Overgangsvinduet vinteren 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Gode refleksjoner mortsto.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Pondus »

Med ei totalramme på 70mill så er det ikke rart at de selger. Samtidig sitter jeg igjen med litt ekkel smak i munnen. Hadde gledd meg veldig til å se Mvuka både i ES og Europa i år for Glimt. Kunne han "spilt" seg bedre og økt sin verdi samtidig som han har levert for Glimt? Aner ikke, men Glimt mener det er bedre å ta penga og stikke.
Samtidig så signaliserer det at vi allerede nærmest gir opp ECL nå før seriestart. Eller har vi spillere som kan ta opp hansken her?
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by youron »

Ganske sikker på at fokuset til KK er gull i serien og gruppespill i CL. Og ja vi har gode folk som kan ta over for Mvuka. Nino Zugelj og Kjær + Komsoon. ECL blir bonus i år.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Fantastisk salg, og helt i tråd med det Glimt holder på med. Mvuka for en slik sum uten og egentlig ja bevist et sluttprodukt? Det viser jo at du kan komme til Glimt, bli en bedre spiller, og ta steget videre uten å være en av 11 som starter hver kamp et helt år.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Los-Loco »

Det er jo gjentatt til det kjedsommelige, men det hele er fortsatt helt surrealistisk. For 5 år siden ville bare tanken på at vi skulle få 50-70 millioner for en spiller som ikke engang spilte fast på laget vært så latterlig at det ikke egnet seg som drøm engang. For en spinnvill tid å være Glimt-supporter.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by J I P »

Tiden går. Ting endrer seg.

I dag er det 14 år siden det ble skrevet i avisa ar Runar Berg sa fra seg lønna i Glimt.

https://www.an.no/glimt/runar-spiller-g ... 33-4079586
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Novi wrote: Fri Jan 27, 2023 9:41 pm Fantastisk salg, og helt i tråd med det Glimt holder på med. Mvuka for en slik sum uten og egentlig ja bevist et sluttprodukt? Det viser jo at du kan komme til Glimt, bli en bedre spiller, og ta steget videre uten å være en av 11 som starter hver kamp et helt år.
Helt sant dette, og Åsane kommer til å få en veldig stor sum nå, og det viser også til andre klubber at det absolutt kan lønne seg å selge til Glimt. Det vil si en slags oppreisning etter at Ranheim ble skikkelig sure da de ikke tjente mye på Solbakken.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3482
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Nordlys »

@mortsto. Det kan se litt selvmotsigende ut, men jeg mener Mvuka har et helt annet potensiale enn Vetlesen. Sånt koster penger. 50 millioner er tåpelig mye for han per dags dato, men han har et toppnivå som man sjelden ser i norsk fotball. Kunne Glimt tatt sjansen på å vente litt til på at han skulle få det ut?

Nå har vi Pelle med sine store styrker og svakheter på venstre kant og Zugelj som er lovende på høyre. Bak der er det tynt med kvalitet på det nivået Glimt selv ønsker å ha. Jeg synes egentlig Sahraoui primært er indreløper og har høyest potensiale der, men om VIF vurderer salg på 15 millioner til Belgia så kan han kanskje være en erstatter? Han er hvertfall meget anvendelig.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Vix »

Man har alltid så lyst til at de som forsvinner skal ha fått visst ALT i Glimt og bidratt på best mulige måte. Zinckernagel gjorde det i løpet av tre år ( selv om man ikke fikk noe for ham) , Botheim gjorde det på rekordtid, og Vetlesen er for så vidt der nå. Joel er ikke det, men når det kommer et så godt bud så er det rett å selge. Det er jo dette de driver og gjentar hele tiden, som av og til høres ut som vas. Det rette budet. Dette er det rette budet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Los-Loco »

Dessuten, som en kar skrev på Twitter; vi kjøper han jo bare tilbake for 30 mill til sommeren. God butikk for noen måneder. :rock
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Det er åpenbart ikke bare du som ser potensialet til Joel, Nordlys, det har Lorient gitt oss et godt bevis på. Men det er ikke bare 50 millioner, det kan bli 70 millioner. Dessverre er vi i næringskjeden på en plass vi ikke kan si nei til noe sånt. Det hadde vært galematias å si nei. Dessuten vet vi ikke potensialet til Joel, man kan kun anta potensialet. Å spå er vanskelig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3482
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Nordlys »

Jeg er nok litt prega av at vi fikk 60-100 millioner for Botheim. Alle salg stilles i et grelt lys i den sammenhengen :roll:
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Vi kan trøste oss alle med at det ikke er mange årene siden vi solgte Evjen for 25 millioner og vi alle var i ekstase. :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Og hva skjedde året etter vi solgte Evjen?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Veni »

Så vi tar et kjapt tap mot Lech Poznan og kan konse om cupen, serien og neste e-kvalikk?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sulliken »

Det gjør vi i riktig tråd :wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Gvandreassen »

Los-Loco, det der er shithousery på et annet nivå :) Ellers skjønner jeg at Glimt selger, de kan jo ikke takke nei til et bud av en slik størrelsesorden. Gleder meg til å se Joel forhåpentligvis ta neste steg. Han er definitivt i en periode hvor spilletid er ganske kritisk for utviklingen av sluttproduktet. Så får vi se om han får det i Lorient.

Hadde ikke takket nei til Sahraoui, han er kvalitet på venstre. Fy faen for et ståk det hadde blitt hvis Glimt henta han også da :) Dessverre tror jeg VIF ønsker å selge til utlandet…
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by ecke »

Dette er min ønsketropp til seriestart når alt er gjort opp og vintervinduet er stengt (kjøp, salg, utleie):
Keeper: Wahlstedt (Faye Lund, Brøndbo)
Forsvar: Brice (Omar), Moe (Amundsen), Lode (Bjørtuft), Bjørkan (Sørensen, Kubr)
Midtbane: Fossum (Fet, Konradsen), Berg (Sjøvold), Grønbech (Saltnes, Wassberg)
Angrep: Zugelj (Kjær), Espejord (Faris), Pellegrino (Sørli)

Sakken får en innholdsrik og stor jobb fram til seriestart:
Mwuka (Lorient), Vetlesen (Stuttgart), Nordås (TIL), Salvesen (LSK), Koomson (Brann), Ask-Tjærandsen (Aafk), Kvile (KBK) :D
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Alexkid »

Vi må ha en ving av kvalitet som vi nå har råd å kjøpe til start i ES 2023. Og 7-8 millioner på Wahlstedt? Må økes nå om vi skal snappe han! Venter å venter på den beste nyheten på en stund. Å den beste nyheten er ikke Ricardo Friedrich for meg hvertfall. Wahlstedt kommer til å få flere landskamper for Sverige, men da må du komme deg til Glimt gutten min. Håper Glimt kommer til enighet å det kjapt.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

De som skinner mest i Glimt og selges for gode penger, er jo offensive spillere. Keepere og forsvarsspillere går stort sett gratis til mindre lag. Vi vil gjerne ha en keeper, og jeg er sikker på at han kan bli bedre i Glimt, men er det et godt nok og kort nok mellomsteg hvis en heller vil til en annen liga? Kanskje har Wahlstedt mer lyst til å bli Bosman etter sesongen?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Los-Loco »

Angående keeper - hvor sikker er vi på at Faye Lund ikke holder det nivået vi trenger? Vi har jo ikke sett ham så alt for mye, men jeg kan ikke huske å ha tenkt at "Ai, han her holder ikke nivået altså". Holdt nullen i tre treningskamper nå, forsvaret fungerer tydeligvis bedre enn i fjor (selv om datagrunnlaget så langt ikke er all verdens, men det er nå det vi har).

MÅ vi jakte på en ny førstekeeper, eller kan vi klare oss med en god andrekeeper inn i stedet?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by ecke »

Vi får tro at B/G vet hva de vil og hva de holder på med i gjentatte bud/samtaler med Odd om Wahlstedt, altså en førstekeeper. Det betyr også at de har hatt løpende samtaler med agent/Wahlstedt. Odd håper vel på at det kan materialisere seg bud fra utlandet på Wahlstedt, kanskje en årsak til at det drar seg ut. Det vil overraske meg veldig om ikke denne overgangen kommer i stand.

Kantspillet er ikke all verden pr dato, og man blir litt urolig. Det vel ikke så mange aktuelle førstevalg og tilgjengelige kantspillere i Norge? Sahraoui, Holse, Brynhildsen, men ingen tilgjengelig. Fredrik Oppegård, PSV, er en av de som kanskje er mulig å hente. Han var kantspiller, ble omskolert til back. PSV har vurdert å bruke han oftere på kant, og har også blitt brukt som kantspiller på landslaget. Kanskje? Er det lenge til JPHauge ser hjemover? Fra Gent til B/G kan det ikke være langt!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Jeg tenker Ask Tjerandsen-Skau bør fortsette å være i Glimt, det vil være en feiltagelse å sende han til Aafk. Jens Petter tilbake? Ja, rent sportslig hadde vi nok fått skikk på han igjen, men rent "politisk" hadde det vært som å hive en million tønner med bensin på "Glimts spillere lykkes ikke i utlandet-bålet".

Synes forøvrig det er interessant at du setter Brice foran Omar, Ecke. Det er nemlig noe ikke noen forventer skal skje, all den tid Omar sikkert har kostet klubben godt med penger. Men det er jo faktisk ikke usannsynlig at nettopp det kan skje, for Brice's toppnivå står ikke tilbake for noen som helst. Jeg håper også Brice skjønner det.

Til slutt håper jeg du har rett angående Wahlstedt. Jeg vil tro Glimts flørt med Ricardo ikke er noe annet enn et spill for galleriet for å sette litt press på Odd. Er det 10 millioner de trenger for å si ja synes jeg Glimt bare kan legge på de 2-3 ekstra millionene å bli ferdige med den handelen fortest mulig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Gvandreassen »

Hvis Wahlsted i det hele tatt egentlig vil til Glimt da. Håper på egentlig litt på Selvik hvis Wahlsted ikke kommer nordover.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

Siden Villarreal var interessert i han så hadde det nok naturlig nok vokst noen drømmer i han om Spania, men da det ikke ble noe av så tenker han nok at Glimt i allefall er et steg opp i forhold til Odd. Så ønsker vel han som alle andre unge spillere etterhvert å prøve lykken i utlandet, men når det skjer da kan jo bare Glimt selge han når timingen er rett. Jeg vil tro han synes Glimt er en god del mer spennende enn Odd uansett.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply