NM for menn 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: NM for menn 2023

Post by Novi »

Kjipt for de små som kan få spille kule kamper i Norge. Og for Eliteserielagene er det jo en vei til Europa-spill, så det bør bety mye for samtlige lag når man vet hva det har og si for klubbene.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Hvis Norge klarte å karre til seg en fast Europa-League-plass som cupvinneren kunne få, så ville det kanskje løfte statusen litr?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: NM for menn 2023

Post by Novi »

Seriegull skal være større, så fast Europa League-plass for cup-vinner må nesten da være fast CL-plass. Eller hvertfall ende lengre "frem i køen".
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glenn P »

Han mener vel fast kvalik-plass, ikke som nå som man KAN få den om man har flaks i andre lands serier/cup.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Just.

Anyway: håper Knutsen lytter til spillerne og tar med flest mulig til Mosjøen, gjerne flere enn spillertroppen. Det er stort for barna på Helgeland å få møte nasjonale stjerner live, og dette er sånt som skaper nye generasjoner Glimt-supportere.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Blir bare så trist på Avisa Nordlands vegne. De må jo ha visst om at Gunnarsen-tvillingene spiller på Mosjøen. Det er jo en gavepakke av en sak som er morsom, lokal og med nok nasjonal (og nesten internasjonal) interesse til at den blir plukket opp av andre medier. Likevel sitter de på gjerdet og må selv sitere VG som lager sak om det først. Det er bare så tvers igjennom falitt. https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMKrV ... glimt-i-nm
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: NM for menn 2023

Post by Knuta »

Ja nå skreiv jeg dette 17 april. *Men Mosjøen rykket opp til 3.div i fjor etter scoring av Marcus Gunnarsen. Både Marcus og Martinus er en del av laget til Mosjøen. Bare det skaper vel litt blest rundt kampen*. Men AN har vært tyst som i graven. Flere media har nevnt dette tidligere men VG har laget en sak av dette, som folk synes er morsomt. Nevnes også i Sverige. Men hovedavisen i Nordland som er AN sover nok.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: NM for menn 2023

Post by Nordlys »

En av tvillingene er jo notorisk målscorer også så kan fort være en Gunnarsen som smeller cupbomba om den smeller.
Forumets mest middelmådige ekspert.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by ingen87 »

Cupbomba cupbomba ååååhåå!
Sola står høgt over Hundeåla Hundeåla åååhåå!
Vi skal plante cupbomba cupbomba!
Førr Evig!
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glenn P »

Har ikke så veldig mye mer å si en at det er artig at de spiller der, trenger ikke så mye mer halloi om det. Det var nok at Usain Bolt var på "prøvespill" hos Strømsgodset hva angår å ha kjendiser inn i fotball. Jeg tenker Mosjøen har mye mer å by på en de to guttene, men det er visst ikke det vi bryr oss om...
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: NM for menn 2023

Post by Larsson »

Sørger, om ikke annet, for at TV 2 sender opp et forholdsvis stort crew til Mosjøen og sender kampen på TV 2 Sport 1. Da slipper vi heldigvis radiokommentatoren Bjarne Brandal + sponsorene til Glimt er nok happy.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: NM for menn 2023

Post by mortsto »

Det er sånn at TV2 også har førsterett på cupen de neste sesongene, men NRK får sende de kampene TV2 ikke prioriterer?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Glenn P wrote: Tue May 23, 2023 12:24 pm Har ikke så veldig mye mer å si en at det er artig at de spiller der, trenger ikke så mye mer halloi om det. Det var nok at Usain Bolt var på "prøvespill" hos Strømsgodset hva angår å ha kjendiser inn i fotball. Jeg tenker Mosjøen har mye mer å by på en de to guttene, men det er visst ikke det vi bryr oss om...
Det har du egentlig rett i, men så er det nå likevel ikke slik verden fungerer. Klart man kunne ha sagt mye spennende om både Mosjøen og Mosjøen IL, men folk flest driter i det. Og det er forståelig, det er begrenset hvor mye JEG vil høre om Nordfjordeid, Fjøra og Surnadal, som også spiller 1. runde i cupen i morgen. Om det viste seg at det var noen jeg faktisk hadde hørt om som spilte på de lagene, så ville interessen økt betraktelig.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt en eneste låt med dem, og jeg har personlig null interesse i dem eller musikken deres. Men om Mosjøen kan få litt blest rundt kampen pga dem, og det er greit for dem selv, så synes jeg det er helt greit. Er en del sånne historier som gjør de tidlige cuprundene morsomme.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: NM for menn 2023

Post by liverglimt »

NM er norge rundt i fotball. Bra om det blir litt blest og her skjer det noe. Hei glimt og fred på jord. :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: NM for menn 2023

Post by Knuta »

Nesten ingen 14-20 åringer i Norden har hørt om Mosjøen sitt fotballag, men alle kjenner Marcus og Martinus, som ble nr 2 i Sveriges MDG. En slik første runde kamp kan få en veldig publisitet. Nå hører jeg heller ikke på MM, men det er helt uinterssant i denne sammenheng. Det har jo TV2 klart å oppfatte.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Glimt1916 wrote: Tue May 23, 2023 1:21 pm Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt en eneste låt med dem, og jeg har personlig null interesse i dem eller musikken deres. Men om Mosjøen kan få litt blest rundt kampen pga dem, og det er greit for dem selv, så synes jeg det er helt greit. Er en del sånne historier som gjør de tidlige cuprundene morsomme.
"Personlig null interesse i dem" kjøper jeg. Men at du aldri(!) har hørt en eneste låt av dem... i call bullshit! :lol: Du må ha levd under en stein siden 2012 hvis du aldri har blitt utsatt for en eneste av landeplagene deres. Ellers er vi enige, bare stas med litt sånn sidekrydder i cupen. Fotballmessig er det jo uansett begrenset hvor interessant en kamp mellom toppen av Eliteserien og et nyopprykket 3.divisjonslag kan bli.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: NM for menn 2023

Post by MhepA »

Det eneste som er interessant i de tidlige rundene i cupen er sidekrydder og cupbomber. At en Eliteserieklubb vinner komfortabelt blir aldri husket, så jeg forstår godt at de sper på sakene med det som faktisk kan trekke interesse rundt et oppgjør.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Los Loco: det er mulig jeg har hørt dem uten at jeg var klar over det, eller at jeg i ettertid ikke husker det. Jeg har ganske spesifikke interesser, og hører ikke på radio, ser nesten ikke linjær tv (levde i mange år uten tv på 2000-tallet, og var over 30 år før jeg for første gang betalte for en). Når man kutter ut sånt er det ganske utrolig hvor mye man slipper unna. Det gir selvfølgelig enorme hull i quiz-kunnskapen da.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Ville Lehtinen »

Larsson wrote: Tue May 23, 2023 12:34 pm Sørger, om ikke annet, for at TV 2 sender opp et forholdsvis stort crew til Mosjøen og sender kampen på TV 2 Sport 1. Da slipper vi heldigvis radiokommentatoren Bjarne Brandal + sponsorene til Glimt er nok happy.
Ikke kødd med Bjarne Brandal! Når jeg innimellom blir nødt til å følge kampene på radio, er det en liten trøst i at det er Bjarne som geleider meg gjennom kampen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: NM for menn 2023

Post by Larsson »

Det illustrerer dessverre poenget mitt. Han kommenterer radioteknisk - MED bilder - når han kommenterer disse cupkampene. «Ulrik Saltnes, ti meter inne på Rana sin banehalvdel, han slår videre til Ulrik Berglann som ligger helt ute med krittmerket, ca 30 meter unna mål. Han har på seg to Rana-spillere».

Fryktelig slitsomt å se/høre på.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

150 billetter solgt til bortesvingen mot Mosjøen i følge AN. Bra tall, synes Glimtsupportere begynner å bli flinke til å møte opp. Så er neste bøyg å få flere til å lage lyd :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Det holdt med et nødskrik for RBK. Too bad.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: NM for menn 2023

Post by Nordlys »

Bare bra for da overlever Reka et kvarter til.
Forumets mest middelmådige ekspert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: NM for menn 2023

Post by MhepA »

Da smalt den første cupbomba i går. "I fjor" nådde Sandefjord kvartfinale, mens i går ble Gilbert Koomson og hans lagkamerater slått ut av Eik Tønsberg på straffekonk, etter at Eik Tønsberg utlignet i det 95. minutt.

Sandefjord ledet altså 2-0 til det var spilt i underkant av 70 minutter, så klarte de å rote det vekk. Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan dette er mulig, i alle fall nå som Eliteserien har gått opp noen hakk i kvalitet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply