Eliteserien 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Crazy horse »

37 mill for Berisha, var det ikke? Ikke vært verdt det til nå.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Knuta »

En måte å unngå dødball mål i mot er å la de 2 beste hodespillerne i midtforsvaret spille. Det er Isak og Bjørtuft som bør spille.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by Los-Loco »

Det er bra trøkk i Kanarifansen, det skal de ha.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3508
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Nordlys »

Crazy horse wrote: Sun Apr 23, 2023 7:27 pm 37 mill for Berisha, var det ikke? Ikke vært verdt det til nå.
Han er midtspiss i en treer for meg. Ikke like god i "Fofana"-rollen som Molde legger opp til. Sånn de spiller hadde nok Orban vært en bedre signering. Og de pengene hadde de.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by Sulliken »

Los-Loco wrote: Sun Apr 23, 2023 7:16 pm Odd er virkelig ikke noe hvileskjær. Det tror jeg RBK vil få erfare i neste runde.
Joda, de er gjerrige bakover, men de scorer jo ikke heller. Og RBK klarer jo ikke ta Sandefjord på eget gress, så at RBK kommer til å slite mot Odd tviler jeg ikke på... Lukter vel U i lang vei.

Poenget mitt var nå uansett at de tre første kampene var "oppvarmingen" for Glimt. Nå får vi en rekke kamper med betydelig hardere motstand.

Vi kan jo le litt av Molde, men de har hatt et vesentlig hardere program i innledningen av sesongen. Etter vi har gjort oss ferdig med LSK, TIL og RBK nå på våren (og Brann), så kan man jo se hvordan poengscoren vår blir mot dem. Nå går Molde inn i et lettere program med Stabæk, Aafk, Hamkam og Godset.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by Los-Loco »

Ja, liten grunn til å innkassere noe gull enda, sesongen er lang og vi går nok på noen smeller vi også. Men at vi skulle lede med hhv 4 og 8 poeng på RBK og Molde etter tre runder, det var det ikke mange som hadde satt penger på før seriestart. Så vi tar det med oss!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Beloki
Posts: 117
Joined: Sun May 01, 2022 5:29 pm
Has thanked: 39 times
Been thanked: 19 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Beloki »

Selfølgelig 1 av de tøffeste kampene for året mot LSK.
Tror det er i denne kampen vi får se hvor god Glimt egentlig er. Og det tror jeg er mer en godt nok.

Men de må være fokusert
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by Sulliken »

Vi har jo to kamper mot dem på Åråsen på under 14 dager, så man får øvd på spille mot panzerball, i allefall
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3508
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Nordlys »

Jeg tar et tap mot dem i serien om det betyr cupfinale. Tror ikke de har det som skal til for å stå løpet over 30 kamper.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Novi »

Vi er per d.d. et nivå over resten av serien. En kombinasjon av at vi er gode og andre lag ikke kommet på toppnivå ennå. Vi er ennå mye og gå på og spillere skadet/hanglete, men likevel veldig mye kvalitet. Enig med andre, spent på det kommende programmet mot noe bedre motstand.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Knuta »

Oddsen gikk inn andre helg på rad. Tippet Ham-Kam, Glimt og LSK.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Pondus »

Ja, herregud for et lag vi har. Ikke bare har vi kvalitet på alle plasser, men for et grunnspill vi har. Det positive i dag synes jeg er at vi faktisk har flere avslutninger på mål enn utenfor. Grønbæk var en fingertupp fra keeper fra å ha et mål til idag. Nordås skulle vel også ha hatt et mål i dag på returen på skuddet fra Patrick.
MEN vi har så mange strenger å.spille på offensivt og vi.bruker dem. Så ufattelig gøy å se...
Vi venter på Omar og Brice, men syke Satan for en spiller Adam er. Fantastisk nærteknikk og ikke minst han tør å slippe seg løs. Enorm arbeidskapasitet har han også. Stum av beundring for denne spilleren.

Ellers så jeg RBK-sandefjord i dag. Jeeeez RBK er helt jævlige. Det må være den verste utgaven av RBK jeg har sett. En slik forestilling så synes jeg det er rart at ikke Reka er jaga fra Trondheim. Null plan, samhandling og det offensive eksisterer ikke. Ikke er de så gode defensivt heller. Reka har lykkes med en ting og det er å snakke ned forventningene til RBK. Ellers hadde ikke dette vært godtatt.

Vi har fått en perfekt seriestart, men å dele ut noe pokal nå blir for dumt. Vi har fått 3 kamper nå som vi har benyttet godt for å sette et lag foran de mere vanskelige kampene vi har fremfor oss.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by ingen87 »

De neste ukene blir en liten syretest. Nå har vi en knallhardt bortekamp i cupen mot Lillestrøm på onsdag - hjemmekamp mot Brann på lørdag - midtukekamp mot Odd på Aspmyra neste uke - bortekamp mot Lillestrøm i serien.

Vi er vant med hardt kampprogram, men nå går vi inn i et tøft kampprogram med flere spillere på sidelinja samt mange som hangler med småskader og sykdom. Heldigvis har vi bra bredde i troppen, og det er gledelig å se spillere som Morten Konradsen komme inn å gjør en ok jobb i Vetlesen, Fet, Saltnes og Sjøvold sitt skadefravær. Adam Sørensen gjør og en god jobb på høyreback, med Wembangomo og Ellabdelloui ute. De fleste lag i Eliteserien ville hatt kjempetrøbbel bare med de to posisjonene. Vi har også landslagsstopper Brede Moe ute med skade, uten at vi savner han nevneverdig. Men hvor mye mer tåler vi?

Forventer at Vetlesen er tilbake mot LSK, men har det kommet noen signaler på smellen Grønbæk fikk igår? Pellegrino fikk også en smell tidlig, men virka som han løp den av seg?

Lillestrøm spilte meg stor intensitet og energi i går mot Molde. Kampen på onsdag kommer enda tidligere for dem. Men dette blir nok en helt annen kamp enn de tre vi har spilt til nå i serien. Vi får det neppe like lett, og jeg frykter at det kommer til å koste, særlig for de spillerne som har "følinger".
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2023

Post by mortsto »

https://www.vg.no/sport/i/BWvG3g/aapner ... -ikke-skje

Folk er bekymra for at RBK-toget skal begynne å rulle. Jeg klarer ikke å se at det skjer. Alt i denne artikkelen tilsier at det meste som foregår på Brakka er feil for tida.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Eliteserien 2023

Post by Los-Loco »

Glimt-podden diskuterer hvem som blir første trener i eliteserien som må gå. Man får vel tro at Knutsen vel må begå drap eller noe annet i øvre strafferammeområde om det skal bli ham. Tryggere jobb har du ikke i staten engang. Men hvem tror forumistene her at det blir?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Crazy horse »

LAN?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Glimt1916 »

Fagermo
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2023

Post by mortsto »

Tipper Reka, Fagermo og Viking-duoen sitter mest utrygt pr nå. Førstnevnte sliter veldig om det blir tap til helga.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Kesseboy »

Gitt realitetene i klubbene rundt omkring er det vel Fagermo som ligger tynnest an. Det går ikke av seg sjøl på Valle, for å si det sånn.

Rekdal fikk servert treningstrøbbel i uka som var, der treningskvaliteten ble kritisert av spillerne, blant anna. Men jeg lurer på om RBK er litt redde for å sparke enda en trener. Hvem skulle de ansette som etterfølger? Knutsen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2023

Post by mortsto »

Vikar-Henriksen, Svein Maalen, Bruttern. Enhver som forsøker klassisk RBK-ball tror jeg ville blitt mer populær. Men klubbens ry blir ikke akkurat bedre med en ny sparking og panikk-ansettelse.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Eliteserien 2023

Post by poteten »

Jeg tror LAN henger tynnest i trenertrådene. Men se ikke bort fra at Vålerenga funderer på om Fagermo har løftet laget så langt som han kan? Enga har jo i utgangspunktet en fin stall, men virker ikke å ha noen spesiell god plan i angrepsspillet sitt og lever litt på lykke og fromme over enkeltmannsprestasjoner. Det er liksom ikke et lag dem har. Samtidig så har Enga byttet mye og det er et relativt ungt lag totalt sett.

Rekdal og RBK er nok partnere en stund til. Rekdals RBK imponerer jo ingen, men de plukker jo poeng og er faktisk ubeseiret, selv om man skulle tro de hadde tapt 19-0 i forrige runde. Rekdal har en evne til å skaffe de poengene han trenger og sånn fortsetter det nok. Det er jo en X-faktor i seg selv.

Viking-gutta fikk jo fornyet tillit, så ser egentlig ikke dem som truet. Derimot tror jeg Molde kan finne på å bytte trener om seriegull-løpet avblåses før mai måned er over.

Favoritt til å miste jobben er nok LAN. Aalesund har hatt en brutal start på sesongen i kampprogram, men ingen seire de neste tre vil nok gi LAN skuffen.
Kritisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Crazy horse »

Lurer på om det et mest av misnøye eller likegyldighet med RBK for tiden. Snakkes lite om dem her i Trøndelag, som jeg får med meg.
I serieåpningen mot Viking var det vel 15.000 på Lerkendal, i kamp to mot Sandefjord falt det med nærmere 4000. Eliteserien opplever jo en stor opptur når det kommer til publikum, det tror jeg ikke RBK vil si at de gjør.
I følge statistikken har RBK 5 avslutninger på mål på tre kamper, noe som kan være en viktig forklaring på publikums fravær. Da hjelper det ikke at de har skåret på 3 av dem (60%), som jo er mer effektivt enn Glimt og HamKam (50%).
Kanskje må Reka gå først men hva koster det for RBK?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Eliteserien 2023

Post by poteten »

Det er en liten likegyldighet her i Trondheim ja. Det snakkes lite om dem og det er åpenbart at de fortsatt sliter med at Rekdal leder dem.

Likefullt. Poengene tar dem. Når det kommer til publikum, så har vel Sandefjord kun en gang opplevd å trekke mer enn 12000 på lerkendal og det var en 16. mai-kamp, tror jeg.

Jeg ville derfor ikke satt den kampen som premissleverandør for at publikum har fravær... :P
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Kesseboy »

mortsto wrote: Tue Apr 25, 2023 11:24 pm Vikar-Henriksen, Svein Maalen, Bruttern.
For den jevne RBK-supporter tror jeg disse er å anse som lettvektere. De vil ikke få arbeidsro. Det blir som man sier i Nordland fylkeskommune, "kompetanse kommer med fly".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2023

Post by Crazy horse »

Re poteten: Det er nok flere årsaker til lave publikumstall, "kjedelig" motstander kan være en av dem, men jeg tror lave forventninger er en annen, kanskje vel så stor. Stort sett resten av lagene opplever entusiasme, det merker vi ikke her.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply