Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Novi wrote: Mon Dec 05, 2022 11:02 pm Skulle Samuelsen komme til Glimt og ta laget med storm vil vi få internetthistoriens største I-told-you-so fra en av forumets brukere :D
Nei, jeg er ikke slik anlagt. Det viktige for meg er at Glimt gjør det bra. At gode spillere får gode muligheter, det får ikke Samuelsen i Måk-og-mæl-laget til Haugesund. Og at mennesker blir tatt vare på. Som ving i 4-3-3 på kunstgress med gode medspillere, trenere, et godt støtteapparat og et "fotballkynding" publikum som vet å verdsette ballkunstnere, så vil Samuelsen få vist sitt X-treme potensial og verdi.

Det finnes ikke større potensiale blant billige tilgjengelige vinger i Norge.

.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

En ving trenger vel hurtighet. Det har ikke Samuelsen. Han kan være teknisk brilliant men vender ofte bakover i stedet for å være fremover rettet. Kan ikke se at han kan tilføre Glimt noe som helst.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Knuta wrote: Mon Dec 05, 2022 11:33 pm En ving trenger vel hurtighet. Det har ikke Samuelsen.
En ving må ikke ha ekstrem hurtighet. Det hadde f.eks. ikke Zinkernagel. Det kan fungere ok med en hurtig ving, og en mer driblende, spillende ving på motsatt side.

At Samuelsen ikke kan ha noe å tilføre, er tull. Spør dere meg, så har han potensiale til å bli en ving ala Zinker.

Når en spiller brukes feil, er det ikke måte på hvor dårlig han kan se ut. Da kan han kjøpes billig. Og motsatt - når en spiller brukes rett, så er det ikke måte på hvor god han kan være. Og hvor dyrt han kan selges. Det er masse eksempler på det. Bl.a. flere Glimt spillere som har sett kanongode ut i Glimt og falt gjennom i andre klubber. Det er motsatt med Samuelsen, han er ekstremt mye bedre enn han ser ut i Haugesund trøya i feil system på ei matte av ei myr med medspillere som spiller løp og spark-football ala. Burnley gjorde og sist sett mye av i England på 70 og 80-tallet. Dem som forstår fotball, skjønner dette. Det er ikke vanskelig. Det handler om potensiale vs. det en ser her, nå og i øyeblikket. Det kan være ekstrem forskjell.

God natt,
User avatar
Nordlys
Posts: 3512
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Knuta wrote: Mon Dec 05, 2022 11:33 pm En ving trenger vel hurtighet. Det har ikke Samuelsen.
Og av samme grunn å vi slutte å snakke om Mikkelsen som mulig ny kantspiller. Han har ikke fart nok. Helt klart spennende som indreløper, men ikke som ving.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er med på spleis av Samuelsen om ikke for annet enn å lette på denne tråden 😄
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Chris wrote: Mon Dec 05, 2022 11:45 pm En ving må ikke ha ekstrem hurtighet. Det hadde f.eks. ikke Zinkernagel
Øh, hæ? Synes vagt å minne en sak om Layounis og Zinkernagels sprintmeter og makstempo, fra 2019. Klarer ikke finne artikkelen nå, men — noen andre som husker dette?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Zinckernagel er rask. Ikke helt Solbakken, men mye raskere enn Samuelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jupp,Zink var veldig rask og spesielt de første meterne. Vi er fortsatt der at vi diskuterer Samuelsen altså? Er han glimtforums ekvalent til alle hjernedøde Facebook-kommenterer som roper etter Tom Nordlie så snart klubben sin trenger trener?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Det er vel grunn til å tro at Samuelsens navn vil dras opp i hvert overgangsvindu i hvert fall i et par år til.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Mikkelsen er også som Zinkernagel veldig rask i vendinger, også når han passerer spillere, men har ikke den 50 meter spurten som f.eks Solbakken og Layouni. Samuelsen har god teknikk, kan dra av et par spillere helst når det går sakte, men er veldig lite fremover rettet. Så er da spørsmålet. Hvis Pelle forsvinner, hvem jobber Glimt med for eventuelt å erstatte han med?. Regner vel også med at Glimt har gitt Pelle en tidsfrist til å svare på om kontrakten godtas eller ikke.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg har null intel på Pelle, men Glimt setter seg i våren 22-skvisen igjen hvis han forsvinner.

Kun tre kan registreres til Conference League-troppen på vårparten. Omar kommer inn, en keeper MÅ inn og da isåfall Mikkelsen på venstreving. Da fjerner man muligheten til å kunne håpe at Bjørkan ikke finner seg bedre alternativer.
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Glimt jakter Niklas Wassberg som kun har kontrakt ut 2023. Ja ganger tusen sier jeg. Men ser at den kan bli vanskelig å få til.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Om vi får den til da er det bare å ta av seg hatten. Meeen jeg tviler!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Litt mer om Glimtinteressen i denne artikkelen
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15334054/

Legger merke til at det skrives at Brann og Wassberg er et stykke unna hverandre i samtalene om ny kontrakt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3512
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

To ballvirtuoser på hver indreløper i KKs system har vært en våt drøm for meg lenge. I år fikk vi endelig sett det på tampen av sesongen. Wassberg Jenssen inn ville vært perfekt i så måte. Håper bare det ikke blir for dyrt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Det er en no-brainer at han må hentes dersom han er tilgjengelig. Tror dog at dette nok ordner seg for Brann, de vil nok strekke seg langt for å beholde et slikt bergenser-talent. Kanskje kan Kjetil overtale han? Synes det er litt gøy å lese Brannforumet ihvertfall, der de mener at en sum for Wassberg burde være titalls-millioner. Med 1 år igjen på kontrakten. Molde hentet vel Mannsverk, årets spiller i Obos-ligaen for rundt 15 millioner?

Jensen Wassberg bør det ikke være nødvendig å sprenge banken for. 5-8 millioner burde være maks vi gir for en spiller med 1 år igjen på kontrakten som ikke spiller fast en gang. Men Brann vil vel legge til mange millioner fordi han er barnebarnet til Kniksen, og for at de vet vi har penger på bok.
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Arvesølv-status på den gutten. Kan ikke se at han er tilgjengelig for noen overgang innenlands nå.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tja, ofte så møter ønsketenkninger realitets-veggen når regninger skal betales og budsjettene settes. Dersom han ikke forlenger vil han jo være bosman i sommer, og man snakker hvertfall ikke store summene. Så er det verdt det for og ha ham i stallen første halvdelen av sesongen, når han ikke per d.d. er i førsteelever?

Jeg kjenner ham ikke overhode, bare tenker objektivt på et talent fra et Obos-lag med 1 år igjen. Enten klarer de lage budkrig og salg nå i vinter, eller så er han nok godt innafor hva Glimt kan betale. Og budkrig på en Obos-spiller begrenser seg fort til Norge, og det er ikke noen Kristian Eriksen de selger.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Tenk å ha barne-barnene til BÅDE Harald Berg OG Kniksen på laget! 😃

Lurer på om Tom Lund også har et fotballspillende barnebarn? 🤔
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Samuelsen håper jeg vi snart er ferdige med.

Wassberg Jensen har skyhøyt potensiale, men da havner Glimt igjen i skvisen - hvor skal han spille? Grønbæk må da være tiltenkt Vetlesen sin plass, Saltnes droppes ikke. Han er vel ikke kjapp nok til å brukes som kantspiller? Og hvis han kommer inn, hva da med Fet? En spiller jeg virkelig håper Glimt klarer å hente, men som jeg samtidig ikke ser en plass til i startelleveren. Nå kan det vel tenkes at han spilles sakte inn, for så å ta over etter at Grønbæk forsvinner om et par år? Vil han akseptere det?

Jeg tror ikke vi trenger å lete etter ny venstrekant. Pellegrino, med kone og småbarn, flytter nok ikke på seg. Han og Zulgej veksler på vingen, og så tar Nino over etter neste sesong. Håper i hvert fall det ender sånn.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Nordlys
Posts: 3512
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Nino er best på høyrekant, men kan brukes på venstre. Vi burde hente inn en venstrereserve som kan ta over for Pelle på sikt om han forlenger.

Saltnes blei droppa i høst. Det kan meget vel skje igjen, men Wassberg må nok belage seg på å jobbe for spilletida som Hugo måtte i et lite år eller to.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg tenker Pelle har flere år igjen som toppspiller, spesielt nå som han forhåpentligvis har fått kontroll på de akillesene hans. Den evnen hans til å dukke opp og score mål på alle mulige måter forsvinner ikke over natten selv om han har blitt litt eldre. Det virker jo som snarere tvert imot. Han sier jo til og med selv at da han ble far ble han en bedre fotballspiller.

Jeg tror ikke det er så stor risiko å signere han for tre år om han ønsker det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tror det står mye om penger. Dette er hans aller siste mulighet til og få en 3-årskontrakt. Å signere med Glimt setter da et tak på hvilken inntjening han vil ha ila fotballkarrieren sin, så handler nok om og skvise ut det han kan. Men for familien er det jo uheldig og reise til Romania, så ender han opp der må det være ganske mye mer penger enn hva Glimt byr. Og gir de virkelig en 3-årskontrakt på et slikt nivå? Hmmm
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Kan ikke tenke meg at verken han eller familien ønsker å reise ned til Romania. Men det er jo vanskelig og vurdere hva Glimt har tilbudt, både når det gjelder penger og lengde.

Pelle ønsker nok selvsagt mest mulig og lengst mulig og han tenker nok med rette at han muligens fortjener det. 25 mål og 10 målgivende i serien er et veldig godt forhandlingskort. Samtidig er blir han 33 til neste år. Håper det ordner seg. Pelle hører hjemme i Glimt nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Enig med flere her! Jeg mener at å tilby han to år med bedre lønn er relativt trygt. Tenk over det - har han noen gang tilbudt Glimt en fysisk fordel? Nei. Han er teknikeren, den rolige mentoren, han som har erfaring og overskudd. Vi kan fint finne noen som kan lære av han før utslagsrundene, men erstatte han? For å være ungdommelig; Nope.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply