Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by mortsto »

Glimt ville ved cupseier eller finaletap mot Molde fått en EL-kvalik dersom en rekke andre resultater gikk vår vei. Sjekk tråden "uefa-koeffisient".
Nå blir det Conference League hvor vi nok seedes i flere runder, men neppe i playoff? Dvs at vi fort kan gjøre som RBK for to år siden, og få besøk av et lag som Rennes. Jeg så også at LSK-fansen mener de får vanskeligere vei til gruppespill med evt cupgull, enn hvis de hadde blitt kvalifisert via evt Glimt-gull i cup og egen fjerdeplass i fjor. Har ikke satt meg inn i hvorfor dette evt stemmer.

Også enig i at kampen ikke var så elendig som enkelte vil ha det til. Bortekamp på en vanskelig bane mot et lag som fort kan ta en bronse. Vi mangler flere viktige spillere, og kjempes ut av stilen av et hardtarbeidende hjemmelag. Surt å ikke få muligheten i en ny cupfinale mot svakere motstand enn i fjor, men nå er det bare å hevne seg mot Brann. Fem seriekamper før 17.mai nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Kesseboy »

– Nå har Glimt fått all mulig skryt for ditt og datt, de kan selge for så og så mange millioner, men alle kommer hjem igjen. Det kan umulig være så jævla bra, sa Gabrielsen like etter kampslutt til NRK.
https://www.tv2.no/sport/fotball/tok-se ... /15694326/

Man må jo bøye litt på munnen av at dette kommer fra Gabrielsen, som returnerte til ... la meg sjekke notatene her ... norsk fotball, ja. Etter en enormt suksessrik karriere i utlandet i Ligue 2 og MLS.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Larsson »

Skuffende kveld på Åråsen, men etter å ha fått summet meg: LSK var helt tomme etter 60. Det var helt klart Glimt som hadde mest å kjøre med. Glimt kommer fortsatt til å være steingode i 2023. Synes Omar så kvikk ut. Gleder meg til å se han på et raskt kunstgress.

Men det Faris Pemi-prosjektet er bare å legge litt i boksen. Det kan helt sikkert bli bra, men i går var han laaaangt unna. Vant han én eneste duell?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Kesseboy »

Jeg tror ikke det. Jeg fikk ikke med meg at han leverte ei pasning til riktig adressat, eller vant så mye som én duell. Det var et par ganger der han "vant" duellen mot sin oppasser, men ballen gikk videre uten at han fikk kontroll, så jeg anser det som tapt. Ingen avslutninger, ingenting.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by mortsto »

Vet vi hvorfor Espejord dro hjem? Synes også Nordås bør få tillit fra start. Han er tross alt nærmere å få til noe.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Crazy horse »

Det som er litt positivt er at vi er ferdige med 2022.

Skader og sykdom er bekymringsfullt, men lite vi kan gjøre med. Slitasje og tett kampprogram er noe annet. Å stille med de samme fra start mot LSK som mot AaFK er kanskje ikke så lurt? Hvis vi stoler på at bredden i troppen er god og at de som er på benk er gode nok, så kunne vi ha latt spillere hvile fra start mot LSK og kjørt "andrerekka" og byttet i andre omgang. Tenker spesielt på MK, som har få kamper i grunnlaget sitt og Pelle, som sliter litt fysisk. Fredrik Sjøvold eller Jeppe kjær kunne kanskje gått inn for MK, og Sondre Sørli for Pelle.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Knuta »

Nordås kom fram til 3 muligheter i løpet av 20 min. Pemi 0 i løpet av 70 min. Enig at KK burde latt MÅK, Pelle og Pemi fått hvile. Jeg må fortsatt påpeke cornerne til Glimt. Siste corner, Haikin kommer opp, samt Nordås og Isak som er glimrende hodespillere. Så ender det som vanlig med en lompe mot nærmeste stolpe som LSK lett tar seg av. Synes det er rart at f.eks studio Glimt eller hva de enn heter overhodet ikke fokuserer eller diskuterer dette som flere trenere jeg kjenner reagerer på. Jeg blir bare drittlei av å se Patrick rusler ut mot cornerflagget, for jeg vet hva det ender opp med.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Glimtsupporter »

De har vel innsett det litt selv siden de har begynt å ta noen hurtige og korte cornere?
Da er vel kanskje tanken internt at det er Patrick som er best til å slå dem?
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by mortsto »

Knuta wrote: Thu Apr 27, 2023 10:08 am Jeg blir bare drittlei av å se Patrick rusler ut mot cornerflagget, for jeg vet hva det ender opp med.
For min del visste jeg ikke at han skulle slå den kort ut til Pelle som igjen curla den i krysset seinest i forrige seriekamp. Jeg er heller ikke veldig fan av cornerne hans, men alt er ikke helt elendig. I går møtte vi de som er best til å forsvare seg mot denslags, og kanskje burde andre innøvde trekk og korte cornere vært forsøkt flere ganger.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Novi »

Også planlegger man ikke at cornere skal være der man avgjør kamper på Åråsen. Energien var ikke der, og LSK var taktisk bedre. Skuffet over at vi ikke klarte justere bedre etter pause.
Una mas cerveza.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Thomas Andersen »

Ser vi en "trend" at Glimt ikke lenger presterer når det gjelder?

Molde x2 i serien i fjor, kvartfinale Roma (jada, det var spesielt), cupfinalen i fjor, Lech Poznan x2, mfl.

Er det for mye "business as usual"; vi går ut, gjør vår greie, hverdags (serie)-mentalitet? Må de fyres opp litt mer heller?!?
Gult er kult!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Knuta »

Til Novi: Man bør vel planlegge å vinne kampen med alle midler. Synes det er rart at flere forsvarer Patrick sine lomper av cornere. I en periode tok Grønbæk cornere som var av en helt annen kvalitet, så jeg undres på hvorfor det ikke fortsatte.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Kesseboy »

Thomas Andersen wrote: Thu Apr 27, 2023 2:35 pm Molde x2 i serien i fjor, kvartfinale Roma (jada, det var spesielt), cupfinalen i fjor, Lech Poznan x2, mfl.

Er det for mye "business as usual"; vi går ut, gjør vår greie, hverdags (serie)-mentalitet? Må de fyres opp litt mer heller?!?
Veldig usikker på om mer fyring er løsninga, for Glimt er ikke en maskin som går på aggro. Tror ikke vinnerviljen er noe problem.

Jeg tror heller andre vegen, at man må være enda råere på fokus. Jeg synes å se konturene av et lag som blir litt grepet av anledninga. Det er lett å fokusere på prestasjon når du er i medvind og møter lag du er rimelig sikker på at du matcher. I kampene du nevner ovenfor her, er plutselig resultatet veldig viktig, og da er det vanskelig å fokusere på prestasjonen sin, på oppgavene, osv. Må jobbe-jobbe-jobbe mer og mer på det, sånn at du har så samme innstilling som mulig, enten du er på Kippermoen, Åråsen eller Olympiastadion.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
GuestGuest
Posts: 48
Joined: Wed Mar 23, 2022 10:22 am
Has thanked: 29 times
Been thanked: 43 times
Contact:

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by GuestGuest »

mortsto wrote: Thu Apr 27, 2023 7:52 am ...
Nå blir det Conference League hvor vi nok seedes i flere runder, men neppe i playoff? Dvs at vi fort kan gjøre som RBK for to år siden, og få besøk av et lag som Rennes.
Glimt blir trolig seedet i playoff, men ting er ikke avgjort.
mortsto wrote: Thu Apr 27, 2023 7:52 am Jeg så også at LSK-fansen mener de får vanskeligere vei til gruppespill med evt cupgull, enn hvis de hadde blitt kvalifisert via evt Glimt-gull i cup og egen fjerdeplass i fjor. Har ikke satt meg inn i hvorfor dette evt stemmer.
Det stemmer ikke. Cupvinner får bedre europaplass enn det LSK kunne fått gjennom 4. plass. 4. plass gir UECL (Conference League) Q2. Cupvinner får UEL (Europa League) Q3/UECL Q3.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Semifinale Cupen 22/23: LSK-Bodø/Glimt Onsdag 26.04 kl 20.15

Post by Pondus »

Kampen er over og skuffelsen har lagt seg. Gidder ikke å krisemaksimere denne bataljen. At prestasjoner vil variere må vi regne med. Skader har vi nok av så den berømte bredden fikk vi ikke utnytta. Flere spillere som leverte under pari i denne kampen og kanskje KK skulle latt noen spillere hvile.

Hva mr. Gabrielsen antyder i sitt intervju etter kamp driter jeg egentlig i med tanke på hans "fantastiske" proffkarriere i profflivets "utkantstrøk". Mener han at Glimt spillerne er for dårlige for "utlandet". Generelt blir jeg ikke imponert over spillere som omtrent har nada og vise til rakke ned på andre spillere, men han om det.....

Vi får bare stikke sårene og gå videre. Uansett har vi fått en fantastisk start i ES og har Europa fremfor oss. Skulle vi gå ut av Europa før gruppespillet så begynner jeg å sutre.....
Post Reply