Overgangsvinduet vinteren 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by G-s-enz »

Stuttgart som jakter Hugo ifølge Fabrizio Romano som stortsett har rett om alt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Los-Loco »

Lurer på hvordan i all verden han klarer å være så informert.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Spennende. Håper det trigger andre som sitter på gjerde til og hive seg med. Ikke de villeste klubbene som er nevnt hittil, men kanskje en fin kombinasjon av økonomi og mulighet for spilletid for Hugo.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by G-s-enz »

Problemet for oss er at det kan bli vanskelig å holde Hugo her ut januar. Nå kan han riktignok karantene i den ene kampen mot Lech Poznan men problematisk for oss å ha så tynn tropp i conference.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sulliken »

En sak med Sakk og spillerlogistikk:


https://www.an.no/havard-slar-tilbake-m ... -4-1712521
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by G-s-enz »

Den saken blir nok å få lite nasjonalt all den tid det skal selges inn kjøpefest og gigantlønninger. Jeg tror sålenge vi rydder opp i stallen og får vekk de mest åpenbare så har vi en like slagkraftig stall bare at vi får vekk noen som garantert blir demotiverte av å se at de har null sjanse å nå førstelaget.

Det kan jo være en ide å heller flytte opp noen tredjevalg fra akademiet 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by J I P »

I følge TA.NO(+) så ser det ut til at Leopold Wahlstedt nå begynner å infinne seg med at det kan være lurt å ta turen innom Glimt fremfor å bli i Odd når beilerne fra det forgjettede store utland uteblir.

Men Glimt har i følge Odd ikke levert inn noe nytt bud på keeperen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by ecke »

Kanskje ender interessen for Vetlesen i salg, og Aafk ønsker seg Ask (https://sportsbibelen.no/har-lagt-inn-b ... t-spiller/). Spørsmålstegnene rundt bredden/kvaliteten i B/Gs midtbane blir flere. Igjen, Fet, Vetti og Saltnes er ennå ikke kampklar. Fet nærmest, Saltnes til seriestart og Vetti har uklare framtidsutsikter. Konradsen, Berg, Grønbech blir midtbanen mot LP, med Sjøvold og kanskje Fet på benken. Igjen, jeg slår et slag for Iver Fossum som er tilgjengelig for seriestart, også fordi jeg ikke ser mange andre. Med penger inn, er Wassbergs forlengelse med Brann bare ett millionbeløp unna. Jeg hadde gått også for han. Fossum og Wassberg. Det hadde stått i stil med årets andre signeringer :D
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Vix »

Som er blitt nevnt flere andre plasser i forumet, Sjøvold er ikke registrert i europatroppen og det er svært usannsynlig at han blir det.
Hvilket forsterker poenget ditt. Jeg vil likevel ikke se meg blind på de Lech-kampene. Det er to kamper. Går vi videre til åttendelsfinale så er det vel en grei sjanse for at Fet kan spille da (9./16. mars). Når serien starter (og neste europakvalik starter) er midtbanen sansynligvis Grønbæk-Berg-Saltnes. Da har vi såpass gode midtbanespillere som Konradsen, Fet og Sjøvold på benken (dobbel dekning), som sikkert fortjener litt spilletid. Skal vi putte Fossum og Wassberg der også? Jeg tenker vi spiller med de vi har nå. Men hvis man skulle skjønne at både Saltnes og Vetti er ute i hele 2023 vil jeg se annerledes på det.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by ecke »

Det er mulig jeg er i overkant bekymret :( Dersom de (Fet, Saltnes, Vetti) er på vei tilbake i kampform mot seriestart, kan det sikkert blir greit. Et av de viktigste målene for 2023 er at presspillet skal være tilbake slik vi kjenner det fra sesongene 2020 og 21. Med en "rusten" midtbane, blir det vanskeligere.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Knuta »

Vetlesen er jo tilbake kanskje til den viktigste av de 2 kampene mot Lech, nemlig bortekampen. Så jeg tror det ser bra ut.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Kesseboy »

ecke wrote: Thu Jan 26, 2023 10:46 am Det er mulig jeg er i overkant bekymret
Det er i så fall ikke bare du, hva angår europatroppen. Når det gjelder serietroppen ser den skremmende sterk ut, hvis og når alle er tilbake fra skader.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Denne tyske nettavisen hevder at Stuttgart allerede har lagt inn tre bud på Hugo Vetlesen:

https://neunzigplus.de/bundesliga/stutt ... -vetlesen/

Det siste budet skal angivelig vært på 2,5 millioner Euro, men Glimt krever det dobbelte.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Alexkid »

Hvor blir det av Wahlstedt? Hvertfall en sak om siste nytt i saken…
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by J I P »

Må si at jeg begynner å bli fristet til å stole på Faye Lund og lande på å gi en av de unge keeperne våre en proffkontrakt med begrenset varighet og utsette en potensiell signering av ny keeper. Det er selvfølgelig veldig risikabelt hvis Faye Lund skulle bli skadet slik at han ikke kan spille i Europa.

Klokken tikker for Odd mot kontraktsutløp for Wahlstedt. Det virker ikke å være veldig stor rift om han fra andre klubber men det kan jo komme av prisnivået som er nevnt for denne overgangen. Odd kan ende opp med et knallsterkt keeperpar hvis de da også signerer Jarstein. Og gå glipp av noen millioner fordi de ikke aksepterte budene som kom. Akkurat slik som Glimt har mistet attraktive spillere gratis fordi vi har sagt nei til å slippe de tidligere.

Odd har satset på at det høyeste trinnet for overgangssum nås i dagene før 1. februar mens Glimt kanskje mener at de har klatret høyt nok i stigen og begynner å klatre ned igjen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Gvandreassen »

Faye Lund ble vel i sin tid ansett som et ganske stort talent. Tror han kan bli meget godt under Kolstad sine vinger, spørsmålet er vel hvordan nivået er akkurat nå. Hvordan har han gjort det i treningskampene?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sulliken »

Faye har gjort det helt greit han.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

Det lille jeg har sett har vært ganske greit. Litt vanskelig å si hvor god han er i frispillingsfasen siden det har vært litt Hawaii der generelt. Jeg tenker som JIP at vi gir proffkontrakt til en av B-keeperne. Så frigjør vi en plass til å melde på feks Sjøvold. Prisen på Wahlstedt går ihvertfall ikke opp etter hvert som det nærmer seg seriestart. Tipper Odd kan tenke seg til å selge nå når de sannsynligvis får Jarstein inn.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Nordlys »

Synes det er litt mye å kreve 5 millioner euro for Vetlesen altså med ett år igjen på kontrakten. Han har tross alt ikke vært på sitt beste i Europa og slitt en del på gress. Det vil være et tap i Europa-kampene, men utover det så merker jeg at jeg har veldig troa på ungguttene våre. Grønbæk kommer til å få slå gjennom med et brak i år. Sjøvold og Kjær kan banke på døra temmelig fort og begynne å levere på meget godt eliteserienivå. Sistnevnte kan bli en stjerne. I tillegg har vi Fet og Saltnes som vi vet hva vi får i fra og som holder høyt ES-nivå.

Bikker vi 30 millioner så ville jeg solgt. Med mindre det er realistisk å få til en forlengelse da. Hugo virker ikke som typen til å bare la kontrakten gå ut.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Ser Avisa Nordland skriver nå at Glimt kanskje vender nesen mot Kalmar for å hente Ricardo Friedrich tilbake hvis det ikke snart blir enighet med Odd. Odd har angivelig nettopp avslått et nytt tilbud fra Glimt på 7-8 millioner.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

@Nordlys: Ja jeg er forsåvidt enig der, men da burde det kompenseres med en ok videresalgsprosent. Jeg har trua på at Hugo kan lykkes i utlandet. Selv om vi har mange i bakhånda, så er ikke Hugo lett å erstatte. Fet for eksempel, hvor står han etter å ha vært lenge ute?

Men det er klart, både Sjøvold og Kjær er veldig, veldig spennede. Men de er fremdeles veldig unge. Tør KK å satse hardt på så unge spillere?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Gvandreassen »

Friedrich tilbake - et steg frem eller tilbake? Han er jo forsåvidt ikke så ulik Haikin i spillestil, men Haikin er da bedre enn Friedrich?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Knuta »

Blir det Friedrich blir han andrevalg bak Faye Lund.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

Positiv til Friedrich. Ikke helt overbevist om at Faye er bedre, vi var jo alle veldig klare på at Haikin var et steg ned da han tok over. Så har sistnevnte hatt en veldig god utvikling. Friedrich/Faye er helt ok, så lenge alternativet er en dyr svenske som heller vil være andre plasser.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sulliken »

Spørs om han vil det selv, da.

Men kanskje det var derfor:
Ricardo Friedrich og Glimt-trener Kjetil Knutsen hadde en lang og hyggelig prat etter torsdagens kamp. Respekten mellom dem var tydelig. Foto: Stian Høgland
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply