Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Sulliken »

Jeg ville bare bryte inn i cornerdiskusjonen med dagens sitat i fra Salve:
Når vi leder 3-1, så har vi selvfølgelig et lite håp(...)
Tror Salve var mer realist enn resten av Viking-laget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Knuta »

Da var vel en veldig god klarering fra Moe som reddet kampen i dag. Moe spilte bra, Lode skrekkelig. Så det med cornere. Det er forsåvidt greit at vi ikke scorer på cornere, men problemet er at det skapes absolutt ingen farligheter. Hadde jeg vært bortelag mot Glimt ville jeg klarert til corner så ofte som mulig og det ser ut som de fleste lag gjør nettopp det.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glenn P »

Ikke helt bra det Brice gjør på 1-3..Stopper HELT opp istedet for å løpe mot for å gjøre det vanskeligere å stoppe. Han slo også ballen bort på 57:45 helt upressa, da 15 sek før målet..

link om man vil se scoringen, må spole fram selv: https://tv.nrk.no/serie/fotball-nm-menn ... /avspiller

Image
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Galnasen »

Slik jeg ser det er litt av problemet at cornerne blir slått såpass løse. Var noe helt annet når Grønbæk svingte de inn med kraft, kontra Berg sine lumper midt inn i feltet. Men virker ikke som det er diskutert engang å varierer hvem som slår.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glimt1916 »

Mye rart fra Glimt i går, men Hugo Vetlesen, FOR en fotballspiller.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Pondus »

Vet ikke hvilke forventninger man har når man kan klage på denne kampen. Helt syk kamp egentlig. Ja, det var prestasjoner spesielt i første som var ikke helt som det skulle. Dårlig balansert lag som gjorde at vi fikk 2 kontringer i mot som ble til mål. Siste via corner.
Samtidig er det denne fotballen vi hyller. Full fart i angrep, mot et lag så lå så til de grader defensivt at selv Vikingsupportere skjemmes i andre fora. Til tross for dette var vi tilfeldigheter I 1 omgang fra å score både 2 og 3 mål mot som nevnt et lag som lå med hele laget innenfor 20meterish. Jeg mener helt bestemt at vi i denne kampen viste at vi har flere offensive kvaliteter og verktøy i skuffen til å knekke slike ultradefensive lag. Så stolt av hvordan vi fremstår og spiller.

2 omgang fikk vi lønn for strevet og kjørte over Viking. Nino med fantastiske enkeltprestasjoner, Vetlesen helt konge og espejord med et "killer in the box" - instinkt som en spiss skal ha. Ja, lode kunne hoppa høyere når Salvesen scoret, samtidig vanskelig for Faye å komme ut med Lode imellom. Samtidig så jeg at Lode vant flere hodedueller mot nettopp Salvesen ellers ute på banen. Selvfølgelig er det ting som kunne vært bedre, men det er kosmetikk. Vi scorer 5 mål og kunne ha mange flere, faktisk. Så flere ganger innspill langs bakken i midten som holdt på å gå igjennom og skapte panikk i Vikingforsvaret. Må si offensivt så spilte Glimt på så mange strenger i denne kampen at man ble lyrisk av å se på. Hele tiden satt man med en forventning at noe kunne skje. Denne følelsen hadde jeg i 2020 også.

Det trenes ifølge Patrik på samhandling etc. Spesielt offensivt på feltet hver dag. Måten siste målet til Espejord kom på er nytt for meg iallefall. Uansett om dette er utgangspunktet pr. I dag, så herregud da kan det bli morro fremover.

Eneste som irriterte meg grønnjævlig i denne kampen var kommentatorene som var mer opptatt av å poengtere at Viking var trøtte og glapp i markeringene istedenfor å hylle Glimts fantastiske angrepsspill.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Novi »

Har ikke kommentert NRK idet hele ennå, men det var virkelig tragiske greier. Hareide tåpelig kommentator med kun selvfølgeligheter, reprisene ble enten ikke spilt eller spilt så mange ganger at det gikk langt inn i spilletid, og intervjuene etter kamp var planløse og full av filler-ord. Greit nok at det ikke hjelper å strekke ut cupen, men NRK dreper jo håper om at det kan bli litt blest rundt det.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Sulliken »

Jeg likte dog Hareides beskrivelse av 5-3-2. Juletre.

Den kommer jeg til å bruke MYE.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Kesseboy »

Det er feil, tho. Det ekte juletreet er 4-3-2-1. Graham Taylor remembers.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by ingen87 »

Jeg synes det er litt overraskende at ikke flere prater om Pellegrino. I løpet av første halvtimen hadde han påført laget tre farlige kontringer imot, etter tre horrible feilpasninger. Viktig å ta i betraktningat de kom etter han hadde vendt hjemover, og skulle spille innover mot midtbanespillerne. Hadde det vært farlige pasninger inn mot boks, så hadde det vært noe annet. Skuddene hans var nærmere cornerflagget enn mål. Han gjør mange valg som gjør det vanskelig for medspillerne å time løpene. Grønbæk startet fint inn bak forsvaret flere ganger, men Pellegrino valgte konsekvent andre løsninger. Gjerne inn mot midten, hvor det er potte tett med folk. Pellegrino løp riktignok inn 5-3, men var ikke delaktig i snuoperasjonen i hele tatt. Zugelj - Vetlesen får til det som Pellegrino - Grønbæk mislykkes med.
Knuta wrote: Sat Mar 18, 2023 7:25 pm Legg merke hvordan Zugeij legger til rette for trekantspill. Perfekt timing og en elegant måte å forsere seg forbi motspillere. I tillegg virker det som han er raskere enn jeg trodde. Mwuka og Pelle har en tendens til å drible seg inn i vanskelige sitasjoner, men Zugeij dribler seg ut av vanskelige situasjoner, litt på samme måte som Philip i sin tid. La merke til at han holdt mye mer bredde enn Mwuka og dermed skapte mer rom.
Pellegrino legger i lite grad opp til slikt trekantspill, for han vil heller trekke seg innover, og da blir det smalt.

Forhåpentligvis løsner det for han, for jeg synes han har vært skrekkelig til nå i vinter.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glimt1916 »

Det er vel ikke så mange ukene siden han kunne trene for fullt. Vi får håpe det kommer seg etterhvert. Det vi vet med Pellegrino er at han scorer mange mål, selv i kamper der han ikke spiller veldig bra. Akkurat det har vært mangelvare frem til Viking-kampen, og derfor mener jeg han forsvarer plassen sin, så må vi heller leve med at han spiller seg i form i offisielle kamper.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Sulliken »

Pelle hadde visselig et par-tre skudd som strøk stolpen. Et par millimeter feiltreff på ballen, bare.

Det løsner nok for han. Trenger litt tid til å spille seg i form. Han gikk på krykker for noen uker siden.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Los-Loco »

Nordlys wrote: Mon Mar 20, 2023 4:12 pm https://m.youtube.com/watch?v=5W5v4FGPFpA

Hugo mot Viking. For en kamp!
Det som er gøy å se her er at mye av dette åpenbart er innøvde trekk, spesielt designet for å penetrere lavtliggende femmerforsvar. Synes det er veldig gledelig, for fram til nå har det vært vanskelig å se at Glimt har hatt noe særlig annet mottrekk enn å spille på tvers og håpe på å enten slite dem ut eller at noen gjør en tabbe. Uttellingen var jo sparsom i første omgang, men det var kanskje både litt uflaks og fordi det trengs enda mer terping på legg og løp.

Men det lover godt! Det skal tross alt ikke mer til enn en scoring, så må motstander høyere på banen og legge om planen sin.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glenn P »

Smart å også dra stopperne helt inn, så kan andre bølge fort ha mer plass
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glenn P »

Sulliken wrote: Mon Mar 20, 2023 12:39 pm Pelle hadde visselig et par-tre skudd som strøk stolpen. Et par millimeter feiltreff på ballen, bare.

Det løsner nok for han. Trenger litt tid til å spille seg i form. Han gikk på krykker for noen uker siden.
Både Pelle, Grønbæk og nå Zugelj viser seg å være habile karer på skudd mot lengste stolpe fra +16m. Deilig at man ikke på død og liv må spille seg fram til 5-meteren hver gang.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Los-Loco »

Ja, absolutt, det å fyre av noen sånne skudd bringer en ekstra dimensjon inn i angrepet. Motstanderne blir tvunget til å gå ut og støte i større grad, noe som igjen skaper muligheter for løp i bakrom. Ting blir mye mindre forutsigbart. Jeg ønsker meg at man også kunne øve på lobber inn bak backrekka, det ser vi alt for sjelden. Teknisk litt mer krevende, men også mye vanskeligere å forsvare seg mot. Hvis en angriper kommer med ballen innenfor 16-20 meter, og har både skudd, stikkpasning og lobb som godt innarbeidede offensive alternativer får forsvarerne en mye vanskeligere oppgave.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Janco »

-Her er jo noe som det ser ut til at Hugo har tatt tak i.
Målgivende til Runar var jo en slik variant, og han hadde også et godt forsøk til Albert (?).
Last edited by Sulliken on Tue Mar 21, 2023 12:01 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av direkte overstående innlegg
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glenn P »

Han hadde noe lignende i andreomgang som Espejord ikke gikk 100% på, og Pelle stoppa opp fordi Espejords bevegelse "finta han". Så absolutt noe vi kommer til å se framover!
Post Reply