Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Zann »

Hansen fremsto reflektert og saklig, må jeg si.
Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Åssa »

Sulliken wrote: Sat May 13, 2023 6:27 pm Men det han sier er jo 100% sant, da.. Sånn hvis du tenker på enkelte intervjuer med Reitan etter kamper de har tapt. Selv om Reitan var mer ydmyk i dag.
Jeg syns vel ikke RBK sine mål i dag kan karakteriseres som "måk og mæl". DESSUTEN: Glimt trenger ikke negative oppslag som tar fokus vekk. MEN: Pelle beklager i intervju med an, så da er den død.
--
Det e mi meining det, og det det e den rætte!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Novi »

Bare lest hva VG skriver om Pelle-intervjuet, og basert på det syns jeg det blir barnslig og lite smart fra Pelle. Hvertfall når det kommer uprovosert før RBK har sagt noe om kampen. Det gikk hett for ham på banen og han er gammel nok til at man kan forvente at han klarer hente seg inn før intervju, syns jeg.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Novi »

Og RBK gjorde en god kamp egentlig. Tapte fortjent, men likevel ikke ran om de hadde klart uavgjort.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by MhepA »

Ja, jeg må si jeg blir litt pinlig berørt av Pelle etter kamp. Men vi får heller ta det på kappa for engasjement. Men fokus på egen prestasjon fremover, please.

Jeg stusser vedlig over at VAR ikke dømmer straffe til Glimt på handsen. Det hele fører jo til at Lode får gult kort i etterkant og senere kommer det andre. Handa var ikke inntil kroppen, ei heller i naturlig posisjon, da han snur ryggen til.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Flere rare avgjørelser enn jeg har sett hittil i serien med VAR. Glimt ser ut til å bli snytt for et mål da det ble reddet på/over streken. Glimt snytt for straffe etter hands. Målet til Mvuka så da vitterlig offside ut på bildene vi fikk se. Og Lode vist ut etter to veldig billige gule kort. Kortene vel og merke ikke VAR sin feil.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
AnthonyGregory
Posts: 208
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by AnthonyGregory »

Reitan sin hands er straffe i 1000 av 1000 tilfeller, slik jeg så det på stadion.

Noe av det verste jeg ser hos mine egne spillere, er når de snur ryggen til skudd- og når du gjør det og attpåtil sprer ut vingene og blokkerer skudd med armene, så skal det dømmes straffe hver eneste gang. Det er ikke i henhold til spillets ide at det skal være lov å blokke skudd på den måten.

(og uten å ha sett det på TV kan jeg enda ikke forstå at Mvuka var onside på målet)
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by G-s-enz »

Begge kortene til Lode er helt korrekte,begge for hindring av overgang.

En under pari prestasjon dette,men vi drar det i land nok engang.

Bra Pelle går ut å unnskylder seg men helt hodemist likevel.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Enige at Lodes kort er korrekte/innafor, men de er like fullt billige. Kontakten er svært liten, og det skjer slike situasjoner i nesten hver kamp det ikke blir gitt kort på. Derfor litt surt å få to sånne i samme kamp.

Men; det aller mest gledelige i hele kampen var scoringen til Faris. Vi scorer på en bakromspasning til en rettvendt spiss. Når så vi dét sist? Måtte det komme flere!!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Sulliken »

Jeg er ikke den som blir beskyldt for å være den mest politiske korrekte personen i verden, så det er kanskje derfor jeg bare digget det intervjuet etter kamp med Pelle.

(og det at jeg muligens hater RBK mer enn LSK)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by mortsto »

Helt enig. Vi og gutta tok det med et smil da Gabrielsen slang med leppa. Plutselig er det så ille at Pelle gjør det?
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Veni »

Mvuka er bak Grønbek som spiller ballen på tvers dermed ikke offside.. med minst mulig margin
Beloki
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2022 5:29 pm
Has thanked: 38 times
Been thanked: 18 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Beloki »

Veldig bra å vinne i en kamp der ting går litt imot.

Er Bjørtuft skadet? Var ikke i troppen i dag.

Håper vi tørr å starte med Nino i Tromsø

Pellegrino var litt uheldig med kommentarene etter kampen. Men men
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Crazy horse »

Har kommet en del dumt fra RBK opp gjennom årene, ikke minst fra Eggen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Novi »

Det skumle var hvor lett Rekdal fikk rett på taktikken sin. Var tydelig et mål og få kantene høye, vinne ballen og da løpemellom stopperne våre. Og det funka litt for ofte. Om det skyldes at vi mistet ballen lett eller bare ble vel uforsiktige vet jeg ikke, men det var akkuret det RBK ville. Med normal spiss-kvalitet hos RBK ville vi fort tapt denne.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Sulliken »

Det jeg tenker er utrolig deilig etter denne kampen er å registrere hvor misfornøyd trener, spillere og supportere er med Glimts sitt spill etter å ha slått RBK. Alle mener at dette var en kamp under pari.....

Tenk på den.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Det som er litt rart da, er jo at det ikke bare er trenere og spillere som er litt misfornøyde. Vi supportere ser jo også flere bekymringsverdige trekk med Glimt. Likevel leder vi serien fullstendig overlegent. Ikke bare langt foran andre og tredjeplass, men milevis foran de lagene som er vurdert som mulige konkurrenter til gullet.

Så hva skjer? Er bekymringene om Glimt reelle og det øvrige nivået i Eliteserien pissedårlig? Eller overtolker vi svakhetene?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Veni »

Los-Loco wrote: Sat May 13, 2023 9:47 pm Så hva skjer? Er bekymringene om Glimt reelle og det øvrige nivået i Eliteserien pissedårlig? Eller overtolker vi svakhetene?
Forsvarsspillet er like vaklende som i fjor. Vi er griseheldig som ikke slipper inn flere mot RBK, LSK før pause og Odd på Myra. Motstander kommer fryktelig lett forbi og får legge inn. Det er ikke noe "do or die" i forsvarsspillet, se bare på 2-2 i dag.. og jeg våger følgende påstand: At Lode må stå over mot TIL er en fordel. Han har vært svak i flere kamper nå
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by G-s-enz »

Ganske do or die på Omar på returen fra Haikin tho!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by geirminator »

Tett og tøff batalje. Når det gjelder forsvarsspillet til Glimt ser det nesten ut som at de er overrasket over at motstanderen evner å angripe. I første omgang er de på etterskudd i alle situasjonene som fører til baklengs eller nesten baklengs, mens på 2-2-målet virker det som at de bare venter på at ballen skal havne hos Haikin eller gå ut over linja slik at de kan sette igang et nytt angrep igjen. Hoderystende. Men, har det ikke vært alt for ofte slik de siste 3-4 årene? Er dette en konsekvens av måten Glimt spiller angrepsfotball på?

Sett bort fra dette synes jeg at det er mye oppløftende. RBK er et godt lag og spiller en god kamp, og de kommer ikke til å være på 12. plass etter 30 serierunder. Men det er en helt annen kvalitet i det Glimt gjør fremover på banen, også på det som både trener, spillere og supportere omtaler som en dårlig dag på kontoret. Joda, RBK kan gjerne føle seg skuffet over å ikke få med seg poeng, men i andre omgang mener jeg at det er en betydelig forskjell på lagene. Og så vil jeg også minne om at Glimt har en ball over streken og blir snytt for et ganske klart straffespark.

Når det gjelder Pelles fullstendige hodemist etter kampslutt må dette sees i sammenheng med at dommeren innledningsvis legger lista alt for høyt for hva som tillates av grisespill, og han mister fort kontrollen på kampen. Det koker, og når TV2 trør mikrofoner opp i ansiktet på spillere idet dommeren blåser, så får man slike svar. Og så reagerer jeg på at TV2 gjør en skikkelig greie av dette i intervjuene etter kampen, hvor de faktisk siterer Pelle ordrett til både Kjetil Rekdal og Andre Hansen. Heldigvis har Pelle beklaget seg, og han og klubben har forhåpentligvis lært av dette.

En siste pekefinger vil jeg rette til VAR. Jeg var positiv innstilt til å få VAR inn i Eliteserien pga. det fryktelig lave nivået på dommerne. Men når de faen meg ikke klarer å benytte seg av det heller (ref. handssituasjonen til Reitan), så ser jeg ikke poenget. Jeg var farlig nær å slå av kampen da de VAR-sjekka målet til Mvuka, og ble bare forbanna etterpå selv om det ble stående. Reinspikka idioti som ødelegger gleden og opplevelsen av å se fotball. Få det bort, først som sist.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Sven-Rune »

Når Pelle i to omganger har gått og hørt på Reitan :tenk kan jeg forsåvidt forstå at det klikker litt etterpå :lol: :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Larsson »

Der Glimt var modne og kloke på 2-1 på Åråsen sist helg fikk vi motstykket i går. Utrolig at såpass rutinerte spillere lar seg rive med på 3-2 og en mann mer. Glimt hadde alle muligheter til å drepe kampen og la RBK løpe etter ballen helt på tampen, men det ble fullstendig og meningsløst oppjaget på slutten. Kunne kostet ett poeng. Irriterer forhåpentligvis Moe, Lode, Pat og KK som burde visst bedre.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Los-Loco »

Eneste problemet med Pelles rant var at han sa det på en nesten sint måte. Hadde han hatt litt glimt i øyet ville det hele vært helt uproblematisk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Knuta »

Pelle sa ikke så mye galt. Selvfølgelig er det adrenalin uttalelser. Men ofte blir RBK hauset opp i skyene fortsatt, husker etter 2-2 mot Glimt i fjor at RBK hadde løst Glimt gåten og laget ble hauset opp i skyene, Nå har jo Reitan siden han kom tilbake til bartebyen stort sett slengt dritt om Glimt, og han drev og plaget Pelle i hele kampen som en italiensk fillebikkje. Men litt tilbake til det jeg ser at Glimt sliter med. Spesielt plasseringer til Bjørkan defensivt og tempoet til Lode. Det siste kan bli en stor utfordring for Glimt. Med litt stang inn både for LSK og RBK kunne Glimt stått med 0 poeng på de siste 2 kampene. Dette skyldes i hovedsak store forsvarsproblemer. Man kan ikke regne med at Haikin i hver kamp skal redde Glimt med sine fabelaktige redninger som i går.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Kamptråd ES-R6-2023 Bodø/Glimt-RBK Lørdag 13. Mai kl. 17:00

Post by Buster »

Det er mye rett i det Pelle sier i affekt rett etter kampen. At de har fire fine angrep på contring, og ellers stort sett står 70 minutter parkert i forvar er ikke RBK verdig. At de etterpå klager på dårlig uttelling når de scorer på to av fire eller fem sjanser bekrefter jo det Pelle sier.
Når det er sagt er jeg glad for at han beklaget uttalelsene. La oss ikke være dårlige vinnere. Det har vært mange hederlige tap for oss mot RBK, og det er såååå deilig å høre dem være fornøyd med tapet, og håpe å gjøre det like bra i neste kamp.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply