Spillertråd: Victor Boniface

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Syns Viktor har tatt såpass store steg i samhandling og gjort gode innhopp, så han har nok mer utvikling der enn å spille mot Junkeren. Tipper motivasjonen er på bunn i en slik kamp, og det forstår jeg.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Det ble Hat trick for Boniface i gårdagens kamp i Q1 Champions League kvalik mot Klaksvik som Glimt vant 3-0.
Dette var hans første hat trick i karrieren.

Mediene kaster selvfølgelig over Victor etter dette:
TV2: Brennhete Boniface sikret et perfekt utgangspunkt
Med Klaksvik på besøk kunne en tribune-plassert Kjetil Knutsen se en spiss som virkelig har funnet formen.


VG/BT etc: BT.NO: Hat trick-helten var for tung og fikk klar beskjed: – Der bommet han litt

Dagbladet: Drømmekveld for Boniface
Spissen scoret hattrick da Bodø/Glimt tok første stikk i Champions League-kvaliken.


Målene til Boniface kan du se hos Avisa Nordland:
(+) Roser Boniface etter hattricket: – Sinnssykt potensial

Avisa Nordland ga han 8 poeng på spillerbørsen mens folket til nå har gitt han 8,4 poeng:
[(+) Her er dommen over spillerne - hattrick-helten får godt betalt[/url]
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Til nå har dette vært ei drømmeuke for Boniface.

I 4-1 seieren mot S08 lørdag scoret han både 3-1 målet og 4-1 målet og fikk med det plass på rundens lag hos Fotmob sammen med Ulrik Saltnes.
Image

Elendig klipping av 3-1 målet: https://highlights.eliteserien.no/playl ... w4t4uttv88
Målet viser bedre på sammendraget hos TV2.

Straffen som ga 4-1: https://highlights.eliteserien.no/playl ... w4t4uttv88

Bedre og bedre kamp for kamp!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Dagens letteste spørsmål etter gårdagens meget viktige straffescoring av Boniface:

Hvilken spiller har scoret flest mål hittil i årets Champions League kvalifisering?

Listen over de som per i dag har scoret flest mål finner du her:
UEFA.COM: Player stats.

Boniface har nå scoret i 3 kamper på rad for Glimt hvis vi ikke skiller på hvilken serie/cup vi har spilt i.
Kan han forlenge denne rekken på Hamar i overmorgen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Boniface scoret igjen i 5-0 seieren over Jerv på Lørdag og for den prestasjonen så ble han belønnet med plass på rundens lag hos Fotmob sammen med Pelle og Brice. Dette i følge Helge Børresen på twitter.

Image

Målet til Boniface er det bare å nyte. Får etterhvert kontroll over ballen og blir rettvendt. Finner Hugo som takker for invitasjonen til vegg og returnerer ballen til Boniface som setter den kontant i nettet:
https://highlights.eliteserien.no/playl ... pzzr84c38s

Victor var også tredje sist på Pelle sin første scoring. Også her får han kontroll på ballen, fører den framover før han gir en strøken pasning til Ulrik.

Spillet åpner seg litt når angriperne ikke hele tiden blir liggende på linje med forsvaret til motstanderen.

Det bør vel ikke være noen tvil om hvilken spiss som skal starte mot Linfield i morgen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by mortsto »

Atta Aneke antyder sterkt i podcasten synseligaen at Victor er på vei ut dette vinduet. "Vi får se om han er i Glimt på mandag".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Rett nok er det ikke lov å avtale "utkjøpsklausuler" i Norge men gitt det gode forholdet mellom agenten og Glimt samt det at Boniface forlenget med 1 år så vil jeg tro at det ligger en gjensidig forståelse på prisnivå her hvis Boniface slippes og Solbakken må bli.

Kanskje er prisen så rett at Glimt da eventuelt velger å slippe han nå?

Skår oss et par mål til i kveld Victor og gi oss noen vakre Europakvelder i høst både i Bodø og utenlands og du kan forlate oss med hodet høyt hevet.
Selv om jeg selvfølgelig gjerne hadde sett han i klubben ut sesongen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Los-Loco »

Kan ikke forstå annet enn at det må være elendig timing for Boniface å dra nå. En evt kjøper er ikke en storklubb. Kanskje ikke i Europaspill engang. Velger han å vente bittelitt, og få vist seg fram i Europakamper vil verdien hans øke betraktelig. Både for klubb og for hans egen lønningspose.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by mortsto »

Lagene som er aktuelle (ifølge ANs sending i går) er fra Belgia og Nederland. Jeg ser det hintes til at Victor og KK ikke har verdens beste forhold.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Los-Loco »

Det er jo mulig, og til en viss grad forståelig siden Boniface åpenbart har trøbbel med å gjøre som de har avtalt på forhånd. Men det er uansett tåpelig å dra nå, bare noen uker før det kommer kamper som virkelig booster verdien og attraktiviteten.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Sven-Rune »

Boniface er ikke en «Glimtspiller» i mitt hode, og selv om han har «noe» er han litt som Eggen sa om Carew; han spælla for sæ sjøl. Jeg syns han ofte virker sløv både i trening og kamp og med Salvesen inn får vi en bedre spiss.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tomath »

Jeg har litt samme holdningen, eller kanskje heller at han ikke er en "Kjetil Knutsen-spiller", men det går jo egentlig for det samme så lenge KK er trener i Glimt. Jeg tror Boniface har større sjanse for å få maksimalt ut av potensialet sitt i en klubb med litt mindre rigid angrepsmønster. Derfor tror jeg det kan være fornuftig med en overgang nå, og at det er utrolig viktig at Glimt forhandler frem en gunstig prosent ved videresalg.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by jonsnow »

KK og Boniface er ikke en match made inn heaven for å si det sånn, Salvesen passer nokk bedre inn som en system spillere enn hva Boniface gjør, men dette betyr bare at man får 2 spisser som er rimelig like og mister x-faktor så det holder. Det uventede som Boniface kan gjøre og måten man kan bruke han i oppspillsfasen blir borte. Så jeg er ikke akkurat utelukkende posetiv til dette.

Prisen på Boniface kan gjøre opp for mye om den er høy nokk og man bruker den til å forsterke andre plasser hvor det trengs. Så sånn sett for klubben kan dette bytte bli et stort pluss
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by tjongs »

Boniface forlenget vel kontrakten med ett år, og da er det vel sannsynlig at det også ble inngått en gentlemen's agreement om at Glimt slipper han hvis omstendighetene er de rette. Og nå har Glimt fått Salvesen på plass som de har otret etter lenge, vi har Espejord i bakhånd, så det er vanskelig å argumentere mot at omstendighetene er på plass nå fra Glimts side.

Og jeg skjønner også Glimt godt her, blir Boniface alvorlig skadet i morgen er han fort verdiløs som fotballspiller. Legg til at han ikke er systemspiller i like stor grad som de fleste andre på laget, da blir det logisk.

Men selvfølgelig, tanken på hva Boniface KAN bli, den gjør det vanskelig å gi slipp på han!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Philip i sin tid driblet seg ut fra vanskelig situasjoner. Boniface dribler seg inn i vanskelig situasjoner. Jeg setter fortsatt et stort spørsmål om hans spilleforståelse, men han kan av og til gjøre noe spektakulært .
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Pondus »

Så hva ville prisen på Boniface bli? Agenten til Fofana sa det var uaktuelt eller molde ville få masse tilbud om fofana ble solgt for 60mill om jeg husker riktig. Han har 1 år lenger kontrakt enn Boniface, 31/12-2024. Samtidig er det ikke store forskjellen i stats på disse spillerne. Disse har samme agent forresten. Forskjellen er vel at Boniface har scoret en del mål I CL kvalik, noe som synes internasjonalt. Så prisen etter mitt syn burde jo bli rundt dette eller noe høyere for Boniface.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Crazy horse »

Boni vil vel si at han er en lagspiller, men jeg vil mene at han spiller minst like mye for å gjøre seg attraktiv for større klubber. Det er greit på et vis, og det er han vel i ferd med å få til. Vi trenger en spiss som synes det er minst like viktig å gjøre andre god, som å få til ting for seg selv.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Kesseboy »

Den såkalte Botheim-modellen. Foretrekker den.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Lander et privatfly i Bodø kl. 12.30. Fra Nederland. Det er vel Boniface som skal hentes?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Har du noe mer info enn at det er et fly som lander? Noe som bekrefter kobling til Glimt?
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det er lukter det småpenger av. Får vi inn like mye som vi ga for Salvesen?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Lukter mer enn den summen. Tipper 20-25mill, men hva vet jeg.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg hører 25.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Mulig jeg er farget av Botheim-salget, men jeg er skuffet over 25-30 millioner også. Jada, jeg vet han tok korsbånder to ganger
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply