinner oss på et diskusjonsforum for fotball.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

ecke wrote: Sat Mar 13, 2021 9:54 am Ehe, til din orientering, siden du, som jeg, var på årsmøtet, IHA og de 3 andre satt ikke rundt samme bord. IHA satt naturlig nok sammen med ordstyrer og administrasjon i 1. etasje på Aspmyra, og disse andre satt tydelig ett helt annet sted.
Til din orientering så var det daglig leder, ordstyrer og IHA som jeg mente eide hele verden. De 4 andre som likegodt kunne vært tatt fra Muppetshow, de skal jeg ikke bruke mer energi på.

Poenget mitt er at IHA satt med en skjult agenda all den tid han viste og noen andre ikke viste at han var innstilt til ett sentralt verv i NFF.

Ordstyrer fungerer muligens i ett rom hvor alle er tilstede. I det digitale rom er han ubrukelig. Han hadde ikke definert stemmetid på forhånd, ei heller klarte han å sjekke om stemmene kom inn, noe både du og jeg så på skjermen flere ganger. Opptellingen av stemmene og bekreftelsen var en skandale når det ikke ble opplyst om blanke stemmer eller de som var avstått. Jeg har aldri vært tilstede på årsmøtene av naturlige årsaker. Endelig er det digitalt, noe jeg både håper og forventer at det blir i framtiden. Skulle det bli kombinerte møter vil dagens møteleder falle totalt gjennom.
@liverglimt
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Grøss og gru hvis Glimt skal bli en medlemsstyrt klubb som Brann og alle de problemene det medfører. Medlemmer, som med bedre viten og sterke sportslige ønsker, stemmer mot kunstgress av ren og skjær nostalgi. Medlemmer som sørger for at klubben aldri kan utvikle seg videre. Medlemmer som har mangler innsikt i alle mekanismene som rører seg i fotballen.

Blir det tilfellet gir jeg meg. Si hva faen du vil, men den gjengen som har styrt Glimt de siste årene har gjort en kanonjobb. Fra Leirfall, Andersen og helt ned til assisterende materialforvalter. Og så skal folk som kommer med ubegrunnete påstander om løgn og bedrag fra NFF få styre showet? Som trekker fram en gammel pyrosak, hvis episode kunne kostet menneskeliv? Hva i all verden har flertallet av disse slags innsikt i en fotballklubb eller fotballspillere.

Det supporteropprøret du skisserer kommer til å være avsluttende for min Glimt-interesse. For jeg gidder ikke noe Brann-kjør.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Norsk Toppfotball hadde på det tidspunktet tatt standpunkt mot boikott, Etikk-komiteen i NFF hadde sagt nei til boikott, NFFs styre ønsket utsettelse, som nå juni, og B/G styre hadde tidlig sagt at de ønsket ett ekstraordinært NFF-årsmøte om boikott og i forkant ett ekstraordinært Glimt-årsmøte. Det var ikke mye skjult agenda!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Larsson wrote: Sat Mar 13, 2021 10:42 amDet supporteropprøret du skisserer kommer til å være avsluttende for min Glimt-interesse. For jeg gidder ikke noe Brann-kjør.
Personlig kommer jeg aldri til å verken bruke eller støtte bruk av pyro. Det er farlig.

Bodø/Glimt er styrt av medlemmene. Mulig du har oppfattet noe annet.
@liverglimt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

For dem som er for boikott les dette her:
https://www.tv2.no/sport/13881303/
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Ser at de venstrevridde radikalene vi har her tar helt av med sine beskyldninger, flere som oppfører seg som min datter på 5 år når hun ikke får sin vilje. Hyler og skriker. Skjerp dere!

Vi har alle sett hverandres ståpunkt på dette temaet, på tide å gå videre å diskutere fotball igjen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

ecke wrote: Sat Mar 13, 2021 10:44 am Norsk Toppfotball hadde på det tidspunktet tatt standpunkt mot boikott, Etikk-komiteen i NFF hadde sagt nei til boikott, NFFs styre ønsket utsettelse, som nå juni, og B/G styre hadde tidlig sagt at de ønsket ett ekstraordinært NFF-årsmøte om boikott og i forkant ett ekstraordinært Glimt-årsmøte. Det var ikke mye skjult agenda!
Jeg har søkt litt og kan ikke finne en plass at Norsk Toppfotball har tatt stilling til saken. Eneste jeg fant var denne. Opplys meg mer enn gjerne.
Egen avstemning senre i år


IHA går nå til tinget med ryggen klar, han har hele tiden som du påpeker vært i mot ett årsmøtestandpunkt. Klart, siden styret tilsynelatende ikke ønsker en boikott. Det ble nedstemt denne gangen. På ekstraordinært årsmøte så blir jeg ikke overrasket om utfallet blir ett annet.

NFF verken kan eller vil jeg ta seriøst. De driver sin egen kampanje med fokus på økonomi. Det er det som EP kaller en seriøs organisasjon. Fotballens ledere verden over har ett enormt omdømmeproblem. De vil nok ikke at alle tepper skal løftes, så da må de gå til møter med klare agendaer.

https://www.vg.no/sport/i/0K3L42/ufint- ... ar-boikott
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

jonsnow wrote: Sat Mar 13, 2021 11:07 am Ser at de venstrevridde radikalene vi har her tar helt av med sine beskyldninger, flere som oppfører seg som min datter på 5 år når hun ikke får sin vilje. Hyler og skriker. Skjerp dere!

Vi har alle sett hverandres ståpunkt på dette temaet, på tide å gå videre å diskutere fotball igjen.
Debatten fortsetter og hold deg til saken uten å dømme andre. Dette er ett åpent forum og denne tråden er generell diskusjon rundt Bodø/Glimt. Skal du debattere fotball så har vi sikkert 200 andre tråder hvor det kan gjøres. :geeku
@liverglimt
Locked