Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nå er det riktignok en risiko for at denne spilleren er spilt inn av en agent eller en tipser. Vi får satse på det siste 👌

Tviler på Glimt har ressurser til å overvåke markedet i Georgia og Ukraina.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

G-s-enz wrote: Thu Mar 25, 2021 8:15 am Tviler på Glimt har ressurser til å overvåke markedet i Georgia og Ukraina.
Er vel ikke helt sant siden Glimt har ansatt Robert Hauge. Det er vel litt av hans jobb :rock

https://www.glimt.no/nyheter/styrker-tr ... il-a-laget
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Haha joda helt klart,men om han kun sitter å glaner på Georgisk liga blir det spennende fremover 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Podcasten med Bjørkan var jo interessant med tanke på hvordan de jobber med logistikk. De får jo massevis av tips, men gjør ikke noe impulsivt. Botheim var vel litt impulsivt, men omstendighetene var spesielle. Kartlegger spilleren i ettertid i en utsilingsprosess. Med tanke på hvor mye penger det er potensielt i spillersalg så kunne man vel ha et dedikert team av speidere i glimt. Har jo vært ekstrem klaff de siste årene på logistikkbiten. Mange uslepne diamanter der ute.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Han ser jo ut som en uslepen yngre utgave av Zinck! Skremmende likt i måte å spille fotball på - uredd ut fra klippene - og spiller på et stort register. Hvor god er denne spilleren blir jo spennende å se. Vi trenger en slik type i laget.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Buster...enig der. Zinck ble jo en spiller med x faktor. Ser potensialet i denne brasilianeren også. Spørsmålet er hvordan fysikken hans er. Håper han ikke er så langt bak enn resten av laget. Så gleder meg. Må si glimt har vært gode i overgangsmarkedet under de omstendighetene som har vært med redusert reisevirksomhet for å speide på spillere etc. At vi fikk Botheim er jo en vår drøm. Helt latterlig bra.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Felix Horn Myhre på utgående kontrakt. Han gjorde vel ikke så mye ut av seg da han var her på lån, men kan kanskje likevel være en mulig kandidat til å erstatte Patrick Berg i sommer?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi har vel 2-3 spillere som kan ta plassen til Patrick når han forsvinner en dag, både Elias og Hugo. Nå tror jeg at det foreløpig er stopp når det gjelder inntak. Hvor mange kontrakt spillere har Glimt i troppen nå?. Begynner vel å nærme seg 30. Nå har vi faktisk dobbel dekning på alle plassene og på noen plasser trippel dekning.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta wrote: Sat Mar 27, 2021 11:21 am Hvor mange kontrakt spillere har Glimt i troppen nå?. Begynner vel å nærme seg 30. Nå har vi faktisk dobbel dekning på alle plassene og på noen plasser trippel dekning.
Etter B/Gs budsjett skal det være 29 spillere i stallen, men der mange skal leies ut.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Virker som gjør alt sportslig og økonomisk rett om dagen. Pernambuco et aldri så lite sjansespill, men virker å være tilnærmet risikofritt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

:lol: Et tilnærmet risikofritt sjansespill? Den var dobbeltvirkende med rekyl! :lol:

Jeg synes de gjør en god jobb, men 29 mann er litt i meste laget. Blir fort surmuling om ikke noen blir leid ut!
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi har jo ansatt han som skal følge opp de som er utleid. Det er rimelig kult. Billig investering når man ser hva man kan tjene på unge talentfulle spillere. Trenger jo bare at én slår til og man tjener noen par-tre mill for og dekke inn lønna et par-tre år. Det må jo være modellen og følge for norske klubber.
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Liker det jeg ser av Pernambunco i videoene. Lavt nivå på ligaen, men ganske tydelig fra highlights at han burde ha mye mer assist dersom ikke lagkameratene var komplett udugelig. En styrke ved han, som jeg mener er noe vi mangler i dagens tropp, er at det ser ut som han har en knallhard skuddfot. Uten Zinck så mangler vi den x-faktor spilleren som kan deise inn et langskudd til tider. Virker uredd, fysisk sterk og kjapp. Tror vi kan ha truffet gull igjen.. Virker litt lik Solbakken i spillestilen i forhold til å utfordre med å slå ballen til sides og så bruke farten. En slik spiller på hver kant kan være et mareritt for motstanderne.

Kan ikke tenke meg at Glimt henter inn noen flere spillere nå uten at det kommer noen salg. Vi har svært god dekning i alle posisjoner nå. Regner med utlån på Hussain, Skau, Hauge og Amundsen ihvertfall. Da har vi en 25-mannstropp med god bredde og mange muligheter til å variere utifra motstander. Stor fan av hvordan vi håndterer overgangsmarkedet nå. Det klubben burde fokusere på nå er å få sikret en kontraktsforlengelse med Bjørkan og Lode. Ifølge transfermarkt har Bjørkan en markedsverdi på rundt 12 mill, mens Lode er på rundt 9 mill. Dette er fra Desember 2020, så Lodes verdi bør naturligvis være noen hakk opp etter landslagsdebuten. Orker ikke en ny "free transfer saga" på slike spillere. Sleng en økonomisk solid årsforlengelse på begge to før sesongen starter, og gjør et eksempel av at lojalitet lønner seg.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Burde være mulig å friste Diomande eller Chukwu med halvårs kontrakt og europaspill. De vil spille for større klubber, men en liten periode i Glimt nå er bedre på CV enn å være klubbløs.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Duket for Bjørn Maars? Norsk, så han slipper inn i landet. I landslagstroppen. Vil passe perfekt inn som spiss i laget.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Nettopp signert en god toårs kontrakt med ny klubb. Ganske umulig å hente.

Diomande har blitt min realistiske drømmesignering
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G trenger spiss, og B/G har penger. Er Mawa, Godset, eller Lauritsen, Odd, god nok for Eliteseriens beste lag? Jeg har fortsatt sansen for Bamba. Han har seg nei til forlengelse i Brann og kontrakt ut året. Jeg så at et godt navn, Sveinn Aron Gudjonsson, 22 år, er tatt ut i Islands landslagstropp. Han spiller på utleie i Odense, og da er han vel også mulig å hente.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Har ekstremt sansen for Mawa, men frykter at Godset nekter å slippe han etter skaden på Salvesen. Mawa kan jo også bekle kantposisjoner hvis skader oppstår. En del avhenger vel også av om Glimt klarer å få brassen inn i landet. Ser for meg en lavprofilsignering hvis de får han tidlig inn i landet, mens de nok punger ut mer hvis det viser seg vanskelig å få han inn i landet før seriestart.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Er dette navn som du og har nevnt inn til Glimt ledelsen Ecke?
Jeg liker Bamba, er vel en av de mest tilgjengelige av gode spisser i Norge. Men med mye media om feil innstilling, dårlig trenings fokus osv så er jeg usikker på om han er noe for Glimt.

Mawa ser jeg på som et utviklings prosjekt, ikke det vi trenger nå men sier ikke nei takk.

Lauritsen var på ønskelista mi før skaden, har null kontroll på hvordan han klarte seg etter den.

En ung Gudjonsson måtte googles litt, spennende forslag 👍
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Denne Gudjonsson ser jo lovende ut. Vært inne i Barcelona akademiet. Sikkert bra teknisk skolert. Men om vi skal ha en mer etablert spiss så er vel ikke dette veien å gå. Virker som bra potensiale iallefall.
Men det er bare å sende inn tips til Glimt.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Alfons er jo sammen med Gudjonsson på landslaget nå, slik at Alfons må snakke Gudjonsson inn til B/G :).
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Tror han kunne bli en knallsignering. 4 års kontrakt med knall videresalspotensiale. Spiller med internasjonalt tilsnitt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Ikke godt utgangspunkt for Glimt at også Molde er på spissjakt. RBK har vel også uttalt seg at de kunne trengt en spiss etter Sæter er skadet.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Pål Alexander Kirkevold og Runar Espejord er kanskje også mulige kandidater.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply